Jag är i älskade Göteborg, Sveriges framsida. Vi kom hit vid 7 tiden och har firar en av mina föräldrars kompisar

Nu sitter jag äntligen på planet till Sverige. När ni läser det här har jag landat och kanske till och med kommit hem. Resdagen har faktiskt gått ganska bra. Jag gick upp vid 8, åt frukost, badade, duschade och packade det sista. Vi bodde en bit ifrån flygplatsen så det tog tre timmar att åka bil dit. Jag ägnade tiden åt att lyssna på olika poddar samt läsa en bok som heter Dumpad. Det är en dokumentärbok som handlar om Ahmed. En ung Svensk kille med rötter från Afrika som blev dumpad av sina föräldrar i landet Mogadishu, Afrika. I boken får man följa hans resa hem, det är en hemsk bok och man blir väldigt upprörd på vuxna men den är verkligen värld att läsa!

Flyget till Amsterdam gick 17:00 och tog två timmar. När vi kom fram gick vi och åt på samma ställe som sist. De har buffé men det fanns inte så många vegetariska allternativ så jag fick nöja mig med pasta och grönsaker. Imorgon kommer ett inlägg på allt jag köpt i Spanien, till dess får ni ha det bra!

Idag är sista dagen här i Spanien. Vi gick upp tidigt vid sju för att kunna åka till marknaden innan det blev för varmt. Vi var där i några timmar men jag hittade bara en grej. Mina småsyskon däremot flätade halva håret så nu ser dem väldigt coola ut. Vi blev klara klockan 12 och åkte hem och lagade pannkakor. Sedan var vi hemma ett tag. Lite efter tre åkte vi till en affär och handlade igen. Nu ska vi packa ihop allt och kanske ta ett sista dopp i poolen.

Dagarna här har gått otroligt fort. Om bara två dagar åker jag hem och då är det exakt två veckor sedan vi tog flyget hit. Helt ofattbart. Dagarna har varit fantastiska (förutom när jag brände mig som en kräfta) men jag känner inget vemod över att behöva lämna. Jag har fått hemlängtan. Jag saknar mina katter, mitt rum och några roliga människor som inte är med på resan. Sist men inte minst saknar jag svensk mat.

Idag var antagligen sista gången för i år som jag fick sand mellan tårna. Vi åkte till en annan strand än den vi var på sist. Det var mindre folk men mycket högre vågor. Jag fick flera kallsupar och trodde jag skulle drunkna vid ett tillfälle men det var kul iallafall, haha.

Större delen av gårdagen spenderades på ön Isla de Tarbarca. Vi tog båten 11:30 och var framme en halvtimma senare. Vi badade och snorklade. Fiskarna var jätte närgångna så jag blev rädd och gick upp efter några minuter, haha. Efter det satte vi oss på en resturang och köpte glass och dricka. Man blir inte lika hungrig i värmen så det var lagom. Dock hann min glass smälta lite innan jag fick den. Strax innan tre tog vi båten tillbaka till fastlandet och åkte hem. Efter det gjorde vi inget speciellt.

Jag har som ni kanske märkt blivit en dag försenad med de senaste inläggen. Alltså det ni läste igår handlar om det jag gjorde på tisdagen. Imorgon kommer inlägget vara i takt med dagarna eftersom jag varken tagit fina bilder idag eller gjort något särskilt intressant. Hoppas ni förstår vad jag menar, puss.

Igår morse åkte vi till ett köpcentrum. Vi var där i ungefär 4 timmar och jag lyckades hitta bl.a en stickad bikini. Vi åt lunch där och jag tog pannkakor. Efter det åkte vi hem och bara chillade. Klockan 5 åkte vi in till Torreviejas stad och gick runt och kollade i lite affärer. Jag köpte en klänning som jag ska ha på min farmors bröllop. Vi åt middag på en italiensk resturang, ironiskt att vi är i Spanien. Jag tog en vegetarisk pizza som var väldigt god. Efter maten gick vi till tivolit precis bredvid havet .De har ungefär 20 karuseller och jag prövade två av dem. En liten bergochdalbana med mina småsystrar och en slags flygande matta med min storasyster. Attraktionen är svår att förklara men den var väldigt rolig och gick många hundra meter upp i luften så man fick en fin utsikt över Torrevieja.

För andra gången i mitt liv badade jag i en Saltsjö. Det är som det låter en sjö som består av 15-18% salt, i havet är det ungefär 3% salt. När man går i sjön känns det som man går på en body scrub för det är väldigt oljigt och salt precis som i en scrub från The body shop. Har man sår så får man dock väldigt ont. Det är väldigt långgrunt där så man skulle förmodligen kunna gå över till andra sidan utan att bli blöt i håret.

Idag blir det inlägg från två dagar, idag och igår. Jag hade inget wi-fi så det är därför det inte kom upp något. Igår var första gången jag badade på stranden sen vi kom hit. Det var grymt mycket folk och en femtedel av dem var svenskar. Man träffar Svenskar överallt här.

Klockan åtta imorse satte vi oss i bilen och åkte mot en marknad med 800 bås. Jag älskar att gå på marknad. Man kan hittar så mycket annorlunda och roliga grejer ex. Simpsons figurer som dansar i takt med musik eller en fläkt man kopplar in i laddarutaget i telefonen. Jag hittade tre saker men tänker att jag kan visa allt jag köpt när jag kommer hem.

Spanien har ungefär 10 regndagar och en av dem lyckades vi pricka in, idag. Direkt när pappas lektion var slut och vi hade ätit stack vi till köpcentret där dem bl.a har Primark. Till min besvikelse hittade jag ingenting så jag är lite små sur. Nu sitter jag i bilen påväg hem och är super hungrig.

Jag har inte så mycket att säga om dagen. Jag har bara tagit det lugnt vid poolen. Så mycket solande har det inte blivit av eftersom jag brände mig igår. Till lunch lagade jag och pappa pannkakor, dem blev riktigt goda. Snart ska vi gå och bada i den gemensamma poolen. Vi har en på vår tomt och så finns det en lite större pool i området. Jag har också hittat ett par runda glasögon här i Spanien, har letat efter ett par snygga super länge så det känns jätte kul. Tänker alltid på The Beatles när jag ser dem. Jag har för mig att jag sett bilder på medlemmarna med sådana glasögon.