Sista veckan i Miami...

Måndag: Tills idag så hade jag och Frida hyrt en bil för att bila ner till Key West. Vi hade en underbar dag och åkte runt och utforskade en massa. Vi hade hyrt en Mustang Convertible, så vi åkte nercabbat och njöt av omgivningen!

Tisdag: Min närvaro var precis på gränsen så på tisdagen så gick jag på alla lektioner som jag hade mellan 8 och 14 och efter lektionerna så pratade jag med Timmy, kan ju säga att vi båda längtade efter varandra. Efter jag pratat med honom tog jag en powernap på en timme och sen käkade vi middag och på kvällen så tog jag och Frida och gick på en promenad, vi gick bland annat till Lincoln Road igen och kikade och bara vandrade runt i Miami. På kvällen så började jag sedan att organisera mitt bagage och började packa ner lite saker.

Onsdag: På onsdagen så kom jag upp i tid för att käka frukost, sen hade jag lektioner mellan 10 och 12.30 och på lunchen så pratade jag med mamma och sa vad jag ville ha för mat när jag kom hem, kan ju säga att jag hade saknat svensk hemlagad mat en massa. Sen hade jag eftermiddagslektioner mellan 14 och 17 och därefter så käkade jag middag. Efter middagen så fortsatte jag att organisera mitt bagage och förbereda inför högskolan och för att komma hem.

Torsdag: På torsdagen så hade jag lektioner mellan 8 och 14. Därefter fortsatte jag att packa mina väskor, då vädret sög så fanns det inte så mycket annat att göra. Efter middagen så fixade jag och Frida i ordning oss för att gå ut. Det var en minnesvärd sista utgång i Miami och vi hade skitkul trots att regnet öste ner utomhus!

Fredag: På fredagen så struntade jag i mina lektioner, mådde inte jättebra tack vare mitt alkoholintag dagen innan. Jag hämtade även ut mitt certifikat och jag hamnade på den högsta nivån, vilket jag hade legat på hela tiden. Det positiva var dock att jag hade höjt mitt resultat med ett par poäng så enligt deras test så har jag utvecklats i alla fall vilket är bra, och därför jag åkte iväg på en språkresa. På kvällen så tog jag det lugnt med Alexis och Frida, då det inte fanns så mycket att göra då regnet öste ner. Jag sa även hej då till personalen, vilka jag saknar väldigt mycket!

Lördag: På lördagen så checkade jag ut vid 10 tiden, alla rum måste vara tomma då så att det kan städa rummen. Jag skulle inte lämna skolan förrän vid 3 tiden så under tiden passade jag på att äta brunch och umgås med folk innan jag skulle åka. Det var en massa blandade känslor när jag skulle säga hejdå, det skulle bli väldigt underbart att äntligen få komma hem och träffa Timmy, familjen, vara i sin egna lägenhet, slippa dela toalett och sovrum med 3 andra tjejer. Men det var väldigt tråkigt att lämna alla vänner som jag lärt känna under tiden! Sa även hej då till vår underbara matsalspersonal. Jag kommer sakna Miss Patricia, till vänster på bilden, som mest, så himla underbar!

Det tog dock en stund att ta sig till flygplatsen på grund av regnet, gatorna var översvämmade så det tog ungefär 30 minuter att få en Uber vilket brukar ta 3 och det tog ungefär 45 minuter att ta sig till flygplatsen och det brukar endast ta 20, så kände mig lite stressad, men allt gick bra och jag hann till flygplatsen i god tid ändå.

Söndag: På söndagen så landade jag i Sverige vid 16.30, flyget var försenat en timme men vi kom i alla fall fram. När jag hade plockat upp mitt bagage så gick jag ut till ankomsthallen och där stod Timmy och väntade på mig, det var så underbart att få vara i hans armar igen. Därefter så åkte vi direkt hem till mamma, där hela familjen var samlad och även Timmys pappa och Anne samt farmor och farmor och Petters flickvän Frida. Det var så underbart att få träffa alla igen. Jag njöt även att få äta grillad mat samt JORDGUBBSTÅRTA! Jag och Timmy åkte hem runt 8 tiden, då hade jag varit vaken i cirka 36 timmar och kände att jag behövde lite sömn.

Summa summarum så har denna sommaren varit fantastisk och är någonting som jag rekommenderar alla att åka på!

Måndag: Jag hjälpte till vid registreringen som vanligt mellan 8 och 10 och därefter så pratade jag en lång stund med mitt hjärta. Jag hade sedan lektioner mellan 14 och 17, käkade middag och efter middagen så tog jag och Frida en promenad bort till Lincoln och till Victoria Secret, slutade med att jag köpte lite för många par trosor. Blev tidig läggdags, så var en väldigt lugn dag.

Tisdag: På tisdagen så hade jag lektioner mellan 8 och 14 och efter lektionerna så gick jag och en tjej till in till alla klassrum och presenterade veckans aktiviteter. Eftermiddagen spenderades sedan på stranden. Jag och Frida bokade sedan Bahamas till lördagen. På kvällen så tog vi en promenad bort till South Point och därefter så gick vi cirka 6 km till, vilket slutade med att vi kom hela vägen till Bayside (som ligger på fastlandet). Vi kollade även solnedgången under tiden vi gick och herregud så vackert det var! När vi kom tillbaka till skolan vid 10 tiden så gick brandlarmet, två gånger, vilket var väldigt störande då vi gärna ville gå och lägga oss..

Onsdag: Hade lektioner som vanligt med 9.45 och 17, efter lektionerna så pratade jag en stund med Timmy och även Lisen och sedan så käkade jag middag. Efter middagen så gick jag och Frida till 1 Hotel och tog det lugnt vid poolen, senare på kvällen så gick vi tillbaka till skolan men vi tog en promenad längs stranden och passade på att ta lite bilder.

Torsdag: Hade lektioner mellan 8 och 14. Efter lektionerna så tog jag, Frida och Babi en roadtrip till Wynwood och Little Havanna. Wynwood är nog ett bland dem finaste områdena jag sett, det är så mycket kultur och konst där och en härlig blandning av människor. Gick och lade mig tidigt då jag var väldigt trött och hade en del tankar som snurrade. Skulle egentligen gått ut men kände inte för det då begravningen för min faster var denna dagen...

Fredag: På fredagen hade jag lektioner mellan 11 och 17 och efter därefter så fixade jag och Frida i ordning oss, käkade middag snabbt på skolan och därefter så stack vi till Lincoln Road och fixade telefonkort till henne. Efter det så stack vi bort till South Point där vi skulle ha hej då middag för Jimmy, kvällen slutade dock med att Jimmy bestämde sig för att stanna ytterligare en vecka i Miami.

Lördag: På lördagen så åkte jag och Frida till Bahamas, så vi var uppe innan tuppen. Båtresan tog ungefär två timmar och var helt okej, det var dock kallt på båten så jag va glad över att jag hade tagit med mig en tjocktröja. Bahamas var så vackert! Vädret var helt okej men kunde ha varit bättre, trots moln och regn så lyckades jag ändå se ut som en kräfta när jag kom tillbaka. Vi kom tillbaka vid 21 ungefär och kvällen spenderades sedan med kortspel och Cards Against Humanity med Alexis, Dorina, Sonja och Jimmy. Runt 02 så var det dags för sängen, då hade jag varit uppe i 21 timmar ungefär, haha.

Söndag: På söndagen tog jag en ordentlig sovmorgon sen så pratade jag i telefon med mamma en lång stund. Vi skulle gått till Nikki Beach och käkat brunch och druckit drinkar men på grund av att det regnade så ställdes det in och jag och Frida drog istället iväg till Sawgrass Mills och shoppade.

Måndag: Jag hjälpte till vid registreringen som vanligt mellan 8 och 10 och därefter hjälpte jag till att göra ID-kort och sedan så hade jag lektioner mellan 14 och 17. På kvällen när jag hjälpte till att ge ut ID-korten så träffade jag en svensk tjej vid namn Frida. Det blev läggdags rätt så tidigt då jag var väldigt trött.

Tisdag: På tisdagen så hade jag lektioner mellan 8 och 14 och eftermiddagen blev väldigt lugn. På kvällen så tog jag och Frida en promenad bort till Ocean Drive och därefter så var det dags för en lång och skön dusch innan jag somnade.

Onsdag: På onsdagen så hade jag lektioner mellan 9.45 och 17. Efter lektionerna så stack jag och Frida bort till Lincoln Road för att köpa plattång och hårfön till henne. Vi käkade även middag ute, blev pasta vilket var så gott! Vid 8 tiden så var vi tillbaka på skolan för att fixa i ordning oss. Vi gav oss sedan av till platsen där förfesten var och därefter så åkte vi partybuss till en klubb kallad Basement, som ligger i källaren på ett femstjärnigt hotell. Där åkte vi skridskor, spelade bowling, dansade och drack drinkar. Alexis var även med en stund på Basement men hon stack hem rätt tidigt. Efter Basement så blev vi medbjudna av en annan promoter till Rockwell, som är en annan klubb med latinomusik. Vi kom tillbaka till skolan vid halv 6 på morgonen, vilket vi inte hade planerat för fem öre, men kul hade vi i alla fall!

Torsdag: Jag sov igenom mina två första lektioner men jag gick på sista. Vid 2 efter lektionerna så gick jag och Frida ner till stranden. Det var en väldigt slapp dag då vi inte mådde jättebra..

Fredag: Hade lektioner mellan 11 och 17. Dock blev det brandlarm innan första lektionen då en kyl började ryka i cafeterian och dem ställde då in första lektionen så jag hade bara lektioner mellan 14 och 17. Det blev en väldigt lugn fredagskväll, jag och Frida tog en promenad och tjötade skit och sen blev det läggdags i god tid.

Lördag: På lördagen så smet jag och Frida in på ett hotell vid 10 tiden och köpte varsin drink, dock var dem snordyra, 200 kronor styck. Men vi passade på att ta det lugnt vid poolen, efter ett tag så tröttnade vi och gick till stranden istället, vädret var perfekt. Vid 17 så gick vi tillbaka till skolan och passade på att tvätta våra lakan, handdukar och kläder. Efter middagen på kvällen så gick vi till Lincoln Road och strosade runt, därefter började det spöregna så vi sprang till närmsta hotell och smet in där för att skydda oss mot regnet.

Söndag: På söndagen tog vi sovmorgon. Vi käkade brunch och sedan gick vi upp för att göra i ordning oss för poolpartyt på Delano Hotell. Vi kom dit vid 14 tiden och stack därifrån vid 18, vi njöt av de gratis drinkarna, musiken, poolen och av folk runt omkring oss. Efter poolpartyt så gick vi tillbaka till hotellet vi var vid dagen innan för att umgås lite med ett par killar. Det visade sig att en utav dem faktiskt bodde i Sverige och det var därför vi började hänge med dem. Det blev en tidig läggdags då vi var trötta efter solen. Dock så blev jag väckt mitt i natten av mina rumskompisar igen!! Jag tror jag får fnatt snart, dem är så himla respektlösa så hälften hade räckt.

Måndag: På måndagen hjälpte jag till med registreringen som jag gjorde förra veckan, jag hjälpte även till i receptionen. Det positiva med denna måndagen var att vi endast hade en lektion, andra lektionen var inställd vilket var väldigt skönt. Efter min lektion så hjälpte jag till i receptionen igen och delade ut ID-kort till de nya studenterna och sedan käkade jag middag. Efter middagen så blev det Criminal Minds och sängläge då jag av någon orsak var helt slut.

Tisdag: På tisdagen så var mina morgonlektioner också inställda då vår lärare var fast i Skottland, sen så hade jag en lektion på eftermiddagen. Vad jag gjorde resten av dagen har jag ingen aning om, men jag antar att jag umgicks med folk och bara va.

Onsdag: På onsdagen hade jag lektioner som vanligt, mellan 9.45 och 17, vilket är en väldigt lång dag.. Jag fick även träffa den nya läraren och hon var väldigt bra, vår lärare var också den som höll i Cambridgekursen så hon visste vad hon pratade om.

Torsdag: Hade lektioner mellan 8 och 14 och sen spenderade jag eftermiddagen på stranden, käkade middag och sen satt jag nere i lobbyn och tjötade skit innan det var dags för sängen.

Fredag: På fredagen hade jag lektioner som vanligt mellan 11 och 17, käkade middag och hängde förmodligen med Alexis.

Lördag: På lördagen så hjälpte jag till att checka ut folk mellan 9 och 12, sen så käkade jag brunch och chillade förmodligen på rummet. Jag var väldigt dålig på att skriva ner vad det va jag gjorde under denna veckan.

Söndag: Söndag morgon spenderades på stranden. Vid två åkte jag till flygplatsen för att hälsa de nya studenterna välkomna, i alla fall de som hade beställt transfer. När jag kom tillbaka till skolan så hade jag fått tre nya rumskompisar, en italienare, en portugisisk och en belgisk. Nivån på deras engelska var ju sådär, men man är ju där för att lära sig så jag fick anpassa mitt språk rätt så rejält.

Måndag: Måndag morgon så var det upp tidigt som gällde då jag skulle hjälpa till under registreringen och prata om de aktiviteter som skolan anordnar. Efter registreringen så hjälpte jag till att skriva ut ID-kort till de nya studenterna. Sedan så hade jag lektioner mellan 14 och 17. Efter lektionerna så stod jag en stund i receptionen och sedan hade jag ett möte med Jordell - han är ansvarig för aktiviteterna på skolan. Därefter käkade jag middag och sen så hängde jag med Evan i hennes rum innan jag gick och la mig för att sova.

Tisdag: På tisdagen så hade jag lektioner mellan 8 och 14, vilka jag var tvungen att gå på då min närvaro hade gått ner drastiskt efter förra veckan. Efter lektionerna så gick jag, Evan och Sonja till 1 Hotel då Evan hade fått en bikini och en baddräkt skickade till sig som hon behövde ta lite bilder i. Jag fick även prova dem också och tog också lite bilder, som jag blev väldigt nöjd med. Vi lyckades även fjäska till oss en cabana, ett rum med AC, mat och drinkar - allt gratis. Det lönar sig att vara tjej i Miami, är inte ofta man behöver betala för någonting. Efter att ha spenderat eftermiddagen på hotellet så gick vi tillbaka till skolan för att fixa i ordning oss, därefter så tog vi en Uber till Rock Hostel där vi satt och drack några drinkar samt spelade kort. Vi hade även en efterhängsen kille efter oss som gärna ville prata med oss så vi allihopa började pratade lite olika språk med varandra. Jag pratade svenska, Evan pratade pompeian (litet språk ifrån Mikronesien), Sonja pratade tyska och Alex pratade bara strunt och Alexis låtsades som att hon förstod allting, jag har inte skrattat så mycket på länge. Vid 3 tiden så åkte vi tillbaka till skolan, jag sov i Evans rum då hon inte vill sova ensam och vi båda somnade till Criminal Minds, en serie som vi båda gillar väldigt mycket.

Onsdag: På onsdagen så struntade jag i mina tre första lektioner för att hjälpa Evan att packa alla sina saker, att säga hej då till Evan sög verkligen då hon är en sån himla härlig person och alltid är snäll och hjälpsam och inte gör någon något ont. Sedan så har hon även världens humor. Jag gick som sagt på min sista lektion och därefter så käkade jag middag och sen så blev det tidig läggdags då jag var trött efter gårdagens äventyr som innebar att det inte blev så mycket sömn för min del.

Torsdag: Jag hade lektioner mellan 8 och 14, gjorde inte så mycket på eftermiddagen och efter middagen så spelade jag, Alexis, Dorina och Jimmy - Don't break daddy, det är ett spel för småbarn men åh vad roligt det kan vara.

Fredag: På fredagen så tog jag sovmorgon då jag inte började förrän vid 11, jag hade sedan lektioner mellan 11 och 17, därefter så käkade jag middag och efter det så satt jag och Jimmy ute och tjötade skit ett bra tag innan det var dags för sängen.

Lördag: På lördagen så hjälpte jag till att väcka folk och se till så att dem checkade ut i tid. Efter det så gick jag till stranden med Alexis och bara tog det lugnt, därefter åt vi middag och sen så somnade jag redan klockan 8.. en lördagskväll i Miami, men är man trött så är man, där är det lördag varje dag ändå så.

Söndag: På söndagen så vaknade jag vid 9, väldigt utvilad vilket inte var så konstigt med tanke på att jag hade sovit i 13 timmar. Jag gick ut till poolen, men självklart så började det regna, men jag stannade ute ändå och satt under ett parasoll och läste. Sedan käkade jag brunch och på eftermiddagen så hjälpte jag till att checka in de nya studenterna, det blev en lång dag ändå då jag inte gick och lade mig förrän vid midnatt.

Bättre sent än aldrig för att uppdatera. Här kommer om vecka nummer 8.
Detta är även veckan Timmy var hos mig!

Måndag: Vaknade upp på hotellet, tror inte jag sovit så skönt sen innan jag åkte. Vi gick upp, käkade frukost som var helt okej och sen så fixade vi i ordning oss för att åka till Dolphin Mall. Timmy ville gärna åka dit, då det fanns en stor fiskebutik där som heter BassPro Shops. Sedan passade vi på att köpa lite nya kläder då hans bagage fortfarande var försvunnet. Därefter käkade vi en supergod grillbuffé på ett brasilianskt ställe, dem kom ut med stora grillspett. Vi spenderade dagen på Dolphin Mall och framåt kvällen så åkte vi mot hotellet igen. På kvällen så visade jag runt Timmy på skolan, visade honom även mitt gamla rum. Efteråt så åkte vi tillbaka till hotellet och Alexis och Evan följde med. Vi drack lite granna och spelade kort, min nagel gick även av. Vi gick och la oss runt två. Vaknade sedan vid typ halv 4 då jag märkte att Timmy inte var kvar i hotellrummet, tydligen så har han på något sätt gått i sömnen och gått ut ur rummet utan nyckel.. Kan ju säga att jag blev orolig när jag inte såg honom först. Sedan gick vi tillbaka och lade oss, då vi båda var dödströtta.

Tisdag: På tisdagen så tog vi sovmorgon och då frukosten på hotellet hade stängt så passade vi på att äta på ett ställe som heter Big Pink, där har dem verkligen allt. Jag tog en stor våffla med grädde, nutella och jordgubbar. Den var så god! Efteråt så gick vi till stranden och var där ett par timmar. På kvällen så gick vi till Lincoln Road där vi åt middag. Resten av kvällen blev lugn och vi tog det bara lugnt på hotellrummet.

Onsdag: På onsdagen så åkte vi till Everglades för att kolla på alligatorer. Det var häftigt att se dem i vattnet i sin naturliga miljö och även få chansen att hålla i en. Vi åkte vid halv 9 på morgonen och vi var tillbaka på hotellet vid 15 ungefär. När vi kom tillbaka så passade vi på att gå till stranden för att få lite sol. Vi käkade även middag på Big Pink, som sagt så hade det stället allt oavsett vilken tid på dygnet det var och portionerna var gigantiska.

Torsdag: På torsdagen så gick jag på min första lektion för veckan, åkte dock tillbaka till hotellet efter den. Jag och Timmy gick sedan till Lincoln Road och kikade lite. Därefter så gick vi tillbaka till hotellet, tog en dusch och fixade i ordning oss. Vi tog sedan en Uber ner till Bayside där vi käkade middag på Chili's. Timmy åkte ut och fiskade vid 8 och jag tog en Uber tillbaka till skolan och passade på att umgås lite med kompisarna där. Jag åkte tillbaka till hotellet och lade mig i hyfsad tid då jag var väldigt trött.

Fredag: Jag och Timmy tog sovmorgon, sedan gick vi ner för att käka frukost därefter så fixade jag i ordning lite utav mitt bagage för att ta tillbaka lite åt gången och slippa allt på söndagen. Vi bokade också Key West, så det var vart vi åkte på lördagen. Det blev tidig läggdags då vi skulle upp vid halv 6 på morgonen.

Lördag: Vi gick upp med tuppen, fixade i ordning oss själva och packade ner lite solkräm och bra att ha saker i en väska att ha med oss. Bussen plockade upp oss vid halv 7 tiden och sedan följde en cirka 4 timmar lång bussresa, vi stannade dock efter cirka 2 timmar på McDonalds, vilket var väldigt uppskattat! När vi kom fram till Key West så hade vi endast 45 minuter på oss innan vi var tvungna att gå till båten som skulle ta med oss ut på snorklingsturen som vi hade förbokat. Vi hade en underbar dag och vi njöt av snorklingen, vi såg en massa fiskar och även ett rev, tyvärr vad revet på väg att dö ut men det var vackert i alla fall.

Söndag: Jag och Timmy checkade ut ifrån hotellet, åkte till skolan för att lämna av det resterande av mitt bagage och sen tog vi en Uber till Dolphin Mall och spenderade ett par timmar där. Till slut så var det dags att åka till flygplatsen och säga hej då, vilket sög. Det enda positiva var att det nu endast var fem veckor kvar tills vi skulle ses igen. Resterande del av eftermiddagen och kvällen så hjälpte jag till att välkomna och checka in nya studenter i brist på annat att göra.

Måndag: Dagen startade dåligt, för två veckor sen så betalade jag för den veckan som Timmy kommer så jag inte skulle behöva packa ihop mina saker men tack vare något systemfel så var jag tvungen nu ändå. Jag kan ju inte påstå att jag är glad utan snarare rätt så irriterad men det är väl bara att flyta med så att säga. Det var jävligt jobbigt att packa alla mina grejer och det sög att ge upp min underslaf samt min stora garderob. På eftermiddagen hade jag lektioner mellan 14.00-17.00 och sedan käkade jag middag. Efter middagen så hjälpte Ellinor och Fosca mig med att bära ner alla mina grejer och in i bilen, dem hjälpte mig även att bära upp alla mina grejer till mitt rum på Clifton Hotell. Efter att dem hjälpt mig bära in alla saker så stack vi till Lincoln Road och till Starbucks för att köpa någonting kallt att dricka, efter Starbucks så köpte jag en ny resväska, har tydligen shoppat mer än vad jag visste om, haha. Sedan så stack jag tillbaka till Clifton och hälsade på min nya rumskompis Laura och jag packade även upp alla mina saker. Enda fördelen med att bo på Clifton är att jag fick en stor säng för mig själv och endast en rumskompis istället för tre. Efter att jag packat upp mina grejer så stack jag tillbaka till skolan och hängde med personalen som jobbade innan jag stack tillbaka till Clifton för att sova.

Tisdag: Hade lektioner mellan 8-14. Jag och Laura promenerade till skolan, kan säga att det är första och enda gången jag gör det. Det tog cirka 30 minuter och var så jäkla varmt redan vid 7, det blir aldrig kallare än 25 grader oavsett tidpunkt. Efter lektionerna så stack jag tillbaka till hotellet och tog det lugnt och vid 5 så åkte jag tillbaka till skolan för att käka middag. Efter middagen så skulle jag, Ellinor, Riikke och en annan kvinna vid namn Mercedes åka ner till Coral Gables för att gå på en swingdance lektion, det hade dock varit inställt sedan flera månader sedan så vi hade fått fel information av skolan. På kvällen så satt jag sen med Alexis och chillade på Cliftons uteplats innan jag gick upp för att sova.

Onsdag: I onsdags så hade jag lektioner mellan 10.45 till 17.00. Efter lektionen så käkade jag middag med Ellinor och Fosca och sedan så stack vi och tog en drink med andra äldre studenter ifrån EF som Erika och Riikke samt även vår rektor och några ur den administrativa personalen. Vi var där i ungefär två timmar och sedan så stack alla hem, jag och Riikke var inte trötta så vi stack till Rock Hostel som ligger jämte Clifton och tog en drink och tjötade.

Torsdag: I torsdags så hade jag lektioner mellan 8-14. På lunchen samt eftermiddagen så passade jag på att ringa lite samtal. Jag pratade med Petter, Dennis, Johan, mamma, Natha, Malin och självklart Timmy. Jag stannade kvar på skolan, då jag inte orkade åka fram och tillbaka för att käka middag. Efter middagen så hjälpte jag till att förbereda foldrar för de nya studenterna som skulle komma på söndag.

Fredag: I fredags så hade jag ett möte vid halv 11 med Jordell, han som är ansvarig för aktiviteterna på skolan. Jag är numera en del av personalen och har en rosa, ful tröja men har i alla fall lite auktoritet. I utbyte mot att jag hjälper till så får jag gratis lunch varje dag vilket är så värt. Efter mötet med Jordell så hade jag lektioner mellan 11-17. Efter lektionerna så åkte jag, Alexis och Dorina till Bayfront Park och käkade middag och därefter så åkte vi på en båttur runt Star Island där en massa kändisar har sina hus.

Lördag: I lördags så fick jag sätta på mig min rosa personaltröja. Jag hjälpte till att få folk att checka ut i tid, fick även väcka några, skadeglädje ;) Senare på dagen så stack jag, Ellinor, Alexis, Dorina, Randy och Jorge till en pool och drack lite margaritas vilket var väldigt gott! På kvällen så hjälpte jag till att kolla så att alla minderåriga hade skrivit in sig och var i sina rum. Jag fick även byta rum från Clifton till skolan för en natt.

Söndag: På morgonen så hjälpte jag till att förbereda inför de nya studenterna och såg till så att rummen var rena och att alla som skulle checkat ut hade gjort det. Klockan två så stack jag, Martina och Dorina till flygplatsen för att hälsa de nya studenterna välkomna och se till så att de kom på transfern till skolan.

Det var planerat att Timmy skulle komma ut ifrån sitt flyg vid 7 tiden men han kom ut vid halv 10 på grund av att hans bagage inte hade hängt med ifrån Berlin till Miami, kan ju säga att det inte var roligt att sitta där och vänta och inte ha en aning om när han skulle komma ut men till slut så kom han äntligen. Jag har inte vart så glad på 7 veckor. Vi åkte till hotellet utan hans bagage. Hotellet var i alla fall väldigt fint och sängen väldigt bekväm. Det blev en tidig kväll för oss då Timmy var helt slut efter 20 timmars resande.

Provade även på Taco Bell, så gott! Bjuder på en bild på mig i min (o)fina rosa tröja.

Måndag: I måndags denna veckan så hade jag lektioner mellan 12 och 17, käkade middag direkt efter lektionerna och efter det så stack jag och Ellinor till DHL, som ligger typ 45 minuter bort enkel väg för att hämta hennes nya bankkort då hon va tvungen att spärra det förra veckan efter att ha blivit skimmad. När vi kom tillbaka blev det en väldigt lugn kväll som spenderades i sängen med att kolla serier.

Tisdag: I tisdags så var det USA's nationaldag, vi hade dock lektioner ändå men som tur var så hade jag endast lektioner mellan 8 och 2. På eftermiddagen så stack jag på ett poolparty, dock sög det då det var en massa krångel så vi fick inte vårt bord och hade därmed ingenstans att varken lägga våra saker eller dricka. Ett litet plastglas med en liten drink kostade $20 och då vi betalat för ett VIP bord innan så valde jag att sticka därifrån och möta upp Ellinor och Fosca och istället dra till Bayfront Park som ligger i downown Miami. Där så kollade vi på fyrverkerierna och gick runt och kikade. När vi kom tillbaka till skolan så gick dem och lade sig men jag som var pigg stannade uppe och pratade med Evan & Randy ur personalen.

Onsdag: I onsdags hade jag lektioner mellan 9.45 och 17.00, jag hatar verkligen onsdagar då de är så himla långa. Jag pratade dock med Timmy under lunchen vilket var det bästa på hela dagen! Det blev en tidig kväll då jag var väldigt trött efter den långa gårdagen.

Torsdag: Igår hade jag lektioner mellan 8-14, jag pratade med mamma en stund på lunchen och med Timmy en stund efter min sista lektion. Senare på eftermiddagen så höll jag även i en del av en lektion för en lägre nivå. Lektionen gick okej, men hade kunnat gå bättre, är en väldigt stor skillnad på att lära ut till barn och till vuxna och även att lära ut på sitt andraspråk men det sägs ju att övning ger färdighet så nästa gång så kan det bara gå bättre. Efter middagen så gick jag, Ellinor och Fosca till havet, det var en dock en himla massa sjögräs så jag och Ellinor blev inte så långvariga där utan stack till poolen istället. Poolen var dock fylld av små irriterande italienare på den grunda delen så vi höll oss ute till det djupa dock tyckte italienarna att det var roligt att kasta boll till varandra och på oss. Tredje gången bollen kom mot oss så kastade vi ut den ifrån poolen och fjärde gången så tog jag med mig bollen och gick in istället, jag kan ju säga att deras min var oslagbar. Just nu så är det en himla massa femton- och sextonåringar här som inte har det minsta konsekvenstänk eller respekt mot andra människor. Jag och Ellinor hade i alla fall roligt åt deras miner, vi tror dock att dem tycker att vi är gamla och bittra men vi bryr oss inte om det, vi har ju kul i alla fall ;)

Fredag: Hade lektioner mellan 11-17. Sedan så käkade jag middag och efter det så stack jag, Ellinor och Fosca till Rock Hostel och mötte upp Alexis och Dorina, där så spelade vi ett spel som heter Cards Against Humanity, vilket jag måste inhandla! Gillade även deras skylt in till damernas toalett ;)

Lördag: På lördagen vaknade jag upp till en massa krångel med mitt rum, mitt namn hade mystiskt försvunnit ur systemet så jag skulle tydligen flytta vilket jag inte ville. Dem löste det för stunden så jag i alla fall kunde stanna i mitt rum tills på måndag. Efter brunchen så tog jag det bara lugnt på rummet, då det blev en rätt sen kväll med Alexis i fredags. När jag sedan skulle gå ut och röka på eftermiddagen så bajsade en fågel rakt på mig, blev ju inte lyckligare av det kan jag ju säga, men Alexis hade roligt åt mig i alla fall.. På kvällen så åkte sedan jag Ellinor, Fosca och en finsk kvinna vid namn Riikke till Wynwood Art District. En eller om det är två gånger i månaden så har de öppet utställningen samt har en massa foodtrucks, marknadsstånd och bra musik. Kvällen blev riktigt lyckad och den grekiskan maten vi provade på var så god! Vi åkte hem vid 10 tiden då vi var väldigt trötta.

Söndag: På söndagen så blev det en väldigt lugn dag. Jag var nere i lobbyn och tjötade skit med personalen och hjälpte även till att checka in de nya studenterna.

Okej, så jag är rätt dålig på att uppdatera. Att skriva inlägg tar inte så lång tid, dock tar det en himla tid att föra över bilderna ifrån mobilen till min platta och sen tar det en jävla stund att ladda upp bilderna till bloggen. Internet här är tyvärr inte så snabbt... Men här kommer i alla fall förra veckans händelser.

Måndag: I måndags förra veckan så fixade jag så jag får ha kvar mitt rum den veckan Timmy är här, så skönt att få behålla min underslaf och även slippa packa ner alla mina grejer för att sen packa upp det igen en vecka senare. På eftermiddagen så hade jag lektioner och käkade middag, sen så hängde jag på stranden ett par timmar. Varje måndag är det också glass i cafeterian så självklart passade jag och Ellinor på att gå dit. Jag och Ellinor spelade även bingo med personalen här, och självklart så vann jag och Ellinor fick ett tröstpris. Vi gick även och la oss rätt så tidigt så tror ärligt talat att vissa småbarn här tycker att vi är pensionärer.

Tisdag: Hade lektioner mellan 8-14, stack till stranden på eftermiddagen och plockade lite snäckor, tänkte att jag skulle göra lite ljusdekorationer med dem när jag kommer hem om de fortfarande är hela. Ellinor slutade sina lektioner vid 17 så då käkade vi middag och efter det så stack vi till ett gym som heter Crunch, vi fick nämligen ett gratis prova på pass, jag med min dåliga kondition var helt färdig efter passet och självklart fick jag träningsvärk dagarna efter.. Jag saknar dock känslan man får efter man genomfört ett pass och tror faktiskt att jag kommer ta upp träningen ordentligt när jag kommer hem igen, känns som om man behöver det efter tre månader i USA och all deras flötmat.

Onsdag: Värsta dagen på veckan då jag har lektioner mellen 9.45 och 17.00. Efter lektionerna så stack jag direkt till Lincoln Road och mötte upp Ellinor och Mariana som var och shoppade. Vi unnade oss att äta ute, och det var så gott med riktig mat och inte skolmat. Efter middagen så kikade vi in i några fler butiker innan vi stack hem och sov. Vi var även inne i en stor godisbutik och dem hade även minionnglasögon som vi självklart var tvungna att prova, bjuder på en oseriös och inte jättevacker bild och en bild på min goa pasta bolognese.

Torsdag: På torsdagen så vaknade jag upp med världens huvudvärk så jag skippade mina två morgonlektioner och sov istället. Vid lunch när jag vaknade så hade huvudvärken försvunnit så jag gick på sista lektionen. Efter lektionen så passade jag på att gå till stranden och få lite färg, för att sedan duscha och slänga i mig lite mat. Efter middagen så åkte jag, Ellinor och några andra till Downtown Miami för att se på baseball. Det var Miami Marlins vs New York Mets, jag och Ellinor förstod ingenting av spelet men det var roligt ändå. När vi ändå var på en match så passade vi också på att smaka på en corndog, vilket  var en korv i frityrsmet så med andra ord typ en korv med en munk runtomkring, det var i alla fall så det smakade så det var ingen höjdare. Miami förlorade spelet också, vilket vi inte förstod så vi satt kvar som två frågetecken och fattade inte att det  var dags att gå förrän alla andra reste sig upp. Alla som satt i vår sektion vann också en biljett till deras FanFest, tror vi kommer kolla in den även fast vi fattade noll.

Fredag: Förra fredagen hade jag lektioner mellan 11 och 17. Efter mina lektioner så mötte jag upp Ellinor och Mariana på stranden. Vi passade på att njuta av det fina vädret och att vågorna inte var allt för höga. På kvällen så gick vi ut och käkade middag då det tyvärr var Marianas sista kväll i Miami och efter middagen så gick vi ut, dock sög nattklubben vi var på så vi stack till Subway istället, tur att det är gratis eller näst intill gratis  att gå ut i Miami för oss tjejer. Betalar i regel endast 10$ för öppen bar och resa till nattklubbarna medan killarn betalar minst 30$ för att endast resan och komma in på klubbarna.

Lördag: I lördags så hade jag och Ellinor ställt klockan på 10.30 för att gå och säga hej då till Mariana. Efter att hon åkt så stack vi tillbaka till skolan och käkade  brunch. Efter brunchen passade jag på att prata med Timmy en bra stund. På eftermiddagen passade jag på att sola lite igen och sen så stack jag och Ellinor till BestBuy för att försöka hitta ett par hörlurar till mig som vi kan självklart inte gjorde. Efter BestBuy stack vi till Starbucks och sen lite senare så gick vi till det italienska bakeriet Rosetta och köpte varsin nybakad surdegsmacka! På kvällen sen så käkade vi middag, chillade vid poolen och vi spelade även Wii innan vi gick och la oss.

Söndag: I söndags så blev jag och Ellinor väckta av en av våra nya rumskompisar. Vi har fått två nya, en tjej som heter Margot som kommer ifrån Frankrike och en som heter Fosca och som kommer från Italien. Efter att vi blev väckta av den ena rumskompisen så gick vi  ner och käkade brunch och därefter stack vi ner till havet och poolen en sväng. Efter middagen på kvällen så stack jag och Ellinor bort till Lincoln Road för att köpa lite nya nagellack. Vi tog även en fika på Rosetta och när vi kom tillbaka så var vår italienska rumskompis här. Det blev en tidig läggdags även i söndags.

orsdag: Hade lektioner mellan 08.15 och 14.00, efter lektionerna så gick jag ner till poolen och lade mig på en solstol, passade på att läsa en bok och bara ta det lugnt. Vid 17 så käkade jag middag och efter det så stack jag, Ellinor, Mariana och Amanda till Wallmart och handlade. Handlade kanske liiite för mycket men jag köpte bara bra att ha saker ;)

Fredag: Min första lektion på fredagen var inställd då vi skulle ha "olympiska spelen", mitt lag hette "ViQueens". Vi sket dock i att vara med efter lunchen då det laget vi tävlade mot fuskade, då killarna inte klarade av att förlora mot ett gäng tjejer. Sedan hade jag lektioner hela eftermiddagen fram till 17.00. Efter lektionen så åkte jag, Ellinor, Amanda och två andra tjejer till IKEA som låg omkring en timme bort. Vi passade på att käka köttbullar, någonting var vi ju tvungna att göra då det var midsommar. På kvällen så följde jag med en italiensk tjej som heter Anastasia ut. Vi gick till ett ställe som heter Mokai, det var helt okej, var dock lite för många människor som rökte på, så kände att det inte var någonting för mig så jag stack tillbaka till skolan istället.

Lördag: I lördags så åkte Ellinor och Mariana till Bahamas, jag bestämde mig för att vara kvar på skolan då priset drog iväg lite väl mycket. Jag passade på att tvätta mina lakan och handdukar, käkade brunch, stack till stranden och poolen ett tag och sen efter middagen så gick jag och Amanda till Lincoln Road. Vi tog en promenad nedför gatan och bara kikade i lite olika butiker och vi köpte även varsin glass. Vi avslutade kvällen med att köpa varsin nybakad surdegsmacka på Rosetta, som var riktigt god, dock så råkade Amanda bita av en stor del av sin tand så hon förlorade sin aptit.

Söndag: Igår så följde jag med Amanda till läkaren efter rekommendationer ifrån personalen här på skolan. Läkaren kollade inte ens på det så det var bara för oss att åka tillbaka till skolan. Då Amanda som tur är inte haft ont i alla fall, så passade hon och jag på att gå ner till stranden. Vi tänkte njuta av en lugn eftermiddag, så blev dock inte fallet då det var en kvinna som nästan drunknade som tur var så såg en man det och kunde hjälpa henne upp på stranden. Hon hade dock tre barn med sig, vilka jag och Amanda tog hand om, barnen var inte skadade utan endast chockade. Kvinnan verkade må bra när hon lämnade platsen i alla fall men sjukvårdspersonalen tog henne till sjukhuset ifall att. Jag kan ju säga att detta inte är någonting jag vill vara med om igen, så hemskt att se paniken i ögonen på de anhöriga...

På kvällen så hjälpte jag Amanda att boka ett flyg hem i alla fall så hon får komma hem och fixa till sin tand. Vi beställde även mat till skolan då vi var riktigt hungriga kring 10-tiden. På kvällen så fick jag och Ellinor även en ny rumskompis, en fransk tjej vid namn Alessandra (stavning), hon verkar trevlig så det blir nog bra :)