Jobbar som mediesäljare och då pratar vi ofta om olika målbilder, vilket jag också använder nu med träningen. Har man sitt mål nedskrivet så är det betydligt lättare att nå det.

Så jag delar med mig av min målbildsmall här nedan för alla som är intresserade =)

Mitt mål: Stå på BodyFitness scenen år 2012

Tänk så här när du ska sätta personliga mål och skapa en målbild:

1. Vad vill du uppnå/ha?
Här formulerar du exakt vad du vill ha (förväxla inte det med vad du inte vill ha) som du kan uppnå själv (inte som du vill att någon annan ska fixa åt dig). Försök att vara så specifik som möjligt. ”Jag vill tävla i BodyFitness” är inte specifikt. ”Jag tänker tävla i BodyFitness 2012” är specifikt.

2. Vad skulle det betyda om du fick det du vill ha?
Det här svarar på frågan vad dina ansträngningar faktiskt ger dig när du sätter mål.

3. Hur vet du när du fått det?
Beskriv vad du ser, hör och kommer att känna när du får det.

4. Hur kommer jag och alla andra veta när du fått det?
Beskriv vad andra kommer att se, hör och känna när du fått det.

5. När vill du ha det?
Beskriv när du ska ha det. Att sätta mål handlar om att sätta en tid.

6. Vad är det som hindrar dig från att redan ha det?
Det här hjälper dig att se vilka hinder som finns, och när du vet det så ser du lättare vad det är som behöver göras för att komma över dem.

7. Hur kommer det du vill nå att påverka andra delar av ditt liv?
Det här är något som är lätt att glömma bort. Det finns antagligen både positiva och negativa konsekvenser att fundera över i din målbild.

8. Vad har du redan idag som kommer att hjälpa dig att nå målet?
Se närmare på vilka resurser du har som blir dina verktyg att nå fram till målet.

9. Vad behöver du skaffa för att nå målet (kunskaper eller annat)?
Det är dags att bli specifik igen. En positiv attityd är alltid bra att ha, men det är bättre att säga att ”jag ska ta hjälp av en personlig tränare som underlättar min träning framåt, istället för att kämpa på själv och öka risken för skador som kan sätta stopp för att nå mitt mål”.

10. Hur kommer du lättast till målet – hur ser målbilden ut?
Vilket är det absolut första steget att nå målet? Vilket är det första du kan göra redan idag för att komma ett steg närmare? Finns det flera sätt att börja? Vilket blir antagligen det bästa? Vilket går snabbast och blir det en konflikt mellan snabbhet och kvalitet i så fall?

 

Vänta inte, skriv ner DITT mål idag och följ mallen. Jag lovar det fungerar

Ta första steget NU!!!

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Jösses vad det stressas hela tiden.

Jag har kommit till en punkt i mitt liv då jag faktiskt inser att varningslamporna blinkar runtomkring  mig. MIG! Jag som alltid varit överenergisk, glad och full av energi. Jag som alltid har varit positiv och på alla saker, alltid haft mycket på gång. NU har jag insett att jag kommit till en gräns där jag inte har hur mycket energi som helst. Det sliter hårt på kroppen att vara högpresterande inom arbetslivet i 10 år. Det sliter på kroppen att vara mamma och fru. Det sliter även att ha igång sitt sociala liv. Eller inget sliter i sig, men alla delar kombinerat och under samma dag det sliter efter många års utövande.

OK utöver ett extremt krävande arbete så har jag dessutom lagt till med 11-12 träningspass i veckan.  Ok träningen har behövts för att orka. Men för att orka träna ännu hårdare så insåg jag att jag var tvungen att trappa ned på jobbet och bara försöka hålla mig till att arbeta 100% istället för 150%. Låter galet, men är sant.

Så nu efter sommaren så har jag faktiskt dragit ner på arbetstiden och då istället ökat på träningstiden. Det verkar dessutom ta ett tag innan jag vänjer mig vid att jobba i ett lugnare tempo. Det är svårt att säga stopp till sig själv, säga just stopp det där får vänta tills imorgon, världen går inte under. Jag har smått kommit in i det tänket och det blir lättare och lättare för varje dag, men det tar tid.

Ex på en dag i mitt liv nu:

5:30 ringer väckarklockan

5:35 kollar av mailen som kommit över natten

5:40 drar igång en nespresso, häller i en halv skopa vanilj proteinpulver av märket Olimp.

5:45 morgonpromenad

6:30 dusch

7:10 bussen till jobbet

8:00 på kontoret

9:00 kundmöte

12:00 kundlunch el lunch framför datorn

14:00 kundmöte

17:00 hemåt

18:00 hämta sonen på fotbollsträning

19:00 äta middag

19:30 sätta på en tvättmaskin

20:00 gymmet

21:15 hemma igen, natta sonen

21:35 dusch

22:00 hänga tvätt

22:15 ta fram träningskläder till imorgon

22:30 kolla mailen, slutföra det som inte hanns med under arbetsdagen (detta moment sker endast varannan-var tredje dag nu för att orka, det är just det här jag behöver ta bort ur min vardag. Jag jobbar på det)

23:30 läggdags

0:00 soverJa sen ska jag hinna med kompisar, maken, sonen och allt där emellan. SÅ jag ber om ursäkt att jag inte hinner jämt, men jag jobbar på det, jag jobbar verkligen på det.

Men vad fan är det då för jobb jag har som är så extremt krävande?

Jag jobbar som mediesäljare med budgetmål, möteskrav, stora ppt presentationer, kreativa kampanjupplägg som tar extremt mycket tid och kräver ett oerhört engagemang, hela dagarna. Det är tufft men så kul och jag älskar mitt jobb det gör jag verkligen. Men det sliter att ligga på topp på allt. Och nu är det träning och familj som är mitt fokus, så jobbet där får jag kanske nöja mig med att bara vara bra och inte bäst.

Man måste inte vara bäst JÄMT!

Nu ska jag kolla på Idol och bara vara med min familj, om ett par timmar ringer väckarklockan igen och en ny träningsdag startar, då är det rygg som gäller på kvällen i gymmet

Ta hand om er

 

 

Likes

Comments

Jaha då var man där då, den berömda platån. Jag tränar å tränar, äter och äter men utvecklingen går sakta nu. Grymt irriterande. Jag kan erkänna att jag slarvar då med cardion, får det inte riktigt att fungera i rutinen.
Av flera anledningar egentligen
1. Jag är för bekväm, just Face it!
2. Jag får inte tiden att räcka till
3. Dåliga ursäkter
4. Bara dum
Så nu drar jag igång med en 40-45 minuters morgonpromenad igen. Känns lättare att få till en rutin varje morgon, även om det är tidiga morgnar som gäller. Klockan ringer 5:30.
Samt att jag skall beställa lite Ripped Fuel och testa med det ett tag.
Så får vi se om jag lyckas ta kroppen till nästa nivå och få till lite synliga resultat inom kort.
Hejja på nu, jag behöver Verkligen en push nu. Längtar efter en synlig förändring för att få ny kraft att köra på ännu hårdare. Det är tungt nu ska jag ju erkänna.

Det är verkligen ingen enkel uppgift att bygga muskler som tjej. Jäklars vad jobb, slit, planering, svett, frustration, vilja, tålamod och målmedvetenhet det krävs. För det tar tiiiiiiiiiid. Så tur som fan att det är kul.
Jaguar bestämt mig upp låtit ess scen ska jag, hoppas att jag hinner till nästa år, annars får det ta ett år till. Har inget att vinna på att skynda för fort.

Hejja Hejja mig, ladda ladda,pepp,pepp

He på er

Likes

Comments

Kl 10:00 idag körde jag igång med PT. Ben var på dagens schema.

Då jag är lite dålig på att köra ordentligt med cardio träningen så har vi ju nu lagt upp schemat med mer förbränning i gympassen.

Förra veckans benpass körde jag hopprep mellan varje benset. Idag var det dags för Burpees mellan väldigt många övningar. Gaaah det är såååååå sjuuuuuukt jobbigt, men bra för då inser jag att jag MÅSTE jobba på Cardion själv, mer strikt än jag gör.

Nedan en bild på hur man gör en Burpee.

Passet bestod av:

Knäböj:

– 20 rep bara stång-  följt av 30 sek burpees

– 20 rep 30 kg – följ av 30 sek burpees

– 15 rep 35 kg- följt av 30 sek burpees

– 12 rep 40 kg- följt av 30 sek burpees

Benspark:

– 25 rep låg vikt (vet ej vad den var)- följt av 30 sek burpees, 10 st utfall på varje ben, ena benet på enbänk, sen sist skidgång växla arm och ben i luften.

-Benspark dropset började tungt och trappade neråt- följt av 30 sek burpees, 10 st utfall på varje ben, ena benet på enbänk, sen sist skidgång växla arm och ben i luften.

-Benspark dropset – följt av 30 sek burpees, 10 st utfall på varje ben, ena benet på enbänk, sen sist skidgång växla arm och ben i luften.

-Benspark dropset- följt av 30 sek burpees, 10 st utfall på varje ben, ena benet på enbänk, sen sist skidgång växla arm och ben i luften.

 

LårCurl:

– 25 rep på 23 kg

– Dropset

-Dropset

-Dropset

Avslutade med en 15 min jogging på band.

 

Sen var jag heeelt slutkörd, men riktigt super nöjd med min insats idag.

Ikväll blir det middag hos några vänner. Då ska jag unna mig lite champagne, jag älskar ROSA champagne

Likes

Comments

Aj aj aj…

Körde bröst och Axlar idag med PT´n och jag är så otroligt stel och orörlig i axlarna. Så jag har super svårt att få kontakt i bröstmuskeln.

Vi startade hela passet med att värma upp med dips, sedan körde jag igång med ett superset av dips-stående flyes för bröst. Matade på bra i 4 set och började få till ett ordentligt pump. För att sedan gå vidare till bänkpress…. och i princip där tar axeln slut. Det bara funkar inte, bara axeln som vill in och träna inga bröst muskler släpps igenom alls. Så när vi började lägga på vikter för att tvinga bröstmuskeln att gå in och jobba så viker sig axeln i princip och tar tvär stopp. Vi körde på ändå rätt aggresivt för att se om det skulle lossna lite granna, men icke sa nicke. Testade även 4 set med sned bänkpress, samma där.

Sen skulle jag göra armhävningar, och det gick inte, jag kunde inte ens göra 1 enda, vilket var sjuuuuuuuukt frustrerande. Jag vet ju att jag orkar, men nu bara gick det  inte. Min PT garvade ihjäl sig, sedan beordrade hon mig att uppsöka en Naprapat, så att jag kan få ordning på min stelhet. Den hämmar mig alldeles för mycket nu.

Så imorgon är det bara ringa och boka tid. Jag fick lite tips på bra idrotts naprapater. Men har ni något tips så tar jag tacksamt emot dem också, Centralt i Stockholm behöver det vara.

Är det någon som gått igenom liknande? Hur kom ni förbi denna orörlighet????

 

Guuuu djup suck altså!!!

Tjollahoppsan för nu

Likes

Comments

Idag kom mitt paket, äntligen!!!

Paket som innehöll Mass Tech, för muskeltillväxt, Olimps Proteinpulver och Aminosyror EAA. (Mass Tech är ju förvisso inte till mig utan till maken.)

Det braiga med detta paket är att jag beställde det från MM Sports (första gången jag handlar där) och då beställde jag Body Science EAA med smaken Pear. Men jag fick ett samtal från MM Sports efter någon dag där de berättade att min köpta (redan betalt med kort i förväg) produkt EAA var slut i lagret. De hade en liknande produkt EAA-X men den kostade 100 kr mer än den jag köpt. Och jag som redan betalat med kort i förskott. Då sa de att de bjöd på den 100-ingen och skulle skicka mig den lite dyrare produkten i alla fall, så att jag inte skulle behöva vänta.

Det kallar jag service på hög nivå. TACK MM SPORTS!!!!

Nu ser jag fram emot att testa EAA-X imorgon i samband med mitt axel-bröst pass tillsammans med min PT.

Idag vart det ingen träning då det varit för mycket jobb. Men destå mer kraft att ge imorgon =)

 

Tjollahopp för idag

Likes

Comments

Jag har hittat grymmaste grymmast spellista för träning. Denna har jag alltid när jag springer, och den funkar också jätte bra i gymmet.

Armin Van Buurens favorit låtar. Listan innehåller då altså bara trance musik. Som jag tycker är den bästa musiken att träna till. Men vi alla är olika.

Enjoy för de som vill (Det är en publik spellista som man prenumererar på altså ingen som jag satt ihop själv.)

Armin van Buuren’s A State of Trance Radio Tunes

 

 

 

Likes

Comments

Igår körde jag ett hårt Bröst och Axel pass med där jag Triset ade hela passet igenom. Jag körde detta pass själv och är riktigt nöjd med hur hårt jag lyckades pressa mig själv utan PT´ns hjälp. Lyckades åstadkomma total utmattning och enorm bränna i axlarna. Riktigt nöjd över min prestation.

Så här körde jag:

– Uppvärmning med liggande hantelpress – plan bänk- 25 st

– Triset beståendes av:

Liggande Hantelpress 15 rep – Cablecross 15 rep -Stående Flyes snett uppåt 15 rep

– Omgång 2 blev det 15 rep på varje men tungt, riktigt tungt

– Omgång 3 blev 12 rep

– Omgång 4 blandat 10 och 12 rep, här hade jag ett sådant pump rakt igenom och adrenalinet pumpade genom hela kroppen =)

Då var det dags för Axlarna

– Först 4 set med Dips

– Triset beståendes av:

Stående hantelpress med hantlar 15 rep – Axellyft åt sidan 15 rep – Cubansk Press ( 90 graders vinkel med armarna, rotationen är i armbågen uppåt) 15 rep

– Omgång 2 samma som 1an

– Omgång 3 orkade jag bara 12 rep

Sen avlutade jag med en snabb supersettare av axeln

– Sittande omvänd flyes i dragmaskin, 12 rep – Ståendes axeldrag med rem 12 rep (börjar med armarna parallellt utmed kroppen, drar båda armar uppåt)

– Omgång 2 samma, men aj aj aj vad det smärtar och bränner här

– Omgång 3, tar ut mig totalt fast orkar bara 10 rep på vardera.

Efter detta hade jag både mjölksyra och ett ordentligt tryck i framförallt axlar och även i utkanten av bröstmuskeln. Då hade jag gymmat i 40min så jag avrundade med 20 min på löpbandet.

 

Frågan är då hur jag mår idag?

-Jo svårt att lyfta armarna, en ordentlig träningsvärk i axlar och utsida av bröstmuskeln. Imorgon har värken nått sitt klimax.

 

Delar med mig av lite bilder från vår USA resa, för att byta ämne totalt =)

Nu ska jag ta tag i lite trädgårds arbete!!!

 

 

Likes

Comments