Hejsan! Idag är det söndag och tidigt på morgonen. I det här inlägget tänkte jag berätta lite om hur min helg har varit. I fredags åkte vi till släktens sommarstuga (i Dalarna) vid 14:30 ungefär. När vi kom fram packade vi upp och tog det lugnt.

Vid klockan 17:00 placerade vi ut burar i sjön, för att fiska kräftor i. De burarna tömde vi sedan vid 22:00. Det är faktiskt ganska kul att fiska kräftor. Det är mysigt att åka båt sent på kvällen med ficklampor också. Även om jag tycker att kräftor kan vara väldigt obehagliga när de lever, som ni kan se på bilden, haha. Sammanlagt fick runt 150- kräftor vilket var bra! På fredagkvällen spelade vi också lite kort och pratade innan vi gick och lade oss.

I lördags (igår) började vi dagen vid 8:30 med frukost. Sedan gjorde vi inget speciellt fram till lunch. Då åkte jag, Marcus, och min familj hem till farmor och farfar som bor i närheten av våran stuga. Där åt vi en jättegod lunch och fikade i solen. När vi kommit tillbaka till stugan igen sprang jag en runda på 4,75 km. Sedan badade jag och åkte båt med pappa, Mathias och Marcus.

På lördag-kväll var det dags för kräftskiva. Jag gillar inte kräftor, men som vanligt fanns det massor med annat gott att äta. Så jag blev väldigt nöjd ändå, haha! Efter kräftskivan spelade vi lite spel med familjen och sedan somnade vi.

Nu har vi precis kommit hem och packat upp. Marcus släppte vi av i Sala eftersom han skulle åka iväg på bortamatch med sitt fotbollslag. Jag har inga speciella planer idag, förutom att gå en promenad och sedan titta på mitt lags fotbollsmatch vid 16:00. Jag ska passa på att njuta den sista sommarlovsdagen nu! Imorgon är det dags för skola igen. Hoppas att ni haft ett lika bra lov/semester som jag har.

Kramar

Hej på er! Igår gjorde jag inget speciellt. Jag och Marcus var hemma hos honom, fram till 5 tiden ungefär. Då åkte vi hem till mig och solade, innan vi åkte till varsin träning. Jag spelade fotboll för första gången på tre månader igår! Äntligen är jag tillbaka från min fotledsskada, och det var så kul, även om det märktes spelmässigt att jag varit borta ett tag.

Idag har vi sovit till 9, ätit frukost, sett serier, bakat, och nu ska vi snart äta lunch. Efter det ska jag, Marcus och min familj åka till släktens sommarstuga i Dalarna. Där ska vi ha det mysigt, umgås, fiska kräftor och ha kräftskiva. Men innan vi åker tänkte jag posta ett inlägg med receptet på det vi bakade.

Idag bakade vi en chocolate chip cookie kladdkaka. Receptet kommer ursprungligen från "Fridas Bakblogg", där man kan hitta massor av bra recept! Kakan blev jättebra iallafall. Marcus har provsmakat redan och den fick bra betyg, haha!

Ingredienser
2 dl vetemjöl
2,5 dl hackad choklad/chokladknappar

Såhär gör man
1. Sätt ugnen på 175 grader och smörj och mjöla en springform (22 cm).
2. Smält smöret och ställ åt sidan.
3. Rör ihop strösocker, farinsocker och ägg i en bunke.
4. Tillsätt vetemjöl, vaniljsocker och smör, rör till en fin smet.
5. Blanda i hälften av chokladknapparna.
6. Grädda kakan mitt i ugnen i 15 min. Rör om i formen efter 5 minuter, så att chokladen inte sjunker till botten av kakan.
7. När kakan är färdig tar du ut den ur ugnen, och strör över resten av chokladen. Jag valde att använda blandade sorters choklad- men det kan man göra som man vill. Låt sedan svalna.

Hoppas att ni testar receptet och gillar det lika mycket som vi! Här kommer lite bilder.

Visst ser det gott ut?

Kram

Hej hej! Idag är det onsdag, igår postade jag inget inlägg eftersom jag inte hade något speciellt att skriva om. Jag jobbade nämligen hela dagen, och något annat speciellt hände inte.

Idag vakande jag vid 9 på morgonen, och gick upp och åt frukost medan jag tittade lite på serier. Därefter storstädare jag mitt rum, vilket verkligen behövdes! Jag dammtorkade, dammsög, bädade rent och plockade i ordning. Jag är en sådan person som verkligen måste ha det ordning och reda, och rent och fint för att trivas. Det är verkligen skönt när man har ett nystädat rum tycker jag, och jag tycker faktiskt om att städa.

När jag hade ätit lite pasta till lunch, bytt om, och packat en väska, tog jag bussen till gymmet. Där tränade jag armar i cirka 1,5 timme. Det gick bra och var väldigt kul. Jag har inte varit på gymmet på flera veckor eftersom jag jobbat mycket, varit bortrest 2 veckor, och sedan varit sjuk därefter. Mitt gymkort går tyvärr ut sista augusti, men jag ska nog inte köpa ett nytt. Nu får jag ju äntligen börja spela fotboll igen (efter min fotledsskada) och då vill jag lägga all fokus på det. När jag gymmat klart tog jag bussen hem till Marcus.

Nu har jag duschat och kollat ännu mer på serier, Marcus är iväg på fotbollsträning. När han kommer hem ska vi äta middag och se en film har vi tänkt. Längtar efter en riktigt mysig kväll tillsammans. Hoppas ni haft en bra dag!

Kramar

Hej fina ni! Igårkväll, efter att jag skrivit inlägget kom Marcus hit. Vi tog det lugnt hela kvällen eftersom jag var trött efter jobbet.

Idag har jag varit ledig. Marcus sov här igår-natt, så när vi vaknade åt vi en mysig frukost tillsammans, framför tv:n, och vår serie vi tittar på just nu (Teen Wolf). Sedan råkade vi bara fastna vid serien och se ännu fler avsnitt, haha. Framåt lunch tog jag mig iallafall ut på en kort löprunda, 2,5 km. Men jag kände tyvärr av halsen och jag är glad att jag bara sprang så kort.

Efter springturen solade och badade jag och Marcus. Det här är ju den sista sommarlovsveckan så jag vill verkligen ta vara på semestern och solen. Därefter duschade vi och såg (ännu fler) serieavsnitt. På kvällen åkte Marcus hem eftersom han skulle på fotbollsträning och jag jobbar imorgon. Mer än så har helt enkelt inte hänt idag. Jag har verkligen inte gjort något speciellt alls, men ibland behövs även sådana dagar.

Imorgon väntar som sagt jobb och upp tidigt på morgonen! Här kommer en härlig bild på poolen, så glad att vi har den!

Kram

Hejsan! Och herregud vad längesedan det var jag skrev. En hel vecka har gått sedan sist. Mycket har hänt. Jag har jobbat ganska mycket, och i skrivande stund har jag precis tagit en dusch efter ett 8-timmar arbetspass. Jag har blivit mycket friskare sedan sist då jag var jätteförkyld, pappa och Marcus har fyllt år så vi har firat dem, och jag har skaffat en bil (Hurra!).

Det var i början av veckan som jag, mamma och pappa åkte för att titta på bilen. Det är ingen fin-bil direkt, den är enbart till för att ha som "första bil" och att övningsköra i. Det är en Audi 80 från 93. Men med lite städning, mekande och kärlek har den faktiskt blivit riktigt fin och bra.

I fredagskväll firade vi Marcus, jag och hans kompisar hade fixat en överraskningsfest för honom. Vi blev cirka 15 pers och det var verkligen jättekul, och Marcus blev väldigt glad och chockad haha! Pappa firades tidigare i veckan med familjen.

Här kommer lite blandade bilder från veckan som gått.

När vi firade pappas födelsedag bjöds det på fika och blåbärspaj.

Här är en bild på en jättegod middagsrätt som mamma lagade i veckan. Det är potatisstomp, kyckling och en sås på hem-odlad squash och tomat.

Och så lite bilder på min nya pärla, haha!

Till sist finaste Marcus på festen där vi överraskade honom.

Hoppas att ni har det bra allihop. Jag är ledsen över den dåliga uppdateringen, lovar att försöka bättra mig!

Kram på er

Hej hej! Idag är det söndag och jag mår fortfarande inte bra. Är genomförkyld, ont i halsen, snorig och hostar. Så himla tråkigt verkligen. Därför fick jag sjukanmäla mig från jobbet både idag och imorgon.

Jag sov till 9 idag, men låg nog i sängen och vilade till 10. Sedan gick jag upp och åt frukost och tittade på serier. Efter det såg jag en film, åt lite lunch och tittade en del på youtube. Jag har även pratat med Matilda på FaceTime en ganska lång stund. Saknar henne så mycket!

Jag har egentligen inte gjort något speciellt den här dagen. Nu har jag iallafall precis ätit middag. Jag gjorde en omelett i ugn och till det åt jag tomater och svampstuvning. Svampstuvningen är gjord på färska kantareller som mormor hade plockat vid vår stuga i Dalarna. Det var väldigt gott, men jag har svårt att äta när jag är sjuk, är bara sugen på glass och te, haha.

Här kommer iallafall bilder på maten, det är de enda roliga jag har att bjuda på från idag tyvärr.

Kram!

Hejsan! Jag är ledsen att jag inte uppdaterat något de senaste dagarna. I onsdags åkte Mathias och hans lag ur cupen i 1/8-dels finalen och därefter åkte vi hela vägen hem. Bilresan tog nästan 8 timmar, och eftersom vi kom hem sent orkade jag inte blogga.

I torsdags vaknade jag och mådde inte alls bra. Marcus hade blivit förkyld någon dag innan, så det var inte så konstigt att jag kände mig hängig. Under dagen packade jag upp alla saker från semestern och efter lunch åkte jag hem till Marcus i Sala. Sedan har jag varit hemma hos honom fram till idag.

Vi har verkligen inte gjort någonting i Sala. Vi har legat i soffan hela dagarna båda två. Hostat, haft ont i halsen och varit snuviga, jag är fortfarande riktigt sjuk, men Marcus mår iallafall bättre. Så idag åkte jag hem strax före lunch. Jag orkade åka och handla de sista presenterna till Marcus födelsedag, och slå in alla paketen. Men sedan dess har jag bara tagit det lugnt.

Nu ska jag äta middag med familjen. Det blir bookmaker-toast, som är så fantastiskt gott! På min gillar jag att ha fläskfilé, sallad, svamp, tomat, bearnaisesås. gurka och ibland lite annat också. Kvällens planer är att vila (och äta glass, haha) så att jag mår bättre snart. Är så förkyld att jag blivit tvungen att sjukskriva mig från jobbet imorgon, vilket verkligen är synd såhär efter semestern.

Här kommer iallafall bilder på middagen!

Kramar

Hej på er! Idag har vi haft en bra dag, här i Ängelholm.

Vi har sett på tre matcher som min lillebror och hans lag har spelat. De har varit jätteduktiga och vunnit med tvåsiffrigt två av matcherna, och tyvärr förlorat en match. Mellan matcherna har vi hängt på stan. Där köpte jag en ny bok, och en födelsedagspresent till pappa.

När alla matcher var klara åkte vi tillbaka till campingen. Då gick jag ut och sprang, och Marcus cyklade med mig under tiden. Det blev 4 km, en väldigt enkel runda. Direkt efter löpturen badade vi nere på stranden. Känns ju som ett måste då man är här! Det var faktiskt inte så kallt, mest svalkande. När vi hade doppat oss gick vi och tog en dusch och gjorde i ordning oss för kvällen.

Sedan cyklade jag och Marcus in till stan (cirka 3 km). På stan åt vi på en restaurang som hette "Simons Bar & Kök". Det var en jättefin uteservering med superbra mat! Jag åt en kycklingpasta och Marcus åt hamburgare. Det var verkligen såå gott, och riktigt stora portioner! Verkligen mysigt att sitta bara vi två och äta och prata. På vägen hem började det regna, så nu har vi satt oss i husvagnen, tagit på oss mjukiskläder och ska se en film!

Ledsen för dåliga bilder (tagna med mobilen), orkade tyvärr inte släpa med systemkameran till stan.

Kram!

Hej! Idag har vi (sedan sist jag skrev) tittat på tre innebandymatcher. Min lillebror och hans lag vann alla tre, och var jätteduktiga. Mellan matcherna har vi bara tagit det lugnt, och till lunch åt vi tacos-rester från igår.

Nu på kvällen har jag och Marcus spelat minigolf, tyvärr blev det storförlust för mig haha, men det var ändå ganska mysigt. Efter minigolfen packade vi en picknick-väska och gick ned till stranden. Så vår middag åt vi på stranden. Mamma hade handlat massa gott till mig och Marcus. Vi åt varsin surdegsbaguette med pålägg, drack cider och åt linschips.

Det var såå underbart och mysigt att sitta på stranden och äta, spela kort, prata om allt mögligt och titta på solnedgången. Här kommer lite bilder från picknicken. Ser det inte mysigt ut?

Kram!

Hej fina ni! Jag vet att jag inte har uppdaterat här de senaste två dagarna, men jag har inte haft så mycket intressant att skriva om. Vi har bara hängt här på campingen eftersom det har varit så himla tråkigt väder. Jag har tränat en del styrketräning, och sprungit en runda i motionsspåret, annars har vi mest spelat spel eller kollat på serier.

Igårkväll kom resten av Mathias (min lillebrors) lag hit, och idag börjar deras innebandycup. Nu har vi precis ätit frukost och gjort i ordning oss, innan vi ska börja gå mot planerna- som är utomhus! Idag ska det bli bättre väder, så hoppas på värme och sol.

Idag har jag på mig en ny topp som jag köpte på en butik i Danmark, och jag tänkte att jag bara måste dela med mig av hur fin den är här på bloggen! Jag älskar färgen, och att den är så bekväm, men ändå snygg. Det som gör att toppen har det "lilla extra" är ryggen, där tyget öppnar sig och ersätts av spets. Det är en perfekt topp, som man kan klä upp för fest, eller klä ned för vardag.