När vi är på resande fot som familj så är det många behov som skall tillgodoses.
Melvin vill ha en pool, jag vill ha ett gym. Hittills har vi haft det på båda ställen som vi bott på.

Att leva ett träningsliv här är ganska så behagligt och enkelt.
En typisk dag ser ut så här:
Morgonpromenad med barnvagnen på stranden 1 timme.
Simtur i poolen 30-40 min på förmiddagen.
Sen på em ett gympass.

Matupplägget ser ut som följande:
Frukost: yoghurt med müsli och färsk frukt (müslin här är oftast bara lite havregryn), 2 kokta ägg alt 1 omelett, kaffe och vatten.
FM mellanmål: yoghurt och 1 näve nötter.
Lunch: oftast Stekt ris med kyckling och ägg, eller någon thai curry. Jag äter ris till lunch för att få energi.
EM mellanmål: frukt och nötter (när vi kommer till Koh Lanta 1 aug där vi ska bo sen så kan jag lättare få i mig ägg som jag tillagar själv. Så länge får frukt och nötter räcka.
Middag: Kyckling el räkor med grönsaker, inget ris el nudlar till.

Sen massor av vatten, tror lätt att jag dricker en 3-4 liter om dagen.

Är på jakt efter chiafrön, som jag kan äta som mellanmål.

Gymmet här på det här hotellet i Khao Lak har en heltäckningsmatta som golv. Luktar as fräscht…, not!
Men det finns allt jag behöver så jag är nöjd.

20130628-103223.jpg

20130628-103238.jpg

20130628-103252.jpg

20130628-103317.jpg

20130628-103334.jpg

20130628-103425.jpg

20130628-103450.jpg

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - Click here

Likes

Comments

Imorgon flyger vi till Thailand och där kommer vi att bo i 6 månader framåt.
-Ja varför kan man fråga sig, och ja svaret är enkelt, för att vi kan.
Vi kommer att vara föräldrarlediga med Charlie och Melvin ska gå i Svensk skola. Så den 1a Augusti ska vi vara på plats i Koh Lanta. Innan dess ska vi resa runt lite.
Jag som då nu kommer att vara inne i min hårdsatsning på BodyFitness debut till Juni 2014, kommer att behöva ha tillgång till ett bra gym hela tiden.
Vilket känns som en grymt svår utmaning, för hur många ”biffiga” thailändare finns det?
Men en liten hjälp som jag har är ett TRX system. Med hjälp av det så kan jag enkelt träna hela kroppen vart och närsomhelst.

20130619-080147.jpg

20130619-080138.jpg

Likes

Comments

Hade en så skitdag igår!

En sån dag där allt skiter sig och humöret är i botten likaså energin.

Det sköna med dessa dagar är att efterföljande dagar bara trappas upp och blir bättre och bättre. Och det känns redan lite bättre idag.
Det gäller att medvetet göra sina tankeval. Jag väljer medvetet att alltid försöka se livet från den ljusa sidan.
Då blir allt så mycket bättre.

Fick ett passande budskap på mitt Yogi te igår.

20130614-085347.jpg

20130614-085359.jpg

Likes

Comments

Är mitt inne i ett 3veckors program med tunga vikter, få repetitioner och många set. Idag var det bendag.
Och då är det riktigt tungt som gäller, och back to basic.

Körde följande träning:
-knäböj
Uppvärmning med bara stång, 30st.
5 set med 6-10 rep. Byggde på mer och mer vikt och stannade på 55 kg.

-raka marklyft
Uppvärmning med bara stång, 30st.
5 set med 6-10 rep. Byggde på mer och mer vikt och stannade på 60 kg.

-sittande benpress
4 set med 8-12 rep.
Sista setet bara pressa igenom mjölksyran genom att lätta på vikten och bara mata 20 rep.
Burns burns burns!!!

-legcurl
5 set med 8-12 rep

-abduktion
15 rep Sittande med ryggen mot sätet, 15 rep sittande med ryggen rakt upp, sen 15 rep halvt ståendes.
3 omgångar

Done och mjölksyran och stumheten är ett faktum.
Detta blir en härlig träningsvärk sim kommer att hänga i ett par dagar.
Love it!

20130611-222746.jpg

20130611-222804.jpg

Likes

Comments

Jag jobbar bl.a. Som bootcamp instruktör. Just nu har jag 4 pass i veckan. Men jag tränar själv bootcamp träning 1 gång i veckan.
(Utöver mina ordinarie träningspass 3 på gym och 1 hemma)
När jag tränar så är det på en hinderbana. Med hinder som välta traktordäck, armgång, dips, lyfta alla möjliga saker och en vägg på 4 m och bara ett rep att dra sig upp med.
Så galet roligt är det och träningsvärk i precis hela kroppen får man.

20130608-175533.jpg

20130608-175544.jpg

Likes

Comments