När vi var uppe i Cairns åkte vi på roadtrip norrut med ett gäng killar vi hade träffat tidigare under vår resa (i Byron bay). Det slutade upp med att vi åkte till Daintree rainforest (en av dom vackraste platser jag varit på), väl där åkte vi ut med en båt och fick se massa (vilda såklart) krokodiler! Dom var enorma och det var såå coolt. Ännu ett djur jag kan bocka av från min Aussie lista haha! Nu har jag bara orm och haj kvar. En lyckad roadtrip med andra ord. På hemvägen åkte vi förbi en äng där det var hundratals Wallabies, en vanlig dag i Australien helt enkelt, haha så sjukt egentligen men vardag här.

Nu var de ett tag sen igen hehe.. Har nu avslutat östkust resan och dessutom vinkat hejdå till Emma som åkt tillbaka hem. Nu har ett helt nytt och annorlunda kapitel av mitt liv i Australien börjat, men mer om det sen.

Det sista vi gjorde under vår resa längs östkusten var att segla i Whitsundays. Mäktigt att bo på segelbåt i tre dagar, sova under stjärnorna uppe på däck mitt på havet och se välkända Whitehaven. Tyvärr var vädret inte helt på vår sida och en hel del var förstört av cyklonen men det var fantastiskt ändå!

I måndags gjorde jag något av det häftigaste jag någonsin gjort. Jag gjorde mina allra första dyk!! I barriärrevet dessutom, det var helt otroligt. Tyvärr slutade gopron fungera där nere på djupet så har "bara" bilder/filmer från snorklingen jag gjorde innan. Kan verkligen inte beskriva hur otroligt det var att simma runt där nere bland stingrockor och maneter, verkligen ett annat perspektiv jämfört med snorkling. Var såå nervös när dom hade säkerhetsgenomgången innan så tvekade på om jag skulle våga men väl där nere kände man verkligen bara ett lugn. Om ni får chansen att dyka någon gång, gör det!!

Spenderade 3 dagar på Fraser Island och det var helt magiskt vackert. Hade så himla roligt och det är verkligen ett minne för livet.

Oops nu var det ett tag sen här. Har haft fullt upp och wi-fi överallt är kasst så det har inte blivit av helt enkelt. Sist vi hördes var vi i Surfers Paradise, sen dess har jag hunnit med Brisbane, Noosa och Fraser Island! I Brisbane var jag sjuk och hade världens hemlängtan så dom dagarna var rätt dåliga to be honest haha. Fraser och Noosa har varit helt amazing dock! Vi har hängt med så roliga människor och sett fantastiska platser. Ska göra ett inlägg om Fraser senare. Nu har vi klantat till det igen så idag åker vi hela vägen upp till Cairns från Noosa, 26 timmar buss yay.. För att sedan nästa vecka åka neråt igen till Airlie Beach och Whitsundays. Haha ja så kan det gå när man inte tar tag i saker i tid. Så ser min situation ut nu iallafall! xx

Igår lämnade vi härliga Byron Bay för att ta oss upp till Gold Coast och Surfers Paradise. Känns som att nästan varje ställe jag kommit till har blivit mitt nya favvoställe i Aussie och Gold Coast är inget undantag, definitivt min favoritplats i Australien so far!! Så fräscht och härligt ställe precis vid havet, älskar det. Dessutom välkomnades vi till 31 grader och sol så självklart hängde vi på stranden. Sen spenderade vi kvällen på olika håll och möttes istället upp på frukosten imorse. Nu börjar det närma sig kväll här borta så jag ska nog gå ner till köket snart och göra mig en sallad till middag. xx

// Bilder Pinterest//

Läste om det som hände i Stockholm igår.. Så sorgligt och skrämmande att terrorn har nått Sverige. Världen är så mörk.

Regn regn regn i Byron.. Så tråkigt då man i princip åker till Byron för strandlivet och det inte finns så mycket annat att göra. Gick ut idag i ösregnet för att köpa en ny mascara, gick säkert tre varv i stan men det var inte det lättaste att hitta här, utbudet var minimalt haha. Gick och satte mig på Combi för en Acai bowl till lunch, kände att jag behövde en vitaminbomb. Dock är väl inte riktigt Acai bowls inom min budget haha, nackdelen med regn: börjar slösa pengar på onödiga saker. Men det var gott iallafall!! Efter det tog jag en promenix längs stranden, lyssnade på podcast och gjorde min absoluta favorit aktivitet: spana på snygga surfare ;) Ni ska bara veta hur mycket snyggingar som finns i Byron!!

Då var vårt Surf Camp slut och vi har haft det så roligt. Vi kom till Byron Bay i Tisdags och hade dom sista två dagarna här. Tyvärr ställer cyklonen som har varit norröver fortfarande till det lite vädermässigt så att en av de sista lektionerna blev inställda. Idag bytte vi hostel också vilket var skönt då det vi är på nu känns lite mer civiliserat. Innan var vi på Arts factory, riktigt coolt ställe men det är även en del "speciella" personer som bor där om vi säger så haha. Vi träffade dock massor som va underbara också så det var lite tråkigt att lämna idag ändå. Det är nog det som är det tråkiga med att resa runt, man lär känna människor intensivt under några få dagar och har jätteroligt tillsammans för att sen säga hejdå och inte veta om man någonsin kommer se varandra igen.

Igår gjorde vi ett lag med två tyska tjejer och var med på Trivia night. Sen festade vi med två sköna Aussie killar. En rätt så rolig kväll förutom att jag blev Drama Queen i några minuter.. Förstår inte varför jag ska bli så dramatisk efter några glas vin haha, skärpning! Idag sa vi som sagt hejdå till dom på Arts factory och nu sitter vi och funderar på vad vi ska hitta på imorgon i åskan.. Byron är ju väldigt litet och verkligen ett ställe man vill vara på i sol och värme, så vi vet inte alls vad vi ska göra faktiskt.

Vi är inne på dag 4 av 7 på surf camp! Håller fortfarande fast vid att det är så himla roligt, men man börjar bli ganska sliten nu alltså haha. Har nog inte en enda muskel i kroppen som inte värker, vilket inte är så konstigt med tanke på att vi spenderar 4 timmar i vattnet varje dag. Det är flera som kallar det Boot camp istället för Surf camp haha. Men som sagt jag gillar det! Vågorna på eftermiddagarna har blivit så sinnesjukt stora och strömmarna extremt starka nu dom två senaste dagarna, så vi har inte kunnat ta oss ut till dom större vågorna som tanken var tyvärr. Har dock lärt mig jättemycket ändå och det är så roligt när man gör framsteg. Tyvärr har jag inte så roliga bilder att dela med mig av, har ju inte tid till att springa runt och ta bilder under lektionerna direkt. Så det får helt enkelt duga med dessa bilder som tas mellan lektionerna! xx