View tracker

Food

Tre av mina favoriter när man ska vara nyttig och ända känna att man stoppar i sig något mumsigt!
Kesoplättarna full med protein och fett.
Kyckling, sallad, egengjord currysås och coleslaw. Sist men inte minst. Min största favorit som kvällsfika. Rostat surdegsbröd med avokado👌

Likes

Comments

Träning

Herregud vad denna vecka bara har blåst förbi. Har haft fullt upp med att flytta åt P som flyttar in till mig. Packa upp, rensa och få plats med allt. Där också stallet och träningen ska få plats innan jobbet startar. 15:30.

Blev därför lite förändring i schemat. Blev vila tisdag och onsdag från gymmet. Och kommer köra torsdag fram till söndag så jag får in alla mina pass.

Ikväll blev det axlar och armar.
ett grymt bra pass med mycket kontakt.
Körde 5 st övningar axlar. 2 stycken SS  (superset)
Hantelpress SS sidolyft
Frontlyft SS upprätt rodd
Overhead press med vikt
Blev sedan 3 övningar triceps och två övningar biceps.

Var så mycket folk på gymmet att jag inte riktigt kunde filma eller ta mycket kort. Är inte jätte bekväm att ta en massa selfies bland folk. Haha men ska föröska bli bättre då jag själv vill ha mer bildbevis på det man gör 😀. Blev ett kort iaf

Likes

Comments

Likes

Comments

Food

Innan jag började med styrketräning så åt jag ALDRIG frukost. Kände ingen mening med det. Om det inte var på helgen, då kunde jag lyxa till det.

Men nu äter jag alltid frukost. Varje dag! Och vilken skillnad på energin i kroppen.

Vad jag äter kan vara väldigt varierande. Allt från naturell yoghurt med müsli, rostat bröd med avokado eller andra pålägg. Dock har sista tiden har jag hittat min stora favorit.

Naturell kvarg, protein och frusna bär.
Och till det blir det ofta en smörgås också.
Använder både mitt Starnutrition jordgubb whey 80 och tyngre kladdkaka. Bådar funkar extremt bra. 💪

Likes

Comments

Food

Jag har verkligen börjat leta efter nya idéer till alla dagens olika mål. Härom dagen kände jag för att gå in i smoothie djungeln. Där jag är ute efter något som inte ska innehålla alltför mycket onödigt socker (helst ingenting) Ett snabbt och enkelt mål att i få i sig när man ska iväg eller bara mellan måltiderna.

Hittade iallafall detta.
2-3 dl Almond osötad.
200 g blåbär (hur mycket och vad man vill ha är frivilligt)
1 st banan

Mixa detta och du har ett riktigt gott och nyttigt mellanmål.
Try it 😚

Likes

Comments

Träning

Jag har nu kört mitt nya kost och träningsupplägg i en vecka. Vågen visar - 2 kilon vilket inte ens var min tanke.

Fick oturen och blev drabbad av influensan och blev sängliggandes i tre veckor. Därefter tordes jag inte träna på över en vecka då jag fortfarande kände mig svag. Vilket gjorde att jag la på mig en hel del vätska. Under den månaden hade jag inte heller någon matlust. Allt jag fick i mig var det söta som faktiskt smakade något. Allt annat var smaklöst och växte bara i munnen då man skulle tugga.

Därför ville jag detoxa kroppen, bli av med vätskan och få tillbaka pumpen. Det var och är min tanke. Jag älskar att laga och äta mat. Men som så många andra finns inte kunskapen om vad man stoppar i sig. Det blir lätt att maten innehåller för mycket socker, för lite protein och allt för mycket fett och då pratar vi om dåliga fetter.

När man tränar så är det många som är rädd för det här med kolhydrater och fetter. Speciellt om man inte är påläst och nybörjare. Jag är ingen kost expert men har verkligen tagit min tid att sitta ned och läsa på och fråga dom som vet mer än jag själv. 

Jag lär mig fortfarande nya saker hela tiden om både träningen och kosten. Och jag har säkert helt annan syn på saker än vad många andra har. Vem säger vad som är rätt och fel? Det enda jag kan svara på är att lyssna på kroppen!

Det jag gör idag, är att jag räknar mina kalorier. Med en app har jag koll på hur mycket protein, kolhydrater och fett jag behöver dagligen. Det är en del jobb och tid bakom det varje dag men när man är inne i det hela, så rullar det på riktigt bra.

Något som är viktigt att komma ihåg är att man inte ska vara rädd för just dem här kolhydraterna och fetterna. Läste en bra jämförelse som en fitness tjej skrev som jag följer på sociala medier. "Se din kropp som en brasa, för att elden ska fortsätta brinna behöver den bränsle".

Jag äter 6 mål per dag. Tre stora och tre mellanmål. Vilket för mig funkar bra. Jag mår bättre och håller kroppen med energi hela dagen. Mer om vad jag äter i ett annat upplägg.

Tanken bakom detta har alltså varit att jag vill bli starkare och må bättre. Även fast jag brinner för styrketräningen och skulle helst vilja vara där 7 dagar i veckan så begränsar jag mig och tänker på att inte köra slut på mig. Även fast jag får många kommentarer runt om mig att "du kör slut på dig själv, det är därför du blir sjuk. Du måste vara rädd om dig själv."

Och det jag kan säga till alla är att jag tränar då jag hinner, jag skulle vilja träna sju dagar i veckan men vet att det kan jag inte för det hinner jag inte plus att jag behöver vila också. Är jag hängig eller har för lite tid, så åker jag inte dit. Eftersom jag tycker inte man ska stressa igenom sitt träningspass. Eller träna när man är sjuk. Vissa veckor kan jag alltså träna 4-5 pass till att bara träna 1-2 pass den andra veckan.

Näe nu ska jag dricka kaffe med Pappa. Ha en bra dag!

Likes

Comments

​Hej på er!

Har nu försökt en veckas tid komma på ett bra första inlägg. Men jag har absolut ingen fantasi! Funderar om jag ska skriva om mig själv eller om jag ska berätta varför jag vill blogga. 

Men jag gör så här istället.

Den här bloggen kommer innehålla:

  • ​Träning
  • Kost
  • Min vardag
  • Mer träning
  • Lite häst
  • Mera kost
  • Mobilbilder
  • Tankar och åsikter

Blogga gör jag för min egen skull till att börja med. Hålla lite dagbok över hur det går.

Och om jag på köpet kan inspirera och puscha andra till att vilja träna och må bra så är det bara ett stort plus :)

Likes

Comments