Ja, denna helg har varit väldigt rolig. I fredags lämnade vi Boston sent på kvällen och så tog det tre timmar tills vi var framme.
Lördagen var fylld med massa slalom åkning, olika enklare backar så att jag skulle lära mig och känna mig mer bekväm. Så mot slutet av dagen började vi åka allt mer svårare backar vilket var super kul! Jag och den yngsta sonen i familjen åkte för det mesta själv och han visade olika backar som vi kunde ta.
På kvällen åt vi alla BBQ, vilket jag trodde skulle vara att man grillar kött på en grill. Men här är BBQ, pulled pork kött, bönor, sås och bröd. Väldigt gott, men inte lika bra som min pappas BBQ! 😉
Idag har vi åkt ännu mer skidor och så fick vi superfint väder!
Barnen vart trötta vid lunch så dom åkte hem till stugan och åt lite lunch, jag, mamman i familjen, pappan och pappans bror fortsatt att åka lite mer! Vi åkte upp till den högsta backen och det var sån otroligt fin utsikt.

Nu är vi hemma igen och jag ska hoppa in i duschen, börjar tidigt imorgon så måste sova.
Puss och kram

Så nu är jag äntligen framme!!
Vi hade lektion på förmiddagen om hemlängtan, säkerhet, lekte mm. Direkt efter lunch så åkte jag och några andra au pairer till flygplatsen.
Flyget tog 45 min till Boston från New Jersey och när jag kom dit kom familjen precis till flygplatsen med en stor skylt som dom hade gjort!
En super gullig familj!
På kvällen åkte vi till dom 2 äldsta barnens skola på en multikulturell kväll!

Nu har vi lämnat barnen på skolan och så ska vi iväg och fixa SSN mm. I eftermiddag åker vi till deras stuga i Main, Canada för att åka lite skidor!

Det här är några av tjejerna som jag var med under tiden i New Jersey. En tjej är från Colombia, en från Australien och två från Ukraina!

Ha en fin dag!

Igår lärde vi oss bl.a. om HLR, om barns beteenden i olika åldrar mm! Väldigt kul och intressant.
Precis innan vi började så var det musik i lokalen som spelades och våra kursledare hade en liten danceoff! 😆

Efter lektionerna och dagen var slut åkte jag och Alehandra till ett köpcenter här i närheten. En super gullig tjej från Colombia, suuuper duktig på att designa sina egna silver smycken! Så nu igårkväll fick jag ett par jättefina örhängen av henne! 😍

Imorgon är det dags att flyga till Boston och träffa familjen!!!! Så himla spännande och nervöst!!
Men nu måste jag börja packa ihop allt på rummet, äta frukost, göra mig iordning och vara i klassrummet till 8.00
Ha det bra, puss och kram❤

Haaaalloj! Nu är andra dagen här i New Jersey avklarad. En lång dag, men väldigt rolig och lärorik. Vi har haft lektion på för och eftermiddagen till ca 16.00 sedan fick vi åka på en guidad tur in till New York. Det var så himla häftigt och roligt att se.

Vi stannade till inne i New York så att vi kunde få gå runt lite själva för att shoppa, äta mat och kolla runt.
Jag och en tjej till gick till ett ställe där dom hade suuuper goda pizzor. En sak som man snabbt får reda på här i USA, eller det vet man väl redan innan man åker hit, är att dom har enorma portioner med mat och jag menar ENORMA!!
Vi beställde en varsin extra smal pizza och kolla hur stor dom är!

Sedan gick vi förbi The 9/11 memorial center, där var det två stora "fyrkanter" som det var vatten i mitten av dem. På kanterna stod det namn på alla som dog.

Sedan gick vi in i en liten sväng i detta köpcenter. Har tyvärr glömt vad det heter, men det var väldigt häftigt.

Vilken dag... klev upp kl. 04.00 (svensk tid) och har fått gått igenom massa olika säkerhetskontroller. Och som vanligt så blir jag alltid en av dom slumpmässigt utvalda, som ska gå igenom en special säkerhetskontroll....
Mellanlandningen i Frankfurt var inga problem, det var när vi kom fram till USA och skulle igenom passkontroll som det tog över 2h och så efter det var det kontroll av väskor...
Men nu är jag framme! 😃 hittade 3 andra au pairer på flygplatsen så vi åkte tillsammans till hotellet som vi ska bo på nu i 3 nätter.

Imorgon kommer dom ringa och väcka oss kl.06.00 och klassen börjar 08.00. Och när vi är klara så får man åka in på en lite guidad tur till New York!
Så det ska bli väldigt spännande.
Men nu ska jag sova lite, ha det bra så höres vi! 😘

Att säga "hejdå" och lämna dem man älskar mest på denna jord för att inte få träffa dem på en väldigt lång tid är nog bland det jobbigaste jag gjort...
Idag är det Söndag och dagen innan avresa till the United States of America! Med blandade känslor åkte jag med tåget till Stockholm och sover över här tills imorgon, då flyget går tidigt imorgon bitti!
Det är väldigt nervöst men ska bli väldigt kul att uppleva och bo i ett helt annat land.

Kommer lite bilder från vad denna vecka innehöll.

Att ha en vän som man bara behöver kolla på och för att veta exakt vad hen tycker och tänker och att man förstår varandra utan att ens behöva berätta allt i minsta detalj är bland den bästa vänskaper man kan ha!
Kommer sakna dig min fina vän så mycket att det gör ont!!
Bilderna är från i Onsdags då Mattan gjorde en liten överraskning och idag på tågstationen.

Vart en sista ridtur på min fina prins Bertil.

Igår hade vi en liten födelsedags middag för min farbrors sambo, Anna. Mycket god mat och lite yoga challenge blev det!
Mina små kusiner är som mina syskon, älskar er och kommer sakna er alla!!

Men nu måste jag sova!
Puss och kram!

Idag har det varit en super härlig dag! Vi har varit ute hela dagen och grillat, åkt skidor, tolkat efter skoter och umgåtts med massa folk.
Jag, Wilma min syster och mina kusiner Ebba och Mindra åkte på en liten tur då jag körde skoter och dom tolkade efter. Det blev mycket skratt och många vurpor, tyvärr blev det ingen riktig bra film på när dom ramlade men fick med en bild på Wilma i alla fall 😆

Sedan avslutade vi dagen med en liten middag hemma hos oss med farmor, farfar, Magnus, farbror och hans familj och morbror. Super gott och väldigt mysigt!

Ha de bra!

Idag överraskade pappa med att göra pannkakor till frukost! 😍 så himla gott!
Efter frukost satt jag mig med au pair uppgiften ett tag. På eftermiddagen åkte vi ut och åkte lite skidor och grillade lite hamburgare ute, lite kallt men väldigt mysigt.

Efter skidturen vart det lite kortspel med småkusinerna.
Och nu kom jag precis hem från en middag hos dom!

Ha det bra!

Dagarna bara går och det blir allt närmare till flytten! Idag har jag, mamma och min syster varit och köpt lite presenter till min host family. Åkte ut på Frösö handtryck och köpte några fina saker, sedan åkte jag på mitt jobb och sa hejdå till dom där😢
Och nu har vi i familjen åkt upp till våran stuga och ska spendera några dagar här med farmor, farfar och några andra släktingar.

Kram kram

Idag är det exakt två veckor tills jag flyger till USA och ska vara au pair i ett år!

Söndagen den 19 mars börjar min resa! Då åker jag hemifrån Östersund och sover över på Arlanda en natt för att planet går 06.45 på måndag morgon. Dom tre första dagarna kommer jag att vara i New York på en introduktionskurs och sedan flyger jag från New York till Boston där min Host Familj bor!! Dom är två föräldrar, tre barn och en hund i familjen och bor ca 1mil utanför Boston.

Ska bli så himla kul att få bo hos en amerikansk familj i ett år och lära sig mer om deras kultur och traditioner. Samtidigt kommer det vara så enormt jobbigt att säga hejdå till min familj och släkt här hemma, vet att jag kommer ha sådan hemlängtan. Men det finns ju FaceTime så vi kan prata och se varandra på så sätt. Sedan har dom lovat att komma och hälsa på så då är det inte ett helt år tllls jag träffar dom igen!

Men nu måste jag fortsätta med att ringa lite samtal och sedan ska jag försöka att ta mig ut i detta fina väder!