Jag är tillbaka i vardagen. Hade en helg där jag hann sova ikapp. Efter en 3rättersmiddag i Hjorted sov jag många timmar i Alexanders pojkrum i hans 90 säng haha. Och så har vi bowlat med Hjelte och även gått bingo på Lysingsbadet.

Idag har jag tagit tag i livet och börjat träna. Det var faktiskt väldigt roligt. Nu sitter jag här med ansiktsmask och ska kolla på serie. Alla dagar från resan kommer upp så småningom, men just nu säger jag hallå till vardagslivet igen!

Första dagen med älskade, fina bilen, en väldig diskussion om vem som skulle köra. Det föll på Emelie första dagen, det gick väldigt bra iallafall. Vi stannade först i Santa Cruz ett såå mysigt ställe!! Det var strålade sol och vi tog varsin dricka på piren samtidigt som vi kollade på sjölejonen.

Sen åkte vi till ett ställe som heter Mystery spot där gravitationen inte är densamma som på resten av jordklotet. Känslan och upplevelsen är så svår att förklara men det var helt overkligt. Ni får googla om ni vill veta mer för det är för svårt att förklara men det är bland det sjukaste jag någonsin har varit med om!! Här kommer lite bilder iallafall.

​Vårt nästsista stopp första dagen blev Caramel, världens mysigaste stad!! Jag SKA bo där när jag blir pensionär! Vi stannade där och kollade på solnedgången lite innan vi åt middag på en italiensk restaurang, åkte till grannstaden Monterey och sov på motell. Så himla skönt med eget rum för första gången på hela resan. Vi tog varsitt bad och kröp sen ner och kollade på film, så himla mysigt!

När vi vaknade andra dagen hade vi ingen aning om vad vi skulle göra eftersom att vi hade gjort alla turistiga saker. Så då gjorde vi det som jag egentligen tycker är 100 gånger roligare, vi tog oss till ett lite mer local ställe och chillade runt tillsammans med en tysk kille från vårt hostel. Vi åkte till ett hippieområde som kallas Haigt. Så jävla najs ställe enligt mig, billig mat (vi käkade god tacos), häftiga vintagebutiker (hittade allt från Levisshorts, Michael kors plånböcker, äkta pälsar och 30tals kläder) och skön stämning.

På kvällen gick vi på bio i typ en sjuukt stor biosalong!? Var så himla mycket folk! Vi gick på filmen Get out och jag kan verkligen rekommendera den.

Asså vår första dag i San fransisco var såå najs. Vi bodde på ett jättemysigt hostel vilket var en upgrade från vårt hostel vi bodde på, på Hawaii. Vi fick bagels och juice till frukost istället för pannkakor vi hade ätit i en vecka typ haha!

Så första dagen drog vi av alla turistattraktioner på en gång. Vi gick upp tidigt och gick ner till pier 39 där alla sjölejon ligger. Så himla roliga! Och sen vandrade vi runt i Fishermans wharf.

Sen tog vi båten ut till Alcatraz, så himla häftig upplevelse faktiskt. Man fick hörlurar som förklarade superbra och man kunde vandra omkring och allt var väldigt bra uppgjort.

Tog oss sedan till Golden gate såklart, stannade där och tog lite bilder, så himla turistiga haha!

Vi åkte sen och körde igenom Lombord street med vår snälla Uberchaufför som tog oss dit. Kollade sen på de kända husen som kallas för Painted ladies som tydligen varit med i Fullt hus.

Sen var vi hungriga, tog oss till Union square och åkte upp till Cheesecake factory som låg på en takterrass. Underbart väder, mat och sällskap gjorde lunchen väldigt lyckad. Såå goda bakelser och mat. Vi avrundade med lite strosande i affärer och i China town. En middag på Fishermans wharf och sen däckade vi rätt fint på hostelet efter en väldigt händelserik dag.

Vår sista heldag på Hawaii så mådde vi sådär när vi vaknade upp, kom hem sent natten innan. Åt en dyr och äcklig acaibowl och låg sen och degade på stranden. Varvade solning med bad. Åt lunch och tvättade/duschade och packade innan en sista middag på California pizza kitchen.

Efter att vi repat oss några dagar efter vår första hajk så orkade vi med en till, den var inte i närheten av lika jobbig men det var väldigt vacker utsikt och vi svalkade oss i det turkosa vattnet när vi kom ner. Käkade på en mindre restaurang, svingod svampburgare och på kvällen testade vi på Honolulus uteliv och fick även träffa Emelies pojkvän.

En dag gjorde Emelie sharkcagedive och då passade jag och Tess på att dra till Pearl Harbour. På kvällen chillade vi på hostelet och åt på Cheesecake factory, helt fantastisk mat.

Igår tog vi buss till Waimanalo, en paradisstrand med vit sand och turkost vatten. Oturligt nog så åkte vi dock bort från solen i Waikiki så efter att vi lekt lite med en hund som valde att bli kompis med oss och tagit lite bilder så valde vi att åka tillbaka till solsidan av ön. Vi valde Magic Island och det var verkligen ett bra val, en strand med lite folk och precis vid stan fast det var väldigt lugnt och skönt. Många som gifte sig i parken när vi gick dit och vädret hade äntligen spruckit upp!

Efter bad, lunch och sol gick vi över gatan till Ala Moana center, gick i affärer. Shoppade lite och avslutade med maaaat. Jag och Tess åt drömmig sushi. Kom tillbaka till hostelet, duschade, fixade vår packning, målade naglarna och bara tog det lugnt innan vi somnade.

Häromdagen hade vi en sån underbar dag. Det var strålande sol så vi gick och la oss här på Waikiki beach där vi bor, hyrde ett par surfingbrädor och drog ut och surfade, gick faktiskt förvånansvärt bra för att det var två år sen jag surfade sist!

Senare på dagen åt vi på California pizza kitchen, ett ställe som Emelie älskar. Det var verkligen hur gott som helst! Och efter det gick vi på en katamaran som tog oss ut på havet för att kolla på solnedgången, gratis dricka på det och en riktigt bra kväll var spikad! Det kan jag verkligen rekommendera er att göra om ni ska hit. På kvällen sen mötte vi lite klasskompisar till Emelie på Army beach och drack vin. En riktigt bra dag!👏🏼