Hallå!

Dagen har spenderats hos läkaren och sedan shopping. Jag har fått två infekterade ben..så har varit hos doktorn två dagar i rad och fått antibiotika samt smärtstillande utskrivet. Jag går numera som en lyktstolpe!! haha.

Shoppingen var sjukt bra! Köpte souvenirer och lite annat gott för att ta hem när jag åker hem. Åh, och jag har oxå skickat hem 12 kg med posten!! Blev en hel bag. Sedan har jag rensat ut cirka 12-15 kg klädde och grejer som har gått till OP butikerna här! (Second hand shops).

I onsdags hade jag min sista skoldag på St Francis De Sales College där jag har gått sedan i november. Skolan har varit så himla bra!! Alla lärare har varit så välkomnande och snälla samt elverna de bästa! Vi har skapat otroliga minnen och det kände väldigt jobbigt att säga hejdå, fast här i Aus säger vi "see ya" istället för hejdå. Liksom "vi ses" istället för hejdå. Det är aldrig ett riktigt hejdå i Australien utan man tänker alltid positivt genom att tänka så.

Hursomhelst, fick blommor, pizza till lunch, alla signerade min flagga, och fick en stor bild på oss alla samt alla i min årskurs hade skrivit liten hälsning till mig! Fasen vad man älskar dom va!

Idag är det fredag och jag sitter fortfarande i min skola, st francis de sales college. Slutar klockan tio minuter över tre. Ikväll ska jag ta en långt bad innan vi ska ha filmkväll jag och mina värdbröder!

Ska försöka få ihop ett inlägg med alla bilder från safarin och även en lite video. Imorgon ska vi som en familj, åka och bowla och på söndag sover jag över hos Amelia. Måndagen är vi lediga så ska väl hitta på något kul då med.

Skickade hem ett paket med 12 kg hem till Sverige igår. Kändes bra att ha fått det gjort. Mestadels är det presenter och skor som är för tunga att ta med i vanliga väskorna. Hörs senare, ska plugga lite.

xoxo

Min värdmamma och jag spenderar denna helgen i shoppingstaden Melbourne som ligger 650km från Adelaide. Vi tog flyget sent på fredagkvällen och ikväll (söndag) tar vi återigen flyget hem till Adelaide. Igår shoppade min värdmamma och jag loss. Eller hon mer än jag. Michelle köpte några skor och kläder samt massa speciell mat på en marknad vi besökte. Jag inskaffade ett par nya skor! Perfekt att ha på rotary mötet imorgon!! Ska hålla min presentation då också, måste sätta mig och göra ett bildspel när jag kommer hem eftersom att jag inte gjort det ännu hehe. Ses

Hejsan!
Vi är fortfarande på resande fot. Har hunnit med karaoke, Gold Coast, souvenir shopping och varit i hippie staden Byron Bay. Regnigt har det också varit. Nu sitter vi i bussen igen. Lämnade Byron bay klockan 5am på morgonen. Tälten togs ner och vi packade våra väskor i regnet. Idag har vi en 12 timmars resa på bussen. Vår destination är Sidney!! Vilket också blir vår sista destination.

Nu när man har varit med dessa utbytesstudenter i närmare 3 veckor så har vi verkligen blivit nära varandra. Alla är super goa. Lovisa och Olivia från Sverige är nog de två som jag kommit närmast och kan nu kalla dem mina bästa vänner. En tjej från Amerika och en tjej från Tyskland har också gått och blivit två utav mina närmare vänner under resans gång. Vi är i alla olika åldrar på safarin, vissa är 15 år gamla och den äldsta ska snart fylla 19 år. En bra mix på 41 utbytesstudenter.

Nu ska jag försöka sova lite mer på bussen. Godnatt xoxo

Jag och Lovisa (svensk)

Igår var vi ute här i Arlie beach(googla) med två super snabba båtar!! Vi åkte till några sand öar och det var helt amazing! Hängde på stranden och såg sköldpaddor i vattnet, stora som 4 tallrikar tillsammans och jätte ödlor också. På kvällen hade vi middag på puben i lilla staden. Tog en taxi tillbaka till campingen där vi stannade efter 9pm. Sjukt bra dag!

Nu är klockan kvart i 7 am, och vi har suttit på bussen sedan 5 på morgonen. Packade tälten, sovsäckarna och väskorna tidigt. Nu åker vi söder, till Rockhampton för en natt.

Mina favorit tjejer ovan, Olivia från Helsingborg Sverige, Liz från Niagara Falls USA och Fenja från Tyskland!

Två dagar sedan, var vi på flygplatsen i alice springs. Vi väntade på flyget i 5 timmar och efter 7 timmar fick vi veta att vårt flyg till Cains från Alice Springs hade blivit inställt. Vi fick istället sova på ett riktigt bra hotell me riktiga duschar och sängar istället för tält haha :)

Vi fick istället ta ett flyg från alice till uluru och från uluru ett flyg till Cains dagen efter att vårt flyg blivit inställt. Kom fram till Cains och gick direkt in till centrala Cains efter ett besök på vårt motell. Åt middag på natt marknaden och gick hem de 2 km vi har från motellet till centrumet!

Sedan dess har vi hunnit med att dyka i Great Barrier Reef!!!! Vilken upplevelse hörni! Såg Nemo, flera hajar, koraller, fiskar och en sköldpadda. Vi var på böter hela dagen, fick både frukost och lunch på båten. Snorklade också! Nu är det tisdag (12 may) och vi sitter på bussen påväg till några vattenfall! Lägger upp lite bilder senare kanske. Ses