Hej jeg har lavet en lille pakkeguide til jer, hvis i også skal til Israel, eller et andet varmt sted ligesom mig.

Jeg har ikke pakket helt til 10 dage, da vi også vaskede tøj under vejs. Jeg har også undladet at pakke pas, penge og osv. da det var noget mine forældre stod for. Jeg håber at i kan bruge min guide.

1. Kuffert
2. seks par shorts og en nederdel.
3. Seks t-shirts.
4. Otte par strømper.
5. Undertøj til ti dage.
6. Toilettaske.
7. Et badehåndklæde.
8. Solbriller og solcreme.
9. Bikini.
10. høretelefoner og oplader.
11. En god bog.
12. Nu er du klar til ti dage i varmen!

Design din blog - vælg mellem masser af færdige skabeloner på Nouw, eller lav din egen: "peg og klik" - Klik her

Hejsa:)

Jeg har været en tur til Israel med min familie i 10 dage. Det var en super spændende tur, og jeg vil derfor gerne fortælle jer lidt om den.

Rejsen begyndte den 12. oktober, det vil sige to dage før efterårsferien. Det var ret lækkert at få fri to dage før ens klassekammerater. Nå, men i hvert fald kørte vi ud til Billund lufthavn, hvor vi skulle flyve til Riga. Da vi ankom til Riga, ventede vi 6 timer, inden vi skulle tage det næste fly til Israel. Da vi endelig ankom til Israel kl. 5 om morgen, kørte vi ud til Telaviv. Ved Telaviv badede vi i Middelhavet, mens vi vænnede os til varmen.

Om eftermiddagen ankom vi til vores første lejlighed i Jerusalem, hvor vi skulle være i to dage. Stedet var helt ok, og vi boede meget centralt. Vi brugte dagene på at gå rundt og se byen, hvilket var meget spændende. Noget jeg lagde meget mærke til, var alle de forskellige religioner, der var repræsenteret i én by. Byen var meget opdelt, ud fra hvem der boede der, og man kunne tydeligt se, hvem der var de rigeste. Vi mødte både arabere, jøder og kristne i Jerusalem. Det var ret spænende at se de forskellige mennesker, og religioner på det samme sted.

Efter to oplevelsesrige da i Jerusalem, drog vi videre mod Tiberias, hvor vi også skulle være i to dage. Selve byen var på ikke lige det fedeste sted, og som vi selv sagde det, var det meget "has been". Heldigvis var vores lejlighed meget stor, og vi havde en god udsigt ud over Genesaret sø. I Tiberias badede vi ved søen, og brugte en aften nede på havnen, hvor der heldigvis var lidt mere liv.

To dage efter skulle vi videre ud i ørkenen. Det var noget som jeg, havde glædet mig rigtig meget til. Vores tur i ørkenen startede med at vi red på Kameler. En meget spændende, anderledes og smuk tur. Turen varede en time, og da vi var færdige kørte vi endnu længere ud i ørkenen. Her skulle vi bo i en lille øko - ørken landsby. Stedet var virkelig hyggeligt og meget primitivt. Vi boede i en lille ler hytte, med udendørs køkken og tørkloset. Tørkloset er et toilet, hvor man smider savsmuld i istedet for at skylle ud, derfor lugtede toilettet af zoologisk have. Om aftenen tændte vi bål, og da det blev helt mørkt, badede vi i poolen, mens vi kiggede på stjerner. Når vi gik om aftenen, sørgede vi for at trampe ekstra hårdt i jorden, hvis der skulle være en slange. Om natten sov vi på madrasser i vores ler hytte. Jeg frygtede, at der skulle komme kakkelarker, eller andre klamme krybdyr, men vi sov trygt hele natten.

Morgenmaden foregik i en stor fælles hytte for alle der boede i landsbyen, og maden var virkelig god. Efter morgenmaden badede vi, og jeg snakkede med en Israeler, som også var på ferie i ørkenen.

Stedet var virkelig fantastisk, men det var rart nok at komme væk fra den støvet ørken. Vi skulle videre til vores sidste destination, nemlig Eilat. Eilat var en virkelig fin og stor by. I byen var der mange fine hoteller, og gode shoppefaciliteter. Vores lejlighed var rigtig fin, og poolen var mega stor og luksus. Her skulle vi være de sidste 3 dage, hvor vi bare skulle bade, shoppe og tage sol. Det her var det varmeste sted, en af dagene blev der helt op til 38 grader, hvilket betød at vi bare lå på stranden og ved poolen. En anden dag var vi ude og snorkle, og det var så fedt! Aftnerne brugte vi på at gå rundt i byen og besøge de store shoppingcentre.

Den sidste dag kørte vi rundt i ørkenen, og besøgte forskellige steder. Om aftnen kom vi til lufthavnen, hvor vi skulle vente til næste morgen på vores fly. Vi skulle være der om natten, fordi vi skulle tjekke ind og igennem security. Det var en meget hård nat, og vi fik næsten ikke sovet. Om morgenen fløj vi til Riga, hvor vi med det samme tog flyet videre til Danmark, hvor vi ankom sidst på eftermiddagen.

Det har været en fantastik og meget mindefuld ferie, som jeg nu kan kigge tilbage på. Israel er et fantastisk land, og et land jeg helt klart kan anbefale at tage til, hvis man er til varme.

Det her var så et lidt længere indlæg fra mig. Jeg håber, at det har været interessant at læse om min rejse, og at I også har haft en fantastisk efterårsferie.

-Lærke

... set solnedgangen ved Genesaret sø.

.... snorklet ved verdens nordligste koralrev og set en masse smukke fisk.

... håndfodret fugle på Masada bjerget.
... redet på kameler i Negevørkenen.
... slappet af i poolen i Eilat.
... været i bazaren i Jerusalem.

... spist lækker brunch med familien i Jerusalem.
... besøgt Red Canyon på grænsen til Egypten.