Jag har en favoritplats dit jag ofta går för att tanka energi. Denna plats ger mig så enormt mycket.
-Energi
-Lugn
-Trygghet
-Ro
-Harmoni
-Frid
-Avstressande
-Inspiration
-Motivation

Ja jag kan lätt säga att detta är min favoritplats på jorden. Den ligger lustigt nog 2,5 km bort från mitt hem och man måste ta sig dit via exakt 154 trappsteg. Så det är på ett perfekt avstånd för att springa dit och dra 2-3 vändor upp och ned i trapporna och sen hemåt igen med en massiv mjölksyra i benen.

Denna plats är vid havet och längs en stenklippa så finns en brygga. Det är lä och solen går ner rätt ut här. Det är en sån magisk plats och kanske mest för att det känns som hemma.
Jag bara älskar att springa i de där trapporna

20140527-211819-76699689.jpg

20140527-211822-76702549.jpg

20140527-211820-76700748.jpg

20140527-211821-76701666.jpg

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Idag gjorde jag en ny fettmätning.

Här är resultat från 14/3
Vikt: 56,5 kg
Fettfrivikt: 40 kg
Fettvikt: 16,6 kg
Fett %: 29,3 %

Resultat från 22/5
Vikt: 54,7 kg
Fettfrivikt: 42,9 kg
Fettvikt: 11,8 kg
Fett %: 21,6%

WOW! Det har ju verkligen hänt massor. Hard work pays off!

20140527-210703-76023653.jpg

Likes

Comments

Vill du komma  i form snabbt?

Har du ingen lust att gå till gymmet?

Har du ont om tid?

-PERFEKT, då ska du fortsätta att läsa nedan :)

Här är ett jättebra träningsprogram som jag brukar köra när jag inte hinner gå till gymmet. Det är ALLTID bättre att göra något än inget alls. Samt att detta är ett jättebra program att starta sin träning med, dvs om man är ovan att träna så starta med dessa. Alla basövningar är med och det är dessa övningar som skapar en BRA grund att stå på.

Så varsågoda, ett PERFEKT och enkelt träningsprogram som ni kan köra hemma :)

Kort sammanfattning av programmet:

  • Utför så många repetitioner du kan i varje set.
  • Vila 60-120 sekunder mellan varje set.
  • Träna igenom passet tre gånger per vecka.

Passet:

  1. Armhävningar, 4 set
  2. Omvänd rodd eller Chins, 4 set
  3. Knäböj, 4 set
  4. Enbens sätesbrygga, 3 set/ben
  5. Plankan, 3 set x maxtid

Snabbt, enkelt, och bra.

Träningsprogram för att träna hemma

Vill du ha mer info?

Besök Styrkelabbet så får du alla detaljer

 

LYCKA TILL

Likes

Comments

3e veckan kickar nu igång för Xtremefit mamma.
Jag har ett gäng härliga och starka mammor på 16 st som tränar med mig 3 dagar i veckan. De har med sina bebisar i barnvagnen och kör stenhård träning i 1 timme medans jag pushar dem att pressa lite mer vecka för vecka.
Jag älskar det jobbet. Jag älskar att få dem motiverade och jag älskar när de hatar mig. När de tittar med arga blicken och sakta börjar ta mod till sig och får ur sig orden ”Jag hatar dig” Der är då jag vet att de har börjat pusha sig själva och det är precis det det handlar om, att bryta igenom smärtan. För det är där resultaten kommer!

Imorgon kör vi igen

20140519-213502-77702760.jpg

20140519-213532-77732294.jpg

20140519-213534-77734780.jpg

20140519-213533-77733968.jpg

20140519-213533-77733135.jpg

20140519-213535-77735173.jpg

Likes

Comments

Jag beställde ett set med Team kläder från MM Sports för ett tag sedan. Nu har jag fått min leverans från MM Sports med massa härliga kläder. De är så underbart sköna att träna i. Sitter perfekt och bra tygmaterial. Jag är känslig för just tygmaterialet i träningskläder. Jag vill att tyget skall andas så att man inte blir svettigare just på grund av tyget (finns en hel del sådana plagg) Jag vill också att det ska vara bra elasticitet i tyget så att plagget kan sitta tajt, men ändå vara följsamt och inte kännas som att man har ett korvskinn på sig.

Hur nöjd som helst!

Men framförallt så känner jag mig starkare, eller jag känner snarare att jag måste ta i mer bara för att vara en bra ambassadör för Team MM Sports. :)

Så sagt och gjort så kickade jag igång denna morgon med ett bröst och vadpass, där jag för 1a gången körde bänkpress på 45 kg. Det blev 5 set med denna vikt. Körde följande repetitioner 9, 8, 6, 6, 5. Vilket jag är toknöjd med.

-Ok ja 45 kg är ju inte så mycket men det är det om man väger 55 kg. Jag är stolt över det och tycker att det är bra. Sen är det ju alltid bra när man ökar vikterna :)

Supersettade detta med Hantelpress (16 kg)

Följde sedan upp med 5 set Stående Bröstpress i cable som jag supersettade med liggande flyes med hantlar (8kg)

Avslutade med stående och sittande vadpress.

Fick ett riktigt bra pump i bröstmuskeln, så det lär ju kännas imorgon.

20140515-111437.jpg

20140515-111456.jpg

20140515-111508.jpg

20140515-111527.jpg

20140515-111536.jpg

Likes

Comments

Jag jobbar i Hammarby sjöstad och för 1 vecka sen så öppnade Fitnessbaren
Igår gick jag dit och åt lunch för första gången. Å verkligen inte för sista!
Det finns på tok för få sånna här ställen. Vällagad nyttig mat och där det tydligt framgår vad den innehåller. Sen kan man anpassa maten som man själv vill ha den, när man har ledsnat på deras menyer.

Jag åt det här:
Kyckling sous vide med sötpotatis & bönragu ihop med en krämig bea på kesella
( 58g protein, 35g kolhydrater, 5g fett, total: 450 kcal )

Det var hur gott som helst och mätt blev jag. Snyggt upplagt på tallriken och personalen är urgulliga.

Längtar redan tillbaka till nästa mattillfälle där

20140515-090927.jpg

Likes

Comments

Jag har blivit en sån rutinmänniska. Älskar mina rutiner, och känner att jag blir smått irriterad när mina rutiner inte flyter på som de ska.

Framförallt viktigt vid morgonen.

Jag kliver upp kl 5:45, sätter på mig kläder som jag lagt fram kvällen innan. Sätter igång kaffebryggaren, dricker lite BCAA.
Kl 6 är jag utanför dörren och går i 45-60 min.
Kl 07:00 väcker jag Melvin och tar en snabb dusch.
Kl 07:15 kokar jag gröt och steker en äggviteomelett. Jag fixar en shot med korngräspulver och lägger fram mina vitaminer (multivitamin, D-vitamin, magnesium 3 st Omega3)
07:20 sminkar jag mig och fixar håret
07:30 frukost
07:45 åker vi hemifrån.

Jag älskar min frukost och min promenad.
Korngräspulvret är det som håller mig pigg och energisk hela dagen

20140511-182717.jpg

Likes

Comments

Har du svettats något på sistone?

-Jag menar så där extremt mycket så att det verkligen bara rinner?

Om svaret är Ja, GRATTIS! Om svaret är Nej, boka in en bastu i kalendern och basta.

Varför är det då bra att svettas?

-Jo för huden är vårt största organ och när vi svettas så renar vi kroppen på gifter och slaggprodukter. När du svettas avgiftar du kroppen från både metaller, kemikalier och du avlastar samtidigt andra avgiftningsorgan, t ex levern, lymfan och njurarna som annars får ta hand om gifterna.

Man kan svettas på olika sett tex genom hård ansträngning som träning eller  när det är varmt ute, då svettas vi mest för att kyla ner oss så att vi inte blir överhettade. Men ett bra och sätt att svettas på är genom att basta.

Bastu bra för:

-I bastun höjs hudens temperatur upp till 40 grader och på ytan även 5 grader högre. Vid den temperaturen dör de flesta sjukdomsorsakande mikrober och hudens porer vidgas, vilket gör att den varma ångan kan rengöra huden på djupet.

-Varm luft rengör de övre luftvägarna från mikroorganismer och förbättrar blodtillförseln till luftvägarna.

-När huden, musklerna och blodkärlen  reagerar på bastuns många stimuli så påverkas det centrala nervsystemet positivt, välmåendet ökar och humöret blir bättre.  Bastubad påverkar många av kroppens funktioner positivt och därför hjälper måttfullt bastubadande att hålla oss friskare.

Nej svett luktar INTE illa. Svett består av vatten och salter. Det som luktar illa är gammalt smuts på kroppen som fångas upp av svetten. Eller smutsiga träningskläder. Så ta hand om din hygien och TVÄTTA dina träningskläder så slipper du en illaluktande svettlukt.

Så att svettas är BRA och ett bra sätt att rensa ut slaggprodukter och gifter från kroppen.

Om man har svårt för att svettas, så kan jag tipsa om att torrborsta huden. Då rensar man bort döda hudceller som ibland täpper till huden så att svetten inte släpps igenom. Samt att blodcirkulationen ökar av torrborstning vilket är en fördel för svetten.

Glöm inte att dricka MYCKET vatten när du svettas mycket, det är lätt att man får en obalans i vätskenivåerna.

 

 

 

20140505-151828.jpg

20140505-151837.jpg

Likes

Comments

Jag älskar frukostar!
Å jag älskar PROTEINPANKAKOR.

Nu imorse gjorde jag den godaste jag någonsin har gjort, så jag bjussar på receptet:
2 skopor proteinpulver (chokladsmak hade jag)
2 äggvitor
2 msk kokosmjöl
2 dl mjölk

Blanda samman och stek i kokosolja.
Servera med färska jordgubbar och kvarg.

Det är den perfekta lördagsfrukosten

20140515-090727.jpg

20140515-090740.jpg

Likes

Comments

Min dröm håller på riktigt på att bli verklighet! Det är inte lång väg kvar nu.

Jag har i så många år drömt om att stå på en Fitness scen. Det var i början av 2011 som jag på riktigt bestämde mig och har sedan dess tränat målmedvetet för att ta mig till scenen. Nu har jag haft en graviditet och fött en underbar vild liten tjej (jan 2013) däremellan. Jag höll igång med träningen under graviditeten, gjorde allt för att inte tappa den lilla muskelvolym jag byggt upp.

Men nu har jag kört på hårt i 1 år, och kroppen börjar ta sig. Jag ser potentialen i min kropp och jag märker definitivt en grym utveckling. Jag ser målet och känner att jag kommer att stå där på scenen i slutet på november i min allra första Fitness tävling.

Det är oerhört hårt arbete och enormt mycket tid som jag lägger ner på detta, och jag älskar verkligen varje sekund av det. Det är inte bara att gå till gymmet och bygga muskler, musklerna måste byggas proportionerligt, det är symmetrin som man bedöms på och inte muskelvolymen. Det tar tid, det krävs tålamod och det krävs definitivt planering.

Jag är nu registrerad i SKKF Svenska Kroppskulturförbundet och är då en riktig Fitness Atlet. Det är med glädje och  stolthet som jag berättar att jag nu tillhör MM Sports Team.

Det är detta Team som kommer jag representerar och tävlar för. Så enormt stort och mäktigt att känna att de tror på mig och att de väljer att stötta mig som Fitness Atlet.

-WOW säger jag, detta är så stort och jag är så lycklig och stolt!

Nu är det på allvar!

Sen att MM Sports är den absolut bästa butiken vad gäller kosttillskott, träningskläder och tillbehör gör ju saken ännu mer fantastisk.

MM-Athlete MM Sports_Logo sta°ende_RGBMM Sports

 

Likes

Comments