Hallå i stugan

Alltså tiden bara flyger iväg, Ännu en skolvecka är avklarad ich, vilket är så skönt alltså!!!

Under veckan har vi annars haft en härlig blandning av vollybollturnering, sol och massa plugg :-)
Men nu blire skönt att ta helg ♥️

Kram o haj

Godkväll!
Idag har vi haft lite lektioner (vem kunde tro!) . på eftermiddagen har vi spelat fotboll och hängt vid poolen. Ny vecka, nya tag..

Bilderna från gårdagen är på Toi marknaden och på favo Café Art där vi möte upp Saga efteråt.

100 dagar to go tills jag kmr hem på jullov nu.. men ni räknar väll redan ner där hemma?! ;)

Annars får ni ha en la bättre vecka :-)

Puss o kram

Idag har vi varit på ett elefantbarnhemmet för föräldralösa elefanter. Dom va sååå snälla o fina o bra o ahhh. Gick tyvärr sådär när ja försökte ta med mig alla hem </3

Under dagen besökte vi även ett giraffcenter. De var ju för goa... Måste inflika att det var en helt ny upplevelse att bli tvånglad av en giraff!! HÄRLIGT...

Påväg hem stannade vi på ett himla trevligt köpcentrum för lite lurre och annat kul. Sushi låg ju inte fel, då jag haft abstinens sen vi kom hit :). Därav kastade jag mig våldsamt i tre stycken 8-bitars sushi!!

Kramiz

Hej
Igår började skoldagen vid halv nio och slutade inte förens 15:30. Under sista lektionen hade vi Kenya kunskap så det var ändå ganska chill.

Efter skolan drog vi ett gäng för att kolla gymmet som ingen våga gå till föra året. Kan lugnt säga att ja ju inte kommer gymma där om ja inte typ seriöst tar steroider för att passa in elr nåt...
Vi hamnade även på Toi som är en marknad som har allt från kläder till tekoppar till djur, mitt på gatan. Men för oroligheter fick vi tyvärr inte gå så långt då på andra sidan tunneln ligger Afrikas största slum, den du..

Vi kom tillbaka för middag & sen var det i vanlig ordning lexis ( yes, innebär 2 pluggtimmar mellan 19 o 21) dock gick halva tiden bort då den vsr ägnad åt popcorn eftersom vi nyss fått in en splittrans NY popcorn maskin.

Puss o Kram

Hallå hallå
Lite sen fortsättning kommer av helgens utflykter i Hellsgate som fortsatte på söndag morgonen då vi vandrade nerför berget vi övernattat på.. mellan vattenfall, upp o nerför och hoppandes från samla stigar ner till stup, bland bergsgetter och otroliga växter var vi nere efter 2 timmar.. Har nog aldrig varit så mör och även fast varmvattnet tagit slut, uppskattat en dusch så mycket efter vårt härliga lilla äventyr :-)

Puss öh kram

Efter ett dygn på Great Rift Valley aka savannen bestående av safari, matlagning, vandring och annat är vi tillbaka på internatet igen. Bland annat under denna laddade dag såg vi Buffel, Zebra och nån typ av antilop. Att bli jagad av apor och babianer var helt klart en ny upplevelse! :S

.... ännu mer bilder från denna spänningsfyllDA dag är tagna vilket ni (tvingar er) kommer få se inom kort!

Kramiz

Hallå

Har äntliga tagit tag i att skaffa en liten blogg här, där ni kan läsa om mitt spektakulära liv i Kenya. I vintras var jag sugen på att komma iväg lite och därav skickade jag in ett ansökningsbrev till Svenska skolan i Nairobi. När mailet kom att jag blivit antagen tackade jag som hastigast JA och tanken av konstant värme för ett år drog mig inte presic tillbaka..

Då alla på internatet är svenskar har jag befunnit mig i snart 2 veckor i en typ av svensk oas en liten bit utanför Nairobi.

Trots att min vardag inte direkt är som mitt liv i Hibbi har jag hunnit blivit förvånansvärt hemmastadd. Tillexempel har jag bytt ut KC mot Zebrarummet och Koppi mot en klase bananer.... Det känns jätte bra! Dock kan jag inte greppa att de bara gått nån vecka när det känns som jag redan snart har varit här i ett år haha!?

Slänger iaf in lite bilder av mina första dagar här.