Hallå där på er!

Igår var vi på kräftskiva hos nathalie's mamma med ett riktigt skönt gäng! Vi käkade kräftor, sjöng visor och dansade en hel del!

Idag är det inte lika party direkt. Gick och köpte en pizza och borrade ner mig i sängen framför sons under eftermiddagen. Kände att jag var mer än värd det efter jobbveckan och helgens doningar. Ser fram mot kommande vecka och helg, blir lite födelsedagsfirande och häng ute på landet under helgen, känns fint att "avsluta" sommaren så! Även om jag har ren ångest över det här med att jag fyller 23 på onsdag... men men man får väll stå ut ;). Hoppas ni haft en fin helg <3

mitt företag

Eftersom jag är min egen företagare och chef finns det alltid en hel papper för mig att sköta utanför mitt jobb på salongen. Detta är dock ett val jag gjort själv för att hålla ned kostnaderna nu i början samt för att jag ska ha bättre koll på hur mina pengar kommer in/ betalar av saker och ting. Min tanke är att ha någon som hjälper mig med mina papper senare, eventuellt redan från starten utav 2018. Jag har inte riktigt bestämt mig än, det beror på hur mycket jag känner att jag orkar/ hinner med.

Jag hade en "ledig" dag från salongen i måndags men istället satt jag då hemma ett X antal timmar och fixade med mina papper. Det tar mer tid än vad man tror. Jag måste bara lära mig att jag fortfarande jobbar även om jag "Bara" sitter hemma och fixar med mina papper, istället för att stå med kunder en hel dag på salongen!

Resor, tips

CASA MIA - Ett utav Warnemünde's finare restauranger, alltid ett självklart val för oss att äta där minst 1 gång/resa. Vi brukar oftast rivstarta med den eller ta en middag där mot slutet, denna gång åt vi där dagen innan vi skulle ta oss hem mot Sverige igen! Menyn består utav allt möjligt, från kött till pizza och allt där i mellan! Vi valde denna gång att sitta på deras övervåning där vi hade världens finaste utsikt över kanalen. Fy vad jag är kär i den där lilla staden!!

HOTEL NEPTUN - Kycklingrestaurangen jag skrev om tidigare i ett inlägg lite längre ned! Också detta ställe, så gott men enkelt!! Ingen torr kyckling där inte.. skillnad på mat och mat!!

GOSCH - en resturang mellan budget och klass. Alldeles lagom för min del och det är verkligen ett ställe som passar alla åldrar. Ligger precis vid ''kanalen'' med gott om platser både inomhus och utomhus. Det var faktiskt första gången för oss på den restaurangen men kommer verkligen besökas igen, nästa gång vi/jag åker dit igen. Jag äääälskar verkligen alla sorter utav fisk och skaldjur!!

Ber om ursäkt för mina kassa mobilbilder men systemis var tyvärr hemma under dessa måltider!

Inspiration, Vardagsliv

En blå soffa eller detalj är någonting jag bara måste ha i mitt framtida hem, i sammet!! Älskar.

Nu ska jag snart ta mig till skolparken och kolla när några utav våra dansare ska dansa på måndagskväll!! Har suttit med papper hela dagen och gjort massa ärenden så det ska bli skönt att komma "ifrån" en stund! Kram

Vardagsliv

Jag hade verkligen livets dag i lördags. Tack Wella!!

I lördags tog jag och Anna tåget in till Stockholm för att vara med på Pride. Vi på jobbet hade nämligen vunnit 2 biljetter till denna fantastiska dag, men ingen annan kunde/ville så jag plockade då med mig min kompis Anna istället! :)

Vi började med att äta lite frukost vid Norr mälarstrand och sedan vandrade vi vidare några meter mot paraden och Wella. Vi trodde från början att vi skulle behöva gå hela sträckan.. men väl där framme väntade ett färggrannt lastbilsflak och vi blev genast överlyckliga!! (Det tog tillbaka så mycket minnen från studenttiden <3.) Klockan 1 var det dags och paraden kickade igång! All den lycka och kärlek jag kände genom paradens gång är helt obeskrivlig. WAOW! Väl framme vid slutet/ området gick vi in med resterande personer från/på Wella och vidare till deras tält. Där bjöds det på både dryck och tilltugg. Fick tyvärr ingen bild på det men allt var såååå gott!! Vi kollade sedan runt en stund till på området innan vi mötte upp ytterligare kompisar och tog bussen hem igen. VILKEN DAG, LIVETS DAG. Alla fantastiska människor som ställde upp i den kilometerlånga paraden, ni är fantastiska, varenda en utav er<3

Har ju helt glömt bort att skriva här om vår semester till Tyskland?!!! Det kommer komma ett inlägg eller två, jag lovar! Nu ska jag bara ta vara på kvällen och vara. Ha det bra :)