En god frukost med kvarg och granola, med lite egna hallon och köpta blåbär. Varit ute och grejat en del, men godissuget kom smygandes. Mannen grillade kyckling, men även bananer fyllda med choklad 😋.
Sedan gick kalorierna åt skogen, men gott var det. Hoppas på en tur med inlines innan jag sätter mig i solen med ett glas bubbel.
Känns som en bra dag i dag.

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Schysst proteinrik frukost med kvarg, hallon, blåbär och några kellogs K-special.


Har en egen utmaning som jag taggar med #challengecheck när jag lyckats.

Den handlar om det enda enkla att äta med måtta och bara godis på lördagar. Har jag inte lyckats med det blir det ingen check, svårare än så är det inte. Ska också försöka få in några träningspass fler, gillar att köra "tungt" enligt mig då med de 3 stora lyften. Bänk, mark och knäböj vill jag bli starkare i. Försöker få till lite annan träning med, men fokus ligger där. Har haft en PT 10 gånger så jag kunde få fokus på att lyfta rätt, och tyngre :)

Lägger upp mat lite så att jag äter få kalorier med extra protein under dagen, så jag slipper räkna extra på kvällen och äta det som finns hemma just då.

Gillar att lyssna på poddar för att få information och inspiration till träningen och upplägg i kost, men är inget vidare bra på att följa det om jag ska vara ärlig...

Likes

Comments

Började morgonen med att väga allt jag åt till frukost i appen Lifesum.
Tänkte jag lika gärna kunde börja göra rätt nu, som efter nyår. Tiden för massa mat är på sätt o vis slut, även om det finns massa rester kvar att dra i sig. Men man kan ju göra det rätt. Till en början blir det att hålla sig inom ramarna, senare blir det med fokus på nutrienterna mer. Se till att få i mig ordentligt med proteiner bland annat.
Funderar på att bryta av maten med en köttfärspaj till middag. Kommer säkert käka tillräckligt med rester innan nyår ändå. Har jag tur kan jag lyckas trycka in ett träningspass också, eller två.

Får väl se hur det går. Tanken är i alla fall att det ska vara kalorier in och kalorier ut. Och inte räkna för högt på träning.

Likes

Comments

Har ett tag haft det tufft och mycket på jobbet, vilket påverkat min träning och hur jag äter.
Det har också gjort att min skalle kraschade i måndags. Insikten är att jag kände det några dagar innan, och jag kunde förvarna min omgivning om det. Som tur är har vi ibland möjlighet att jobba hemifrån så det är min räddning. Jag kunde hålla ihop 2 dagar på jobbet när jag visste att jag skulle få lugn och ro att jobba ikapp i 2 dagar.
Maten har varit sådär, men har fått till ett spinning pass och ett pass med cirkelträning med några kollegor på lunchen igår. Vilket känns i kroppen idag 😏
Hoppas nu på att få till några fler träningspass, idag hade det varit klockrent med en timmas promenad eller så i det vackra vädret. Men känns bra att jobba undan också.

Kämpar på.

Likes

Comments

​Jag har ingen aning om det här kommer att bli något jag lyckas följa upp eller om den här bloggen kommer att dö efter 3 dagar, det återstår att se.

Men tanken är att jag ska använda den och mitt insta-konto till att kämpa till en lägre vikt, bättre kropp och till att älska mig själv lite mer. Eller mycket mer faktiskt.

Har gått upp 5 kg sedan i somras, då jag hade 5 kg kvar att gå ner, så nu är det minst 10 kg jag vill gå ner innan sommaren. Allt med hjälp av mat och träning hoppas jag.

Min man är ett stort stöd vad det gäller träning, inte lika bra när det gäller mat tyvärr.

Jag har träningskort på 24/7 och tänker väl skaffa ett på STC också, de har ju barnpassning o sånt. Och så har jag medlemskap i Lifesum, men funderar på ett års medlemskap på My FitnessPal då den syncar bättre med min Fitbit-klocka.

SÅ antingen börjar jag nu, eller så är det en transportsträcka fram till den 26. Vi får väl se....

Likes

Comments