Igår hade vi tenta! Och efter det drog vi ut och tog några öl tillsammans. Slutade med 12 öl och ett helt paket cigg.. Idag är det sängläge som gäller!

Hejsan!
Står just nu utanför Biopalatset och väntar på min kollega! Vi ska gå och se på "hitta Doris" Hahaha
Litet internt skämt, hon kallar mig för Doris
😂

Göteborg under helgen har två av de värsta sakerna jag vet.. Mycket folk och att man måste vänta. Vänta på sällskapet, vänta på spårvagn, vänta på buss, vänta på att det ska bli grön gubbe så man kan komma över de högtraffikerade vägarna x)

Innan så har jag varit och hämtat ut mitt Gu-kort! Trodde det skulle vara mycket mer folk men jag var typ den enda och en kille som väntade på att de skulle kunna skriva ut hans kort! Haha sucker..
Sen så smet jag in på Edblad och köpte en present till Sara som fyller år snart! Nästa helg är det fest för henne och hon önskade sig ett smycke från Edblad :)

Patric är iväg och dömmer första brottningstävlingen för säsongen och han svarar inte mig.. Suck!!
Mamma är hemma med en kämpig brorson som inte vill äta och pappa är sjuk.. Så ingen som kan prata med mig i telefonen!!!
Hoppas på att Anna-Lena kommer snart annars blir jag galen haha

/Michaela

Tjänare!
Nu är min sista lediga vecka snart slut.. Sen börjar kaoset med skola, föreläsningar och massa med läxor!

Vi har varit och käkat lite middag hos patrics föräldrar ikväll, grillad kyckling och sallad! Kycklingen började brinna mitt i allt haha, men jag gillar ju bränt kött så det var asgött enligt mig
😂
Jag har hunnit få tre av fyra skolböcker och jag fick ett mejl om att den sista ska komma eventuellt imorgon ^^
Nu ska jag se klart på första avsnittet av Tunnelbanan och gå och lägga mig sen
💕

Hejhej!
Nu har vi precis vaknat upp efter gårdagens rabalder! Eftersom min födelsedag närmar sig så hade jag och Patric bestämt att vi skulle bjuda mina föräldrar med respektive och hans föräldrar på lax-och räkkryssningen som går runt Göteborgs skärgård. Så igår var det då dags!
Det var verkligen supertrevligt och jättegott! Mamma och patrics mamma är som bästisar så de hade ju fullt upp där..
Kryssningen går från klockan 18.30 - 21.30 (Rekomenderas varmt!)

Efteråt så sa vi hejdå till pappa och Annika och jag trodde att vi skulle åka hem men mitt i nordstan så bestämmer sig alla för att vi ska gå någonstans och sätta oss... Lycka till morsan tänkte jag när jag såg hennes skor men det gick ändå hyfsat!
Vi hamnade på John scotts tillslut och jag drack en Corona bara.. Efter all laktos på båten så hade jag gaaaanska ont nämligen!
Vid 23-tiden så drog vi oss till bussen och pendeltåget.

Summan av allt så blev jag jätteglad över att ha alla våra föräldrar ihop för första gången och de verkade tycka att det var roligt! Förhoppningsvis kan de tänka sig att träffas ihop igen snart :-)

Idag ska vi åka och handla.. Urk. Men det behövs! Så nu måste jag ställa mig och planera maten för resten av veckan!

Michaela

Älskade Cypern! Varmt som faan... Men så himla fint. Hade fruktansvärt med hemlängtan och längtan efter min lilla kisse.
Vi ägnade 8 dagar åt att ligga vid poolen och dricka öl och bara götta oss. Jag brände mig ordentligt men men är det 30+ så får man lov att acceptera det!!

Innan vi åkte till Cypern så åkte vi till Hven med mamma och Martin! Jag fick äran att köra ner till Karlskrona och jag hittade två kompisar på vägen som jag hörde ikapp med hela vägen ner! Skitroligt hade jag! Det snarkades gott i bilen från de andra..

För att komma till Hven måste man åka en färja över och jag som är sjösjuk tyckte det var lite jobbigt.. Väl framme så promenerade vi till stället där vi skulle hämta cyklarna som vi hade hyrt i förväg! (Jag KAN inte cykla). Det blev en massa gap på de andra som cyklade som om de var med i ett jäkla marathon-lopp...
Det var meningen att vi bara skulle lämna våra saker för att sedan ta oss till hamnen för att boka ett bord för middagen. Mitt i allt så började det spöregna så vi fick söka skydd i ett litet växthus som en tjej hade som ateljé! Hon gjorde helt fantastiska saker av keramik. Synd att det inte riktigt är min stil ^_^
Iallafall.. Efter ex antal timmar så kom vi fram till hamnen men de ställena som vi hittade hade inte öppet på kvällar.. Så det var bara att sätta sig på cykeln och cykla iväg igen.. Vi har tvungna att äta lunch mitt i allt med så att jag fick tanka lite energi haha..
Vi hittade iallafall inget ställe att äta på. Mycket pågrund av att Martin skulle stanna och fota varenda liten sten han såg x) det slutade iallafall med att jag och Patric cyklade tillbaka till hotellet och bokade ett bord på restaurangen där.
Vi åt skagenröra till förrätt, hare med potatisgratäng till varmrätt och en brownie till efterrätt!

Dagen efter så var jag och Patric helt uppe i att fånga Pokémon i regnet! Vi tog en tidigare färja hem och jag sov seriöst hela vägen hem..

Herregud säger jag bara..!!! Den 29 Augusti börjar jag på UNIVERSITET!!

Renoveringen går framåt! Igår tapetserade vi färdigt. Vi använde oss av en renoveringstapet som vi sedan ska måla på!
Idag ligger jag i sängen med huvudvärk och förkylning som gör mig illamående..
Patric och hans pappa är just nu påväg till Ikea och Bauhouse.
Planen är att vi ska måla en gång i eftermiddag och eventuellt en gång till ikväll.
Jag hoppas på att jag ska må lite bättre och kunna följa med och måla ikväll..