Hellu, idag är de söndag o jag har inte gjort något särskilt. Jag och mamma startade dagen med att paddla klirr paddleboard och vi stötte på en säl faktiskt!! Så coolt va de, den va inte alls långt bort från våra brädor runt 5 meter typ! As coolt! Efter det kom Mandus till mig och vi va helt döda haha vi var skittrötta så vi vilade lite oxh sedan åt vi mat. Efter det åkte vi ut en sväng med våran båt, supermysigt!! Och sedan avslutade vi med att jobba ett tag. Nu har jag legat död i soffan och gjort läxor haha. Men jag ska sova nu för om ni inte förstod det så är jag väldigt trött om dagarna haha!!

Hejj, sista dagen i Västervik så hade mamma o pappa bröllopsdag så efter pappa hade kört triathlon så gick vi hem o vilade ett tag o sen fixade vi till oss och gick och åt mat på resturang. Jag åt vitlöksbröd till förrätt och sedan någon kycklig med sötpotatis suuuuuper gott!!! Till efterrätt åt jag nått Vene va de hette men gått va de iaf!! Nu är de tisdag o vi åkte hem i söndags oxh igår så gjorde jag inte så mycket jag va ute o solade i nån timme då solen faktiskt var framme! Och senare på kvällen så kom Arvid och Anton och vi tränade ett tag. Efter de gjorde vi inte så mycket och sen när dom hade åkt hem så somnade jag nästan direkt hihi. Idag har jag bara tagit de lugnt o städat typ, och imorgon så ska jag inte göra någonting men på kvällen ska jag till Kalmar me mamma o pappa o några till o kolla på triathlon igen haha och jag ska passa på o gå lite på stan:))

Helllluuuu, idag vaknade jag runt 8 för att vi skulle åka med båten till Västervik eftersom att pappa ska köra triathlon här imon (lördag). Vi kom hit runt klockan 2 vi tog de ganska lungt upp för de va väldigt fint väder när vi åkte. Jag har så sjukt ont i magen och världens huvudverk som pendlar fram och tillbaka. När vi kom fram så gick vi in till stan oxh åt lunch och sedan gick o handlade lite tills kvällen bland annan lite (1kg hihi) godis på hemmakväll. Sedan så tränade jag lite jag både sprang och körde lite styrka, nu har vi grillat och ätit precis. Imon ska vi kolla när pappa tävlar och gå lie på stan typ sedan får vi se om vi åker hem imon eller på söndag eller måndag.

hejjj!! Det är nu 2 veckor kvar tills skolan börjar och jag är inte taggad alls. Fram tills dess har jag inte planerat att göra någonting alls så att jag iallafall mest tänk att jag ska försöka träna så mycket jag kan och sedan bara ta de lugnt. I helgen så ska pappa köra triathlon i Västervik så då ska jag åka o kolla på de. Och sedan nästa helg ska vi eventuellt ta båten till Kalmar hamn och ligga dör när det är Ironman och kolla. Men om det blåser för mycket ska vi åka dit med bilen över dagen. Ikväll så ska jag åka till Isabelle och tälta med (Bella såklart) och 2 andra om det inte blir för dåligt väder. Innan det ska jag upp och hjälpa till i stallet och sedan vill jag försöka göra om i mitt rum lite:)

hellooo, jag har inte alls gjort mycket sedan jag och mandus kom hem från Västervik. Jag har mest varit med amandus och Anton och vi har badat och fiskat väldigt mycket hihi. Igår (lördag) åkte mandus till Göteborg så igår hade jag inget att göra. Ja vaknade runt 10 och då åt jag frukost och bara tog de lungt, efter det så följde jag med mamma och plockade svamp, vi åkte till 4 olika ställen och mötte 2 vildsvin men vi hittade inte en ända svamp:(( sedan åkte vi hem och då så målade jag kanterna på min spegel vita för dom va i trä färg innan och jag ville ha dom vita, sedan avslutade jag dagen med att träna lite med mamma i ungefär 30 minuter såå tråkigt innan men de e så skönt att ha de gjort efteråt! Idag började jag med att gå en promenad i skogen och sedan åkte jag o pappa till Kalmar och jag köpte 2 par jeans och en träningströja. Nu sitter jag i soffan och kollar på sommarlov med casper. Mamma o pappa tränar typ inför triathlon och då så brukar deras kompisar komma hit o dom brukar träna tillsammans o då får jag vara barnvakt åt honom under tiden. Super mysigt<33

Kram

Hejj, nu var det cirka en vecka sedan jag kom hem. Resan har varit både världens bästa resa och en väldigt jobbig resa. Jag e glad att jag e hemma och får äta svensk god mat och sova i en mjuk säng. Redan dagen efter jag kom hem så åkte jag iväg med mamma pappa och amandus till en ö med båten, vi stannade på den än i 2 nätter och sedan åkte vidare till ett ställe som heter gränsö slott som ligger precis utanför Västerviks hamn. Där låg vi i 2 dagar och det var super mysigt. Jag o mandus åkte in till vänstervik och köpte MASSA (alltså massa) godis på hemmakväll de första vi gjorde när vi kom dit. Efter dom 2 mysiga nätterna dör åkte vi vidare en natt till Öland. Vi åkte hem runt 9 på morgonen pågrund av att jag hade en tandläkartid på eftermiddagen. har haft en jättebra resa och en jätte bra vecka här hemma! Puss puss

Hejj!! Idag är det fredag och jag har fått så sjukt ont i mitt huvud och varit sjukt trött dom här senaste dagarna, så min ledare tyckte att jag skulle vara hemma från skolan och en aktivitet idag. Jag har legat i sängen hela dagen och klockan är nu halv 12 inte så mycket men jag börjar få panik för det är så litet rum och det finns verkligen ingenting att göra. Jag får åka in till stan igen runt 5 vilket känns som en evighet kvar och jag vet inte vad jag ska göra så långt tid haha! Just nu sitter jag o skriver ner vad jag vill köpa i London så jag vet lite, för vi åker ju dit på söndag morgon och jag e såååå taggad! Sedan kommer vi hem på tisdag och det ska bli så himla skönt att komma hem! Saknar mamma o pappa såå mycket även att jag trodde att jag inte skulle de haha. Ikväll ska vi iaf ut och äta med hela gruppen för att de e sista dagen här imon ju:( lite teåkigt att lämna alla men ska bli skönt att komma hem! Förlåt för dålig uppdatering men vårat schema är fullt hela tiden så finns inte så mycket tid över!

hellooo, igår vad vi på ett ställe som hette doodle door o badade, det va så sjukt häftigt eftersom att jag älskar att bada o sola och älskar att ta bilder och se fin utsikt så va de perfekt!!! Asså de va så sjukt fint när man skulle gå ner till stranden, när vi väl va framme var vattnet klarblått och de va så sjukt lyxigt där! Rekomend rekomend!!

Åker hem om en vecka ocksåå! De ska bli sååå skönt att komma hem och landa i sitt eget hus och dina egna vanor! Jag saknar svensk mat så sjukt mycket! Maten här är så sjukt äcklig och får knappt i mig nått på dagarna😿

Hellooo, nu har vi kommit fram till England efter 3 bra dagar i Paris. Tänkte bara förklara lite vad vi gjorde där osv. När vi landade så hoppade vi på en buss som vi åkte med en guide i cirka 2h det var fett långtråkigt o vi fick inte äta på bussen och hade inte ätit någonting den dagen. Efter ett tag på bussen stannade vi vid Eiffeltornet och skulle ta lite bilder och fick äta min macka. Bilderna ser ni ju att resultatet blev en hög me jag vet inte vad haha ser helt sjuk ut på alla bilderna.

Dag 2 i Paris så åkte vi till Disneyland vilket jag har varit mest taggad för. När vi kom dit så åt vi nått som gick snabbt så jag tog pommes och Nuggets. Sedan bestämde vi att vi skulle mötas vid halv 5 för att se så allt gick bra, då var det också paraden så vi kollade på den vilket va sjukt kul o man blir så sjukt glad av att höra all musik o se alla glada människor. Själv var jag som ett barn när jag gick därinne eftersom att jag ÄLSKAAARR Disney. Efter paraden så åkte vi lite fler karuseller (eller iaf försökte) vi gick in vid mounten karusellen sen som åker under vatten och sånt och de var runt 80 minuters kö och vi ställde oss där, när vi ungefär stått i kön i en timme så säger som att den är trasig så att vi får gå därifrån. Efter de går vi då till spökhuset och står i kö i ungefär en halv timme. Vi sätter oss på tåget som ska ta oss igen och vi åkte ungefär 5 minuter och sedan så stannade den också så den gick sönder mitt inne i spökhuset och dom fick tända alla lampor och vi får gå ut. Väldigt tråkigt för jag tyckte inte att de hade kommit något läskigt och sen när vi gick ut fick vi se hur allt fungerade så de va lite tråkigt.

Dag 3 gjorde vi inte så mycket utan vi åkte till Eiffeltornet och fikade, vi åt på har rock café o sen åkte tillbaka till hotellet och skulle ta en buss som skulle ta oss till England. Vi satt i bussen i 7 timmar allatså HELA natten vi kom fram 7 på morgonen och vi e sååå trötta så vi ligger mest bara o sover nu.

hellooo, igår vad det midsommar, själv gör jag inget särskilt på midsommar mer än att vårat område vi bor i spelar brännboll varje år, o de e såå kul. På kvällen igår åkte jag till mandus och vi var några stycken där o spelade spel och pratade o lyssnade på musik. Jag kom hem runt 12 och sedan somnade runt 1. Eftersom att jag åker på språkresa imorgon så åkte vi hemifrån till Köpenhamn vid 3 idag. Mandus kom till mig runt halv 12 och vi skulle va sista timmarna innan de va dags att säga hejdå. Jag tycker de ska bli jobbigt att vara utan honom i 3 veckor när jag brukar vara med honom varje dag:((. Kommer sakna familjen också även om man tycker de e jobbigt att va me dom hela tiden ibland så kommer jag nog få lite hemlängtan. Sedan får jag ju inte glömma att jag kommer sakna Wilma me:(( haha kommer sakna alla helt enkelt. Nu är jag iaf på ett hotell i Köpenhamn och ska sova för vi måste upp vid 5 imon då vi måste samlas 2 timmar innan flyget går. Jag e såå taggad men samtidigt nervös...:))