Hej! I augusti åkte Elsa och jag på en spontant trip till Paris i fem dagar. Det kändes som ett bra avslut på sommarlovet efter en sommar med jobb. Det blev en väldigt long resa för att vi förra gångens visit gjorde alla turist saker, så nu kunddi vi bara strosa och ta in Paris. Det blev mycket mat eftersom vi inte hade annat att göra, besök vid Montmartre och picknick vid Eiffeltornet. Trevlig visit, snart iväg igen!

Hejsan! det senaste jag skrev var i juni så nu är det dags att få igång uppdateringen när det är så mycket som händer. Vi har börjat skolan, det har varit många utekvällar och middagar. På höstlovet kom Elsa och Nora och hjälpte mig måla mitt nya rum, jag fixade födelsedagsbrunch till Tova för sina kompisar och tittat råmassor med curling på paf masters som hölls i oktober.

Igår gick tåget till Hvar. Vi åkte med färja i 2 timmar och kom fram till fast land, därifrån tog vi taxi till Hvar Town. Vi strosa en stund och tog en bit lunch, sedan gick vi en bra stund och stannade vid klippor nedanför vägen. Bra dag!

Hejsan! Idag var den andra hela dagen i Split. Elin och jag började morgonen med morgon-promenad längs strandpromenaden. Efter frukost på balkongen tog vi taxi till Kasjuni Beach där vi stannade i några timmar.
Ikväll tog vi några cider p p balkongen innan vi gick ut på stan. Vi åt middag på en supermysig resturang nära vattnet, jag åt räk-gnocchi och den var delikat. Vi avslutade kvällen med drink på Olive Tree och glass.

Hejhej! Igårkväll landade vi i Zadar och hade en tre timmars åktur till Split. Dagen har spenderats vid stranden och ikväll går vi troligen till strandpromenaden och äter en god middag! Tjohej

Hejhej, i fredags var jag tillsammans med Amanda på avslutningsfest för de tyska och spanska utbytesstudenterna, roligt. Och igår lagade jag och tjejerna halloumiburgare med batanfritas, receptet kommer att upprepas. Vi avslutade kvalen med Eurovision, jordgubbar och vitlöksbröd.