Frazer island

Dag 2:

Dagen började med en härlig frukost, mjölk och flingor!! Hur fantastiskt haha
Vi åkte därefter till en sjö kallad lazy river där man satt i en ring o åkte. Det var så vackert!
Vi hängde på stranden alla bilar, spela volleyboll, några fotboll medans andra solade! Såå härligt!
När vi skulle på toa såg vi vår första stora äckliga spindel den var enorm! Men tydligen inte farlig!

Efter det tog vi vår färd mot shipwreck o tog en massa gruppfoton! De var fräckt att få se detta då mamma och pappa varit här för 30 år sedan! Vilken känsla!

Sedan åkte vi till en höjd där de förr i tiden brukade avrätta aboriginals, så fruktansvärt! Det började regna så vi sprang ner och värmde oss bilen!

Sista stoppet för dagen blev champagne pools, de var fräckt men som sagt var inte vädret med oss så vi stannade inte så länge!

Väl framme vid lägret lagade vi steak o potatissallad, sen var det marshmellows vid grillen!
Det började brinna vid spisen, joshua ropa att alla skulle springa (jag och Jasmina sprang)

Efter maten gick vi till stranden o såg stjärnhimlen, de var såååå vackert
Jag trampa nästan på en stor groda på vägen ner! Inte den gladaste Evelina var de
Sen var dansen igång, skitkul. Det var som en dansbana och folk från andra läger joinade oss! Vi somnade hårt men gott i vårat tält nöjda med den fullspäckade dagen!

Jag ber om ursäkt att jag inte uppdaterat bloggen så bra! Detta är inte för att jag inte vill utan har inte haft tid och lever mitt liv!

Jag är så tacksam för den fina familj och vänner jag har! Ni är det bästa i mitt liv, utan er vet jag inte vad jag hade gjort!
Även om jag inte finns vid er sida fysiskt så finns jag alltid där oavsett vart i världen jag är! Jag vet också att ni är med mig!

DAG 1

Vi samlades utanför vårt hostel hyrde sovsäckar och lämnade av våran alkohol. Sedan träffade vi vårt fraser squad, de visade sig att vi var fem svenska tjejer haha
De resterande i gänget bestod av 2 från california och en tvätt äkta Aussie!
Sedan började vår resa mot färgan, Jasmina började köra! Hon va king!

När vi kom av färjan på ön fraser island körde vi en stund i sanden längs med vattnet! Så vackert! Vårt första stopp var en sjö, inte vilken sjö som helst utan en röd. Detta pga att träden tar sin näring ifrån sjön och de släpper då ut sin te tree oil där i så vi tog oss helt enkelt ett skönhetsdopp. Efter detta åt vi en välförtjänt lunch som bestod av wraps fyllda med tomat, gurka, ost, sallad och protein! Denna lunch försedde vi oss sedan med de alla tre dagarna vi hade framför oss!

Efter denna lunchen åkte vi vidare till en sjö vid sanddynerna, de var ungefär en 40 min gång dit men det var så värt! Jasmina badade men inte jag!

Vi åkte därefter till vårat camp där vi tillsammans i våra team fick laga vår egen middag! Det blev kyckling wook med risnudlar:) sedan var festen igång!

Det var dricklekar på alla håll och kanter, tjo och tjim och en massa skratt till musik. Själva var då jag och Jasmina dem lugna denna kvällen och slutade upp med att ta hand om folk!
En lyckad dag och vi somnade gott men hårt i våra tält!

Igår åkte vi med cityferry till south bank för att spendera en del timmar i solen! Vi vaknade 8:00 åt frukost och gjorde oss sedan mackor att ta med som picknic!
Vi begav oss sedan mot city!

Väl framme la vi oss i solen på fake stranden mitt i stan! De känns lite underligt att ligga på en strand och kolla på höga byggnader, men också lite fräckt. Vi spenderade hela dagen där och tog sedan Färjan tillbaka! Vi blev i alla fall en ton brunare haha

Igår besökte vi noosa nationalpark!
Vi gick ca 1 mil och såg fantastiska vyer!

Fairy pools är ett hål typ bland stenarna som bildar en pool så coolt!
Alexandria Beach är en mycket lång och fin sandstrand.
Dolphin Point är en plats där man skulle kunna se delefiner men vi hade ingen lycka där..

Något annat vi såg var en legoan!! Såå sjukt läskigt var de! Men vi var rätt coola och tog oss förbi den!

Dagen avslutades med en 2h powenap på stranden:))

Vi har de jäkligt gött helt enkelt!! Idag bär de av till Brisbane! Första storstaden! Ska bli jätte spännande🌴

För ungefär en vecka sedan befann vi oss i Agneswater en liten by mellan Airlie Beach och Rainbow Beach! Väldigt mysigt!

Första dagen när vi anlände 6:30 på morgonen bestämde vi oss för att surfa! En lektion på 3h för 17 dollar. Vi var ungefär 24 st som fick varsin T-shirt och bräda och begav oss till stranden nervösa och spända. Väl på stranden fick vi en genomgång som var lite svår att lyssna på då en av instruktörerna var väldigt trevlig att titta på. Efter lite övning fick vi bege oss ut i vattnet! Eftersom vi var så många fick man inte surfa jätte många gånger men både jag och Jasmina lyckades ställa oss upp!! Vi var såå nöjda! Man var dock väldigt trött både i armar och andra delar av kroppen!

Andra dagen tog vi oss en liten tur till fots, vi hade nu med oss våra nyfunna vän Nathalie! Vi var på väg mot en strand, som vi inte visste hur långt det var till, men vi började vandra. Det var sjukt varmt och ingen skugga när vi gick längs vägen! Men tillslut var vi framme, de tog ca 1h att gå om man lägger till den lilla skogsvandeingen man behövde ta för att komma sig till stranden. Kan tillägga att jag var så rädd! Den var ganska tom men det var vackert och vi fick ju en bra promenad! Dock var man ju tvungen att gå tillbaka också, men då hade solen gått ner så de var mycket bättre! På vägen sprang vi också på 5 vilda kängurus!! Sååå coolt!!
På kvällen hade vi fått höra att det var ett liveband som spelade! Vi hängde på och de var så trevligt, alla samlades där både barn, unga och gamla! Typiskt småstad!

Dag tre spenderade vi i Seventy Seventy, staden där Captain Cook anlände år 1770 där av stadens namn. Vi besökte en lookout och gick vägen där Cook vandrat, vi är såå coola haha
Sedan åt vi en lunch på ett mysigt lokalt cafe och la oss sedan på stranden för att njuta av solen! Seventy Seventy är den ända staden på östkusten du kan se solnedgången så vi stannade kvar för att bevittna detta, de var super vackert!!

Kort och gott kan jag säga att vi trivdes bra i Agnes Water! Det är ett värt stopp att göra:)

Hallåå där!!

Nu var det ett bra tag sen jag uppdatera er! Ni undrar säkert ivrigt vad jag har gjort de senaste! Vi kan väl börja med withsundays!!!

Morgonen började me att vi checkade ut och lämnade in våra väskor på hostelets luggade storragw där vårt bagage skulle befinna sig i tre dagar då vi skulle vara borta. Man fick inte ha med sig några väskor med dragkedja på båten då de fannns några djur som gillade de. Vid lunch begav vi oss till hamnen där vi mötte 24 andra exalterade personer som också skulle med wings!

DAG 1:
När vi kom på båten fick vi en lätt lunch som bestod av pizza men jag fick riskakor med hummus vilket var super! Sedan seglade vi ut mot första stoppet! Vi låg fram på båten och njöt av solen. När vi stannade till var de dags för snorkling! Vi blev lite besvikna på detta stället då vi redan snorklat väldigt fint i Cairns innan och blev lite nervösa att de var så de skulle bli hela resan. De serverades sedan en härlig middag med vitlöksbröd, sallad,majs, potatisgratäng etc! Mycket uppskattat!
Vi somnade tidigt denna kvällen då man var trött efter en hel dag i solen!

DAG 2:
06:00 väcktes vi av lugn musik och de serverades frukost innan avfärd mot Whitehaven Beach! De fanns toast, fruktsallad och flingor! Vi anlände sedan på toung bay där kaptenen släppte av oss för en liten hike till whitehaven! Nu var man mycket exalterad, vi skulle få se den finskaste stranden i världen! Efter ca 10 prommenad var vi framme! Herregud va vackert! Vi möttes av kritvit sand och klarblått vatten! Här togs de en massa bilder! Vi gick sedan till en känd lookout där man kan se ut över hela Whitehaven Beach och de var en overklig syn! Aldrig sett något så vackert! Vi plockades upp på stranden igen och åt en härlig lunch innan det var dags för snorkling nummer 2. Oj va nöjd jag var då! De var sååå coolt, masssa färger, sköldpadda, fiskar i massor. Man kunde simma precis över revet de va sjukt vackert!
Denna kvällen försökte vi hålla oss vakna lite längre och umgås med dem på båten. Kaptenen var super söt vilket var väldigt trevligt för ögat ibland!

DAG 3:
Sista dagen fick vi sovmorgon och väcktes 06:30 för att snabbt äta frukost och hoppa i vattnet för en sista snorkling innan avfärd tillbaka till Airlie Beach!
Eftersom snorklingen dagen innan varit så fantastisk stannade jag inte så länge i vattnet utan la mig längst fram på båten och njöt av solen och omgivningen! Vi var tillbaka i airlie ca 11:00 och då gick vi raka vägen till hostelet tog en man och en välförtjänt dusch!
Kvällen avslutades på en pub där alla samlades som varit på båten! Vi hade såå roligt! Satt och snackade med två super trevliga tjejer från canasta och England och slängde även några ögon på kaptenen Christian!

Man kan säga att vi hade tre fantastiska dagar ute till havs!! Även om inte båt och vatten är min favorit kan jag säga att de var bland de bästa jag gjort:)