Träning

Nu när jag officiellt är igång med träningen igen efter förkylningen så är det dags för min första låg reps vecka. Den började igår. Tränade tillsammans med tjejerna jag hjälper. Och för att skryta lite så är dom vänner till mig också. Nyfunna och riktigt härliga individer att få ha i sin närhet. Så dom ska jag hålla fast vid!

Any how! Nu när dom börjar bli mer varm i kläderna så är det lättare för mig att träna samtidigt. Så igår var det dags att sätta lite press på mina knäböj.

Tanken är med detta upplägg är att kunna öka lite mer i vikter och bli ännu starkare.
Så igår fick jag känna på 70 kg igen blev 2 x 7 och det kändes riktigt bra. Innan dess körde jag på 40 50 60 kg. För att vara tillräckligt uppvärmd innan den tyngsta vikten skulle på.

Körde lite sido övningar efter det. Var rätt så slut efter mina knäböj så hade inte alls nån styrka kvar i dom andra övningarna. Men fick ändå god kontakt och bra känsla.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Vardagen

Under helgen blev det lite festligheter tillsammans med goa vänner. Alltid lika roligt, däremot mådde jag pyton under flera timmar på söndagen.

Jag som väldigt sällan blir bakis, blev påmind om varför man inte borde dricka.

Innan festen hade jag och min man en liten dejtnight. Vi käkade på köksbaren i Umeå. Där vi prövade ostron till förrätt och därefter fick avnjuta världens godaste varmrätt. Jag prövade rödingfilén och den var så fruktansvärt god!! Vattnas bara i munnen när jag tänker på den. Haha!
Ett riktigt fint ställe, bra personal och riktigt god mat. Dit ska vi fler gånger 😙

Likes

Comments

Likes

Comments

Träning

Idag var det dags igen. Hade sällskap av två goa tjejer som jobbade på riktigt bra.

Vi körde ett stronglift upplägg där det idag var fokus på knäböj - stående rodd - marklyft. Tjejerna värmde upp först för att sedan köra varje övning 3 set med 10 reps. Alltså 3×10.

Jag själv tränar ur ett fitness upplägg. Jag tränar varje specifik muskel. Och varför jag väljer att låta tjejerna jobba med stronglift är  pga detta:
Har man aldrig tränat förut så tycker jag det här är ett jätte bra alternativ. Man för det första börjar lugnt och vänjer kroppens muskler, leder och får tänka på kroppens hållning. Alltså väldigt mycket fokus på teknik. Stronglift är också en helkropps träning. Vilket då är ett väldigt bra alternativ om man vill träna nån gång i veckan och få jobba igenom hela kroppen.

Det är också ett fint upplägg om man vill ha stora och starka muskler. Då man kan lägga på mycket vikt.

Jag väljer också detta till tjejerna just för att bara börja lätt med några få övningar att fokusera på och lära sig all teknik och bli mer varm i kläderna.

Sen längre fram får man se om tjejerna vill utveckla och utmana sig själva för nya och fler övningar som man kan lägga till.

Efter deras träning så var det dags för mig själv. Körde lite ben, 5 set med sumoböj och utfall. Därefter benpress och vader. Avslutade med lite mage. Ett kort men effektivt pass. Mycket kontakt och det är aldrig fel 😊

Likes

Comments

Från den dagen jag kände att jag var redo att köra mitt egna race på gymmet har längtan efter att utvecklas och lära sig mer bara vuxit. Att titta på andra när dom tränar är för mig den största inspirationen. Och tacka vet jag socialamedier idag. Som gör det möjligt att kunna följa och motiveras av andra duktiga fitness människor.

Under dessa två år har jag fått hjälpa några enstaka personer med att komma igång, passa i övningarna eller hjälpa dom bara att kämpa igenom när det går tungt.

För varje gång brinner det en eld inom mig. En stor längtan byggs upp och jag blir så tillfredsställd av att kunna hjälpa och puscha andra människor.

Så i tisdags var det dags igen. En person som vill må bättre fysiskt och psykiskt. Som vill pröva träningen som ett alternativ att kunna stärka sig själv. Och det var så jäkla roligt. Att få hjälpa någon som för det första bara suger in ALLT jag säger. Men det bästa med allt var att få se glädjen och höra skrattet.

Så ja drömmen om att utbilda mig till PT är stor. Jag var nära att påbörja en utbildning men då blev de saker i livet som gjorde att jag inte hade tiden.

Jag som lever lite efter "Det blir vad du gör det till". Fick vid det tillfället bara inse att vissa saker här i livet går inte att ändra på hur mycket man än vill.

Jag vill även bli kostrådgivare. Och båda dessa licenser är inte egentligen något jag har en plan jobba med på heltid. Visst det hade varit så himla roligt! Men här uppe är det svårt att hitta sådana möjligheter. För mig handlar det om att få mer kunskap och utveckla mig själv ännu mer med det jag brinner så starkt för!

Kollade på några utbildningar igår. Det finns flera intressanta. Men jag vet inte om jag kan göra det just nu. Men en dag ska jag göra det!

Likes

Comments

Träning

Efter att ha känt mig mycket piggare under flera dagar. Så körde jag igång igen i måndags och är inne på 3e dagen och det känns för jäkla bra alltså!

Körde ben i måndags, igår hade jag sällskap av en tjej som aldrig har tränat förr. Mer om det senare. Och idag körde jag rygg me like me like!!

Dock denna period med förkylningen så har jag fortsatt med att äta bra och ofta. Vilket har resulterat jätte fint. Har absolut inte lika mycket vätska i kroppen denna gång och jag tror det är lite därför jag varit piggare vissa dagar emellanåt.

Likes

Comments

Likes

Comments

Vardagen

Länge sen nu.
Ärligt så har jag inte haft något intressant att skriva om mer än att jag blev sjuk igen..
Febern kom och gick som den ville från dag till dag..
Snuva och bara allmänt hängig. Som gjorde att jag återigen inte kunnat träna.

Och när jag inte får träna blir jag otroligt ledsen och nedstämd. Allt jag orkat med under tre veckor är att jobba (vissa dagar med feber) och just så pass mocka o fixa mat åt hästen och motionera min hund. Sen har jag varit däckad..

Ringde och grät ut till en sjuksköterska på 1177 och ville ha råd om vad jag ska göra. Jag var helt förstörd och vi pratade rätt så länge. Där jag förklarade hur dom sista åren sett ut och hur min vardag ser ut. Hon tyckte att jag skulle ta kontakt med vårdcentralen och be om en utredning. Så man kan utesluta tex sköldkörteln, allergi mm. Och isåfall börja fundera om det finns en inre stress som kallas oxidativ stress. Jag känner aldrig av stress på det sättet som många andra kan göra, ex hjärtklappning, kallsvettas eller orolig mage. Men istället så kan kroppen svara med nedsatt immunförsvar. Så ja vi får se hur det går.

Jag ringde dom i måndags och jag får inte göra någon undersökning förrän jag haft feber igen. Dom menade på att när jag nu varit feberfri i flera dagar så ville dom hoppas på att det är en helt vanlig förkylning.
Så fortsättning följer

Likes

Comments

P jobbar ca 12 mil hemifrån. Vilket innebär att han kommer bara hem då han är ledig.
Vi har därför lagt upp en plan angående matlådor för kommande arbetsveckor.

Vi införskaffade en frysbox. Och bestämde att varje söndag ska vi laga mat.

Så igår blev det 22 lådor. Med allt från kycklingbiffar, älgbiffar, thaiwok, marinerad kyckling, kokt potatis, ris, rostad potatis och bön pasta. Imponerande! Haha ärligt, vi var imponerade!

Tycker det är otroligt skönt att ha klara matlådor under hela veckan. Tycker det är super tråkigt att laga mat till mig själv. Så skönt att få mer tid över och ha allt klart.

Likes

Comments

Blev ett enda ynka pass på gymmet förra veckan. Därefter kom förkylningen och febern. Har legat däckad nästan hela veckan. Är fortfarande snuvig men är mycket mycket piggare.

Så det blir jobb ikväll.
Nu ska jag åka till stallet för lite mys med Bavvan och motionera hunden.
Sen får vi se hur det blir med gymmet.
Tänker börja om med hög reps veckan. Sen om jag börjar idag eller imorgon får vi se.

Likes

Comments