Efter cirkus 2h på moppe på grund av sämst kartläsare och felkörning så hittade vi till stranden där vi bokstavligt talat låg och pilade navel och käkade glass hela dagen. Efter det matmarknad och jag åt den godaste kebaben någonsin för cirkus 20kr. Klockan 5.30 ringer klockan imorgon för då ska vi till Koh Lipe. Livet är fint här borta.

Fyra dagar senare stod vi med ett dykarcertifikat i handen. Först ett dyk i pool för träning och sedan fyra i havet. Att dyka i havet typ coolaste jag gjort. Så får ni chansen att ta dykarcertifikat, TA DEN.

Igår och åkte vi ut till Nang Yaun med killarna, magiskt vackert där. Och självklart var vi tvungen att ta den obligatoriska bilden. Trots en båtresa där man blev totalt dränkt av vatten så var det en 10 av 10 upplevelse. Åk dit om ni någon gång är på Koh Tao.

En moppetur runt hela ön på sex timmar roade vi oss med en dag. Med Frida som chaufför förväntade man sig sjukhus efter sex timmar men vi kom tillbaka hela, well done Frida.

Efter en fruktansvärd båtresa så är vi äntligen på Koh Tao där vi lär spendera många dagar. Vi har ätit pannkakor med nutella och druckit öl sedan vi kom hit. Imorgon väntar stranden hela dagen. Ha de gott

Thailand som är vårt första stopp på resan började bra. En uppgradering till första klass på flyget hit gjorde det till 11 lätta timmar. Vid 7 på morgonen här i Bangkok landade vi sedan buss till den andra flygplatsen för att ta flyget till Surat Thain. 1,5h i taxi och 2h färja var vi äntligen på Koh Samui där det var ca 1h i taxi igen. Vi lyckades i alla fall få rum på ett jättemysigt hostel så vi stannade två nätter istället för en som var tanken. Imorgon tar vi färjan till Koh Tao.

Haft en mysig helg. Fredag var jag, Julia och Amanda och köpte pizza och resterande av kväll mös vi på hos Amanda tillsammans med Julia och Maja också. Fick hämtning vid tolv men somna inte förens närmare två vilket resulterade i en lite för lång sovmorgon lördag. Åt frukost som bestod av våfflor, rena drömmen faktiskt. Lördag hängde jag med Julia, Amanda och Josefin, middag på Ronjas och lite snacks till film senare. Igår var jag på julmarknad och senare var det grillning i Öjebyn, mysigt. Nu ser jag Homeland och lär göra det någon timme till.

Igår var jag ledig och har helg fram till tisdag. Igår hade jag arbetsintervju med ett företag i Manchester. Började med ett 30 minuters prov och då hade jag verkligen skolan att tacka, mycket uträkningar med vinstpåslag och liknade. Gick över förväntan och sen väntade själva intervjun via Skype, herregud vad nervös jag var, till och börja med bara arbetsintervju och sen att den var på engelska. Det gick i alla fall bra för blev uppringd nån timme senare och fick jobbet. HERREGUD. Så i december flyttar jag eventuellt till Manchester, hur sjukt är inte det??

Två bilder från fantastiska Polen.

Ledig idag. Skickat in cv och gjort ett engelska test samt varit på ansiktsbehandling. Sitter just nu med en kopp kaffe och läser Michaela Fornis bok jag är inte perfekt, tyvärr. Ska senare bege mig mot Luleå för informationsmöte om aupair i USA, ska bli spännande.

En bra helg är över. Fredag var det näringslivs gala, en trevlig kväll med god mat och kanske bästa av allt att vi tog hem ett pris. Lördag jobbade jag och på kvällen var det spelkväll hos Julia och Marcus, massa skratt blev det. Idag har jag varit på powerwalk och försökt få ihop ett cv på engelska. Ikväll har jag varit hos pappa, ätit tårta och bara mått.