Igår tog vi buss till Waimanalo, en paradisstrand med vit sand och turkost vatten. Oturligt nog så åkte vi dock bort från solen i Waikiki så efter att vi lekt lite med en hund som valde att bli kompis med oss och tagit lite bilder så valde vi att åka tillbaka till solsidan av ön. Vi valde Magic Island och det var verkligen ett bra val, en strand med lite folk och precis vid stan fast det var väldigt lugnt och skönt. Många som gifte sig i parken när vi gick dit och vädret hade äntligen spruckit upp!

Efter bad, lunch och sol gick vi över gatan till Ala Moana center, gick i affärer. Shoppade lite och avslutade med maaaat. Jag och Tess åt drömmig sushi. Kom tillbaka till hostelet, duschade, fixade vår packning, målade naglarna och bara tog det lugnt innan vi somnade.

Häromdagen hade vi en sån underbar dag. Det var strålande sol så vi gick och la oss här på Waikiki beach där vi bor, hyrde ett par surfingbrädor och drog ut och surfade, gick faktiskt förvånansvärt bra för att det var två år sen jag surfade sist!

Senare på dagen åt vi på California pizza kitchen, ett ställe som Emelie älskar. Det var verkligen hur gott som helst! Och efter det gick vi på en katamaran som tog oss ut på havet för att kolla på solnedgången, gratis dricka på det och en riktigt bra kväll var spikad! Det kan jag verkligen rekommendera er att göra om ni ska hit. På kvällen sen mötte vi lite klasskompisar till Emelie på Army beach och drack vin. En riktigt bra dag!👏🏼

Igår vaknade vi till dåligt väder. Vi tog bussen bort till en hike som skulle ta oss till ett vattenfall. Vi satte oss och åt lite innan vi började vandra. Det hade regnat så väl inne på trailet var det lerigt och hur halt som helst! Det var livsfarligt och vi hade lätt kunnat halka ner och dött i stupet under typ hela vägen! Så den rekommenderar jag inte att göra om det precis har regnat. Men det var en upplevelse och vi alla kom helskinnade fram till vattenfallet som var helt magiskt fint. Vi badade och tog massa fina bilder.

Vi tänkte att vi skulle ta en bättre väg tillbaka men det slutade med att vi gick helt vilse i djungeln och fick gå hela vägen tillbaka till vattenfallet för att sen gå dödsvägen upp igen. Det hade dock torkat på marken då så det var mycket enklare att gå. Men uppåt var dock 10 gånger jobbigare så träningspasset för denna vecka är gjort! Vi stannade och åt på Mc Donalds på vägen hem och somnade sen vid 7-8 på kvällen haha! Nu har jag precis vaknat och idag ska vi nog hänga på stranden för det ser ut som det ska bli fint väder!

Tredje dagen så vaknade jag vid 5 eftersom man fortfarande är jetlagged, tog min kamera och gick till stranden och kollade på soluppgången. Lite Ted Gärdestad i hörlurarna och själen fann väldigt mycket ro.

Efter frukosten som består av amerikanska pannkakor här på hostelet gick vi och tog varsin smoothie i vandringen bort mot Army beach. Det var en lite lugnare strand så det var perfekt. Där låg vi och solade och badade i flera timmar.

Vi vandrade in mot stan och in på en favoaffär som heter Brandy mellville där vi alla shoppade. Och kände även att vi alla hade bränt oss rejält i solen under dagen haha, tre kräftor. Vi avslutade vår shoppingtur med en burgare, jag tog en med blå mögelost! Helt underbar😍

På kvällen fick vi äntligen utnyttja våra biobiljetter vi hade köpt dagen innan. Popcorn med smält smör och en skräckfilm var ett perfekt sätt att avsluta dagen på!

Första "riktiga" dagen vi hade så var det molnigt. Vi valde att ta bussen till Haleiwa och det var supermysigt där. Det var verkligen ute på landet, små mysiga hus och butiker. Vi gick bort till ett ställe med massa foodtrucks, jag tog kött och Emelie och Tess tog räkor. Supergott. Vi vandrade omkring och tog även bild med de kända "vingarna".

Vi åkte vidare för att vi skulle gå en hike till ett vattenfall men det var stängt, så vi tog bussen till stranden för att kolla solnedgången, bara det att det var så molnigt så det blev ingen solnedgång. Men det var mysigt ändå.

Vår otur slutade inte där den dagen. Vi åkte tillbaka till stan för att gå på bio men 10 minuter innan vår bio startar så går strömmen i hela kvarteret pga ovädret så det blev att åka tillbaka till hostelet. Men det gjorde oss inte så mycket då vi var supertrötta och hade haft en väldigt bra dag ändå!

Jag befinner mig just nu på Honolulu. Resan hit var låång, det tog ca 40h eftersom vi valde att mellanlanda i LA i 13h. Vi som åkte hit är jag och Tess och så har vi mött upp Emelie som har bott här de senaste 5 månaderna.

Första kvällen vi kom hit hade Emelie planerat en festkväll. Där fick hon dock tänka om när jag och Tess däckade som två sälar vid klockan 8 på kvällen. Vi hann iallafall med en sväng på stranden, vi skålade i julmust vi hade med oss och åt sedan middag.

Jag vaknade till att jag hade fått ett paket av min moster. Ett jättefint armband från Lily and rose. Blev superglad, det var verkligen min stil.

Första frukosten blev senare en morgonrutin, färskt bröd, ägg, juice, grönsaker, frukt och massa olika pålägg osv. Vi lekte sen länge i vågorna, varvade det med läsning i både solen och skuggan. En margeritapizza till lunch och sen började badning och läsning om igen. Inte allt för ansträngande men det är väl exakt det som man kan kalla för livsnjut?

På kvällen gick vi runt och kollade lite vilka restauranger vi var sugna på och jag blev inte besviken när den vi valde hade jätteräkor på menyn, men det blev nog däremot Ida som bestämt skulle ha samma maträtt som mig haha.

Min mamma / moster /morbror

Vi avslutade kvällen med minigolf!

Nu hoppar jag två månader tillbaka i tiden. Men jag vill gärna visa alla fina Spanienbilder. Vi bodde i en jättefin och fräsch lägenhet precis vid stranden. Det var helt underbart att kunna gå direkt från vattnet upp till sin egna lilla trädgård och ligga och sola på gräsmattan istället för stranden.

Första kvällen åt vi på det som var min morfars favorit restaurang, min mamma, morbror och moster hade många minnen därifrån så det var roligt. Min mormor och morfar åkte alltid dit och det roligaste var att jag hade varit där när jag var liten med dom men ingen mindes det förens jag började känna igen ställen. Och när jag gick in i lägenheten min moster och mina kusiner bodde i så slog det mig eftersom det var exakt samma lägenhet till och med!

Hej hörrni!!
Gud vad länge sen det var jag skrev här! Men det känns nästan som att det har hänt för mycket sen jag skrev. Det hade liksom tagit för lång tid att skriva om allt utförligt så här kommer det kort och rakt på sak:

*Jag har flyttat hemifrån. Till min första alldeles egna lägenhet. Den ligger mitt i stan här i Västervik så jag har även sålt min bil.

*Mina föräldrar har flyttat till en lägenhet i stan medans dom bygger ett nytt hus. Mitt barndomshus är nu sålt och jag kommer aldrig mer kalla Kritgatan 10 för mitt hem. Det känns konstigt, men jag tror inte att jag har fattat det än. Så det har varit mycket flytt och grejer.

*Jag har träffat en Alexander. Ingen mer beskrivning behövs nog mer än att jag umgås med honom väldigt ofta och han gör mig glad.

*Jag åker utomlands 1 månad nästa vecka. Det behövs!!!!

Det var nog allt tror jag. Så nu när ni är uppdaterare kanske jag kan börja blogga lite mer igen! Kram på er!

En bild från nyår med två favoriter. Det var verkligen en superlyckad nyår, jävlar vad kul jag hade!