Kaos i hjärnan. Nervös som fan. Men det blir bra - varför är man så jävla nojig för förändring?

Åt pizza med Liz i hamnen förra veckan. Pratade om livet och allt sånt framför solnedgången. En tiopoängare till kväll.

Nu är det sista veckan vi jobbar tillsammans innan jag flyttar till Kalmar. Planer på en sista utgång i Vimmerby på lördag som har varit vår dille det senaste halvåret. Haha!

I helgen var vi på Liseberg. Det regnade för det mesta men då körde vi femkamp och åkte Lisebergshjulet. Den nya Loke var helt galet kul!

Alexanders kompis Emil kom hit och var hos oss hela löga helgen, vi hade superkul. Champagnefrukost, party ute på beachen och en massa beerpong följt av en middag ute i Hjorteds skogar då Denny fyllde 60 år och sen fest igen på kvällen. Lite nyktert för mig men jag hade minst lika roligt för det!

Det har blivit lite av en tradition att Ida kommer till mig några dagar på sommaren vilket är förståeligt då allting händer på hennes vilkor och vi gör alltid det som hon vill och äter det som hon är sugen på. Men det är ju kul att kunna skämma bort någon som man tycker om så mycket. Så den här gången hade hon med sig en lista med saker vi skulle göra.

* Pussa älgar
* Köpa godis
* Shoppa och gå på stan
* Rita
* Kolla film
* Fika
* Äta sushi

Vi hann med allting och spelade även minigolf och åt Tant gröns bästa räkmackor och min god carbonara. Underbart mysigt att ha henne här! När vi pussade älgar tog vi även med oss Alexanders underbart charmiga kusin Thea.

- SÖTUNGAR!!

Vi har blivit jättebortskämda i Hjorted den här semestern, vi har kommit dit med tanken att stanna för kvällen eller en natt men fastnat där flera dagar för att det är så mysigt och vi blir serverade mat och bra sällskap. Vi har badat massa och jag har funnit ett favoritbadställe, ätit massor av maaat, druckit vin, sovit länge, ätit frukost ute, haft kräftkalas, plockat svamp, haft mysiga middagar och sköna kvällspromenaer.

- hur fantastiskt?!

Vi åkte till Gotland med Alexanders familj en dag, jättemysigt. Vi strosade, åt god mat och gick i affärer. Vi besökte en botanisk trädgård och bara myste.

Vi åkte till Norge, till stället jag bodde fram och tillbaka under 2 år. Så mycket minnen som jag ville dela med mig av. Att åka ut till huset på landet, se Findus igen, kolla på min och Amandas drömlägenhet som vi hade, åka färjan mellan Horten och Moss, gå på Farmandsvredet och Vinmonopolet, gå på bryggan, handla i en söndagsbutik, äta baconpölse och chockas över alla sjuka priser, haha.

- det var roligt att få dela med sig av det till Alexander. Men det allra bästa var att få träffa världens bästa Tuva igen, det var 2 år sedan vi sågs! Så hennes underbara familj bjöd in oss på middag, helt fantastiskt trevliga och gulliga!

Annars njöt vi av hotellvistelsen, åt god hotellfrukost, gick på stan och juste jag blev matförgiftad, men det vill ni nog inte ha några detaljer på. En underbar helg!

Vi började vår semester med en tripp till Öland, till stället jag kopplar till sommar, eftersom jag var där varje år när jag var liten. Nu bor min moster med man och så mina kusiner där fast i ett nytt hus men det "bruna" huset som min morfar byggt står kvar och där bodde jag och Alex. Huset luktar precis likadant som när jag var liten. Vi vandrade i Kalmar på dagen, åkte till Borgholm och åt vääärldens godaste grillbuffé på kvällen och sen åkte vi ner och badade (tvättade håret i sjön som jag alltid, alltid, alltid gör på öland) och sen kollade vi film och somnade.

Dagen efter gick vi ner till stranden med mina kusiner och så badade vi innan vi åkte till Saxnäs och spelade minigolf och åt glass, sen blev det ännu ett bad innan vi åkte hemåt. Haha, Alexander har verkligen fått ändra på sig den här sommaren för han har insett att jag ääääääääälskar att bada, det finns inget bättre. Vi har nog nästan badat varje dag den här sommaren!

- två underbara bilder jag ville dela med mig av. Den första från ett tjejhäng deluxe i hamnen, världens finaste tjejer! Och den andra är från när vi åkte till Misterhult och badade i ett stenbrott (turkost vatten som tyvärr inte syns på bilden då det var molnigt) när Emelina var i stan för visfestivalen. En supermysig helg.