Förmiddagskaffe på Doppinggatan 🌞

Jobb 12-16, mycket kunder för att va en söndag 😍 Tiden går fort då 😘

Hämtade Ingela och for till stallet där Irene hade byggt en bana för löshoppning 👍🏻

Tog in hästarna och borstade bort den värsta leran. Sen blev det hoppning 😍

Bilbo, Pine och Opus ❤️
Stilstudie 💕

Så härligt att se alla 3 som tyckte att det var jättekul att springa fritt och hoppa utan en människa på ryggen 😘

Nu är batterierna laddade för ett tag framåt 👍🏻

Börjar med att lämna Bosse hos syrran när jag ska jobba. Katten Sixten tar skydd uppe på skåpet 😍

Efter jobbet åker jag till stallet. Irene har fixat allt och medan regnet öser ner gör vi iordning Pine och Bilbo för en tur.

Efter regn kommer solsken 🌞
Det blev en härlig tur runt Hållerud.
Några goa travsträckor på pigga pållar 💕🐎💕
En läskig robotgräsklippare och en bullrig traktor annars var det lugnt 😊

Hem och kröp upp i soffan med Bosse och ett glas vin.

Cornelia ringer från England ❤️ Det går bättre och bättre, en dag i taget ❤️

Började dagen med morgonkaffe hos Anna och Pixie.

Sen ut till stallet där Irene hade fixat det mesta så vi tog in Pine och Bilbo och gjorde oss redo för en tur 😍

Bilbo ömmar lite av sin tappsko trots bootsen.
Det blev en tur i skogen och efter halva rundan upptäcker jag att han tappat bootsen så det blir samma väg tillbaka och hittade bootsen som sugit fast i leran 😊

Hoppade av och gick sista biten 😍
En härlig tur 💕
Sen regnade det till och från resten av dagen.
Bosse och jag åkte ut och tog in hästarna. Så fick det bli kvällspromenad i Ölme 😍

4 års kontroll idag. Det är fortfarande lite jobbigt att gå in på Centralsjukhuset som var mitt andra hem 2013.
Tänk att det har gått 4 år sedan jag fick hoppa på det där cancertåget😱
Jag kan hur lätt som helst minnas tillbaka och sätta mig in i situationen för dom som går igenom operationer, cellgifter och strålbehandling. Det är erfarenheter jag skulle vilja vara utan men dom har förmodligen gjort mig starkare och jag är oändligt glad att jag lever och sätter verkligen värde på nära och kära, smått och stort som händer i livet ❤️

Bosse fick följa med till Karlstad. Vi tog en lång promenad i Mariebergsskogen. Skönt att blåsa ur skallen efter anspänningen på mammografin 😣

På väg till Karlstad fixade vi stallet. Det ger oxå påfyllning av energi ❤️

Sen blev det 2 timmars jobb. Jag skulle egentligen vara ledig idag oxå men det körde ihop sig med sjuka kollegor 🤕

Åh vad skönt det var att sova i min egen säng ❤️
Har inte sovit bra på flera veckor. Nu känner jag mig äntligen utvilad 😍

Härlig morgonpromenad med Bosse. Vi går förbi och får en kopp kaffe hos Anna.
Mor och far kommer och fikar och jag får tacka för att dom tagit hand om hus och djur hela veckan ❤️
Festar till det med fiskbullar och egen potatis. Smakar himmelskt mot all engelsk mat senaste veckan 🙈
Åker förbi hos syster och plockar äpplen till hästarna.
Ut till stallet och fixar iordning innan jag tar in Bilbo. Precis när vi är klara att ge oss ut så öppnar sig himlen 😱☔️⚡️ och åskan mullrar. Vi får vänta lite. Grabbarna tittar avundsjukt på Bilbo 😘

Regnet drar förbi och vi tar en tur i skogen. Det märks att Cornelia har ridit honom mest eller så är det att han har stått en vecka för det var en taggad Bilbo som bockade och ville att jag skulle släppa på. Försökte förklara för honom att det kommer att bli tantridning ett bra tag framöver men att jag ska försöka tuffa till mig lite för hans skull 😉

Cornelia ringer från England och idag mår hon riktigt bra. Dom hade gjort några tester i matte och hon hade klarat alla utom en uppgift där dom skulle räkna pengar. Hon har ju ingen koll på pund och pence, det hoppas jag att dom förstår. Sååå kul att hon hänger med i matten som var det ämne hon inte blev godkänd i slutbetyget i nian. Skulle inte förvåna mig om hon lär sig matte lättare på engelska 😊 Hon är inte som alla andra den ungen❤️ En tjej hade redan åkt hem. Det kommer att bli en tuff resa men jag tror att hon fixar det. Hon är stark ❤️
Imorgon skulle dom få börja i stallet. Då får hon chans att visa vad hon kan i praktiken 😘

Det blir aldrig som man tänkt sig.
Jag som trodde att jag bokat ett hotell nära flygplatsen fick ta en taxi till busstation för vidare transport till flyget 😅
Var ute i god tid så att jag kunde ta det lugnt.
Sen vart det värre när jag skulle försöka hinna med tåget från Oslo 😣
Flyget vart 15 min försenat och trots att jag fick byta och sitta längst fram och bara hade handbagage så att jag kunde springa direkt så hann jag inte med tåget.
Visste att det gick en buss kl 23 till Kristinehamn men lyckades hitta en buss till Karlstad som gick tidigare.

Så det blev några timmars väntan i Oslo med promenad på Karl Johan bl a.

Cornelia ringde från England och var ledsen. Det kommer att bli tufft för henne med språket. Hon blir frustrerad när hon vet exakt vad hon ska säga på svenska men inte hittar rätt på engelska. Hoppas att dom är förstående och ger henne tid❤️ Bara en sån sak som invägning och dom frågar hur många stone hon väger. Hon vet att hon väger 45 kg men hur många stone är det ❓❓❓
Älskade unge, det är tufft gjort att ge sig på en sån här utmaning och jag hoppas innerligt att hon tar sig igenom alla toppar och dalar som väntar ❤️

Jag landade i Karlstad med bussen 21,20. Syster yster var snäll och hämtade mig och hade med sig älskade lilla Bosse ❤️ Såå skönt att va hemma igen 💕

Så var det dags för nästa fas i livet 😍
Cornelia ska börja på jockeyskolan NRC i England.
Älskade unge vart tog tiden vägen ❤️
Men jag tror att detta kommer att bli jättebra, även om det blir väldigt tomt därhemma 😉
Tur att jag har Bosse och Bilbo som behöver mig ❤️

Registrering och mycket information. Det är strikta regler som gäller på skolan. Det är bra 😊

Inhandlade en jockeyhjälm. Mycket billigare än hemma 👍🏻
Klockan 2 fick alls föräldrar lämna skolan och vi åkte tillbaka upp till Edinburgh.
Det blev några dryga timmar i bilköer innan vi kunde lämna tillbaka hyrbilen. Hämtade upp Magnus bil på vägen så jag fick köra i vänstertrafiken i alla fall. Men det gick bra 😅

Sen blir det ju aldrig som man tänkt sig. Jag trodde att jag skulle kunna bo hos maken sista natten och få skjuts till flyget imorgon. Men de andra killarna hade ju inte klarat säkerhetstestet och behövde ha bilen imorgon för att skriva igen. Jag letar reda på ett hotell som såg ut att ligga nära flygplatsen men pga vägarbeten fick vi köra flera mils omväg och hur jag tar mig till flygplatsen, det tar vi imorgon 🙈

Börjar dagen med frukost hela familjen såå mysigt ❤️
Sen packar vi ihop allt och får en liten promenad i duggregn för att hämta upp en hyrbil.
Skönt att maken är med den här gången så att jag slipper köra i vänstertrafik 😅

4 timmars bilresa till Doncaster.
Checkar in på Holiday Inn Express.

Tar en promenad och rensar hjärnan lite.
Det är en stor dag imorgon 😍

Väldigt växlande väder här i Scotland. När solen tittar fram blir det jättevarmt men annars är det skönt med tunn dunjacka 😊

Det blev säkert några mil idag oxå. Cornelia hittade några drömbutiker och fick träna på engelskan när hon behövde andra storlekar och sen fick använda sitt eget bankkort och betala 😊
Bra träning 😘

Cornelia tyckte att jag skulle prova en Michael Kors jacka 😊 Snygg men alldeles för dyr för min smak 😘

Bäst att hålla blodsockret i schack. Chai latte är Cornelias favorit 😍

Maken hade klarat sina säkerhetsprov på jobbet och kunde ta lite ledigt 😍 Bra jobbat 😘
Så nu har han flyttat in hos oss ❤️

Regnig förmiddag så det blev lugn förmiddag på hotellet 😊
Sen klarnade det upp och vi gav oss ut på en walk about 😎

Det blev nog några mil i benen.
Blodsockret sjönk en sväng men till slut hittade vi ett ställe som inte var för varmt eller stökigt med mycket folk 😅

Och sen hittade vi ett mysigt café 😘