I måndags natt åkte jag och mina systrar upp till Lungö. Jag och Lovisa åkte hemifrån vid halv ett på natten till tisdagen, hämtade Camilla på Arlanda och körde upp, hem. De norrländska nätterna är ljusa, som att köra på dagen.

Vi kom fram till Härnösand vid halv sex. Alltså. Doften av tall från sågverket. Så härligt <3

Vi gick och la oss och sov en stund när vi kom fram, men sen var det full rulle med bakandet, det var nämligen Fredrikdagen. 18/7 bjuder vi på Fredrikfika i min familj. Det ger sig nämligen så att pappa har namnsdag och det är trevligt att äta tårta mitt i sommaren. Annars bryr vi oss inte om namnsdagar :)

Sen dess har vi skrotat runt här, inte haft så mycket för oss, läst böcker, bastat, spelat kort och druckit te. I torsdags åt vi middag på Skeppet med tre kompisar från Sjövärnskåren och tre glas vin, en Absolut Mix och tre shots senare checkade jag ut.

I onsdags när jag och T kommit hem från Köpenhamn gick jag på GRIT. Min bästa stund är efteråt, i omklädningsrummet när kroppen är helt slut och jag lämnar svettfläckar på golvet där jag står. Såhär skrev jag i en mobilanteckning:

Får inte riktigt ut samma glädje och pepp av griten som förut, men känner ändå att det finns något där. Utvecklingspotential kanske? Jag vill bli så himla bra, så himla stark. Vill orka när jag egentligen tagit slut, in i kaklet, kriga fram några sekunders jobb till. Hoppa lite högre, lite längre, lyfta lite tyngre, lite fler gånger. Orka bli helt slut. Säga hej till de andra där, bli en del av en gemenskap. "Vi som kommer hit och krigar tillsammans". Det är inte riktigt samma glädje som förut, men jag hittar tillbaka. Ska bli så jävla stark.

Efteråt åt jag middag hos Hamrefors och åkte hem till Teddis för att sova hos honom. Nästa dag var det torsdag och jag handlade på vägen hem från honom. Ägnade dagen åt att laga mat, titta på en hel säsong av Suits, städa lite grann och slå mitt rekord på 1010!, spelet jag varit besatt av i flera år. Hör är en screenshot från när jag fick 100.000 jämt. Kom btw till 128277.

Kände att jag slösat bort hela dagen och tyckte det kändes jobbigt, men nästa morgon skulle jag åka till Arlanda och hämta hem Lovi. Meeeeeen det skulle visa sig att jag tagit fel på dagen. Jag kom på det efter att ha väntat i en och en halv timme och då åkte jag hem, fast besluten om att den här dagen inte fick bli som torsdagen.

Jag kom hem och somnade i en solstol vid poolen, dammsög, städade badrummen, vek och sorterade tvätt, åt lite mat och åkte till gymmet. Crosstraining i 75 minuter väntade och det var banne mig ingen barnlek, MEN det var cirkelträning och han jag körde med var en jävla stjärna. SÅ peppig och stark och uppmuntrande. Här är en snap från när jag berättade för T hur bra han var.

Bästa <3 Det är så jag vill träna. Med en hejarklack som tror på mig. En tränare, en PT eller träningskompis. Någon att kämpa med liksom.

Åkte hem till Hamrefors och åt middag med henne och Victoria innan vi åkte vidare hem till Adam och hängde med lite fler kompisar.

Idag hämtade jag Lovisa på Arlanda på riktigt! Vi har solat och badat och nu ikväll har jag varit ensam hemma sen Lovi åkte på inflyttningsfest. Så deppigt. Så ensamt. Nu tittar jag på film, äter glass, dricker te och tycker lite synd om mig själv. Man får det ibland.

Igår var det dags för mig och Theodor att åka hem från Köpenhamn, men inte innan en sista brunch. Är ni på Granola vill Theodor rekommendera deras croche madame och jag pannkakorna. Åt gröt också, men den var lite slimeig för min smak. Åt toppingen i alla fall :))

Är man in for a treat på morgonkvisten kan man göra som min pojkvän och dricka jordgubbssmoothie med glass och grädde. Den var supergod om man frågar honom, lite over the top om man frågar mig.

Nu är vi hemma igen efter knappt tre dagar i Köpenhamn, men vi kan väl kolla på vad vi pysslade med i förrgår?

Vi startade dagen med brunch, för vem är jag annars liksom? Vi promenerade bort till The Union Kitchen som ligger i Nyhavn. Det blev avokadomacka och eggs benedict för min del och croche monsieur istället för ägg till Theodor. Har hört att Köpenhamn är avokadomackornas huvudstad och är inte så förvånad.

Efter brunchen hoppade vi på en turistbåt i hamnen! Det var superfint väder och vi gillar att åka båt, det kändes som ett perfekt tillfälle att lära sig lite fun facts om Köpenhamn.

Efter båtturen satte vi oss på kajen i varsin solstol och chillade en liten stund. Mycket trevligt i solen och dessutom med fin utsikt över vattnet. Nästa stopp: Papiroen som låg precis mittemot på andra sidan vattnet. Theodor hade hunnit bli hungrig igen, så vi satte oss där istället. Jag blir fortfarande chockad över hur mycket den mannen lyckas äta, men han har kanske inte kommit i kaloribalans efter sitt marathon i lördags heller...? Det verkar i alla fall inte finnas något stopp på hans hunger ibland haha!

Det mulnade ganska rejält, så vi tog en promenad bortåt Vesterbro. Vi skulle kika på Hotel Central & Café, alltså det pyttelilla café som är känt för att vara pyttelitet helt enkelt. Fönstret ni ser på taket tillhör hotellets enda rum.

Sen hyrde vi cyklar igen! Vi hade ingen plan, utan cyklade mest runt lite i Frederiksberg, vid Fredredriksberg Have (alltså en park) och sen hemåt igen. Tog en powernap medan T tittade på film. Funderade över middag och kom fram till att vi skulle promenera runt lite i Slaktis, eller Køttbyen/Meat packing/Slakthusområdet (Kärt barn har många namn) och sen välja ställe där. Det slutade med Mother som jag hört skulle vara bra. Det var verkligen proppat med folk!

Vi hade faktiskt inte så mycket att säga om det. Det var god pizza, men ganska dyr och stället kändes inte som något särskilt. Då var faktiskt Neighbourhood som vi åt pizza på första kvällen lite mer personligt och roligt. T tyckte de kändes lite överhypeade och jag är nog beredd att hålla med, MEN älskar man surdegspizza är det här nog värt ett besök!

Inser nu att i princip hela vår dag kretsade kring mat hehe... :)

Tack och hej, så var den dagen slut!

Hej! Dag två i Köpenhamn! Vi började dagen med rejäl frulle på Far's Dreng.

Det var gott och instagramvänligt. Vi hyrde cyklar, för det ska man göra i Köpenhamn! Det var nog första gången jag cyklade på en elcykel, jisses vilken fart man får upp! Det var riktigt kul faktiskt!

På väg till Christiania 🚲

I Christiania kikade vi i konstbutiker och strosade mest runt.

När vi tittat klart cyklade vi till Nyhavn!

Där åt vi smørrebrød, drack snaps och rosévin på en uteservering! Kändes väldigt traditionsenligt.

Dags att promenera vidare! Mot Tivoli! Vi gick omkring, drack kaffe och tittade på folk.

Jag var så himla trött efter det att vi bestämde oss för att gå hem till hotellet och vila lite innan vi skulle äta middag. Det gjorde vi på Orangeriet som låg mitt i en park och var jäkligt mysigt. Jag åt krabba till förrätt.

...och fisk som var helt okej, men inte toppen. Önskade lite att jag gjort som Theodor och ätit Rib eye, den var riktigt god.

Och! Chokladfondant. Alltid chokladfondant. Älskar det.

Vi tog en promenad hem i regnet och jag har avslutat dagen med en ansiktsmask som Theodor tyckte doftade svagt av spya... inte så trevligt. Försökte förklara att det var en "Pearl sheet mask" men han köpte inte att den luktade pärla??? Knäpp. Puss och godnatt!

Hej från Köpenhamn! Jag har planerat den här lilla resan i två veckor ungefär, men Teddan har inte fått veta något. Han visste att vi skulle göra något, men hade ingen aning om vad. SÅ KUL!

Han fick alltså inte veta vart vi skulle förrän vi gick till gaten! Vi kom fram till ett strålande Köpenhamn runt halv fem! Vi slängde sv oss väskorna på hotellet och gav oss ut i solen!

Jag hade (såklart) skrivit ihop en lista med tips jag googlat och frågat folk om. Vi strosade ner längs Strøget och åkte upp till Illums Rooftop för att dricka kaffe. Baristan råkade skvätta vatten på oss, så vi fick kaffet gratis :))

Vi gick vidare mot Kødbyen. Där ligger det nämligen massa roliga restauranger! Vi åt på Neighbourhood! Där äter man pizza och dricker drinkar! Det var riktigt mysigt och bra service! Pizzorna hade otroligt tunna och krispiga bottnar, vilket var annorlunda, men ganska gott! Det passade bra ihop med stället liksom!

En nightcap på det!

Till slut kastade vi in handduken och tyckte den dagen fick vara slut och promenerade hem till hotellet igen.

I fredags när jag kommit hem från Karlstad var det faktiskt AW-dags med mina gamla kollegor!

Vi drack drinkar på Gondolens takterrass i eftermiddagssolen och det var riktigt mysigt att träffa dem igen. Nästa morgon ringde klockan 05.00 och 05.30 begav jag och Theodor oss mot Norrköping. Han skulle springa ett terrängmarathon och jag skulle titta på när han sprang i mål. Som tur var hade Sandra ledigt från jobbet den dagen och kunde komma och vänta med mig! Vi köpte fika när han sprungit iväg.

Och så var det dags! Han var riktigt trött och hade haft ont sen de första fem kilometrarna var avklarade. Herregud vad jag inte var avundsjuk.

Duktig duktig! Efteråt åkte vi hem till Sandras farmor och farfar och åt sen lunch innan jag och Theodor åkte tillbaka hem. Såhär fint och mysigt bor de!

Blev så lycklig när jag kom fram, min kusin är min bästa person. Vi åt vindruvor och chips och drack te och det var helbra.

Nästa morgon begav vi oss till Arisan för frukost i form av avokadomacka och te. Dröm.

Efteråt drack vi mer te och fixade naglarna. Sen åt vi lunch, åkte och handlade och kikade i lite affärer.

Väl hemma igen tog vi en stund ute i trädgården och drack saft. Viktigt.

Vi började laga mat pga Malins pojkvän Patrik skulle komma på middag hem till oss (henne). ÅH HERRE MIN SKAPARE, så gott. Dog, avled och återuppstod för att det var så gott.

Rotfrukter, ugnsbakad kyckling, sallad och basilikasås. Mina smaklökar grät glädjetårar. Och till efterrätt hade vi gjort hallonmousse och chokladmousse och svängt ihop fint <3

Efter middagen drack vi te och hade musikquiz, Patrik var överlägset bäst.

Nästa morgon var det torsdag och vi gjorde frukost.

Vi cyklade till Skutberget för att sola, spela kort och ha picknick. Behöver jag säga att det dröjde ett bra tag innan vi blev hungriga igen efter den brakfrukosten?

På vägen hem handlade vi lite, sen tog vi en powernap och gjorde pizza till middag.

Nästa morgon tog jag ett tåg hem igen vid 8.15. Världens bästa dagar med världen nästan kusin 💗

I torsdags fick jag lite kvalietétstid med de här två efter jag hade tränat. Värt alla förlorade sömntimmar jag samlat på mig den senaste veckan. Vi åt middag och drack te och pratade om allt viktigt.

Har ägnat dagarna åt att sortera och arkivera pärmar på Roche. I fredags fick vi frukost <3 Min telefon ringde och numera har jag ett jobb till hösten. En ny reception på ett mycket större kontor med nya kollegor och den här gången med ett team på fyra andra receptionister. Jag tror det blir kul. Firade med att dricka vin på Stinsis och snacka skit med gamla bekanta som dyker upp där.

Det blev lördag och lördagar är allt. Jag körde GRIT Cardio och sen Crosstraining och stapplade ut från salen 90 minuter senare. Älskar att träna på lördagsmorgnar. Att vara så trött att det knappt går att tvätta håret för att armarna är så slut. Andas ut i bastun och fundera på dagen, vad jag ska äta när jag kommer hem, hur mycket jag gillar att träna. Sånt. När jag lämnar gymmet är jag trött i kroppen och pigg i hjärnan, hela dagen ligger framför mig och jag kan göra precis det jag känner för.

Gjorde bananpannkakor till lunch och förklarade för Millis hur man gör praliner. Åkte till Louise och drack te med henne och Matilda, åkte till Jennifer och hängde med henne, Philip och Jakob.

Ännu en vecka. Jag sover för lite men det gör inte så mycket. Det är full rulle fram till nästa onsdag, men sen är jag hemma ett par dagar och sen åker jag till Lungö.

I söndags satte jag och Sofia oss i bilen för att köra ner till Göteborg. Peppen var enorm. Vi lyssnade på Coldplay (såklart) och efter ungefär sex timmars snack var vi framme. Miniterapi!

När klockan var 22.30 och vi hade ungefär två timmar bytte vi så jag körde, men jag kände mig helt trög i hjärnan och kunde inte fokusera, så Sofia fick köra hela vägen minus den kvart jag kämpade på. När vi kom fram ösregnade det i Göteborg, men Sofias släkting Maria som vi skulle bo hos hade bäddat åt oss, så det var i princip bara att kraschlanda i sängen.

Nästa morgon sov vi ganska länge, vaknade och åt frukost med vår snällis till värdinna och begav oss in till stan. Vi placerade oss själva på en uteservering som låg i lä och drack rosé.

...och åt lunch. SVINGOD torsk med sommarpotatis och dillsås.

Det blev konsertdags. Vi ställde oss i kön mycket senare än vi brukar. Första gången vi var på Coldplay köade vi i tio timmar. Andra gången blev det kanske fyra och nu, tredje gången, typ en och en halv.

Vi slog oss ner inne på området. Ytterligare tre timmars väntan skulle bankas av innan det var dags. Vi köpte popcorn och cider och jag slumrade till en kortis i Sofias knä.

Camilla och hennes kompisar letade sig fram till oss, pga har man en syster som ska på samma konsert kan man köa åt dem.

Höll nästan på att fälla en tår när det äntligen började. Förbanden var asdåliga om man frågar mig :)

Såhär glad var jag enligt Millis iPhonekamera.

Ahhhhhh bästis <3

Konserten tog slut i en konfettieufori och vi sprang till Max för att få i oss lite mat, men det var överfullt så vi fick ge upp hoppet. Vi tog i alla fall en post-coldplaybild i våra tröjor från 2012 och kände att det var nog den bästa konserten hittills.

Efter konserten fick jag veta att jag en snap där Freddis tackade. Jag hade lyckats ta den avgörande bilden på honom som fick hans tinderragg på fall. De är ihop nu och jag vill gärna tro att det är tack vare bilden där han äter mie goreng i poolen på Bali.

Nästa dag var det tisdag och vi skulle åka hem, men inte förrän vi maxat Göteborgsupplevelsen. Vi gjorde oss i ordning och kutade till bussen, men inte innan Maria tog en bild på oss.

Vi gick runt i affärer, köpte saker och slog oss ner på ytterligare en uteservering. Där väntade vi in Jakob! Blev så himla glad av att träffa honom. Fredrik skulle också kommit, men han hann inte innan jobbet :( Vi snackade ikapp sånt viktigt som att han, precis om Fredrik skaffat sig en flickvän och annat som är viktigt att veta.

Framåt eftermiddagen åkte vi hem till Maria igen, plockade ihop vårt pick och pack våra grejer och fikade ute på altanen innan vi begav oss. Kaffe, glass och jordgubbar fick vi, herregud så trevligt det var att sitta ute i solen. Hemvägen ägnade vi åt att hitta ny musik och den är gången körde jag hela vägen. Sen var den den lilla resan över. Ska tänka tillbaka på de här dagarna i novembermörket när jag behöver lite värme i hjärtat.