Hej på er.

Jag är lite sugen på att börja blogga igen. Mest för min egen skull, för att sedan kunna titta tillbaka och minnas men också för att jag vill samla alla mina tankar på ett och samma ställe. Om jag sedan väljer att publicera dem eller inte det återstår att se. På återseende kära vänner.

För en vecka sedan landade jag i Miami. Skulle då möta upp Alis på flygplatsen när hennes flyg landade vid 8. Så jag står och tittar på tavlorna med ankommande flyg men hittar inte hennes flyg från Köpenhamn? Konstigt tyckte jag eftersom att pappa bestämt hade sagt att Alis skulle landa på Miami International Airport. Skriver och frågar mamma och pappa vilken flygplats Alis landar på, Fort Lauderdale svarar de då. Blir lite irriterad på pappa som nonchalant hade sagt Miami International utan att dubbelkolla först men tänker mer på Alis som kommer att få panik om jag inte är på flygplatsen som bestämt. Så det var bara att åka till Fort Lauderdale och sedan vänta där på Alis. Bra början på veckan, haha!

Vi har i vilket fall bara tagit det lugnt hela veckan, legat i varsin solstol och plöjt massor av böcker. En lugn vecka där vi verkligen har vilat upp oss och laddat upp med energi inför hösten. Vi åkte på en dagstur till Key West och en dag åkte vi till ett stort mall men de andra dagarna hängde vi på stranden. Dagsturen till Key West var så kul, vi hyrde cyklar och cyklade runt på den lilla ön. Så värt! Hamnade på stranden Fort Zachary som var jättefin. Där satt vi och läste en stund innan vi cyklade vidare till den sydligaste punkten med bara 90 miles till Kuba. Key West var en mysig ö men det var ganska mycket turister där men absolut värt ett besök om tillfälle finns!

Nu sitter jag på tåget hem till Connecticut efter nästan 3 veckor på resande fot. Väldigt nöjd med allt jag har fått se och uppleva. Så det ska bli skönt att komma hem och träffa familjen igen. Sitter i skrivande stund på tåget hem till Connecticut där vi ska fira min värdmammas födelsedag. Ska bli så kul att träffa alla igen, har saknat dem.

De två sista dagarna i LA spenderades med Justine. Efter jag hade kramat om och sagt hejdå till Filippa så åkte jag ner till Santa Monica en liten stund. Där gjorde jag naglarna, åt en god lunch och satt på stranden och bara tog det lugnt, så mysigt med lite egentid. På kvällen gick vi ut på Warwick. Hade jättekul och hamnade på efterfest där vi badade i bubbelpoolen innan vi åkte hem till Justine och sov där. Dagen efter hängde vi på Venice Beach där vi mest tog det lugnt hela dagen, så skönt. Avslutade med middag på ett ställe med havsutsikt. Vid 7 på morgonen dagen efter tog jag flyget till Miami. Mer om det i ett annat inlägg.

Idag hade vi vår sista hela dag tillsammans, imorgon åker Filippa hem och jag stannar ytterligare två dagar här i Los Angeles innan jag åker till Miami. Det har verkligen varit så mysigt att ha Filippa här och om bara tre veckor ses vi igeeeen. Längtar. Tänkte uppdatera lite om våra sista dagar här, trevlig läsning!

I tisdags hade vi bokat en tour i LA som tog oss till de flesta sevärdheterna. Så det kom en buss och hämtade upp oss utanför hotellet och sedan tog den oss till olika destinationer. Bl.a. Griffith Park, Walk of Fame, Beverly Hills, Santa Monica och Venice beach. Så himla smidigt och skönt att få gjort allt på en och samma dag! De resterande två dagarna som vi hade kvar spenderade vi strosandes på Rodeo Dr i Beverly Hills och i Santa Monica. Älskar verkligen Santa Monica. Det är sååå mysigt där. Vi har även spenderat en timme eller två på hotellets takterrass nästan varje eftermiddag, så skönt att varva ner och bara ta det lugnt efter en heldag med aktiviteter. Nu ikväll blev vi sugna på hamburgare så vi åkte till ett ställe i West Hollywood där de serverade grymma burgare och sötpotatispommes. Precis vad vi var sugna på så det kunde inte bli ett bättre avslut på vår resa.

Uppdaterar mer om mina sista dagar här i LA på söndag, tills dess, hoppas ni alla får en underbar helg!