Handlar om en robot som får ett medvetande. Så otroligt fin och gullig film!
Har sett den 2ggr och jag bara älskar den!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - click here!

Likes

Comments

Alltså jag har själv testat squats challanger men det gav direkt inga resultat. Jag gjorde det för jag vill se hur mina ben reagerade.
Visst låren blev lite starkare  men ingen vältränad rumpa direkt, så gå inte på skiten.Du ödslar bara tid på saker som inte funkar. Dessutom tränade jag bort min snygga form jag hade på rumpan..

För att få en fast rumpa så krävs det tynga styrkeövningar.
Det finns liksom inga genvägar eller qucikfix.
Med squats challenger så får du uthållighet i musklerna men du bygger inte. Utan mer förbränner musklerna på så många reps.

Suqats är allra bäst med vikt. Man kan absolut börja med sin egna kroppsvikt men du bör lägga till extra vikt efter 4 veckor. Eftersom muskler vänjer sig väldigt snabbt, så man måste hela tiden utmana musklerna.

Så vad krävs för att få en fast rumpa? En större rumpa? en mindre rumpa? en rumpa mer mer former osv.
Jo squats men med vikter.

Du kan använda en skivstång eller en ketterbell. Jag kör själv alltid med ketterbell eftersom vikten blir så central och fick ingen risk att man tappar balansen.
Börja med att köra kanske 4set och max 10 reps... om du kör tungt kan du ta 5-8reps.
S man behöver med andra ord köra 100-500 squats för att få snygg rumpa .Allt handlar om muskeluppbyggnaden:)

Andra övningar som tränar rumpan är: Bulgarisk splitböj, sumoböj, Hip trusters. osv :)

Givetvis är en bra kost ett måste för att bygga rumpa. Så bäst att är att kolla över hur många kcal man ligger på per dag. och sen tar det därifrån, om man ska öka kcal eller sänka.


Likes

Comments

Träningen idag gick kalas bra. Kunde äntligen jogga med längre steg och snabbare i backträningen. Men det var ju lika jobbigt 😂 men nu kände man mer av i baksida lår och rumpa när stegen blev längre.

När jag springer i skogen så varierar jag mig alltid med att springa korta steg, och att försöka ta i varje steg med tårna istället för hälen. Men vid längre steg så måste hälen i först. Sen när man kommer till backar så tar jag ännu längre steg och tar verkligen i med benstyrkan. Dock det beror helt på hur lång backen är ovh hur brant.

Btw hände en pinsam grej på gymmet. Trodde jag hade tappat min nyckel, så fick hjälp av 2 killar att leta. ( jag lägger alltid skåpsnyckeln innanför strumporna.). Men hittade inte den där.

Så vi letade och letade. Så kom jag på om jag hade lagt den i sport-bh , det gjorde den och låg helt klistrad mot tuttarna😂 pinsamt värre😱 jag sa och till killarna utan att riktigt tänka vad jah sa" nemen här är den, i min sport-bh . Kände inte nyckeln då den hade klistras sig fast under tutten🙈. Killarna log bara och jag tackade för hjälpen🙈

Likes

Comments

Från att det säljs trasiga jeans till nu smutsiga jeans.
Ett par jeans med fejksmutsfläckar kostar 3200kr.
Och kommer ifrån det amerikanska märket nordstrom.

Alltså Ne vem fan vill gå runt med smutsiga kläder?
Inget jag vill lägga pengar på. Dagens mode alltså!

Skulle ni tänka er att köpa dessa?

Likes

Comments

Att köra 2 övningar i 1 är sjukt bra.
Varför flåsa på en när man kan göra 2 samtidigt liksom:P.

Så här kommer ett tips , övningen heter Arnold press. Som tränar både axlar och bicepsen i en enda rörelse :)
Hittade denna övning i männens träningstidning.
Jag kör alltid denna på mina pass för just biceps och axlar är dom delarna som växer långsamast på mig, och faktiskt är dom svagaste delarna.

Jag gör dock en liten variation av denna övning. Ser ni videon så ser ni att startläget . jag börjar istället som att jag endast skulle göra en bicepscurl. Viktigt är det att tänka på att ha handlederna raka så att ni inte skadar er.

Så först en bicepscurl, och sen går rakt på hur övningen går till som ni ser i videon.

Mina axlar seriöst dör av denna övning. Ligger på ca 4set och 10 reps med 6 kilo hantel i varje hand.




Likes

Comments

Så jävla skönt med sovmorgon! Nu kan jag skönt och lugnt träna på morgonen. Har lite svårt att vänja mig att träna på eftermiddagen faktiskt , är så sjukt trött då😂

Idag är jsg även inne på dag 3 som sockerfri. Haft en del huvudvärk men har funkat helt ok ändå. Haft humörsvängningar också men lyckas bita ihop.

Så dagens planer:
❤️Träning- Backträning , och biceps/triceps och mage.
.❤️Jobba mitt första kvällspass😀
.❤️Skriva en analys

Hoppas alla får en bra dag

Likes

Comments

Ibland lyckas jag bättre än vad tror om man själv. Litar tyvärr sällan på mig själv utan blir osäker..
Liksom när man satt i skolan och räknade matte, så ändrade man alltid svaret för man var inte litade på sig själv. Tyvärr blev ju alltid det 2 svaret fel och det första var alltid rätt.
Min lärare sa alltid åt mig jag inte skulle tveka och låta bli att ändra svaret.

Igår satt jag och skrev en uppsats om hur man lägger upp en affärside och varför det är viktigt att man skriver en sådan. Så jag hittade på ett företag och skrev företagets ide.
Använde mitt minnet som hjälp(har en vän som har startat företag och han har lärt mig mycket om hur man lägger upp en affärside,alla viktiga punkter osv).
Jag var ju skittrött när jag skrev den igår och skrev den snabbt. På typ 1-2timmar (normalt tar en affärside 1år att skriva om det skulle vara på riktigt alltså).

Innan jag skulle skicka in den så började jag tveka och fundera på att ändra. Men lät bli och skickade in och tänkte *Äsch vi kör,orkar inte ändra*.

Idag fick jag betyget på den och fick ett B=D snacka om att det stärkte självförtroendet=D
Första gången man skriver om en affärside och man sätter den liksom.

Trodde ärligt att jag skulle vara askass på företagsekonomi men det blir lättare och roligare att läsa när man tycker det är intressant.



Likes

Comments

Problemet med dagens jobb inom vården är att det kan vara svårt att få heltid anställning. Iof i många yrken är det svårt att få heltid.
Det som är jobbigt att vara timanställd är att man vet aldrig om lönen kommer räcka till sin hyra,mat ,räkningar osv.
Det är en stor oekonomisk otrygghet.

Så nu blir jag även tvungen att skaffa ett till timjobb bara för vara safe.
Problemet är att få ihop 2 scheman att klaffa med varandra.

När jag förra året jobbade på apotek plus som assistent så var det sjukt knepigt att få ihop scheman med varandra. Var alltid att man tvingades sjukanmäla sig själv när något pass inte gick ihop,då dom krockade med varandra.
En arbetet var bra betalt och det andra inte, så de som valdes bort var alltid den med den lägre lönen..om passen krockade med varandra.

Hur gör ni som jobbar som deltid?Kör ni flera jobb ihop eller?

Likes

Comments

Detta problem har många människor problem med och det är sitt sockersug.
Så hur lindrar man sitt sötsug? eller kan man få bort det helt?

Jag själv får oftast sötsug på kvällarna, så därför har jag alltid tuggummi hemma som kan lindra.
Man brukar säga att suget brukar försvinna inom 1min..(oftast)

Så hur kan man lindra ?

Jo:
Ät regelbundet , när man hoppar över måltider så sjunker blodsockret och det skapar ett väldigt sug efter socker. Socker ger ju en snabb skjuts på blodsocker men går lika snabbt ner igen efter ett sockerintag. Så ät regelbundet för att få kontroll på sötsuget.

Jag som sagt har alltd tuggumi och läckerol hemma för att lindra sockersuget. Dock se upp med att tugga för många^^eftersom det är laxerande.

Ät frukt istället,dock vissa frukter som banan kan trigga sötsuget.

Ta en god smoothie eller en proteindrink. Ju mer det mättare desto mindre sötsug kommer du ha efter:)

Bästa är om du, håller upp med socker i 2 veckor eller 1 månad.
Sen går du ner till att du bara tillåts att äta socker 1 ggr i veckan.Om du absolut känner att du vill kunna njuta av godis eller andra sötsaker 1 ggr i veckan :)

Abstinensen man får av socker är rastlöshet och fet huvudvärk.

Likes

Comments

Är på jobbet nu och kör en snabb kaffepaus☕️
Det är fullt ös medvetslös i princip.

Var uppe redan 05:45. Hann jag äta frukost? Nej låg kvar i sängen till 06:30 . Är så jävla seg att komma upp! Har bara 5 min att köra.

Dock tar de len liten stund för mig stt gå 14 trappor upp. Måste hämta andan när jag är vid 12 trappan .
Efter jobbet idag blir de cardio, och axlar och bröst idag .

Hoppas alla får en bra dag.

Likes

Comments