Postad i: Invägning

Och så är jag tillbaka idag igen efter en paus eftersom att jag har haft extremt stressigt en period. Nu har jag kommit igång med promenader regelbundet sedan en vecka tillbaka och jag känner nu att jag har något att skriva om igen. Jag började dagen med att väga och mäta in mig för att ha koll på hur jag ligger till och från och med nu blir det invägning varje måndag morgon.

Invägning v.1

Vikt: 54,2kg

Fett: 27,3%

Vatten: 54,8%

Ben: 10,5%

Muskler: 33,7%

Mage: 95,6 cm

Rumpa: 99 cm


Detta är vikten och måtten som jag kör igång med nu. Senare idag kommer ett inlägg om träningsupplägget och kosten.

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Postad i: allmänt

Vaknade upp till nästan klarblå himmel och sol idag. Det fick genast min motivation till att komma ut på promenad att kicka igång, så tror att jag förutom en promenad ska ta mig ann gräsmattan och få den klippt idag. Igår kväll provade vi på att göra kladdkaka på kokosmjöl och utan socker, den blev hyfsad men för min sambo som inte äter kokos så tyckte han att den smakade för mycket kokos och blev inte så kladdig heller. Men vi får öva på att baka nyttigare. Idag står träning, klippning av gräsmatta samt veckostädning på schemat, ska packa med för imorgon ska barnen åka till sin farmor över natten. Sedan när dem kommer hem på söndag så är det grillfest för min stora tjej. Så vi hoppas att vädret håller sig fint hela helgen.

Likes

Comments

Postad i: Träningsdagbok

Igår blev jag så trött frammåt kvällen så jag verkligen fick tvinga mig till att utföra styrkepasset. Idag bestämde jag mig därför för att göra en övning när tid fanns för att sedan göra annat innan jag klämmer in nästa övning. Och nu klockan 3 är hela styrkepasset färdigt. Nu ska jag fortsätta med städningen innan jag ska ta mig min promenad.

Likes

Comments

Postad i: Kost

Jag tänkte prata om hur jag ska lägga upp kosten samt hur vi lägger upp kosten för våra barn. Om vi börjar med mig och min sambo så kommer vi börja med en period av strikt LCHF igen den 25. Vi har kört det tidigare och det har fungerat väldigt effektivt på båda två. Så vi kör en period strikt innan vi övergår till vanlig LCHF igen. Barnen sätter vi såklart inte på strikt LCHF men däremot så kommer vi se till att de börjar äta nyttigare och ta bort snabba kolhydrater och socker. Våran lilla tjej har aldrig börjat äta socker alls än, så för henne kommer inte detta bli något problem. Min stora tjej däremot har hunnit prova väldigt mycket saker eftersom att våran kost inte har varit på topp jämt, så jag tror att hon är den som kommer krångla och tycka det är mest jobbigt i början. Sen går ju hon även på dagis och i maten där så kommer hon ju få i sig snabba kolhydrater och halvfabrikat utan att vi kan göra direkt något åt det. Detta är hur vi ser och planerar kosten nu och ni kommer få höra mera om det längre fram när vi drar igång med den.

Likes

Comments

Postad i: allmänt

Vaknade upp lite halvdeppig på morgonen eftersom vi har klass 1 varning för snöfall här idag. Såg ganska snabbt att det inte hade lagt sig än iallafall, och då känndes det redan bättre. Dock har nu sambon åkt på magsjukan vi andra haft så han ligger däckad. Idag är jag inte alla peppad på att träna men tänker se till att få promenaden gjord på förmiddagen då är det lättare att tvinga sig ut.

En bild på hur jag trodde det skulle se ut när jag vaknade, som är tagen på sista riktiga snöfallet.

Likes

Comments

Jag har inte haft något problem alls med fogarna under någon av gångerna som jag har varit gravid. Men en liten stund efter min senaste förlossning fick jag jätteproblem. Jag besökte sjukgymnast flera gånger men kände att okunskapen om just sådant här var väldigt dålig. Nu känner jag inte av problemet alls sålänge jag inte går längre promenader men blir dom längre än 30 minuter så får jag ont. Nu funderar jag på om jag behöver gå till sjukgymnast igen eller om jag ska köra på efter mammamage boken och se om det ger med sig.

Likes

Comments

Postad i: Träningsdagbok

Idag börjar äntligen barnen och vi bli lite bättre. Så när lilltjejen sov lunch lämnade jag henne och pappan och tvingde mig ut en kortis för att få luft. Stora tjejen valde att följa med och vi lyckades avverka nästan 2 km på 30 minuter. Det märktes tydligt att jag och J har varit sjuka för ingen av oss orkade speciellt mycket. Nu är det avklarat iallafall och mina magövningar kommer jag avverka i soffan framför tv:n ikväll.

Likes

Comments

Postad i: allmänt

Min stora tjej har varit snorig ett tag och igårkväll när vi la lilltjejen märkte vi att hon började snora hon med. När jag la mig vaknade hon till och jag la henne emellan oss. Vid 1 vaknade jag igen av att hon sitter och spyr ner min sambo. Efter det har sömnen varit i princip obefintlig men jag tänker ändå ge mig ut på en promenad i eftermiddag, och sedan riva av styrkepasset. Nu innan dess står tvätt och städ på schemat.

Likes

Comments

Postad i: Träningsplanering

Måndag: Promenad 15 minuter.

Mammamage boken nivå 1

Mammamage appen nivå 1

Knipövningar övning 1

Tisdag: Promenad 17 minuter.

Mammamage boken nivå 1

Mammamage appen nivå 1

Knipövningar övning 1

Onsdag: Promenad 19 minuter

Mammamage boken nivå 1

Mammamage appen nivå 1

Knipövningar övning 1

Torsdag: Promenad 21 minuter

Mammamage boken nivå 1

Mammamage appen nivå 1

Knipövningar övning 1

Fredag: Promenad 23 minuter

Mammamage boken nivå 1

Mammamage appen nivå 1

Knipövningar Övning 1

Lördag: Promenad 25 minuter

Knipövningar övning 1

Söndag: Promenad 27 minuter

Knipövningar övning 1

Såhär ser veckans upplägg ut. Jag kommer köra igång med en lugn start då jag fortfarande känner av mina fogar sedan efter graviditeten. Även fast jag kan börja gå längre promenader direkt så ska jag trappa upp långsamt eftersom att jag när jag går för långt känner av fogarna direkt. Styrketräningen är endast övningar för att arbeta med de inre magmusklerna samt väcka sätet till liv.

Likes

Comments

Postad i: Invägning

Här kommer min vikt samt mått inför vecka 1 av träningen.

Vikt 58 kg

Fettprocent: 29,2%

Vatten: 54%

Muskler: 33,3%

Ben: 10,5%

Mått:

Midja: 95 cm

Rumpa: 99,5 cm

Likes

Comments