Besökte Lindos idag.
Vacker liten by med mycket vacker historik.
Varmaste dagen hitils. Åkte båt dit och tillbaka. For kl 8 imorse och klev in på hotellet igen kl 18. Så vi är rätt så däckade båda två.

Men en väldigt lyckad dag 🌞

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

I slutet av april togs ytterligare prover från mig för att fortsätta utreda det man inte riktigt har fått grepp om.

Det skulle ta ungefär fyra veckor för dom att höra av sig. Vilket skulle innebära att man skulle ringa mig då jag är i Rhodos. Där slut beskedet skulle antingen bli behandling eller turen att äntligen bli kvitt denna oro och bara gå på årliga återkoll.

Nu har dom inte ringt än. Det är över 4 veckor som gått. Men jag loggade in på mina vårdsidor igår, och hittade en händelse för 3 veckor sen. Där man lagt in ett provsvar för mina prover.
Och med det sista som stod.. "åter om 12 månader" så vill jag ta det som goda nyheter. Slippa en jobbig behandling och kunna andas ut. Men varför har dom inte ringt...

Mitt ärende är rätt så stort av många olika anledningar, alla ingrepp och prover som tagits har varit otroligt tumult för mig psykiskt och fysiskt. Där en växande oro har påmint mig varenda dag att livet är otroligt skört. Man vet aldrig vad som ska hända eller hur fort saker och ting kan förändras.

Så just nu ser jag otroligt positivt på detta. Men vill absolut inte ropa hej i förväg. Så lite is i magen med alla glädjekänslor tills man är hemma i Sverige igen så man kan få prata med läkaren. OM hen nu inte ringer innan Helgen vill säga.

Bild efter det senaste besöket och provtagning.

Likes

Comments

Vardagen

Imorgon har en vecka på Rhodos blivit avklarad. Och en vecka till ska avnjutas.
Idag har vi kört vattenskoter, eller Pontus har kört och jag åkte. Livrädd till en början då jag är lite halvrädd vatten.
Men det släppte och var faktiskt riktigt roligt.
Har lyckats träna på något vis varenda dag so far.
Gymmet på hotellet är det enda som får någon negativ kritik av oss. Då utbudet är väldigt lite vilket gör att rena styrkepass är svåra att få till. Däremot blir musklerna underhållna och det nöjer vi oss med. Kondition däremot har jag fått in 3 pass på denna vecka.
Nu ska vi packa ihop för idag och röra oss upp mot rummet.

Likes

Comments

En powerwalk varje dag har vi lyckats få ihop. Otroligt vackert här i Rhodos och som man säger finns inga dåliga väder bara dåliga kläder 🤣

Likes

Comments

Träning

Nu kommer ett inlägg som jag tror många kommer känna igen sig i, ta illa vid sig eller kanske bara hålla med.

När jag julen 2014 började styrketräna kontinuerligt så hade jag innan dess alltid ursäkter att inte gå dit.

Jag hade inte tid (men hade ändå tid att ligga på soffan i en timma)
Och ärligt där har ni den stora och ända ursäkten.

För vare sig man har kaos i sitt liv, plugg som måste göras, djur, barn, Ja vad som. Så blir alltid ursäkten - Jag hann inte, eller jag orkar inte.

Jag och min karl satt och diskuterade det här igår när vi käkade frukost. För oss är det svårt att kanske förstå alla ursäkter till varför man inte tränar. Vi har inga barn än och vi lever ett rätt så harmoniskt liv tillsammans. Och det kanske är lättare för oss att få in rutinen, ha tiden till träningen då vi lever med den. Och inte har den som ett måste. Det är våran vardag - våran livsstil.

Men någonstans så vet jag också att så har det inte varit jämt. Alla har vi varit nybörjare.

Däremot i min värld handlar allt om självdisciplin och rutin.
Känner man att träningen gör gott, man mår bättre så varför inte prioritera det som får dig att må Bra?

Som ett exempel.
Jag som tränar 4-5 gånger i veckan lägger upp en plan varje vecka.
Då jag både har hund, häst, 2 skifts jobb och hjälper även andra på gymmet. Så måste jag få till en god planering.
Exempelvis, jag vet att jag ska ta in hästarna kl 20, rida och motionera min hund. Jag är hemma kl 16. Jag tränar då direkt efter jobbet. Åker hem äter middag, vilar en stund om jag vill och behöver. Åker sedan till stallet.

Ett annat exempel. Vet jag om att jag ska bort under en helg och kommer verkligen inte ha någon möjlighet till att träna. Då kör jag mina pass under veckan, så att jag får min vila hela helgen.

Är man en vanlig motionär som bara vill träna någon enstaka gång under veckan.
Så är mitt tips. Sätt fasta dagar för dom passen och stå vid dom.
För någonstans handlar allt om rutin rutin och återigen rutin. Vare sig man är bodybuilder, elit idrottare, eller Leif 55 som vill träna för att orka lite längre i livet.

Så jag pratar inte om bara Styrketräning. Utan ALL sorts träning.

Självklart förstår jag att alla har olika mycket i livet. Men tro mig, jag har inga barn än men jag har en häst som ska tas hand om, en hund, familj, vänner och en karl som ska pussas på. Nu har jag den turen att vi delar detta stora intresse där han skulle aldrig säga emot eller inte förstå.

Själv så lever jag för Det blir vad du gör det till.

Jag ser inte ursäkter. Jag respekterar att folk inte brinner för det som mig, men jag tycker att man ska ge sig själv den tiden att träna OM man själv tycker att den bidrar med något positivt.
Ge dig själv 30 minuter, det behöver inte handla om längre tid än så.

Sen kanske jag är kall - hård - kantig.

Men klaga inte över dig själv eller dylikt ifall du faktiskt inte gör allt du kan.


Make it A Lifestyle not a duty

Likes

Comments

Träning

Det många tjejer drömmer om är att ha en rund och fyllig rumpa.
Och många som börjar tränar vill bara köra ben och rumpa just av den anledningen.

Det många glömmer är att rumpan är en stor muskel. Och för oss som redan har lite former bygger "lättare" då vi har mer fett. Och det som alla vet är lättare att omvandla till muskler.

Är man väldigt slank från början handlar mycket om att äta och träna rätt. Eftersom att kroppen behöver mer mat/protein för att kunna bygga större muskler.

När det kommer till övningar så finns det så OTROLIGT många.

Jag kör alltid blandade pass med både tunga och lättare övningar. Jag blandar även höga reps med låga.

Sen ska jag också tillägga att jag kör ben och rumpa två pass i veckan. Där jag alltid kör knäböj på båda passen. Därefter är det olika övningar båda dagarna.

Likes

Comments

Vardagen

I skrivande stund ligger jag på en solstol i Rhodos. Var länge sen jag uppdaterade men efter att en av mina bästa vänner börjat blogga så blir man inspirerad.

Vad har hänt sen senast Då?

Träningen rullar på. Har tagit två PB i marklyft. Det första 110 kg och ca en månad senare 125 kg. Riktigt roligt att utmana sig själv, fortsätta jobba med teknik och att hålla den plan man har, utvärdera göra ändringar ifall det behövs. Rutin helt enkelt!

Jag är frisk och kry. Aldrig känt mig så här stark någonsin! Gick ut hårt efter sista influensa svängen, både med kost och träning. Tyvärr tappade jag lite grepp om att inte äta för stora mål. Jag fortsatte med god kost men blev för stora måltider.

Men detta togs tag i fort. Och efter påsken påbörjades det vanliga upplägget. 6 mål per dag, med både nyttiga fetter, kolhydrater snabba, långsamma. Och mycket protein.

Efter valborg, inför resan ville jag köra en lättare deff. Med lättare valde jag att plocka bort kolhydrater så det bara blev under ett stort mål. Lunch eller middag, plus mitt knäckebröd. Så det blev mest frukt, grönt protein och ägg 💪. Detta blev succé och jag gick ned från 67 kg till 63.
Men då ska jag också tillägga att det blev mer cardio och fortsatt 4-5 Styrkepass under veckorna.

Har även under denna tid fått mindre positiva besked om livet och kanske framtiden. Något jag har haft gnagande i bakhuvudet i tre år. Där prover och utredningar aldrig blir klara. MEN förhoppningsvis får jag äntligen ett positivt besked nu efter Helgen. Återkommer om det!

Nu ska jag njuta av solen och allt gott här borta med min kärlek 💑

Likes

Comments

Träning

Nu när jag officiellt är igång med träningen igen efter förkylningen så är det dags för min första låg reps vecka. Den började igår. Tränade tillsammans med tjejerna jag hjälper. Och för att skryta lite så är dom vänner till mig också. Nyfunna och riktigt härliga individer att få ha i sin närhet. Så dom ska jag hålla fast vid!

Any how! Nu när dom börjar bli mer varm i kläderna så är det lättare för mig att träna samtidigt. Så igår var det dags att sätta lite press på mina knäböj.

Tanken är med detta upplägg är att kunna öka lite mer i vikter och bli ännu starkare.
Så igår fick jag känna på 70 kg igen blev 2 x 7 och det kändes riktigt bra. Innan dess körde jag på 40 50 60 kg. För att vara tillräckligt uppvärmd innan den tyngsta vikten skulle på.

Körde lite sido övningar efter det. Var rätt så slut efter mina knäböj så hade inte alls nån styrka kvar i dom andra övningarna. Men fick ändå god kontakt och bra känsla.

Likes

Comments

Vardagen

Under helgen blev det lite festligheter tillsammans med goa vänner. Alltid lika roligt, däremot mådde jag pyton under flera timmar på söndagen.

Jag som väldigt sällan blir bakis, blev påmind om varför man inte borde dricka.

Innan festen hade jag och min man en liten dejtnight. Vi käkade på köksbaren i Umeå. Där vi prövade ostron till förrätt och därefter fick avnjuta världens godaste varmrätt. Jag prövade rödingfilén och den var så fruktansvärt god!! Vattnas bara i munnen när jag tänker på den. Haha!
Ett riktigt fint ställe, bra personal och riktigt god mat. Dit ska vi fler gånger 😙

Likes

Comments