Det känns som månaderna mars, april, oktober, november alltid glöms bort. Vad gjorde jag då? Men idag hade jag en jättefin lördag. Åt finfrulle som alltid består av Jojjens rostbiff, Guds gåva till oss. Sen fikade jag med Sally och Linnea, pratade ikapp om allt. Åt sen middag med Ebba och Alexander. Sen har jag haft en ost, kex, melon, choklad och filmkväll med Ebba och Ida.

Ännu är lördagen inte slut, ska åka till Vimmerby och hämta Alexander som druckit öl. Vad gör man inte för att försäkra sig om fyllechaffis till en själv inför kommande helger?😘

Vi slappade mest hela dagen vid poolen. Lagade en god lunch och på kvällen gick vi ner till skateparken vid Venice beach och åt glass och kollade på solnedgången. Sen gick vi tillbaka och grillade till middag,

Första dagen i LA gick Marthe i skolan så jag, Tess och Emelie gick från Venice där Marthe bor bort till Santa monica pier. Vi stannade hela tiden och tittade på alla grejer som hände, vädret var helt fantastiskt och det var fullt med människor. Vi kom till piren och bestämde oss för att äta på Bubba Gump. Det var supergott.

Vi gick runt och shoppade på Main street innan vi tog varsin dricka och satte oss i gräset och kollade på solnedgången. När man tänker tillbaka på det ögonblicket nu blir jag nästan tårögd, vilka grejer vi gjorde och vad underbart att få dela såna simpla men fantastiska grejer med så fina vänner. Nu tappade jag spåret men det gäller att stanna upp och ta in och njuta när man får feeling. Iallafall vandrade vi tillbaka till Veniceområdet när solen gått ner, vi stannade vi ett foodtruckställe och beställde in asgoda wings som vi avnjöt i en supersupersupermysig liten park med värmelampor.

VILKEN DAG!!! Helt klart en av dom bästa på resan!

Vi började dagen med en frukost på Denny's, vi hade 10% från vårt motel så klart vi slog till. Haha, nej men det var faktiskt väldigt gott en typisk american breakfast. Vi åkte sen till Seaport village, vädret var helt underbart och stämningen var fantastiskt när vi vandrade omkring i det mysiga området. Vi gick sen till little Italy och vidare tillbaka till "stan": Vi åt lunch och tog sen bussen som skulle ta oss till LA och Marthe. Vi anlände sent men bussresan dit var väldigt vacker. Som ni förstår hade vi vid det här laget lämnat tillbaka vår fina bil :(.

Vi strosade runt i OC. Åt en god frukost och tog massa bilder på stranden, vi åkte även till piren som OCserien är baserad på. Sen åkte vi vidare till San diego, det var en rätt lång resa med mååånga bilfiler och köer. Vi åkte genom LA i rusningstrafik, tur vi inte hade bråttom.

Väl framme i San diego checkade vi in på ett mysigt motel innan vi åkte in till stan som var hur mysig och fin som helst, Vi valde en finmiddag på fridays med rödvin och då blev det liv i tanterna. Helt plötsligt stod vi på baren och dansade på Coyote girls. Men pensionärerna var hemma och hade både hunnit fyllekäka yoghurtglass och duschat innan vi var nerbäddade i sängen klockan 23. Haha!!

Jag hade en toppenhelg. I fredags slutade jag tidigt så jag och Alexander gjorde ärenden och sen hade vi lite dejtnight. Åt burgare på nya stället i stan och efterrätt på Guldkant.

Lördagen spenderades på akuten, förmodligen spökar min blindtarm med mig. Men man gjorde inget så efter 6 timmar där så åkte vi till Hjorted och fick grillat. Åkte hem med proppfulla magar och på kvällen firade vi Bella och Hedda som har fyllt år. Lokalfest och Palle, såklart.

En söndag som spenderades på en brygga med go'frukost. Lite roadtrip till Gamleby och kolla igenom gamla minnesställen. På kvällen var vi ett litet mysgäng hemma hos Ellen och John som åt pizza och snackade skit.

NU är det påskvecka!!!!!!!🐣

Vi började morgonen med en frukost på Ihop i Santa Barbara, som är kända för sin pannkakor. Jag tog samma som förra gången, rasperry white chocolate. Jag gillar inte pannkakor egentligen men dom är helt fantastiska! Vi gick runt på stan en stund i Santa barbara och körde ut en snabbis med bilen på piren innan vi åkte vidare.

Vi stannade i Malibu för en god lunch och där fick vi även p-böter haha, så jävla sämst.
Och sen åkte vi vidare till OC, köpte kakor och kaffe och satt på piren. Planen var att köra till San diego samma kväll men vi gillade OC så mycket att vi valde att stanna där över natten. Vi köpte skräpmat och som vaaanligt myste vi ner oss i sängen och kollade film. SÅ mysig dag!

Nu var det ett tag sen jag skrev om resan men det har kommit lite i andra hand sen jag kom hem och jag har bara försökt att komma in i vardagen igen. Men nu ska jag försöka fortsätta att skriva, det är roligt att ha och kolla tillbaka på.

Den 3 mars åkte vi ut på Highway 1 som var.. avstängd!! Vilken flopp ju! Men vi hann ta lite fina bilder innan vi fick åka en liten omväg för att sen komma ut på highway 1 igen. Vi stannade i Santa Barbara, jag har ju varit där förut och det är verkligen en supermysig stad. Vi åt mat och checkade sen in på ett motel och kollade åter igen på film innan vi somnade.

Igår var vädret helt insane. Mellispremiär utomhus på jobbet i endast en tunn tröja och sen även glass efter jobbet. Såg tre citronfjärilar! Alexander köpte en bil och jag träffade Linnea och Sally för tacos i vanlig ordning.😋