P jobbar ca 12 mil hemifrån. Vilket innebär att han kommer bara hem då han är ledig.
Vi har därför lagt upp en plan angående matlådor för kommande arbetsveckor.

Vi införskaffade en frysbox. Och bestämde att varje söndag ska vi laga mat.

Så igår blev det 22 lådor. Med allt från kycklingbiffar, älgbiffar, thaiwok, marinerad kyckling, kokt potatis, ris, rostad potatis och bön pasta. Imponerande! Haha ärligt, vi var imponerade!

Tycker det är otroligt skönt att ha klara matlådor under hela veckan. Tycker det är super tråkigt att laga mat till mig själv. Så skönt att få mer tid över och ha allt klart.

Likes

Comments

Blev ett enda ynka pass på gymmet förra veckan. Därefter kom förkylningen och febern. Har legat däckad nästan hela veckan. Är fortfarande snuvig men är mycket mycket piggare.

Så det blir jobb ikväll.
Nu ska jag åka till stallet för lite mys med Bavvan och motionera hunden.
Sen får vi se hur det blir med gymmet.
Tänker börja om med hög reps veckan. Sen om jag börjar idag eller imorgon får vi se.

Likes

Comments

Nu är dem fyra första veckorna gjorda.
Har tyvärr dragits med en känning i vänstra skulderblad. Som är resultatet efter ett fall på jobbet sen i höstas. Så sista veckan här har varit lätta vikter och inga övningar med lyft eller drag ovanför nacken. Ska träffa sjukgymnasten i veckan så snart är man på banan igen. Det är låsningar som bara behövs tryckas ut. Inget mer allvarligt än så.

Sätter upp nya fyra veckors mål.
Övningsbanken kommer fortsätta växa. Vilket betyder att fler och fler övningar ska introduceras och testas.

Ska nu sätta mig ned och göra ett upplägg för dessa veckor och ska kika runt på andras bloggar, Youtube kanaler osv för att få mer inspiration.
Min grund tanke nu är att efter ha kört 3-4 set med reps på 10-15. Så ska jag nu köra låg och hög reps.

Den här veckan Börjar vi med hög reps. 15-20 x 3 set. Mjölksyra och kontakt a och o. Veckan därefter låg reps och tunga vikter.
Kommer fortsätta med cardio och rikta in mig på ryggen, ben och rumpa.

Jag är taggad!

Likes

Comments

Den ständiga debatten om dagens skönhetsideal och träning fortsätter och verkar aldrig komma till sin punkt,

Jag har som tidigare skrivit att man måste acceptera att vi alla är olika. Även om jag står för att jag tycker alla ska utföra någon sorts träning. Så betyder det fortfarande att jag måste acceptera om folk inte är intresserade eller tycker som mig.

Igår satt jag och några vänner och pratade om just det här. Vad träningen betyder och gör för oss alla på olika sätt. Som en av damerna sa igår: För dig Emelie är det en livsstil. Och det är jätte kul tycker jag, men det är inte träningen för mig. Men det betyder inte att jag inte stöttar dig i dina resultat. Och tycker det är sjukt imponerande att du törs lägga ut före och efter bilder på sociala media."

Jag accepterar och förstår att alla är vi olika, alla vill inte ha en muskulös kropp eller vara vältränad. Alla storlekar är vackra! Alla människor är vackra på sitt sätt och besitter sin egna historia och bakgrund till varför och hur man väljer att vara och se ut.

Jag tror att man missförstår varandra när det kommer till åsikter kring övervikt och den här hetsen att träna och äta rätt.Jag är en livsnjutare, älskar att äta och för mig är det helt underbart då att kunna träna och äta som jag vill när jag unnar mig det där extra. Och hade jag varit överviktig, med mycket runda former och inte alls tyckte att fitness idealet var något för mig, så hade jag fortfarande styrketränat. Varför? Jo för kroppen ska orka bära mig i så många år framåt.

Alla ska få vara som man själv vill. En övervikt är ingenting man ska döma. Utan alla som står på sidan måste istället försöka förstå och acceptera, likaså hur andra måste förstå och acceptera dom som spenderar 12 timmar i veckan på ett gym.

Bara för att man styrketränar betyder inte det att man blir lika snygg och smal som alla fitness killar och tjejer. Eller att man blir lika stor som en bodybuildare. Det tar tid att bygga, det tar tid att förändra och allt handlar i slutändan om gener, kost och hur du tränar. Men det som är så mäktigt, är att det är helt upp till dig själv. För ingenting är omöjligt!

Likes

Comments

Träning

Har precis lagt mig i soffan. Huvudvärken sen gårkvällens alkohol börjar försvinna medan träningsvärken from hell gör sig påmind med varenda rörelse jag gör.

Jag har haft en super bra vecka ned schemat på gymmet. Det har funkat riktigt bra och mina intervallpass är gjorda! Det var mitt mål att faktiskt köra igenom det som var uppsatt och inte bryta det.
Kosten har varit helt okej. Jag vet själv att jag kan få fram ännu mer resultat om jag verkligen verkligen håller mig strikt. Men vet ni vad?

Vågen står stadigt på 64 kilo nu. Alltså 3 kg mindre än när jag började om med träningen och jobb efter influensan. Jag väger inte all mat nu. Men jag ser till att jag äter många gånger på en dag och att det jag stoppar i mig är bra näringsvärde. Bra fetter, kolhydrater och mycket protein.
Ska skriva ett inlägg om hur en av mina dagar kan se ut i matväg.
Finns en video på Instagram där jag kör bänkpress i torsdags.

Har fortfarande sen sjukaste träningsvärken från det passet!

Likes

Comments

Träning

Några klipp från gårdagens pass finns på Instagram ✌

Jag rekommenderar iallafall miniband. Riktigt bra verktyg till träningen 👍

Likes

Comments

Träning

Måndag - Ben/rumpa kondition
Tisdag - Rygg/Armar
Onsdag - Vila
Torsdag - Axlar/bröst Kondition
Fredag - Rygg/mage Kondition
Lördag - Ben/rumpa
Söndag - Vila

Körde mitt första intervallpass idag på löpbandet. Eller jag körde det för ca 1 år sen. Varannan vecka men kom ur det hela och fick aldrig riktigt tillbaka rutinen. Men idag gjorde jag det och gisses vilken känsla när man är klar. Först ett benpass sen intervaller i 15 min.
Har prövat stå på crosstrainern i 20 min men det är ju så jäkla tråkigt. Så intervallerna kommer få bli mitt första handsval när det kommer till konditionsträning.

Är inte den som väljer att träna kondition övht. Men det är ett bra komplement så då kör jag intervaller.

Slut som artist!

Jag kör iallafall mina intervaller så här:

Är du inte uppvärmd så värmer du upp först med att gå/cykla eller använder crosstrainern i 5-10 min. Jag gymmar alltid före så kroppen är varm och har blodcirkulation.

Sätter löpbandet på en medelhastighet som funkar för den kondition jag har.
Löper 1 min därefter ökar jag till hög, och springer allt jag kan i 30 sekunder.
Därefter går jag 30 sekunder.
Gör om detta så många gånger man vill, jag körde detta × 5 idag.

Sen är min tanke att öka på 10 sekunder på den minuten jag började.

Likes

Comments

Food

Kvarg, protein Starnutrition, pumpafrön och hallon. Mumma!

Likes

Comments

Vardagen

Då kör vi igång fjärde veckan. Och som sagt på helgerna blir det lite cheatdays. Det ska bjudas på kakor och bullar när man är och hälsar på hos nära o kära. Och där måste man väl medge att jag har svårt att säga nej.

Men som jag har sagt förr. Jag älskar att äta, baka och laga mat. Så mitt mål är att vara strikt vardagar och kunna unna sig när man har helg och är ledig.

Och det är måndag vilket betyder att det är legday. Och idag ska vi pröva mina nya mini gummiband. Spännande!

Likes

Comments