Hej på er!
Insåg idag att det endast är 27 dagar kvar till julafton!! Hur snabbt har inte tiden gått, känns som att det nästan precis var jul. Igår fredag åkte jag och några kompisar in till Disney. Vi spenderade hela dagen där och besökte 3 olika parker. Disneys Animal Kingdom, Disneys Magic Kingdom och Disneys Hollywood Studios. Vi åkte även till ett av Disney resorten för att kolla på ett jätte stort pepparkakshus. Jag hade en fantastisk dag med en massa skratt. Alltid lika kul att hänga med dessa personer!!

Igår körde vi tillbaka från Washington D.C. till Florida och stannade för att sova i Savannah, Georgia. Imorse åkte vi runt och passade på att kolla runt i Savannah innan vi begav oss vidare hemåt. Idag är dagen då amerikanerna firar thanksgiving och äter turkey. För mig var det första gången jag åt turkey och cranberry sauce men det var gott faktiskt! Smakade nästan som skinka. Efter middagen mötte jag upp några kompisar för att gå på bio. Vi såg på den nya Disney filmen Moana och imorgon ska vi till de olika Disney parkerna och spendera dagen där.
Hoppas ni alla som är i USA haft en bra thanksgiving!

Idag var vår andra och sista dag här i Washington innan vi beger oss hemåt igen imorgon bitti. Innan vi åker ner till Florida ska vi stanna en natt i Savannah, Georgia. Idag på morgonen besökte vi först The Holocaust Museum vilket är ett museum om förintelsen. Vi gick på två olika utställningar. En där man fick följa ett barns historia om hur han överlevde förintelsen och sen en föreställning om hela förintelsen i kronologisk ordning. Båda föreställningarna var väldigt gripande och dom hade gamla skor, leksaker, kläder, flaggor, blodiga tåg, båtar och gripande bilder osv. Efter det gick vi till Jefferson Memorial och sedan tog vi en taxi till Washington Zoo. Vi fick äntligen träffa pandor som vi sett framemot så länge vilket var väldigt kul!! Kvällen avslutades på Bucca di Beppo med min gudfar och hans familj. Det har varit en fantastisk tid här i Washington även om det varit väldigt kallt och blåsigt och jag hoppas på att få komma hit snart igen!

Vår första riktiga heldag här i Washington spenderades med en massa sightseeing. Vi besökte Vita Huset, Capitol Hill, Washington Memorial, World War II memorial, Abraham Lincoln Monumentet, The Mall parken, American History museet samtidigt som vi hann med shopping. En dag som var fullspäckad helt enkelt och som vi gick nästan 2 mil på.

Igår morse gick vi upp i normal tid för att kolla på soluppgången innan vi gick ner och åt frukost. Sedan passade vi på att fota lite på Wrightsville Beach innan vi begav oss vidare mot huvudstaden. Resetiden igår var mycket kortare och det kändes även mycket snabbare att köra hit. Innan vi åkte till hotellet i Washington åkte vi till Rockeville för att hälsa på min gudfar och hans familj. Super kul att få se dom igen! Vi begav oss sedan in mot Washington och kom fram till vårt hotell som ligger precis vid Vita Huset!!! Hur nice är inte det. På kvällen gick vi ut och åt middag med min gudfar och hans familj. Vi såg även en massa polisbilar som skulle till Vita Huset och vi tror att det var Obama som satt i en av dom eftersom jag såg på nyheterna att han skulle komma hem till USA igår!!! Annars är vädret här väldigt fint. Däremot så är det otroligt kallt, tror man har vant sig för mycket med värmen i Florida ;)
Ha det bäst!

Så igår morse vid runt 7 tiden på morgonen lämnade vi Davenport, Florida för att bege oss mot Washington DC. Självklart körde vi inte hela vägen så vi åkte i 8 timmar och sen stannade vi och sov på ett hotell i Wrightsville, North Carolina. Det var super mysigt där och hotellet var jättefint med en fantastisk utsikt över havet. På våran resa mot North Carolina passerade vi Georgia, South Carolina och North Carolina. Jag passade på att fota state signs då jag tycker det är så roligt att se dom då de har olika budskap och alla ser olika ut.

I onsdags hade jag early release vilket innebar att jag slutade 2,5h tidigare än vad jag normalt gör så jag och mina föräldrar åkte till Circle B Bar, som är ett reserve där det finns massor av alligatorer. Vi gick 1 mil och kollade på alligatorer som låg på sidan av gångvägen. Lite läskigt var det då man ändå behövde vara försiktig då dom var lösa utan staket och kunde när som helst flytta på sig. Efteråt fikade vi och sen åkte vi hem. Nu håller jag på och packar och fixar inför imorgon då vi bilar upp till Washington D.C.!!!!

Idag åkte vi ner till Siesta Key i Sarasota för att gå på en sandcastle competition samt spendera en dag på stranden. Så skönt att man fortfarande kan gå till stranden även fast det är mitten på november. Däremot var vattnet kallt så det blev inget dopp för mig. Efter att vi solat och bara tagit det lugnt gick vi och kollade på själva sandslotts byggandet. Helt sjukt hur fint dom kan bygga även dom som klassas som "amatörer" byggde superfina konstverk. Här nedan kan ni se några av verken!

Så idag är det alltså dagen som jag tror alla väntat på i minst 6 månader nu, nämligen election day där USAs nya president ska utses. Idag under 3rd period hade vi ett mini val där vi fick rösta och jag fick även se en riktig valblankett. Nu ikväll om ett par timmar så kommer den nya presidenten utses och jag är så nervös. Har ingen aning om vem jag egentligen vill ska vinna. Vad tycker ni? Vem tycker ni ska bli USAs nya president?