Blev en del båtturer ut från öarna vi bodde på där vi besökte lite hemliga stränder samt lagooner och massa annan fin natur. Hängde på vackra stränder, drack mängder av ananas-shakes och åt sjukt mycket god mat. Egentligen gjorde vi rätt mycket samma saker varje dag förutom att vi var på olika ställen men alltså ja det var ju helt klart ett värt resmål, ALLA dagar i veckan.

Vi körde alltså på stranden med vår bil som vi till 100% inte litar på för fem öre. Det gick hur bra som helst och var superfint. Läste på en skyllt lite senare att tidvattnet kunde komma och att det faktiskt är bilar som försvunnit. Lever man farligt så gör man.

Och Cape Reinga, nordöns nordligaste punkt. Jättefint!!!!!!

Detta var väl våra sista stopp i nya Zeeland och när ni läser detta befinner jag mig på Filippinerna och förhoppningvis glassar i solen.

(Även detta inlägg kommer upp väldans mycket senare)

Här har ni mig, min nya mössa och den sketna glaciären som hette typ Fox glacier. Frranz Josef var mycket coolare att se om jag ska vara ärlig (bild nedan)

Här stannade vi inte länge alls utan tog oss vidare väldigt ganska snabbt. Kommande dag körde vi väl för det mesta och helt plötsligt satt vi på färjan mot nordön istället. Vi möttes av regn och så kom det också att bli ett par dagar i sträck. Vårt första riktiga stopp var i Lake Taupo. En spontanare till backpacker-baren blev det och vi hade en kul kväll.

Idag har vi besökt hobbiton. Mycket intressant att få veta en del detaljer osv.

Besökte också Huka falls häromdagen, en fors med ett vattenfall som avslut. Inge stort kanske men fint vare.

Och som ni kanske förstår så kommer dessa upp cirka väldigt mycket sent men skyller på att wi-fi knappt existerat det senaste

Hej!!! Vakande tidigt imorse (torsdag) (ställde klockan på 06:00). Inatt sov vi på en parkering där man egentligen skulle betala men snåla jävlar som vi är så gjorde vi inte det och därför var vi tvungna att lämna innan någon kom och kollade.

Idag skulle egentligen vara en rätt chill dag. Frulle vid sjön, gröt som precis alla andra dagar. Spillde ut all sylt samt halva min gröt men jag blev mätt ändå. Tanken var att gå lite i nationalparken sedan dra vidare norr ut MEN istället hamnade på en hike. En runda på ungefär 6 timmar. Vi var ej förberedda alls så vi hade varken frukt eller vatten med oss. Stannade till på vägen och drack ur de få bäckar som fanns. Rent vatten och klart vatten, GODARE än det som faktiskt kommer ur kranen här borta. Imponerande vad naturen kan göra.
Utsikten när vi väl var uppe: HELT JÄVLA FANTASTISKT VACKERT. Blir bara mer och mer impad för var dag som går.

Nu är vi på väg uppåt iallafall, ska stanna på en camping någonstans mellan Wanaka och Haast. Hörs!!!!

(OBS ja alla inlägg kommer typ 100år sent pga inget gratis wi-fi. Men jag uppdaterat iaf, bara det är ett plus :))))

Kom till Queenstown i måndags, vi åkte upp till toppen av ett berg med gondolan för att se utsikten. Kikade runt i stan och sov i parken. Helt klart bästa staden i Nya Zeeland än så länge. Så mysig, himla fint läge och trevliga männsikor. Också väldigt mycket backpackers, någon sa att staden är gjord för turisterna(??) sant eller falskt i dont know.

Tisdagen vaknade vi på en gratisparkering som vanligt, uppe i bergen med utsikt över stan denna gången. Vi drog ganska snabbt efter vi vaknat eftersom vi skulle hoppa bungy. Väl tillbaka hemma (hemma= i bilen på en parkering någonstans med wi-fi) bestämde vi oss för att gå ut och se vad nattlivet hade att erbjuda. Var inte alls sugen men det blev en lyckad kväll ändå. Bilen hade vi parkerat i ett bostadsområde och det gick fint att sova där med även om jag skulle tro att man inte får det.
Nu har vi lämnat Queenstown och är på väg norrut.
Destination atm: Wanaka, sedan åker vi upp längs kusten för att se glaciärer bland annat.

Hade!!!

Här är Johanna och jag för er som undrat vem jag reser med. Hon är från Hässleholm och vi träffades i Perth.

Tycker hela nya Zeeland känns som på låtsas. Helt magiskt vackert överallt.

143 meter fritt fall, NZ störta bungy jump. Skulle göra om det alla dagar i veckan om jag kunde för fyfan vilken härlig känsla det var att falla fritt.