Hej!

Känner mig extremt sliten idag, väldigt trött och tung i kroppen. Har sovit normalt så det är inte sömnen, kanske kan de vara träningen från igår. Körde ganska så tuff träning med klubben där vi sprang backe och det tog verkligen på hela kroppen. Var så trött efter men det kändes väldigt bra att trötta ut sig så pass mycket. För då märker man att träningen gör nytta och man märker hur mycket kroppen orkar.

Well idag är de Onsdag och just nu sitter jag i sängen ska kolla lite Youtube, samt endast vila och ta de lugnt. Dagen har varit lugn annars, med en lektion i skolan, iväg till träning och sedan hem. I skolan så hade vi sociologi och sedan så gjorde jag och en kompis en grupp uppgift som ska in på måndag. Jag träna på gymmet idag och det blev löpning på löpbandet sedan 4 övningar 4 set magträning. Valde att åka hem efter de, vilket var lika bra.

Ha en bra kväll!

en bild från förra veckan

Likes

Comments

När motivationen är på botten är de nog många som vet hur de känns. Speciellt när det kommer till allt från träning, jobb eller skola. Man orkar inte och kanske känner att stressen tar över och gör att man hellre inte gör något alls. Just nu har min motivation för skolan och träningen hamnat lite lågt men det som pushar än på något sätt är att man vill ha resultat och känna att man klarar de. Att från ena veckan gå från att allt känns bra mer sin träning till att nästa vecka känna att man inte pallar för man orkar inte och mycket känns hopplöst. Det är jobbiga känslor för de blir svårt att kunna tänka om och tänka framåt.

Det jag pratar om när det kommer till motivation är min träning, för de är den som försvinner ofta då jag jämför mig med andra. Idag är en sån dag då motivationen är som bortblåst och man knappt vet hur man ska tänka för att gå upp och ta sig till gymmet tex. För vissa kan de vara att när de väl tar sig till träningen så kommer motivationen tillbaka, men för mig är de inte riktigt samma sak. Min energi försvinner och jag känner mig mest svag och har svårt att träna till 100%. Vet inte varför de blir så men man får lösa de på något sätt...

Min tips om motivationen försvinner kring träning:
- ta en dag eller två och vila för man kanske har slitit ut sig och behöver en liten paus
- prata med någon nära om hur du känner så kanske de kan stötta och hjälpa dig på fötterna igen.
- nya träningskläder kan vara lite roligt att ha, då man ofta får lite energi av de. Man känner sig finare och fräschare
- tvinga dig själv ändå, för på
Slutet är de värt de, för motivationen kommer och går.
-testa nya träningsupplägg, ny sport, annat schema osv. Kör inte samma sak hela tiden.


Ledsen om jag skrivit lite konstigt, försökte få ihop de på något sätt haha

Bild från i söndags

Likes

Comments

Hej


Ifinally Fredag! Känns skönt att det är helg, även fast man inte gjort så jättemycket i skolan denna vecka. Det har varit väldigt lugnt och har inga läxor alls förutom gymnasiearbetet och ett matteprov jag behöver klara sedan tidigare. Har egentligen träning med friidrotten idag, men är osäker på om jag ska gå, då jag känner mig lite sliten och har träningsvärk i vaderna så de gör ont att springa, hoppa eller vad vi nu ska göra på träningen. Får se vad jag gör, då en annan tjej jag brukar umgås med där inte kommer.

Well just nu är jag påväg till min första lektion, vi har börjat med psykolog 2, och det ska bli kul. Vi blev klara med psykologi 1 på höstterminen, så nu är det dags för tvåan. Jag gick och la mig relativt sent igår så är väldigt trött idag, men de ska nog funka ändå.
Well de var de, inte så roligt skrivet men Aa

Vi hörs

Likes

Comments

En bild idag på morgonen innan det nyss började snöa extremt mycket och det endast är grått på himlen. Skit kallt och tråkigt väder.. well well

Likes

Comments

Idag har jag umgåtts nästan hela eftermiddagen med 3 personer som betyder väldigt mycket för mig. Behövde verkligen denna tid att bara ta de lugnt och sitta och snacka en massa. Dem får mig alltid att må bättre och vi har alltid det roligt 

Men mer om vad vi gjorde, vilket inte var mycket. Utan vi satt helt enkelt på espresso house nära T-centralen och tog en fika. Vi var väl där i cirka 2-3 timmar. Vi träffas inte så ofta så det är alltid något extra att träffas när vi väl gör de. Efter att vi träffat var de dags för mig att dra hem, så sitter just nu på tunnelbanan. När jag kommer hem blir det att sätta på sig myskläder, fixa middag och endast ta de lugnt. Valde som sagt att vila idag från min träning då jag kände att det behövdes. Vill inte slita ut min kropp nu, då det hänt förut..

Ha en bra kväll!

Likes

Comments

2016 var ett tufft och jobbigt år. Ett år av händelser som påverkat mig på olika sätt och fått mig att må på ett hemskt sätt. Händelser som jag har orsakat men också som orsakats av andra. 2016 är ett år jag aldrig kommer glömma, men alltid vilja komma så långt bort från så mycket som möjligt. Dessa händelser under 2016 har gjort mig till den jag är idag men kommer aldrig att definiera mig till den jag varit eller den som verkligen är jag. Jag förstår att stora händelser kan ändra ens personlighet och hur man blir som person, men bara för de innebär de inte att man är så. Alla vi människor blir på ett visst sätt när man påverkats starkt av något. Under senare 2016 så märkte jag snabbt att jag inte mådde bra psykiskt vilket kom att visa sig i händelser som jag idag aldrig kommer glömma bort men något som jag verkligen kommer bygga upp ifrån. Man bygger upp från sina misstag och visar att man kan bättre och att man inte är den personen, men man behöver sin tid att göra de. Man kan aldrig pusha fram att må bra, utan de måste komma med tiden. Alla mår dåligt någon gång under sin livstid och den tiden för att läka som person behöver man, för annars så kommer man endast må sämre.

2016 är de året jag mådde som sämst och det gjorde att jag kunde gråta i flera timmar, övertänka, känna en sån extrem smärta men något jag upplevt det året som jag aldrig gjort innan var ångest. Att känna hur hjärtat ökar i takten, oros känslan i magen som finns där när man somnar och kommer tillbaka när man vaknar. Att känna att man knappt kan stå upp och allt i ens tankar är överallt. Detta år har verkligen lagt ett ärr för livet på mig, men jag vill inte heller ta de som något negativt då jag nu vet hur det känns att hamna på botten och känna att man drunknar i sina egna demoner. Än idag är jag inte på topp och jag drabbas fortfarande av ångest, men jag försöker verkligen tänka på ett annat sätt och veta att jag kommer må bättre en dag. Även fast mycket känns hopplöst och man knappt vet hur man ska göra för att klara av nästa dag så är de bra att gå igenom dessa dagar för att veta att man klarar av de och man blir då starkare för varje dag.

Jag vet att 2016 inte är den jag är, jag vet de då jag i 17 år varit en av de gladaste, tävlingsinriktade, positiva personen. 1 år av skit ska inte utgöra en för vem man är, även fast man kanske ser en ändring. Jag har gjort misstag under 2016 som jag är så fruktansvärt ledsen för, och jag vill aldrig få någon att känna eller må på de sättet som de gjort. Mina misstag är något jag vill visa motsatsen ifrån. Jag vill visa personer att jag inte ör mina misstag och att jag inte är mitt dåliga mående. Även fast jag är gråtfärdiga, ångestfyllda, humörsvägnings Jessica idag, så innebär de inte att jag är en sån person i grunden. Mår man under en lång period dåligt så har man så mycket negativa känslor som tar över helt och man blir som ett känslomässigt vrak. Man kan få breakdowns eller tappar kontrollen över de man gör. Jag har hamnat där och när jag gjorde de så kände jag inte igen mig. Jag blev lost i allt det negativa och det var då jag insåg att jag inte mådde bra.

Jag skulle kunna skriva massor om hur jag känner, att jag är ledsen för att 2016 hamnade på min negativa sida. Jag skulle kunna skriva i stort sett 100 sidor om mitt mående men de vill jag inte helst, för jag känner att jag fått den del jag behöver för tillfället. Jag hatade mig själv år 2016 för saker jag gjorde mot andra, för det är inte den sidan av mig jag vill visa eller den jag vill ska finnas. Jag ville aldrig att mitt mående skulle påverka andra, vilket de gjorde.. och jag kan inget annat än att säga hur ledsen jag är, för det som hänt förra året och hur situationer blev. Men jag är också ledsen för min egen skulle för saker som hänt mig. Jag har haft svårt att släppa de, vilket endast gjort mig ont. Men jag vet att jag inte vill må såhär, så därför kan jag inte sitta och tänka på de förflutna. Det förflutna kommer aldrig gå att ändra på något sätt. Igår kommer aldrig att komma tillbaka, men nuet är här och det är de man ska fokusera på de. Man ska inte tänka för långt in i framtiden även fast det kan vara väldigt lätt hänt. Man ska ta dag för dag och veta att vi endast har nuet att fokusera på just nu. Jag vill bli en person som tar dag för dag, men det är svårt för man hamnar i alla olika tidsbanor och årtal. Man hamnar i tankar från dåtiden och hoppas alldeles för mycket på framtiden, vilket endast är jobbiga sätt att tänka på.

Det är okej att inte vara på topp hela tiden. Det är okej att deppa ner sig eller gråta och känna att allt känns värdelöst. Det är okej att må dåligt och känna att man inte orkar. Vi har såna perioder i våra liv, men det jag hoppas att man har är hopp om att det kommer bli bättre en dag, någon dag kommer allt lätta och man kommer kunna slappna och känna en sån lättnad över allt det jobbiga. Jag säger inte att det kommer ta en vecka att mår bra, 1 månad eller kanske inte ens 1 år. Det tar olika tid för alla, vissa går det snabbare medans det tar mycket längre tid för andra. Ge inte upp även fast man känner att det är hopplöst. Ge inte upp för man tar den tid man behöver och man måste fortsätta mot det och veta att det en dag kommer kännas bra igen.



Kram

Likes

Comments

Hej

Idag är de tisdag vilket innebär att det är min kortaste dag i skolan, vilket är skönt. Idag så består mesta delen av min dag av träning på träning. Har nyss tränat ett väldigt kort benpass på gymmet och sedan så har jag träning igen fast med klubben. Känner mig lite trött idag för har träningsvärk och stela ben så kommer förmodligen vila imorgon, då jag ska umgås med mina vänner. När det kommer till träning så vet jag inte om jag ska skriva ner exakt vad jag gör här, men kan tycka de är lite kul att göra de, då man kan inspireras, som jag gör när jag läser andras bloggar.

Mitt benpass:

Uppvärmning
-1 km löpning lugnt cirka 6 minuter

Benböj

- 40 kg 12*3 set
- 50 kg 10*3 set

Benpres

-75 kg 15*3 set
-95 kg 12*3 set


Som ni ser körde jag inte så jättemycket då jag har träning ikväll och vill helst vara pigg till de. Men lite blev de ändå, och det kändes sådär, inte jättebra men inte dåligt heller
Nu ska jag snart åka hen, äta och bara ta de lugnt


Ses!

Likes

Comments

Hej länge sen!

Som man märkt så har jag inte skrivit på ett långt tag, valde att ta en liten kort paus pga att jag inte riktigt visste hur jag skulle skriva när jag skrev och blev oftast inte nöjd med hur jag skrev. Varför jag valde att skapa denna blogg var för att skriva av mina tankar här, men nu efter mycket funderingar vill jag inte vara för personlig här, då det är mycket som jag tänker på som inte alltid är kul att dela med sig till alla. Vill skriva om mitt mående och sådant som andra kan relatera till men på en inte så personlig nivå, för det kändes sådär när jag skrev om något personligt och velade väldigt mycket från att ladda upp inlägget eller inte. Men nu vill jag börja skriva igen och kommer förmodligen skriva om min vardag, träningar, satsning, ta bilder och bara fånga ögonblicken i mitt liv. Nu kanske man undrar vad satsning innebär, men det har som sagt med min träning att göra då jag är en löpare som vill börja tävla igen, så mer om de när de väl händer.

Denna vecka börjar skolan igen och det känns verkligen inte bra, stressen börjar redan att börja och jag är lite orolig för hur detta år ska gå. Jag vet att jag kan, men ibland så svackar min motivation vilket gör mig lite rädd. Såklart det händer alla och man får helt enkelt ta tag i de! Jag vet att jag kan och jag ser ändå väldigt mycket framemot detta år då förra terminen gick väldigt bra och jag satte ribban högt. Detta år så gäller de att ta tag i sista matteprovet som jag inte klarat.. nervöst men måste klara de och det är ett riktigt stressmoment. Sedan har jag gymnasiearbetet som ska in snart, ugh.. Måste sätt igång.

Det är dock inte bara skolan som är aktuellt denna vecka! Självklart ska jag träna, men inte bara träna som jag brukar utan sätter igång med friidrottsträningarna igen! Vilket ska bli kul att komma tillbaka, men har dock bytt grupp så det blir många nya ansikten. Detta innebär eftermiddagar i Sätrahallen, och de andra hallarna jag tränar i. Behöver komma tillbaka till min friidrott för saknar den och har väldigt mycket i huvudet nu så behöver något ångest dämpande och något som får mig på andra tankar...


Men vi hörs!

Likes

Comments

Hej

Sorry att jag inte har uppdaterat... har haft ganska fullt upp med skola samt med min träning så har inte lagt ner till på annat förutom de. Har börjat köra väldigt strikt när de kommer till min träning samt min kost och vill se hur mycket skillnad jag. Kan se på en månad, kommer fortsätta längre än så då jag satsar mycket på min löpning men de är kul att kolla vad som förändrats osv :) Har dessutom börjat med en tränings instagram som hjälp för att se hur jag kör övningar, förändring men också för en rolig grej att kolla på senare :) kommer dock inte gå ut med den just nu, men gör väl de någon annan gång. Känns lite stelt att visa de nu så måste bara vänja mig. Det är sista veckan på denna terminen och sedan är de jullov, vilket verkligen behövs. Det är gått väldigt snabbt men vi har haft mycket att göra. Denna vecka har jag haft 2 muntliga prov samt ett prov. Provet tog cirka 2 timmar och 30 minuter att göra, och man blev helt slö i huvudet efter ett tag, men nu är de gjort! Skönt.

Nu är jag påväg hem från träningen! :) vi ses

En halvt sliten bild från idag

Likes

Comments