Kan jag säga. Det är verkligen precis så det är just nu känns det som.
Min lediga helg sprang iväg. Hade gäster både i fredags o lördags. Riktigt trevlig helg! Men mycket.
Ett par från Älmhult kom till oss i fredags. Minglade lite hemma innan det blev ett besök på favoritrestaurangen plockepinn igen. Avslutade med biljard o shuffleboard.

I lördags hade vi svärföräldrarna på besök. Vi bjöd på 3-rätters. Förrätt- Getost med honung o nötter, varmrätt- svamprisotto, efterrätten blev min goda vit chokladkräm. Mums!

Söndagsförmiddagsfika blev det hemma hos mina föräldrar tillsammans med sambons föräldrar! Kul! Första gången de träffades o var inte en tyst minut på de 2 1/2 timmarna. Pratade o skrattade. Lyckat. Jag o sambon har nog aldrig varit så tysta.. ;)

Har tillbringat två kvällar på jobbet. Imorgon väntas en jobbkväll till innan min lediga dag på torsdag.
Ska vara hundvakt. En mops till kommer imorgonbitti o ska bo hos oss ända till fredag! Roligt! Speciellt kul för Mejas skull. Så nu är det bäst jag försöker somna..

Inte en dag försent. Sambon har köpt ett piano. Ett från Yamaha. Han är nöjd. Jag är nöjd. Så vi är rätt glada här hemma nu. Igårkväll satt han o spela medan jag virkade. Kan utan tvekan vänja mig vid det. :) Sen är det ju så att jag själv ska lära mig spela piano. En utmaning.

Det är redan torsdag. Galet snabbt har veckan gått.
Tränat, jobbat, tränat jobbat. Tandläkarbesök. Virkar. Så har mina dagar sett hit hittills.
Jobbar ikväll igen. Och var o tränade för någon timme sen. Haha. Börjar helt klart få in en rutin i mitt liv nu känner jag. Skönt.

Imorgon är det fredag..! Får besök av goa vänner från Älmhult imorgon. Sen kommer svärföräldrarna på besök på lördag. Så här är full rulle.

Helgen i Karlskrona gick snabbt förbi och vi fick en fin helg tillsammans. Strålande väder hade vi också!
Sov på Scandic, dock var det galet mkt folk på frukosten då de kom folk utifrån o hade bokat bord osv bara för de var fars-dag så fick vänta på bord... de borde ha något system så gästerna som bor på hotellet går före. Men visst.. de kan ju omöjligt hålla koll på när alla gäster på hotellet kommer o äter.

Måste hylla min kära sambo som körde både dit o hem så jag kunde virka på beställningar..! Han är bäst.

Nu ska jag snart jobba min andra kväll av tre denna veckan.. ledig i morgon och dagpass på fredag. Sen väntar en ledig helg till. Denna veckan komma springa förbi...

Min lite sådär halvsjuka vecka gick snabbt förbi.
Kunde träna både onsdag o torsdag. Så härligt! Har verkligen fått tillbaka min träningslust igen. Är så glad för det! Fredagens träning föll helt bort trots jag var ledig.
Ett besök hos tandläkaren på morgonen som tog mer tid än förväntat för mitt hål i min ena tand var lite djupare än hon trodde så kanske blir en rotfyllning nästa vecka.. har en provisorisk lagning nu. Hoppas jag slipper rotfyllningen. Verkar inte kul. Dock får jag mkt bedövning bara på en vanlig lagning. Så borde inte behöva vara så orolig. :)
Direkt efter tandläkaren åkte jag till Malmös långa gata med olika bilmekaniker/tvättar osv. Där var ett ställe som bytte däcken på bilen! Så nu är dubbarna på o vi kan köra på som vanligt igen ;) Tyvärr åkte våra 18-tums fälgar av...

Hämtade Anna min fina vän direkt efter däckbytet för lunch och födelsedagspresentinhandling. Gick över förväntat o fixade allt på inte så lång tid.

Hem o fixa hemmet o fixa mig själv sen blev det en parmiddag på vårt favorit tapasställe "plockepinn"..!
Supertrevligt o gott hade vi det.

Nu är vi påväg till Karlskrona, så blev inte någon speciellt lång sovmorgon inte.
4 av 5 syskonbarn ska firas..! Roligt!
En natt på Scandic i Karlskrona har vi sen framför oss, o god hotellfrukost imorgonbitti. :)

Min favoritparfym kom med posten idag, hade verkligen typ 1 droppe kvar från min förra. Snacka om att vänta in i de sista.
Paco rabanne - Lady Million , den doftar ljuvligt!

För mig håller parfymer hyfsat länge då vi inte får ha parfym på jobbet. Det är bra! Har sån där kropps-mist ibland från Victoria Secret eller The body shop. Men tycker ändå de luktar för skarpt på jobbet med mist på.

Jo förresten... det var lite kämpigt imorse på jobbet, kände verkligen mig tung i huvudet o ont i kroppen men efter frukost så gick tiden snabbt förbi. Helt plötsligt är det lunch o sen är dagen i princip slut. Knaprat alvedon. Morgonen o kvällen är värst. Har virkar klart på ännu en beställning och kollat på Ensam hemma 2. Vi såg den första Ensam hemma igårkväll. Lite julkänsla får man allt. ;)

Hittade ett nytt märke som gör proteinpudding på Malmborgs som ska testats till frukost imorgonbitti. Både laktos och glutenfri!

Denna vecka började bra. Ett besök till en av mina närmaste vänner i Hörby som har världens sötaste lilla bebisElsa. Där var minsann lite snö. Kallt men soligt väder har vi haft idag. En halv till 1 grad. Brr...

Min lediga dag imorgon blev ett morgonpass på jobbet istället..! Perfekt in i min tidbank.
Jag har dock gått o blivit förkyld. Eller ja.. de är sådär på gränsen till att bryta ut känner jag. Nu i em har jag nyst o nyst o snytigt mig o haft mig. Ja.. så nu kan man undra varför i all sin dar jag inte behöll min lediga dag... får hoppas att kroppen kämpar emot detta.
Ingen träning iallafall för min del till kroppen mår bra igen. Har gjort misstaget att träna förkyld. Inte bra, fick bihåleinflammation och halsfluss efter det. Så var försiktiga när ni tränar o mår dåligt! Kroppen behöver vilan när det inte står helt rätt till.

Jobbhelgen sprang snabbt förbi. Kvällspass igår och dagspass idag. Då går det alltid snabbt. :) Det där lyckoruset som jag skrivit innan om, det kom självklart i omklädningsrummet idag igen. Man liksom bara är så glad. Bättre än fredagskänslan! Nu är jag ledig 2 helger i rad som är inplanerade med roligheter. :D

L hade fått inbjudan till invigningen av Malmös nya musikaffär Tremolo.
Mkt folk, grymma grejer och gott tilltugg. Trevligt!

Såg klart sista avsnitten av Bloodline ikväll.. nu behövs ännu en ny serie att kolla på tills fler säsonger görs.

Två dagar av ledighet har ju nu framför mig, imorgon blir det ett besök till Hörby.

Det var vad vi gjorde. Torsdag-fredag blev det hotell Mossbylund spa i Abbekås. Så himla mysigt.
Bra spa med både inomhuspool som var uppvärmd samt två jacuzzi utomhus och 1 supervarm ångpool som också kunde bubbla, även den utomhus. I en miljö som var lugn och stillsam. 100 meter till havet som är guld på sommaren. Utsikt över åker och lugn. Skönt.
Rekommenderas!
Vi tog ett "bara vara" paket. Där ingick spa, rummet och 3-rätters samt frukost.
Vi fick dessutom välja fritt från menyn. Restaurangen är krav-märkt och köttet jag tog är hämtat från Sjöbo. Så himla god entrecote som jag tog till varmrätt. Förrätten blev en hjortcarpaccio från sjunkarod. Till dessert blev det en god vitchokladmousse med havtornskärna och havtornssorbet. Så gott!
Som sagt. Rekommenderas..!

Tog även en behandling. 25 minuters aroma och djupgående massage på rygg och ben. Hon blandade lite efter mina önskemål. Gillar inte när det blir för hårt. Då ligger jag bara o spänner mig. Så en liten blandning var perfekt! Fanns drop in tid så priset blev lite bättre ;) Är inte så förtjust i massage som många andra är. Så det här blev perfekt!

På hemvägen svängde vi inom Svedalaoutlet. Hittade en outfit från Saint tropez..! Blir fler besök där :)

Frukosten är så viktigt. Viktig för magen, hela kroppen och huvudet. Ja allt. Sen är det ju extremt viktigt iallafall för mig att få i mig en bra frukost när jag tränar. Blir att jag efter frukost vilar magen ca 1,5 timme innan jag sticker till gymmet.
Skumtomtesmaken från noccobcaa var riktigt god! Glutenfria knäckebrödet från semperglutenfritt med linfrön är såå gott. Rekommenderas! Sen vill jag även tipsa om njiesverige propud på fiberhavregrynsgröten.
Galet gott. Lite frukosttips såhär en torsdag!

Vi har bytt gym nu. Nu är vi på nordic wellness som är i princip bakom vårt hus. Så sjukt nära! Har haft en provvecka där nu. Är väldigt nöjda än så länge. Idag blev det ett ryggpass!

Nu är jag o sambon påväg till Abbekås och Mossbylund för lite avslappning..!

Ett sätt för mig att veta att jag kämpat till max, haft bra tempo under träningen och bränt kalorier är när jag blir röd som en tomat. Det blir jag i princip alltid. För tar jag mig till gymmet så kämpar jag! Till max.
Blev 3 km intervaller på löpbandet och magen fick sen sin träning för veckan. Bra intensivt pass.
Kör en test-veckan på Nordic wellness. Det ligger precis här vid oss bakom vårt hus typ.
Gillar den lilla tv.n som sitter på varje löpband. Ett plus än sålänge ;)
Nedan är en före och efter träningen bild på mig, röd och svettig!

Nu ska jag springa till bussen som ska ta mig till jobb!