Kina resan var underbar, vi var totalt borta i ca 25 dagar... Så det saknas lite bilder, men det får komma upp senare.
För nu är jag redo att berätta om mitt nya kapitel och äventyr som jag gjort den senaste månaden. Jag började nämligen söka nya jobb efter sommaren... Den 21 augusti, får jag ett erbjudande att börja jobba för Apollo. De har en tjänst på Kos, Grekland där jag ska få jobba som barnklubbsansvarig på ett av deras Mondo Family Resorts. Jag tackar ja! Så den 27 augusti sitter jag på planet till Kos, för att börja jobba utomlands som alltid ha varit en dröm för mig.

Det blev en lite mer än en månad på Kos och Kipriotis Maris för min del. Trodde de skulle bli längre, men eftersom jag ska ut och jobba i vinter och behövde fixa nytt pass fick jag åka hem tidigare. Men fick mycket ny erfarenhet och vänner för livet. Och för att ha varit ledig ca 4-5 dagar under denna period, så har jag fått sätt mycket på Kos. Så jag kände mig nöjd.

Men nu är jag hemma i Sverige igen och har haft lite "semester" samt införskaffat nytt pass. För imorgon tisdag bär det av till Teneriffa, där jag kommer arbeta som reseledare. Denna gång är jag borta ca 7 månader, men det vet man aldrig.

Så nu ska jag packa det sista, får bara ha 20kg så det är lite svårt med tanke på att jag kommer vara borta så länge. Vill ju gärna ha med mig lite grejer...

Välkomna tillbaka till att följa min livsresa

Kram Mimmi

Då var vi äntligen framme i Shanghai. Rummet är fantastiskt, vi bor på det fem stjärniga hotellet The Eton Hotel som ligger i Pudong. Rummet ligger på våning 37 av 40, så vi bor väldigt högt upp! Nu ska vi spana in gymmet och sedan hitta något ställe för att äta middag, sedan tar vi nog tunnelbanan för att se lite av staden. Hörs sen!

Sista dagen i Xi'an startade vi morgonen på favorit restaurangen som ligger i ett kvarter närheten av hotellet. Idag tog vi det lugnt, tränat och åkte till något shoppingcenter. Shoppingen här i Kina är dyr och skit saker, måste jag säga... Inser verkligen vilken otroligt bra shopping vi har i Stockholm. Så väskan kommer nog väga lika mycket om inte mindre när jag åker hem, eller vi får se vad Shanghai har att erbjuda först. För imorgon åker vi tidigt till flygplatsen för att ta flyget till Shanghai, där vi ska spendera tre nätter, på fem stjärnit hotell IGEN! Men nu blir det en sist middg där vi åt frukost imorse. Hörs i Shanghai!

Idag tog vi oss bort till södra delen på stadsmuren här i Xi'an för att hyra cyklar. Muren är ca 14 km lång, så det var ett härligt träningspass i värmen.

Så var vi äntligen framme i Xi'an. Kom fram sent igår kväll, så idag har vi tagit en vilodag... Tränat, ätit, sovit, lyssnat på podcast och strosat runt lite här i hotell området. Planerna för imorgon är fortfarande oklara, men morgon träning och en god frukost på någon resturang ute på gatan är spikat!

Idag blir det en resdag... Vi ska ta lokaltåget från Chengde som tar ca 5 timmar till Peking. Därifrån ska vi ta ett snabbtåg till Xi'an, detta är tydligen verkligen ett snabbtåg åker nämligen i 300km/tim... Men vi ska ju också åka ca 150 mil. Vi kommer komma fram rätt sent, så vi hörs på lördag.

Nick tog oss till ett café som ligger här i Chengde. Ja, ni ser inredningen.... Helt magiskt mysigt! Den gula nallen, hade man på bordet istället för ett nummer så servitören kunde hitta rätt. Igår lyxa vi till det ordentligt också, kaffe, choklad milkshake, lemonad och te som var gjort på rosor.