Hejsa alle sammen.

wow som tiden går, det er over en måned siden jeg skrev mit sidste indlæg...

jeg har nu krydset de 6 måneder og har været her længere tid end jeg har tilbage. det er både godt og skidt. drengene gror på mig, og deres plads i mit hjerte bliver større for hver dag. det bliver hårdt at skulle rejse fra dem, og sige "på gensyn", det bliver aldrig et farvel.

i næste uge har jeg været her i 7 måneder.. jeg kan slet ikke forstå hvor tiden bliver af. vi går en dejlig tid i møde med sommeren og dejligt vejr. drengene har sommerferie fra imorgen klokken 12.00 (21.00 DK tid). de har en masser "summer-camps" i løbet af hele ferien, så der bliver masser at lave.

jeg var i weekenden (26-27-28-29 maj) på roadtrip gennem Californien med 3 piger jeg aldrig har mødt og så en au pair jeg kendte i forvejen. vi drog syd på klokken 23 om aftenen, og endte på hotellet ved 4 tiden. i løbet af weekenden var vi i Joshua Tree National Park, Palm Springs, Long Beach (her var vi på sejltur for at se hvaler og delfiner!!!), manhattan Beach, Malibu, Santa Monica, Santa Barbara, Santa Maria (Pismo Beach), San Luis Obispo (by)!

wow en masse feder steder vi fik set, og en makke kilometer kørt! lige omkring 1700 miles som svarer til cirka 2700 kilometer!

ja, og så var jeg jo inde og se den nye baywatch film igår, den kan anbefales! hahaha

- Annika

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

hej igen allesammen.

puha, så er det allerede en måned siden sidste opslag. det går stadig utrolig godt her ovre og jeg trives rigtig meget i min familie.

siden sidste opslag er der sket lidt i mit ellers rutine præget liv. jeg var jo som sagt i San Diego for at tage et weekend kursus, så jeg kan få opfyldt mine 6 credits som mit visum kræver. jeg er herefter begyndt at lave de lektier kurset kræver, og dem er jeg næsten færdig med (heldigvis).

iden sidst har jeg også haft min første uges ferie som blev holdt i Tucson, Arizona, hos søde Eva som tog mig ind i deres hjem og viste mig en masse forskellige ting i den uge.

1. Dag: her stod jeg op klokken 03.00 for at flyve fra lufthavnen klokken 6.00 (mener jeg). Eva hentede mig i lufthavnen og derefter kørte vi hjem til dem. her var Lis og John (Evas søster og svoger), som vi skulle køre hen til nogle af Eva og Johns venner, hvor de skulle overnatte i weekenden. dem var vi sammen med resten af dagen og tog ud på en italiensk restaurant for at spise aftensmad.

2. Dag: her drog Eva og Jeg syd på for at udforske det store Grand Canyon! efter 3 timers søvn mellem den 31. Marts og 1. April og så derefter cirka 6 timers søvn mellem den 1. og den 2. tog vi den 5 timers lange køretur (hvor jeg holdt mig vågen hele vejen!!). da vi endelig nåede vores destination var det ikke til at begribe. WOW, er vidst ordet. det er så ualmindeligt smukt, stort og fantastisk! det er ikke til at forstå at noget i vores verden kan være så stort og fantastisk at se på! at regnen en flod kan bygge det er jo uforståeligt! det var hvertfald de 5 timers kørsel værd! og med Evas selskab var den jo en leg! det skal ses for at man tror på det, og alligevel tror man næsten ikke på det.

3. Dag: her kan jeg ikke huske præcis hvad vi lavede (for dårligt!). måske det var den dag vi shoppede og bar hyggede os? hvis ja, så fik jeg købt 2 flotte kjoler til, hold fast i hat og briller, 5$ stykket!! 35 kroner for en kjole, de forærer dem jo næsten væk gratis!! fik også købt nogle Victoria Secret produkter til kroppen.

4. Dag: her tog vi, Eva, mig og nogle af Eva og Johns venner fra Skotland, til Kartchner Caverns, som er en utrolig flot grotte (der var flere, men vi så kun den ene)! det var ikke tilladt at tage billeder der inde for at bevare naturen. grotten var "levende", det vil sige at alt inden i grotten var bygget op af vand som har dryppet og trykket forskellige materialer med sig. det skal ses for at forstå det.

5. Dag: her kan jeg igen ikke huske hvad vi har lavet, men hygget os det har vi! fik hvertfald bestilt tid ved frisøren så jeg kunne få ordnet hår, så det var klar til sommer!

6. Dag: her drog Eva og jeg til "Old Tucson", som er en rekvisit by. det ligner fuldstændig at man træder ind i fortiden i en western by, dog var der intet indhold i størstedelen af husene, da de kun har rekvisitter. her havde de flere forskellige show i løbet af dagen. bla. en Can Can show, "the hanged man" og en tour igennem "byen". noget jeg havde optur over var at 18 episoder af "det lille hus på prærien" var blevet optaget her, men husene var dog brændt ned. denne dag var vejret fantastisk med 30 grader! så vi fik luftet skind og fik suget en masse sol til os! senere på dagen fik jeg også ordnet hår :-D

7. Dag: sidste dag for nu hos søde Eva og John. vi lavede ikke så meget i løbet af dagen, andet end at slappe af og spise frokost med deres venner.

alt i alt en dejlig uge hos nogle dejlige mennesker!

ny opdatering kommer hurtigst muligt!

Hejsa alle sammen.

nu kommer der endelig en ny opdatering (efter over en måneds ventetid!)

torsdag den 16 marts, efter arbejde, tog jeg hjem til en anden au pair hvor jeg skulle overnatte. vi skulle sammen til San Diego den 17 marts super tideligt om morgenen. vi landede i San Diego fredag formiddag klokken 10.30. derefter tjekkede vi ind på vores hotel + skolen vi skulle gå på over weekenden. derefter tog vi en bus til skolen hvor vi skulle have timer indtil klokken 22.00 om aftenen.

Om lørdagen tog vi bussen til en sted kaldet Mormon Battalion ( https://www.google.dk/#q=mormons+battalion+SD&* ), hvor vi fik en rundtur og hørte om mormonernes tur til San Diego og hvad der gjorde dem så specielle. derefter spiste vi frokost og kørte videre til La Jolla ( https://www.google.dk/#q=la+jolla+beach&* ), hvor vi som frivillige slukke samle skrald op og udforske området. herefter tog vi tilbage til skolen for at have timer indtil klokken 22.00.

Om søndagen skulle vi til USS Midway ( https://www.google.dk/#q=uss+midway&* ), hvor vi igen skulle være frivillige i en bod hvor besøgende børn kunne komme og klippe klistre med os (gik ikke helt som planlagt, da der ikke var særlig mange børn og forældrene ikke ville lade børnene sidde alene med os...). herefter fik vi lov til at udforske skibet os selv, med små opgaver som skulle klare. super spændende! da vi var færdige på skibet gik vi ned til en lille "havne-by" hvor vi spiste frokost (pita/fladbrød med okse/lamme-kød, løg og tomater. mums altså!!!). vi havde fået en kupon med forskellige spisesteder vi kunne gå hen og vælge hvad end der stod på kuponen. herefter tog vi bussen til Balboa Park ( https://www.google.dk/#q=balboa+park&* ), som forresten er større end central park i New York City. her havde vi fritid til at gå rundt i parken og opleve det hele. her havde de internationale huse hvor man kunne gå ind og få en oplevelse af de forskellige lande (Danmark var der også!). Skulle selvfølgelig besøge det danske hus, hvor jeg endte med at snakke med en vaske ægte nord sjællander (med accent og det hele)! da tiden var løbet op skulle vi igen hen til skolen og have timer til, dog kun, 21.30.

Om Mandagen havde vi timer fra 9.00 til 14.00, og så skulle vi ellers hjem. vores fly var 1 time og 15 minutter forsinket (wuhuu....), så vi landede i San Fransisco ved 20 tiden. herefter tog vi toget til Walnut creek, hvor vi var klokken 21.15. derefter tog vi en Uber (taxi) til Vendlas hus hvor min bil stod. så jeg endte i min egen seng omkring klokken 22.00.

denne weekend har være fuldstændig fantastisk, men også udkørende! har mødt en masse fantastiske mennesker som jeg allerede ved nu at jeg vil holde kontakten med! så der er en masse steder i USA jeg skal besøge nu!

nu har jeg bare nogle lektier der skal overståes, så jeg kan få alle mine "credits", og få det her skole fis overstået.

godnat her fra!

- Annika.

This Saturday I went to Alamere falls with 4 other Au pairs. It was a 2 hours drive there and then 2 hours of hiking to the fall. We ended up hiking more than 2 hours because we missed the patch to the fall so we walked further than we should. The fall was pretty but not as good as I expected. But whatever, I tried that too then! Sunday and today I was/am sore in my body, but after walking for 5 hours+, it's okay. The nature around the fall was amazing, there were water/ocean as long the eyes could see! See for your self in the pictures.

Denne lørdag tog jeg til Alamere falls sammen med 4 andre au pairs. Det var en 2 timer køretur dertil og så yderligere 2 timers hiking til vandfaldet. Vi endte op med at gå mere end de 2 timer fordi vi overså stien til vandfaldet.. vandfaldet var flot men ikke so flot som jeg troede det ville være. Men okay, så har jeg også prøvet det. Søndag og idag har jeg været øm i kroppen, men efter en 5 timers+ gå tur er det okay. Naturen omkring vandfaldet var fantastisk, der var vand så langt øjet rækkede! Se for jer selv på billederne!

• 53 Læsere

hejsa alle sammen.

i tirsdags var det 3 måneder siden at jeg fløj fra København til New York City. det er ikke til at tro at der allerede er gået 3 måneder... i lørdags var det 3 måneder siden at familien hentede mig i lufthavnen, og jeg kan stadig huske drengenes smil da de så mig kom gående. de havde lavet det flotteste "velkommen til usa" skilt, som jeg stadig har. jeg er taknemmelig for at jeg er havnet i denne familie, og den måde de har taget mig til sig. jeg utrolig glad for den måde drengene har accepteret mig på, og de små tegn der viser mig at de kan lide mig. Matthews måde at kramme mig spontant på og ikke ville give slip, kyssene på kinden af både Matthew og Max, når Max giver mig et diskret kys på skulderen når vi sidder ved siden af hinanden. Jeg er også utrolig taknemmelig for at Maya og Michael er så åbne og nemme at snakke med (især i juletiden da jeg manglede dem der hjemme).

alt i alt er jeg bare utrolig glad for at jeg er havnet i præcis denne familie med de sødeste drenge. jeg glæder mig til at opleve meget mere med dem og mine venner her ovre.

Hey there.

it was 3 months since I flew from Copenhagen to NYC. I still can't believe that its been 3 months already. last Saturday it was 3 months since the family picked me up at the airport, and I still remember the smile on the boys' faces when the saw me. they'd made the nicest "welcome to USA" sign, which I still have. I am grateful that I ended up in this family, og the way they took me in. I am so glad of the way the boys have accepted me, and the small signs they show they like me. Matthews way of hugging me spontaneous and don't want to let go of me, the kisses on the cheek by both of them and max's way of giving me a discreet kiss on my shoulder when we are sitting next to each other. I am also really thankful for Maya and Michaels is so open and easy to talk to (especially during christmas when i missed the ones at home).

in total I am just really happy that i ended up in this family with the cutest boys! i am exited to experience so much more with them and my friend over here.

​hejsa alle sammen.

wow som tiden går, på tirsdag er det 3 måneder siden jeg rejste fra Danmark og ud på eventyr. det er ikke til at begribe at det er 3 måneder siden allerede!

der er som sagt gået hverdag i den, så jeg oplever ikke så meget nyt fortiden, men små ting sker der da. Matthew har været syg de sidste par dage, havde ham hjemme fra skole onsdag, torsdag og fredag. det var både rigtig hyggeligt at have ham hjemme da vi sjældent er sammen alene, men også hårdt da jeg selv var blevet syg. men vi klarede det og krydser fingre for at han er frisk og klar til skole på mandag!

Igår bestod jeg min teoriprøve til mit amerikanske (Californien) kørekort, så nu skal jeg bare booke en tid til køreprøven og så er jeg forhåbentlig godt kørende! det er så mærkeligt at de kræver en køreprøve her over, når jeg allerede kører rundt... jeg skal selv møde op til køreprøven med bil, og hvis jeg dumper så kører jeg da bare derfra i bil igen! haha!!

imorgen er der super bowl, og jeg glæder mig rigtig meget til at opleve det her ovre! har hørt om det i DK, at folk var oppe hele natten for at se det.. så mærkeligt.. men imorgen skal jeg se det med en anden au pair og hendes familen. det bliver så fedt!!

lille opdatering fra mig.

​hejsa allesammen.

idag har jeg været bosat og arbejdet for familien i 2 måneder! det er ikke til at tro, 2 måneder allerede. i lørdags var det 2 måneder siden jeg rejste hjemme fra. det er utroligt hvordan tiden går, jeg føler kun lige at jeg er taget afsted..

jeg oplever ikke så meget nyt her ovre fortiden, da der er gået hverdag i den. drengene er startet i skole igen, så der er kommet noget mere ro på hverdagen. de havde en lang vinterferie fra den 21. December til den 9. Januar.

kort opdatering fra mig!

hejsa alle sammen.

jeg har det fortsat fantastisk her ovre i det store USA, men pyh ha hvor kan jeg godt mærke at jeg er væk hjemme fra i denne tid. Julen er hjerternes tid, ikke? jeg ved jeg er i min families hjerte imorgen den 24. December og i min amerikanske families hjerter den 25. December her ovre. Tanken om at de skal julehygge sammen imorgen, synge julesange, spise dansk julemad og bare være sammen, uden mig... ja, det er lidt hårdt at tænke på og derfor gør jeg alt for ikke at tænke på det. denne jul er 1 ud af mange, ikke?

igår var jeg ude at spise med en svensk au pair, Amanda, og ih hvor var det dejligt! det er rart at vide at man har så gode veninder her ovre allerede, og jeg er så glad for at det lige præcis er dem der berigede mit liv! tak! jeg skal igen idag ud og spise med den samme au pair, og forhåbentlig finde noget jeg kan have på til jul.. imorgen skal jeg være sammen med en anden svensk au pair, Emilie, vi snakker om at tage i biografen. her ovre fejrer man ikke julen før den 25.

beklager for den sene opdatering.. dette var lige et negativ/positiv opslag.

Hej alle sammen.
Her kommet lige et hurtigt indlæg om hvad jeg render rundt og laver. Lige nu sidder jeg og venter på at drengene skal til karate, det skal de 2 gange om ugen. Ellers er der begyndt at gå hverdag i den. Jeg står op om morgenen, ordner drengenes madpakker og morgenmad, sørger for at de får børstet tænder og får tøj på og derefter går vi mod skolen. Hver eftermiddag er anderledes, nogle dage karate og andre dage legeaftaler og lign!
Jeg har det super godt, og drengene er begyndt at fortælle mig at de kan lide mig og at de elsker mig. Det varmer mit hjerte og jeg føler mig mere og mere hjemme for hver dag der går! Igår fandt vi vores juletræ frem om pyntede det, præcis som der hjemme. Intet system, præcis som jeg kan lide det!

Hello everyone.
A quick post about what I am doing these days. Right now I am at karate with the boys, which they do twice a week. It started to go everyday in it now. I wake up in the morning, doing the. It's lunchbags and breakfast, make sure that they brush their teeth and get dressed before we leave for school. Every afternoon is different, karate some days and playdates other days.
I am great, and the boys are starting to tell me that they like me and loves me. It warms my heart and I feel not and more home for every days that goes by. Yesterday we sat up our Christmas tree and decorated it, just like home. No system in it, just what I like!

Hejsa alle sammen!
Det er noget tid siden at jeg sidst har skrevet et indlæg, men har simpelthen bare ikke haft tid. Det går super godt her ovre og jeg har det rigtig godt!
Familien er rigtig sød og har taget rigtig godt imod mig. Jeg har været en tur til LA med familien tidligere i denne uge, hvor vi var i Disney land og universal studioes! Det var fantastisk! Igår holdt vi thanksgiving, hvilket var rigtig fedt og maden var fantastisk! Derefter tog mig og familiens tidligere au pair ud for at shoppe lidt (Black friday) og senere idag skal jeg ud og shoppe med en anden au pair 😍😍
Hurtigt indlæg med de vigtigst ting.