Life

I torsdags åkte jag upp till Stockholm för att ha en avslappnande och rolig helg utan allt för mycket skoluppgifter att behöva göra.

Spenderade hela eftermiddagen med att umgås med min mamma och fixa låtar till henne på min gamla iPod som hon sedan kan använda på sina träningslektionen.

När tiden var inne gick jag och mötte Sofia i MOOD gallerian för att äta middag på Boqueria, älskar det tapas stället! :D

Åt en fantastisk god middag med ett glas sangria som avslutades med en créme brulée som vi delade på ^^

Skönt nog denna helg har jag haft möjligheten att bo i pappas lägenhet helt själv då han åkte i sista minuten till Vietnam för att vara reseledare på en rosa bussresa.

Hade en lugn förmiddag som jag spenderade med att göra lite studieuppgifter innan jag gick för att träffa min syster och hennes dotter Louise.

Åt god hemlagad lunch och sedan satt jag mestadels på golvet och lekte med Lollo, då jag inte träffar henne så ofta ser man verkligen hur mycket hon växer, nu kan hån både gå och har tre tänder ^^

Efter en stund kom Cicci över och efter att vi hade varit hemma hos Julia en stund gick vi ut på stan.

Letade efter ett par skor så att jag skulle slippa vara "Bambi på hal is" xD

Lyckades hitta två par som verkade bra och då jag inte kunde bestämma mig köpte jag båda för att ta beslutet senare ^^

Vi fortsatte att gå runt på stan och kika in i olika butiker tills vi märkte att tiden hade runnit iväg och vi var hungriga.
Då gick vi till Pong och åt deras stora asiatiska buffé!

Mätt och belåten rullade man hem, passade på att köpa en dörrmatta till min pappa då han konstigt nog inte ägde en :p

Lördagsmorgonen var också lugn och inte mycket hände fram tills lunchtid, då träffade jag Sofia för att äta lunch på Flippin' Burgers :D

Efter lunchen såg vi The girl on the train på bio som enligt mig är definitivt värd att se om man gillar thrillers ;)

Inte något nattaliv denna helg vilket var väldigt skönt att istället bara ta det lugnt och träffa vänner och familj :)

Denna dag blev inte riktigt som jag hade tänkt mig...
Jag började morgonen med att ringa min och Simons kontaktperson från teföretaget som jag hade fått reda på dagen innan från Sofia att han befann sig på Stockholmsmässan.

Han ville gärna träffas och jag hade lite funderingar kring teerna som jag fortfarande hade kvar i mitt förråd.
Innan jag åkte till Älvsjö stannade jag till inne i stan för att lämna tillbaka skorna som jag inte ville behålla.

Framme vid Älvsjömässan betalade 180kr i inträde för att komma in och ha detta samtal. Pratade en del, tror att han ville att jag skulle börja/fortsätta jobba med detta men med mina studier så har jag ingen tid för det.
Bollade med olika tankar och förslag med hur jag skulle göra med teerna i mitt förråd och till slut kom vi fram till att det lättaste skulle vara om jag lyckades få dit teerna till mässan.

Om jag inte gjorde det då skulle processen vara betydligt jobbigare och mycket tid skulle troligen behövas gå till att fixa det.
Jag började ringa till alla jag kände i Stockholm med en bil.
Hade otur i början med att de flesta var upptagna, inte var i Stockholm eller hade en för liten bil.

Utan något svar från någon som kunde hjälpa till åkte jag mot Fridhemsplan för att förbereda lagret.
Jag hade en fantastisk tur sedan att Sofias pappa kunde hjälpa mig och köra allt till mässan! :D

Efter många om och men lyckades alla 9 lådor och 8 stånd komma till mässan och lämnas till den "rätta ägaren".
Så himlans skönt att kunna lägga detta bakom mig och ha en mindre sak som belastar en axlar.

När allt var fixat och klart var det cirka 1,5 timme kvar på mässan och eftersom jag hade betalat för det passade jag på att ta en sväng runt ;)

Trots att mitt "mässliv" var för två år sedan och senast jag jobbade på en mässa var över ett år sen kände många ingen mig och jag dom.
Roligt att jag fortfarande kan få specialpriser från dem personerna också ^^

Det positiva med att gå på en mässa strax innan stängning är att många montrar vill bli av med det sista så mer än hälften av sakerna som jag köpte var antingen rabatterat eller så fixa man extra saker för samma pris ;)

Blev bemött av min mamma vid Odenplan som hjälpte mig med alla kassar som jag hade lyckats plocka på mig för att sedan äta en god middag tillsammans.
Hade turen att få en stor rökt röding för endast 100kr!

Tur nog fick jag hälften över så vi får se om jag kan lyckas få med mig den imorgon på planet ;P

Life, School

Oturligt nog denna dag vaknade jag kl 4 på morgon, hjärnan var troligen i någon form av tentamen nervositet eller liknande.

Kollade igenom böckerna/anteckningarna innan man gick till skolan för att skriva denna tenta, tog ungefär tre timmar men kände sig rätt bra efteråt.

Schema upplägget var rätt dåligt så efter tentan hade vi handledning i MS Project men läraren var rätt förståelig när han såg hur trötta alla var.

Jag däremot kanske visade motsatte känslor och fick flera skrattattacker då min energi var så låg efter den lilla sömnen på 4 timmar ^^
Älskar våra "resurser" som vi skulle hitta på i projektet, jobbar bl.a. med Johnny Depp, Hugo Jackman och Thomas Burberry ;P

Efter hela vecka med isch stress och träning med många märken och ömheter och tenta belönade jag mig själv med 1,5 timmes thaimassage.
Var så trött så jag tror att jag råkade små somna till och från :p

När man var avslappnad och relativt pigg gick jag för att träffa resten av klassen på café Viskan och fira att stressperiod ett för denna termin är äntligen över!

Trevligt middag väntas nu med fantastiska tjejer! ;D

Life, School

Det tog lägre tid än planerat men till slut var jag hemma i lägenheten i Borås strax efter midnatt.

Trots detta lyckades jag ta mig upp på morgonen, tvätta håret och gå på en otroligt tröttsam morgon föreläsning ;P

Till och från kan man ha varit en "dålig" student och hållit på med andra saker men den 60/70-något läraren kan vara rätt förvirrande och ibland läskig med sina sätt att uttrycka sig...tror aldrig jag har sett en lärare slå sin hand i bordet så många gånger som den mannen på vår förra föreläsning xD

Efter den föreläsningen gick några utav oss tjejer till Eest för att äta lunch!
Hade egentligen med mig mat men tänkte att det kan jag äta till middag istället och sushi är ju så gott ^^

Vi var åtminstone duktiga och studerade ett tag inför trikåtentan som vi har på fredag...tror att jag hade en del eftersläntrande trötthet för mitt i allt råkade jag få ett skrattanfall x'D

Känns rätt bra ändå inför tentan, tror att det mesta från Joels härliga föreläsningar har fastnat någon stans där uppe och förhoppningsvis håller i sig ett bra tag till ;)

Skönt nog kan man lägga Program- och metodorienterings kursen bakom sig nu då alla uppgifter där är klara och godkända.

Fortfarande mycket med kurserna som pågår men snart är det endast en kurs som man behöver fokusera på och då får man köra hårt så att jag kan åka till Sri Lanka över jul och nyår!

Travels/Adventures

Har varit otroligt skönt att kunna släppa allt om skolan och bara ha det roligt i London!

Fredagen spenderades mest med att vi strosade omkring på Londons gator och kickade in i butiker som jag definitivt inte har råd med.
Bland annat blev det ett besök in i Burberry butiken på Regent Street där jag provade min dröm trenchcoat som jag har velat ha ända sedan jag läste kultur- och stilhistoria i gymnasiet ^^

När vi gick runt i områdena Covent Garden och Leicester Square såg vi på lite gatuartister när de uppträdde.

Vi slank in på något mysigt café vid Covent Garden och hade tur nog att få sittplats.

I brist på saker att hitta på gick vi och såg på filmen Inferno tillsammans, alltid roligt när man kan utnyttja sin studentrabatt :p

Efter filmen fortsatte vi att gå omkring, gjorde lite shopping i en butik som heter Pineapple.
Trots att jag inte dansar lägre gillar jag sånna kläder, lätt att röra sig i och skönt material ;)

När vi skulle äta middag hamnade vi i China Town och lustigt nog på samma ställe jag jag och Sofia hade varit på i somras. Tyvärr var inte servicen och portionerna lika bra som då men efter att vi beställde en till rätt lyckades vi bli mätta.

Därefter åkte mamma tillbaka till hotellet och jag mötte killen som jag hade träffat vid Oxford circus dagen innan på några glas.

Efter frukosten igår gick jag och mamma våra separata vägar, hon ville besöka en del museum och jag självklart ville shoppa ;D

Som vinden for jag iväg och gick in i alla butiker som finns mellan Edgware road och New Bond street.
Självklart blev det ett besök till Victoria Secret där två nya bh:ar köpte ;)

Tiden for iväg och efter det besöket mötte jag upp min mamma och åt lunch på café Concerto.

Därefter sprittandes vi igen och X antal timmar senare med flera kassar och sliten plånbok möttes vi upp för att åkta gemensamt till hotellet innan middagen ;)

Ovetande på vart vi skulle äta satte vi oss på buss 23 och bestämde att när vi väl ser ett trevligt ställe trycker vi på stopp och går av.

Min muppiga plan funkade! Strax innan Trafalgar Square hittade vi en mysig italiensk restaurang som hette Assaggetti och där "firade" vi min födelsedag ^^

Blev en espresso martini som förrätt, skaldjurs pasta till varmrätt och tiramisu till efterrätt.
Otroligt gott så det stället kan jag definitivt tipsa om!

Träffade samma kille efter middagen, hur lustigt är det inte egentligen att stöta på en annan person som också är från Sverige i London? ;P

Sista dagen idag slog vi till på stort!
Vid öppning gick vi till Primark för att vår "traditionella" shoppingrunda, första gången vi var där i under en timme xD

På denna lugn söndag gjorde vi inte så mycket mer, åt en god afternoon tea på café Concerto, väldigt mättande...åt inte upp allt så tog med mig två mackor för att ha på flygplatsen :p

Sedan blev det en sista vistelse till butiken Pineapple innan vi var tvungna att röra oss tillbaka till hotellet där våra bagage var.

Jag åkte till Gatwick express där en jobbig överraskning väntade!

Oturligt nog hade det blivit något strul med min biljett så jag hade tydligen en hembiljett för 30 juli 2017 :S
"Tur" nog fanns det biljetter kvar till nästa flyg till Göteborg men jobbigt nog blev det 2 timmar extra väntetid på flygplatsen...

Bollar nu med tanken att istället för att ringa till resebyrån och klaga imorgon, att man kanske ska boka in en resa till i sommar så att man kan använda den flygbiljetten :p

Får se vad som händer men förhoppningsvis är jag hemma relativt snart och ta det lugnt innan nästa veckas skolstök börjar igen!

Travels/Adventures

Blev inte riktigt som tänkte idag... hade lite otur med flyget så på grund av dimma och "köer" blev flyget 1,5 timme försenat.
Positivt eller vad man nu ska säga lyckades jag läsa hela trikåboken under dem fördröjningarna så nu behöver man inte tänka på det resten av helgen ;p

Skönt nog kunde jag checka in på hotellet trots att jag var två timmar tidig och började med att gå från Paddington till Bond street.
Tänkte inte på hur långt det var att ta sig till Old Bond street men väl där kunde jag lämna in mitt halsband på Tiffany's & Co för att få det lagat! Tur nog behövde jag inte betala för verken reparation eller frakt av halsbandet ^^

När det var överstökat passade jag på, när jag ändå var i det området att köpa chokladdoppade jordgubbar från Godiva :D
Yes min "frukost/brunch" var otroligt onyttig ;)

Efter det fortsatte jag gå längs Regent street tills jag kom till Oxford circus, där lustigt nog stannade en kille framför mig för att ge mig komplimanger ^^

Till slut var tiden inne och då gick jag tillbaka till Paddington station för att möta upp min mamma.
Vi gick till hotellet och lämnade hennes väskor innan vi gick ut igen för att äta middag.

Gick in i en trevlig pub i Soho och åt gott för att köra en mini shoppingtur därefter ;)

Förstår inte hur hon kan vara så trött men när vi kom tillbaka till hotellrummet så somnade hon nästan direkt, men vi har en hel dag imorgon på oss för roligheter ;D

Travels/Adventures

Efter mycket pluggande och stress ger jag mig själv en resa till London i födelsedagspresent ;)

Vaknade överdrivet tidigt imorse men nu sitter man i lugn och ro på flygplatsen Landvetter med en latte i handen och ska snart lätta mot London!

Tips om man har bokat via Supersavertravel och ska flyga med Norwegian, jag hörde med personalen på flygbolaget och trots att Superssavertravel vill att man ska betala över 400kr för incheckat bagage så ingick det för mig två bagage för 20kg var och fast track.

Nu visste jag dock inte det förrän på plats men nu vet jag i alla fall att om jag behöver kan jag köpa ett bagage på vägen hem och checka in ^^

Rätt skönt också när man skulle gå igenom säkerhetskontrollen att kunna gå före i kön, annars skulle jag nog ha stått där i minst 30 min :p

Väldigt smidig och trevlig morgon och snart kommer jag kunna börja shoppa och vandra i en utav mina favorit städer! ;D

Life

I fredags storhandlade jag mat och ingredienser inför gårdagens fest!
Bakade även en tårta då men blev missnöjd så när matbutiken öppnade igår köpte jag nya ingredienser och gjorde en ny ^^

Lyckades göra de flesta förberedelserna innan Sofia kom och när tiden närmade sig mötte jag upp henne vid tågstationen.

Efter att ha dumpat hennes saker hemma hos mig gick vi till Intersport där min födelsedagspresent väntade! Låter kanske konstigt men äntligen är jag ägare av en träningsväskan, kommer bli så lättare nu att få med allt till träningarna jag har på tisdagar och torsdagar ^^

Tillbaka hem sedan fortsatte jag fixa lägenheten, satte Sofia på soffan under tiden jag dammsög och moppade ;p

Vi åt den "dåliga" tårtan till lunch men enligt Sofia var den god men jag som är självkritisk visste att den kunde vara bättre vilket är anledningen till en ny tårta :p

När lägenheten och maten var klar var det dags att fixa till sig själv innan gästerna skulle komma ;)

Började med en fördrink som var min variant av rosa panter och när alla hade kommit dukade jag upp tacos buffén, tur nog räckte allt och blev en del över också så jag har matlåda i veckan ^^

Lustigt nog satt ingen vid mitt matbord men det var mysigt att alla var samlade runt mitt lilla soffbord!

När alla hade ätit klart kände man hur skönt det var att man hade papperstallrikar, plastbestick och en diskmaskin till alla skålar :D att slänga allt och stoppa saker i diskmaskinen tar inte så lång tid ;)

Efteråt blev det tårta och tur nog blev min andra tårta betydligt bättre än den först!
Gjorde en red velvet tårta som jag dekorerade med bär och "bränt" socker på toppen för att få lite krispighet.

Kvällen fortsatte med mycket musik, prat och presentöppnande!
Var riktigt roligt och när det började närma sig gick många av oss till Grands nattklubb och fortsatte festandet där ;D

Blev en sen kväll men när man vaknade imorse var man glad för då gick jag och Sofia till Visans café för att äta brunch!

Får se lite vad man ska göra resten av dagen...om Sofia nu kan komma ur sin matkoma eller vad det nu är xP

Life

Otroligt skönt att kunna sova ut imorse!
Hade ställt en väckning på 9 men var fortfarande trött när den ringde och väntade tills andra väckningen gick igång istället kl 10 ^^

Vaken som i en trans gick jag upp och började göra frukost med halvöppna ögon.
Vet inte riktigt hur men på något sätt lyckades jag göra våfflor med handvispad grädde och varmchoklad ;P

Blev en mysig söndags frukost jag och Sofia hade, jag bombade mina våfflor med lönnsirap delvis för att det är supergott och för att försöka bli pigg!
Tur nog behövde jag inte ta hand om disken så jag kunde vila på sängen med Sofias Olaf ;)

Efter en stund fick man tvinga sig upp för att packa och fixa till sig innan jag var tvungen att åka till min mamma där min stora resväska var och väntade på mig :p

Fick ett täcke av henne som är bra att ha ifall jag får besök nere i Borås :)

När allt var hämtat och klart tog jag flygbussen till Arlanda och efter incheckningen beställde jag en juice som var god men tyvärr inte tillräckligt uppiggande som personen jag beställde ifrån sa.

Flygresan gick bra och smidigt, försökte göra klart övningstentan vi fick från trikån under flygningen, blir lite nervös när man inte riktigt hänger med på alla frågor men förhoppningsvis har man förstått mer när den riktiga tentan ska göras ^^

Nu är man på bussen till Borås från Landvetter flygplats, blir nog lite undanröjande och fixande i lägenheten när man kommer hem men ikväll kommer jag nog lägga mig tidigt, måste ta igen efter denna helg! ;D

Life, Rosa Bussresor

Efter brunchen igår med Sofia gick jag några ärenden på stan innan det blev dags för mig att röra mig mot Ellora!

Rosa bussarna har nu i 15 år gått till Ellora första torsdagen varje månad för att äta gott och umgås.

Inför denna dag hade en resenär som var med på min första rosa bussresa bokat upp restaurangen, planerat och bjudit in vänner som i sin tur bjöd in sina vänner.

Strax innan tillställning blev alla 120 matplatserna bokade och några barplatser också, detta skulle bli en hejdundrans återträff!

Tyvärr kunde inte min pappa komma då min kusin i Sundsvall fyllde jämt men inför detta förbereddes 150 godispåsar och 150 presentcheckar på 150kr att resa för med rosa bussarna som en kul grej då "middagsbiljetten" kostade 300kr.

Mitt uppdrag var att ge varje gäst en godispåse och en presentcheck med deras namn på vilket jag fick fylla i var eftersom de kom.

Restaurangen hade dukat upp fint på alla bord och när personerna som stod bakom allt planerande kom dekorerade de stället ytterligare med lite ballonger och jag gav dem en rosa buss flagga för ytterligare "inredning" ;P

När gästerna började droppa in fick de först ett armband (ett snöre med två papperslappar som motsvarade drinkar) av en tjej som prickade för alla :)

Hon dirigerade sedan dom till mig där jag kunde pricka av, skriva deras namn på presentchecken och ge dem den tillsammans med en godispåse.
Några få utomstående fick jag berätta att hela stället var uppbokat, ända sättet för dem att få mat därifrån var att beställa hem det.

Då folkflödet började strömma in blev det lite köbildning hos mig, lite svårt att skriva så många namn snabbt utan stavfel ^^

Roligt att så många människor kom och ännu roligare för mig så fanns det nästan minst två från varje rosa bussresa jag har gjort :D

Vid 18 började middagen med en förrätt sallad och när alla hade fått och ätit klart den var det lite lugnt tills alla servitörerna rusade ut med mat till alla borden.

Fantastisk god mat som vanligt, och med det härliga sällskapet och ett glas vin kan det inte bli bättre ;)

Jag försökte att prata med så många människor som möjligt, framförallt dem jag hade rest med tidigare och de jag har känt sedan långt tillbaka.
Man märkte när man hade pratat med vissa att mycket har hänt i livet på bara några få år ^^

Senare på kvällen gjordes utlottning av 15 presentkort innehållande 1000kr var att resa för, lite svårt i den lokalen att hitta de som vann men det lyckades efter vissa kreativa sätt.

Helt plötsligt under kvällen spelades indisk musik i högtalarna och fram kom två dansare som uppträde för oss. Väldigt oväntat men roligt.

Under kvällens gång gick jag fram och tillbaka för att försöka hinna prata med alla bekanta ansikten.
Några lustigkurrar försökte av någon anledning få mig att dricka en massa alkohol men efter endast 3,5 timmes sömn var man inte så sugen på det :p

Kvällen närmade sig mot slutet och då lät det som att många skulle fortsätta till nått annat ställe typ en pub eller liknande. Var inte så sugen på det så efter att jag sa hejdå till alla åkte jag hem till Sofia för att förhoppningsvis få en lång natt sömn ;)

Life

Efter att jag hade landat och lämnat mina väskor hemma hos Sofia gick jag ut och åt middag med min pappa.

När vi var klara gick jag med till kontoret för att få all information om dagens rosa buss återträff :)

Spenderade lite tid med min mamma sedan innan jag gick ut för att möta Sofia med en hamburgare från donken...första gången på länge jag var där "nykter" ;P

Vi provade gå till Solidaritet, dem hade precis öppnat så det var inte mycket människor där och bara för att vi skulle bestämma vilken kubb vi skulle till stämde jag en massa frågor till vakten ^^
Han släppte in oss så att vi kunde kolla oss omkring men efter ett varv i lokalerna bestämde vi oss för att köra på gamla hederliga PURE!

Olika drinkar och shots blev det under kvällen/natten med extremt mycket dans :D
Muppiga killar som försöker dansa med en knuffade man bara undan eller flyttade sig till en annan del av dansgolvet för att undslippa dem :P

Längre kväll än planerat lyckades vi isch somna vid halv sex på morgonen/natten, hungriga men utan någon lösning på det problemet xD

Som alltid efter en utekväll vaknade jag pigg och alert klockan 9 på morgonen med en Sofia som "hatade" mig p.g.a. min munterhet, eller för att jag tände hallampan för att hindra henne från att somna om..
Till mitt försvar hade hon sagt att hon ville äta frukost kl 9 så tekniskt sätt var jag snäll ^^

Relativt nyligen öppnade ett brunch ställe mittemot pappas kontor och där tänkte vi spendera morgonen!

Blev olika juicer, Virgin Mary, kaffe, avokade toast, egg Benedict fast med lax och till slut blåbärspannkakor!
Ska bli otroligt gott och efter att varit hungrig en hel natt behövs det ;D