View tracker

​Det här går verkligen bättre än vad jag hade kunnat tro. Att vara utan socker salt och till stor del fett är inga större problem. Sockret saknar jag knappt alls, mer att kunna variera maten mer med en god köttbit och att få salta ordentligt. Träningen rullar på med. Jag trivs verkligen med att ha klart och tydligt för mig vad jag ska göra när, och även vad jag ska äta när. Det är inget att fundera över utan bara att göra. Att träna hemma passade mig mycket bättre än vad jag hade trott också. Antingen tränar jag när Noa sover på förmiddagen eller när han har somnat för natten vid 19. Just nu har träningen ökats på ganska ordentligt så det börjar bli tufft, men det är ju också meningen. Just nu kör jag enbart det styrkeprogram jag fått av min coach men jag börjar även bli sugen på att komma igång med löpningen igen. Inte helt omöjligt att jag kanske kan komma ut en sväng på helgerna nu när våren börjar smyga sig på :)

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

View tracker

Brukar göra en gryta med kyckling, lök, paprika och champinjoner. En burk passerade tomater och en skvätt kokosmjölk, kryddar sen med örtblandning och peppar. Äter du salt så skulle jag ha i en del buljong också! Sambon äter ris till men jag själv brukar steka lite riven vitkål eller blomkål och äta till. Riktigt bra substitut till ris.


Likes

Comments

View tracker

Har varit så otroligt sötsugen de senaste dagarna, det har jag inte varit innan utan det är först nu det kommit. Och vips så kom mensen igår. Vad den kan göra med en alltså! Känns som jag vill riva ut hela skafferiet och trycka i mig vad som helst som innehåller lite socker och fett... Men det blir inget. Snart är 2 veckor avklarade och det innebär 3 veckor till utan något socker överhuvudtaget. 20/2 har jag min första ätardag och just nu räknar jag ner som bara den... Och snart känns nog suget lättare att hantera igen1


Likes

Comments

Min kost innehåller varken fett eller kolhydrater (inte speciellt mycket ialf) men en väldans massa protein och grönsaker. En favorit här hemma är att ena dagen äta stekt kyckling med ungsbakadegrönsaker och sen spara en del av kycklingen i kylen och äta den kall dagen efter tillsammans med en vanlig sallad. Föredrar den nästan kall! Men ofta måste jag dryga ut det med ett ägg för att få i mig tillräckligt med protein! Här ska det byggas muskler (Y)


Likes

Comments

Idag blev det en nyttigare variant på tacos. Var förbi netto och köpte tacokrydda som inte innehåller varken socker, salt eller något annat konstigt. Hade jag ätit salt så hade jag saltat i efterhand på köttfärsen men annars så smakade det mest som tacokrydda ska smaka! Stekte kycklingfärs och lite vitkål i kryddan och gjorde quacamole på advocado, vitlök, vitpeppar och lite turkiskyoghurt. Och såklart en sallad till!




Likes

Comments

​Första vägningen gjorde jag i måndags morse men har helt glömt bort att uppdatera. 

Startvikt: 90.0 kg
Ny vikt: 86.9kg
Minus 3.1 kg.


Jag är helt klart nöjd :) Hade tappat 13 cm sammanlagt på de ställen jag mätte. Bilder tar jag nog inga förens efter en månad och det är mest för att jag själv inte ser någon skillnad men har reda fått kommentarer om att jag inte ser så svullen ut vilket är kul! Nu räknar jag med 0.5kg i veckan men hoppas såklart på mer. Kommer upp lite mer recept sen, har hunnit testa en del under veckan.





Likes

Comments

Idag gjorde jag en variant av köttfärssås. Blev gott och riktigt starkt. Kycklingfärs som jag stekte med vitlök och vanlig lök, sen fräste jag champinjoner och paprika innan jag hällde på krossade tomater. Kryddade med olika örter, oregano och chili samt lite citronsaft!


Likes

Comments

Oftast så gör jag storkok till lunchen så att jag har mat för hela dagen och dessutom så räcker det till Noa. Därför har jag inte hunnit ta mig igenom speciellt många recept men det är kul att få utmana sig själv lite för att få till något gott utan allt det där man annars är van vid. Inget salt, inget socker och inga mejeriprodukter. Men hitills har jag lyckats ganska bra tycker jag.


De första måltiderna med grönsaker åt jag med en kyckling som jag lagade i en stor form i ugnen tillsammans med lök, krossade tomater, vatten och lite olika kryddor. Blev supergott att bara värma på i stekpannan tillsammans med lite kokosfett. Kommer absolut vara något jag gör ofta här hemma då det sköter sig själv i ugnen.


Likes

Comments

​Snart har det gått en hel vecka. Och efter att ha mått riktigt dåligt de 3 första dagarna så började det vända i torsdags. Vet inte om det beror på att jag fick börja äta dels yoghurt på morgonen och sen grönsaker till övriga måltider. Eller om kroppen helt enkelt rensat ut det mesta och börjat ta energi från min kropp äntligen. Är ialf ganska så pigg och mår absolut inte illa längre. Betydligt godare mat nu när man har tillgång till alla grönsaker ovan jord. Sen upptäckte jag att man får använda citron/lime och det gör ju mycket för smaken. Nu känner jag mig taggad och det ska bli kul att väga mig på måndag. Hoppas på positiva resultat så man håller motivationen uppe. Det jag saknar mest just nu är salt, hade inte en aning om att det skulle vara det jag saknade mest. Sockret kan slänga sig i väggen, ge mig salt! Haha. Och nu när vecka 1 börjar lida mot sitt slut så kan man sakta men säkert börja räkna ner tills fas1 är slut. Längtar till fas2, där man får tillbaka saltet och dessutom börjar med ätardag varje vecka ;) Men innan dess så börjar träning, på måndags kväll sätter jag igång med mitt träningsprogram och jag hoppas att min kropp och framförallt rygg ska klara av det! 

Likes

Comments