Mimmi Nordin ----------------------------

Hej!! Har legat hemma med feber sedan i tisdags och därför har jag inte ens orkat skriva här. Har haft ont i halsen och har hostat som en galning om nätterna. Nu börjar jag äntligen bli frisk igen så idag har jag jobbat igen. Men den senaste veckan har sett ut ungefär såhär:

FIKA!

Har unnat mig både ett och annat när jag har legat hemma. Och en hel del kaffe har det blivit, det vill jag lova. Har kollat måååånga avsnitt Grey's Anatomy och bara vilat. Förkylningar och feber är något av det tråkigaste jag vet. Mamma och pappa har ju inte varit hemma och Alfred har jobbat och fy vad uttråkad jag blir om dagarna då. Nu är jag ju äntligen bättre igen och dessutom så är mamma och pappa hemkomna från Torekov igen så nu känns allting betydligt bättre!

I onsdags när det var så kallad lillördag njöt vi av ett glas rosé i eftermiddagssolen innan vi tog ett dopp i havet. Därefter gjorde vi varsin drink och gick ner till några vänner längre ner på gatan. Där spenderades resten av kvällen. Semester är härligt!!

Några bilder ifrån den här sommaren, so far. Fisketur och grillkväll med Anna, Perrongen med Evelina, fiske och djurpark med Alfred och vackra solnedgångar i Torekov. Det sistnämnda hoppas jag på idag, en fin solnedgång här i Torekov. Håller tummarna för att det blir en fin dag med sol.
Nu: morgonkaffet

Glad över att få spendera mina dagar med dig!

Hejsan, hoppas allt är bra. I söndags kväll gick jag på semester vilket innebär att jag nu är inne på min andra semesterdag. Tänker att jag ska försöka passa på att göra sådana där saker som man annars skjuter upp den här veckan, men också vila och ha det gott. Något i stil med det här kanske:

I söndags kom Clara till mig och vi åkte iväg för att kolla på bio och äta gott tillsammans. När vi kom hem därifrån kollade vi två filmer till, varav en var en skräckfilm som gav oss båda panik och handsvett i mängder haha.

Igår tog jag mig i kragen och gick till gymmet. Jag gick bannemej inte hem förrän svetten rann i pannan heller och det var minst sagt en skön känsla. På eftermiddagen var det kalas för Valle som snart ska fylla elva.

Idag vaknade jag sent, kände mig utvilad och glad. Var hemma och tog det lugnt hela förmiddagen. Satte mig sedan i bilen och körde till Ljungby för några ärenden. Var en sväng på jobbet för att skriva ut en lapp och köpa en regnponcho och sedan var jag på synundersökning. Därefter åkte vi direkt ut till Torekov så att jag hinner njuta lite här på min semester också.

Imorgon (onsdag): Toooorekov

Torsdag: Packa packa packa inför helgen och kanske gymma.

fredag tar Alfred och jag tåget till Kungsbacka när han har slutat jobba. Vi ska mysa hos mina kusiner i Onsala hela den kvällen innan det på lördag är dags för oss att ta nästa tåg till Göteborg! Håkan spelar på Ullevi på lördag och det ska vi självklart inte missa. Vi har bokat hotell så jag hoppas vi får en kanonhelg där vi bara får njuta. Jag lääängtaaar

Här kommer ett gäng bilder från helgen då vi hälsade på mamma och pappa i Torekov. Mina kusiner Melvin, Valle och Lovis var också där med sina familjer samt mammas och pappas goa kompisar Marie-Louise och Niklas. Vi var ett härligt gäng på tretton personer som på lördagen gav oss iväg på krogrunda som vi brukar kalla det. Fördrinken togs på Torekov hotell innan vi cyklade vidare till mitt favoritställe Hazienda. På Hazienda åt vi tapas och drack vin. Jag njöt som bara den av maten, umgänget och livemusiken som spelades. Vi brukar cykla den här rundan varje år men det är inte alltid jag har kunnat vara med eftersom jag har jobbat ganska mycket på somrarna. Var verkligen glad över att både Alfred och jag kunde hänga med denna gången eftersom det är så himla mysigt!

Så här såg det ut i torsdags förra veckan när Evelina och jag hade picknick. Det var en riktig sommarkväll och vi avslutade den med ett dopp i sjön eftersom att vädret var så fint. Visst önskar man att varje kväll var sådär? Det svenska sommarvädret är ju inget man kan lita på direkt. Hade semester förra veckan, men det här var den enda dagen jag fick njuta av solen och bada. Vecka 30 har jag däremot beställt sol varje dag, för då har jag semester igen!

Postad i: Fotografering

Hur go får man va egentligen? Igår var jag hos min kusin Melvin ett par timmar. Han ställde upp som modell och vi tog jättemycket fina bilder. Jag tycker den översta är helt magiskt fin. Min goa Melle!

Så här såg det ut hemma hos mig i söndags. Clara kom hit för myskväll. Vi drack vin och åt ostbågar hela kvällen. Låg och slötittade på olika filmer på tv:n men pratade mest skit egentligen. På måndagen följde hon med mig till min sjukgymnast i Växjö och efter det lunchade vi på Grand Samarkand och shoppade lite grann. Välbehövliga två dagar med min saknade vän. Du är bäst!

Två bilder från i lördags. Jobbade till klockan fyra på eftermiddagen och efter det skyndade jag mig hem för att fixa till mig och svida om. På kvällen var det personalfest för oss Intersportare. Det blev en lyckad kväll men det var en trötter som steg upp tidigt på söndagsmorgonen för att jobba haha. Fast det gick bra det med, har ju härliga kollegor som tur väl är!

Massa kusinmys på gårdagens kramkalas. Tidigt imorse lämnade vi Linnea på tåget. Hon flyger hem till Australien igen. Så igår hade var släkten här på fika för att säga hejdå. Så mysigt att hon har varit hemma hos oss i flera veckor. Nästa gång vi ses blir förmodligen i Thailand (jag längtar!).