Bonsoir!

Dagen jag fruktat för sedan början av sommaren är äntligen (?) här. Jag har åkt till Nice för att plugga ett utbytesår. Skräckblandad förtjusning inför det här då jag inte pratar så bra franska.

I alla fall så började dagen 04:45 med att väckarklockan ringde. Det var bara att gå upp och äta frukost och sen ta tåget till flygplatsen. So far so good. Där vägde min väska 6kg för mycket och jag lyckades köra på 2 personer. Men jag köpte mitt älskade Frog Prince-läppstift från Lipstick Queen och sen var allt frid och fröjd till planet landade i Nice och blev baktungt. Jag har flygigt många gånger och har aldrig varit med om att planet blivit baktungt... Men det ska vara en första gång för allt.

När jag klev av planet var jag superhungrig så jag gick och köpte en baguette. Är man i Frankrike så är man. Sen fick jag ringa samtalet jag fruktat för, nämligen till min nya hyresvärd. Föga förvånande var de inte klara med min studio, utan jag fick snabbt leta upp ett hotell som hade ett ledigt rum. Tog en taxi in till hotellet, bytte om, och packade en väska med badkläder och handduk innan jag begav mig av till skolan för att få ett papper underskrivet. När jag kom dit var alla på lunch, så jag gick till Carrefour Hypermarket bara för att bli lätt sönderstressad och sen gå tillbaka till skolan. Där fick jag reda på att de inte kunde skriva under mitt papper, utan att jag får komma tillbaka imorgon.

Trött på allt strul (hela planeringen inför resan har varit kantad av strul, finns ingenting som har gått helt problemfritt) gick jag till stranden och spenderade ett par timmar där. Sen gick jag till Subway och köpte med mig en macka innan jag gick tillbaka till hotellet där jag har spenderat de senaste timmarna med att kolla på the Defenders på Netflix.

Nu går mina ögon i kors och jag ska snart sova. Imorgon börjar skolan och jag ska vara på plats senast kl 10. Utcheckningen från hotellet är senast kl 11, så får lämna väskorna här under tiden som jag är i skolan.