Häromkvällen åkte vi till St Kilda och åt middag på stranden, det var dock väldigt kallt så vi blev inte där mycket mer än ett par timmar. Ångrar nu när vi är på väg från Melbourne att vi inte hängde mer i St Kilda, av den korta tiden vi var där så fick jag uppfattningen om att de verkar vara mycket mer nice än CBD!

I onsdags hade vi vår första utekväll i Melbourne. Kvällen började med beer pong på hostelet men tyvärr förlorade team Sweden på sista glaset. Efter det drog vi först till en bar som skulle föreställa ett mentalsjukhus!! Alltså hur ballt?? Sånt hittar man ju verkligen bara i storstäder. Älskar när något har en twist. Inne i tjejernas badrum fanns en sjukhussäng, i taket hängde en rullstol och drinkarna serverades med sprutor. Självklart skulle ju vi ha värsta photoshooten där inne och nu i efterhand kan man ju tycka att det är lite creepy att vi tagit bilder där vi ligger i en sjukhussäng med sprutor haha. Efter vi hade tagit en drink och fotat lite där drog vi vidare till Turf där resten av hostelgänget hängde. Himla bra stämning där med grym musik, vi dansade konstant till stängning. Jätterolig kväll och Melbournes uteliv visade sig verkligen från sin bästa sida.

Ikväll åker vi vidare med nattbuss från Melbourne till Sydney, hela 12 timmar tar det. Hörs i Sydney!!

Hur nice hade vi det häromdagen när vi hängde på Eriks takterrass?! Grillning på 31 våningen och Jacuzzibad i solnedgången, med utsikt över Melbourne. Helt galet vackert. Det behöver inte vara så himla dåligt att leva på en snål resebudget hörni! xx

I lördags kväll landade vi i Melbourne efter en nice flygresa! Vi mötte direkt upp Erik som bor här nu. Natten spenderades dock utan nånstans att bo (japp mamma du läste rätt..) då allt vi hittade var fullt hehe. Igår flyttade vi dock in på ett jättetrevligt och fräscht hostel och så hängde vi på stranden under dagen, självklart var vi tvungna att åka till Brighton och deras bath boxes. På kvällen chillade vi bara på hostelet, det finns både gratis pasta och ris här så självklart tog vi vara på det och lagade lite pasta till middag. Träffade även två norska tjejer som vi hängde med en stund innan vi gick upp på rummet och tog igen våra sömntimmar från natten innan.

Nu är det en regnig måndag här i Melbourne och vi har fortfarande inte tagit oss ut på något trots att klockan redan är 14.30 här, nu är det hela 10 timmars tidsskillnad jämfört med hemma. Vi ska dock ner på stan strax och fixa lite saker och ikväll tror jag vi ska grilla på Eriks takterrass.

Kan inte få nog av alla stränder och platser Australien bjuder på. Här är två guldkorn som jag besökte med familjen i WA. Tidsinställt inlägg bara för att jag ville få upp dessa bilder. Nu blir det tyvärr inga inlägg med ordentliga kamera bilder skrivna från datorn, kameran skickade jag hem till Sverige faktiskt och datorn ligger nerpackad i resväskan som inte ska följa med på resten av resan.

Under tiden min familj var här såg vi en hel del vilda djur under våra utflykter. Kängurus och delfiner har jag ju redan sett en del så det bästa var helt klart koalan! Älskar koalor dom är ju bara för himla söta! Såg också den första stora spindeln...

Imorgon åker vi till Melbourne!!

Och helt plötsligt så har jag haft min sista helg i Perth.. Det är nämligen så att jag och Emma har blivit sugna på att resa så vi drar till östkusten nu på fredag!! Känns typ overkligt på nåt sätt, idag var vi liksom in på jobbet och sa upp oss och imorgon ska jag börja städa och packa ur mitt hem. Det känns ju som att vi nyss flyttade in! Så det känns absolut lite konstigt men mest roligt faktiskt, känner mig ganska färdig med Perth nu efter ett halvår. Alla Aussies är så imponerade över att vi varit här så länge "no one stays in Perth for that long" och "you should've gone to East coast earlier" haha så jag har höga förväntningar på East coast nu, jag har ju dock trivts hur bra som helst här!

Vår sista helg här tillsammans bestod av inget mindre än fest såklart haha. I fredags var vi på ett event som heter "Banana Social" och hölls på Port Beach, dessvärre inte så roligt tyckte jag. Sedan hamnade jag och Emma på efterfest på en 6 million dollar yacht!! Och hela storyn hur vi hamnade där är ju bara för sjuk. Dock var den efterfesten rätt lame (hör och häpna) så vi drog därifrån. Igår åkte vi på sunday sesh på El Grotto. Rätt kul att vi bara varit där två gånger - första och sista helgen i Perth. En rolig kväll men idag var det inte lika roligt. Det har varit den klassiska bakisdagen hemma hos oss när vi alla ligger döda i vardagsrummet som frågetecken, inte vet om vi ska skratta eller gråta åt oss själva och allt vi gör under dagen går fel haha.

Så japp det var min sista helg i Perth och nu börjar ett nytt äventyr av min vistelse i Aussie, yay!!

För en vecka sedan åkte jag mamma och min bror till några olika platser några timmar norr om Perth. Bland annat så var vi till The Pinnacles vilket är en öken med stenliknande kreationer, haha den beskrivningen lät jättetråkig men det var så häftigt. Har länge varit sugen på att åka dit så det var jätteroligt att dom också ville det. Det var verkligen så coolt att se hur stort det var, landskapet tog aldrig slut kändes det som. När jag gör sånt här vill jag bara fortsätta se mer av Australien (och resten av världen), känns som att det är omöjligt att sluta imponeras av Australiens natur.

Nu har tyvärr William och mamma åkt hem till Sverige igen, vinkade av dom på flygplatsen igår eftermiddag så idag är jag väldigt känslig och vill helst bara ligga under mitt täcke och tycka synd om mig själv haha. Dessa veckor har verkligen varit underbara men dom gick så himla fort så det känns som att dom knappt hann komma hit. Avskedet hemma i Sverige var verkligen inte ett dugg jobbigt i jämförelse med detta. Är iallafall otroligt tacksam över att dom kom hit!

Med det här inlägget vill jag bara passa på att hälsa till er där hemma som har det tufft just nu. Önskar verkligen jag var där med er nu och åtminstone kunde ge er en kram, det är lite extra jobbigt att inte kunna vara närvarande. Tänker på er iallafall och sänder lite styrka härifrån. <3

Hej! Idag var jag ut till Fremantle igen, den här gången för att visa mamma och Wille runt där. Vi gick bland annat på marknaden som är på helgerna, var upp till fängelset, käkade italienskt till lunch och gick runt längs hamnen och stranden. Har varit tvungen att gömma mig i Williams bucket hat hela dagen då jag testade mina frisör kunskaper igår, vilket inte helt oväntat gick ganska dåligt. Utväxten jag hade såg ju mycket bättre ut innan jag gav mig på den än efter om vi säger så haha.. Tror (hoppas) dock att jag fortfarande har chans att rädda det.

Nu på kvällen har jag och William varit nere i poolen, sen spelat kort på balkongen. Det har varit så varmt ute hela kvällen så det var jättehärligt. Nu ska jag snart gå och lägga mig trots att klockan bara 21.30 här för imorgon ska vi ut i öknen hela dagen, yay!! xx