Godkväll alla!

Dagen som varit har inte varit så händelserik, det började med att jag tog en ordentlig sovmorgon till ca 12.00 sen käkade jag lite frukost. Sen gjorde jag inte så mycket förrän Jesper slutade, då for vi och tränade och käkade sedan middag hos han. Vi for sedan förbi Konsum innan vi for till mig där vi satte på en film, käkade gott och myste, nu har Jesper somnat eftersom han jobbar så är han lite tröttare än mig och vill sova tidigare.

Jag har beställt hem lite grejjor och ska nu lägga mig och försöka sova och vakna pigg imorgon, kramkram!

På senaste tiden har jag hunnit stå i baren på två bröllop och båda har varit fantastiska och verkligen så kul! Dessutom har jag jobbat varje dag på Nolia vilket var lite slitit men verkligen lärorikt och kul, jag stod i en restaurang och vi stod verkligen hela dagen och hann inte riktigt alltid ta rast och det var högljutt och mycket folk. Dessutom så jobbade jag på bröllopet en dag också då kom vi hem vid 4 på morgonen sen skulle jag upp innan 8 och fara och jobba igen, men nu är det klart och jag är glad att jag gjorde det!

Snart är det dags för mig att bli ett år äldre och helt ärligt så är det inte jättemycket jag längtar till, jag får tvärtom lite panik på hur snabbt tiden går :( jag hinner inte göra en bråkdel av vad jag vill och jag är alltid trött och orkar aldrig göra något, så fort jag gör något så tar det verkligen alla mina krafter och jag orkar ingenting resten av dagen men nu har jag lite tid på mig att sova vilket ska bli så himla bra tror jag, jag behöver verkligen få lite andrum och ta det lugnt några dagar.

kramkram

Alla har vi varit där men ingen vet vägen därifrån.

Har stått på samma scen men aldrig sett förbi ridån.

För träffas man av blixten lär man få höra åskans dån.

Sanningen är den att alla slåss vi med minst en demon.

Allt jag säkert vet är att jag älskar dig mer än livet självt.
Och att utan dig är jag inte hel, för du är min andra hälft.
Allt jag vet är att saknaden skulle jag inte kunna leva med.
Så det sista jag skulle vilja höra från dig inatt är ett avsked.

ALLTSÅ STUDENTEN! JAG KLARADE GYMNASIET!!!!

Mitt första år på gymnasiet var en pina, jag kände att det inte var rätt val för mig med natur men jag kom på det vad skolan tyckte var försent. Det fanns ingenting jag tyckte var roligt i ettan på gymnasiet förrutom träningslära och idrott, detta gjorde att jag inte ville gå till skolan så titt som tätt så stannade jag hemma för jag ville inte. Hela gymnasiet har varit svinjobbigt iallafall ettan och tvåan då jag fick slita mig igenom alla ämnen som hade med natur att göra och samtidigt önska mig till något annat men vet ni jag klarade det, och jag klarade allt utan ett enda F i något ämne. Och jag är så stolt över mig själv att jag faktiskt tog mig igenom det och idag är jag så långt ifrån ledsen att jag inte bytte för vet ni vad, jag har träffat så fina människor på denna skola och bortsett från allt jobbigt så har jag haft fruktansvärt kul med alla dessa och jag lärt mig så otroligt mycket. Därför är studenten det bästa som har hänt i hela mitt liv!

Studentveckan drog igång och då började allt kännas så nära och så verkligt, vi hann med massa saker under denna vecka och det roligaste måste nästan ha varit 4 dagar till studenten på Allstar, jag hade så himla kul hela kvällen och det var inte ens tänk att vi skulle fara nästan men så värt det, så roligt! Studendagen var ju också en himla himla fin dag, den började med fotografering på skolan för att sedan fara på champagnefrukost hos Elsa där vi hade supertrevligt för att sedan röra oss mot skolan igen och ha ett sista hejdå med våran klassföreståndare och mingel innan vi samlades i Aulan där tårarna började falla, sen hade vi utspring vilket var superkonstigt haha men det var härligt och flaket var så himla roligt och hela dagen var perfekt!

Jag vill tacka alla som varit en del av min gymnasietid och hur bra ni faktiskt gjorde den och hur kul jag har haft med er massa kramar!

❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤❤

Hola!
Hemkommen i fina Umeå igen med lite tråkigare väder. Har hunnit jobba två dagar och är nu Påväg mot mitt tredje som är ett 11h pass😅 jaja jag kommer uppskatta det den 15e augusti;)

Vad som har hänt sen sist är att jag har varit på vårdcentralen och kollat några vita fläckar jag har haft som tydligen var svamp, inte sån äcklig som man kan tro utan det ser bara ut som vita pigmentfläckar så nu ska jag tvåla bort det. Har även kanske fått jobb på nolia med att sälja mackor vilket jag tror kommer bli lärorikt. Jag hade inte så mycket mer att berätta men mamma och pappa hade gjort finaste överraskningen till mig när vi kom hem från Portugal som jag kan berätta om sen, nu ska jag tagga jobb.
Kramkram

Hellllooo!
Idag har vi chillat på stranden och bara tagit det lugnt egentligen som alla andra dagar men ikväll så gick vi till "stan" och käkade och sedan gick vi omkring lite i butiker. Det är verkligen supermysigt här och så fint. Imorgon så ska vi på delfinsafari och kolla i grottor med en båt som vi har bokat in oss på och det ska bli superspännande och vi hoppas såklart på delfiner.

Dags att sova nu så höra kanske imorgon, sov så gott!

Godmorgon!
Gårdag bestod av ungefär samma aktiviteter förrutom att vi inte handlade på morgonen och att vi stannade på stranden rätt så länge! Vi käkade halloumiburgare till middag igår och det blev också smaskigt. På kvällen satt vi ute på balkongen och spelade spel och hade trevligt. Idag ska vi göra ungefär samma sak men vi ska försöka hitta lite aktiviteter att göra typ delfinsafari och grottsökning, vi skulle också vilja surfa någon dag kanske så vi ska kolla upp lite sånt för att se vad vi kan boka och vad allt kostar! Nu är det dags för frulle, byebye!

Godkväll alla!
Dagen som varit började med att vi gick och handla grejer till frukost för att sedan äta den. Vi gjorde sedan iordning oss för stranden och oj vad fin den var. Vi var där hela dagen och badade och spelade strandtennis. Det har varit väldigt varmt så det är skönt att vattnet inte är varmare än 20 grader så man kan svalka sig. Efter stranden gick vi hem duschade och sen gick jag och Moa handlade till middag, det blev grönsaker, sötpotatismos, blomkål i ugn och halloumi i tortillabröd och det blev väldigt gott faktiskt! Vi har sedan suttit på balkongen hela kvällen och nu är det dags att sova så vi orkar en dag till! Sov så gott fina❤️

Hola amigos!
Vi har nu landat i Portugal och tagit oss till lägenhet, käkat middag och gjort oss redo för att sova. Det har varit en ganska lång dag då jag klev upp med hjärtat imorse innan han for till jobbet, sen var vi på Arlanda ett tag och flyget hit kändes segt på något vis. Men vi är framme iallafall och det är såsåsåså fint, alltså utsikten från balkongen är magical!
Dagen har alltså mest bara bestått av resande och somsagt så ska vi sova nu och imorgon tänkte vi kliva upp och gå och köpa frukost sen får vi väl se vad som händer och fötter, vi har iallafall några saker som vi skulle vilja beta av.
Sov så gott och massa kramisar och extra kramar till mitt finaste underbaraste hjärta som jag är så stolt över❤️ natti

Såå dagen efter den STORA DAGEN så satte jag och min syster oss på ett flyg ner till Stockholm för att spendera natten hos min faster, dagen efter begick flyget mot Grekland och våra föräldrar och faster med sambo tog bilen ner så vi mötte upp dom på Arlanda för att sedan checka in osvosv. Sedan var det touchdown i Chania inte alltför sen och vi var framme på hotellet kring 10 på kvällen, då beställde vi lite mat och jag tog en bruschetta och det var den godaste jag någonsin ätit.

Dagarna som följde såg ungefär likadana ut, vi klev upp käkade frukost gick till stranden och var där till cirka 4 för att sedan gå upp på rummen, duscha och powernapa för att sen gå till våra föräldrars lägenhet där dom hade en terass som vi satt på och drack och käkade lite gott innan vi begav oss till platanias för att äta middag. Middagen var mycket sen men det gjorde inget för det var mysigt. Vi fick oss ett favvoställe "The Olive Tree" mycket smarrigt och trevlig personal. Det var väl ungefär såhär dagarna såg ut och det enda jag fick med mig hem var lite skinntofflor och souvernier och nå keramik.

Vi bodde på ett hotell som hette något med Oscar i Agia Marina(tror jag att det stavas) och det var väldigt fint och fräscht, det var lägenhetsrum så man hade kök osv. Frukosten var väl inte on top men det fanns croissanter så jag var nöjd. Allt som allt så hade jag en fantastisk vecka med finaste familjen och är tacksam för att vi fick fara tillsammans och en stor eloge till pappa som vågade sig på ett plan för första gången på väldigt länge och for med oss, wihooo.

Nu är jag somsagt snart påväg till Portugal och hoppas att det blir minst en lika bra resa så kommer jag vara så fruktansvärt nöjd!