Välkommen till min blogg!

Du känner säkert igen mig från Instagram.

Jag har äntligen skapat ett blogg och kommer dela med mig mer av träningen och kost i sin helhet här. Min tanke är att ni ska få följa med på hela träningspass, bakom kulisserna när jag lagar mat och såklart lite vardagsliv.

Tänkte börja direkt med mitt första tips för att få en hållbar livsstil.

Att äta en regelbunden kost är viktigt i vår vardag, extremt viktigt för oss som tränar. Äter vi inte bygger vi inga muskler, då bryts allt som vi slitit hårt för med ner! Det vi behöver är regelbunden påfyllning av energi som bygger oss starkare. Därför är mellanmål en viktig del för en sund och aktiv livsstil. Sedan jag började äta 1-3 mellanmål per dag så har jag mått mycket bättre och inte minst orkat så mycket mer.

Så vad är det då som gör mellanmål så viktigt ? Oavsett om du tränar eller inte.

22752052_1544414578972268_1477644049_n

Mellanmål hjälper till att stilla ditt sötsug. Istället för att ta en näve godis, ta lite nötter eller ett äpple. Istället för läsk/energidryck ta ett stort glas bubbelvatten med citron, supergott! Gillar du inte bubbelvatten är smaksatt vatten hur gott som helst. Smaksätt med de du önskar gurka,lime eller citron är några av mina favoriter.

  • Mellanmål håller din blodsockernivå regelbunden och stabil. Äter du lunch 12:00, små äter lite (ej mellanmål) fram till 17:00 får du ingen jämn & fin balans på ditt blodsocker. Den går upp som ett spjut & sen ner igen när du äter oregelbundet. Detta mår kroppen inte bra av.
  • Din mage mår även bättre av regelbundna måltider! Man kan försöka att äta mellanmål ungefär samma tid varje dag, de kommer magen tacka för!
  • Du får mer ork! Mat är människans energi & drivkraft. Ett exempel äratt bilen behöver bensin, lika viktigt är det att ge kroppen rätt mat för att den ska fungera. äter du regelbundet & tränar kommer du ha en grym energi, även viktigt med återhämtning efter träning!
  • Många skulle säga att ett bra mellanmål innehåller nyttiga fetter & protein, fiber från t.ex en knäckemacka är heller aldrig fel! Sedan är långsamma kolhydrater nyttiga för att hålla din blodsockernivå stabil. Nästa inlägg kommer ni få följa med på ett härligt ryggpass. Glöm ej att följa mig så ni inte missar något inlägg. Kram

    Likes

    Comments