Jag är såååå lycklig. Träningen går så himla bra nu. Undrar om det beror på att jag äter väldigt lite kolhydrater eller om det är morgonpromenadens verkan????

Igår i alla fall så körde jag ett hårt Benpass. Jag hade mannen med mig och han kunde då passa, så min tanke var att jag skulle köra på en nivå på knäböj jag tidigare inte vågat mig på att köra. OCH OJ VAD BRA DET GICK!!!! =)

Knäböj:

Set 1) Uppvärmning > 25 rep på 20 kg

Set 2) > 15 rep på 40 kg

Set 3) > 10 rep på 50 kg

Set 4) > 8 rep på 55 kg

Set 5) > 6 rep på 60 kg

Jag har aldrig tidigare kört med vikten 60 kg. Det är ju min kroppsvikt =) Vilket betyder att jag lätt kan köra både set 4 och 5 nästa gång uppe på den vikten.  Så Najs, och jag lyckades hålla en bra hållning i alla fall i 5 rep.

När jag kört färdigt i knäböj så tänkte jag att jag skulle maxa även på Benpsparken.

Set 1) Uppvärmning > 25 rep på 25 kg

Set 2) > 15 rep på 43 kg

Set 3) > 12 rep på 57 kg

Set 4) 4 rep på 71 kg, 2 rep på 57 kg, 4 rep på 43 kg, 5 rep på 23 kg

Set 5) 3 rep på 71 kg, 5 rep på 43 kg, 5 rep på 23 kg, aaaaaaj vad det bränns här, så skönt!

Riktigt nöjd med det settet också, sen gick det inte att köra på i samma tempo. I lårcurlen så var jag heeelt slut. Utfall likaså. Men körde en bra vad omgång. 3 set 20 rep på 20 kg.

När jag i morse gick ut på morgonpromenaden så kände jag en en mega träningsvärk som var på gång, och den kommer mer och mer nu under dagen. Ha ha.

Min Frukost i morse

Morgonpromenaden

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - Click here

Likes

Comments

Älskar mina morgonpromender!

Jag bor ju ute på landet i skärgården, och det är så otroligt mysiga och härliga stigar och skogsvägar jag hittar varje dag.

Grejen är att vi har bara bott här i lite drygt 1 månad och morgonpromenaderna har blivit mitt sätt att utforska området. Det är coolt när jag strosar och plötsligt ser en stig, som jag börjar knalla på, och helt plötsligt så dyker jag upp någon annan stans än vad jag trott. Som tex i morse då jag hittade en gammal väg, och hamnade i ett helt annat område.

Kolla själva hur min väg såg ut i morse =)

Sen en till fantastisk grej är att det växer svamp KANTARELLER  i mängder här omkring, jag ser små svampställen på morgonen när jag går och dem memorerar jag för att gå tillbaka senare på dagen och plocka dem, mo ha ha ha!!!

Å titta vad det blev till middag:

Färsk Hälleflundra, färskpotatis och färska smörstekta KANTARELLER toppad med lite ruccola. Gudomligt himmelskt!

Annars idag blev det bara en morgonpromenad, vilodag idag. Imorgon blir det rygg.

Likes

Comments

Jag träffade en vän som jag inte träffat på ett tag igår och hon brast ut:

-Vad bitig du har blivit!!!

Det kan nog vara det bästa jag hört på länge. Men är det inte konstigt att man blir glad av att höra de orden, ha ha. Jag menar hur vanligt är det att tjejer blir glada över att höra en sådan kommentar? De vanligaste en tjej blir glad av att höra är väl typ ” Vad smal du blivit, vad fint hår du fått, vilken lyster, vad fin klänning” m.m Men nej då inget kan göra mig gladare just nu än att höra någon säga just det hon sa ”Vad bitig du blivit” Ha ha underbart!!! Jag är så stolt över att jag har tränat så bra faktiskt. Man börjar på att se ordentliga konturer nu över armar och axlarna.

Samt sedan jag startat med morgonpromender och förbättra kosten lite (Äter minimalt med kolhydrater och mängder med protein) så tycker jag att jag får ett helt annan tryck i musklerna när jag styrketränar. Får liksom betydligt mer kontakt och kan verkligen spänna till i slutfasen av varje övning nu sen 1 vecka tillbaka.

Jag känner att jag är PÅ GÅNG helt klart!!!!!!! Här kommer lite suddiga bildbevis ialla fall.

Ciao


Likes

Comments

I söndags startade jag med morgonpromenader. Jag måste lite smått börja förbränna lite fett. Då jag kört hårt med min uppbyggnadsfas och lyckats riktigt bra (3 kg muskeltillväxt på 3 månader) så har jag tagit beslut om att jag numåste köra morgonpromenader och bli ännu striktare med kosten. Jag kör nu 43 min varje morgon, då hinner jag med 3,6 km. Imorgon skall jag hinna med 4 km på 45 min.

Då detta med morgonpromendar är nytt för mig så skulle jag bli glad om någon kunde dela med sig av bra tips, som ex stämmer det att man ökar förbränningen om man dricker en kopp kaffe innan?

Själv tar jag en proteindrink innan jag går ut, för att tillföra musklerna protein, så att förbräningen inte börjar nalla på mina muskler, det vill jag ju inte. Samt att proteinet också får igång citronsyracykeln, en process i kroppens celler som hjälper till med energiförbrukningen.

Jag sökte lite på detta med morgonpromenader för attta reda på mer ren fakta och hittade ett exempel på en studie som genomförts av elever på Idrottshögskolan, se hela här

”Uttdrag gällande förbrännings studien”

Och nu till det som alla undrar över.. hur var det med fettförbränningen? Föga överraskande var den signifikant högre under den promenad som utfördes i ett fastande tillstånd.

Före frukosten låg förbränningen av fett på 20±4,9 g, efter frukosten låg den på 14±6,5 g.

Den procentuella fettförbränningen låg på 54±14% (före frukost) och 37±14% (efter frukost). Kvinnornas procentuella förbrukning av fett var högre än männens (64±9 vs 47±12%).

There you have it, boys and girls, vill man förbränna fett så är det bäst att promenera före frukosten.

Tog bild på mig själv på gymmet och insåg att det finns muskler där under fettlagret, jag vill få fram dem lite lite mer NU!!!!

Och här skulle det vara fina bilder på mig, total fail, lyckas inte ladda upp dem =( Får ta dem en annan gång helt enkelt.

Likes

Comments

Om 15 dagar åker vi till USA i 3 veckor. Ska bli helt underbart =)

Jag vill ju stå där på strandgymmet i Florida och ha en hyfsat sjysst kropp  med lite konturer synliga. I och med att jag har satsat hårt nu på att bygga så har jag inte riktigt kunnat bränna fettet och få fram synliga konturer. Men då jag nu efter förra veckans mätning såg att jag lyckats otroligt bra med 3 kg muskeltillväxt på 3 månader, så kan jag nu med gott samvete lägga in lite fettförbränning.

Så nu startar jag med 1 timmes morgonpromenad varje morgon i alla fall fram tills vi åker. Jag lägger in ett kost schema med minimalt (helst inga) kolhydrater.

Jag tog med mig sonen ut i morse på 1 timmes promenad. Hann gå 5 km på den timmen.  När jag kom tillbaka så bestod min frukost av 200 g äggröra, 200 g Mini Kesella med färska blåbär och en kaffe med mjölk.

Nu kör vi och ser vad som hinner att ske med kroppen på denna korta tid.

Ska senare idag iväg och köra mitt biceps/triceps pass också.

Likes

Comments