Jag måste ta och be om ursäkt för det plötsliga avbrottet på en vecka. Saken är den att jag inte orkade tänka på att skriva här när jag låg i sängen med halsfluss och feber. Vi bestämde oss efter några dagar med min sjuka att faktiskt åka in på sjukhuset. Och det var en jäkla tur då jag fick dubbeldos antibiotika i fem dagar och massa pain killers. Vilket gjorde att jag efter några dagar kunde stå på benen igen och må någorlunda bra.

Den 3e, i fredags, tog vi flyget hem till Sverige. Med 8 minuter till incheckning hann vi på flyget och vilken lättnad det var.
Nu har vi varit hemma några dagar och jag kan faktiskt säga att jag är väldigt lycklig att vara hemma efter förra veckans otrevligheter. Trots att den sista veckan inte blev som vi tänkt oss har vi fått med oss så otroligt mycket minnen tillsammans. Vi är så nöjda och glada över att vi gjorde denna resa, en resa vi aldrig kommer glömma. Man lär sig verkligen att uppskatta det fina land vi bor i, och alla runt omkring sig.

Tack alla som följt oss under den resa, ni är underbara. Ta hand om er!

Ledsen för dålig uppdatering, men det är såhär att jag har de senaste två dagarna legat inne med feber och jätte ont i halsen. Igår bytte vi dock hotell till Kuah, den så kallade staden här på Langkawi. Dock har vi inte hunnit kolla på så mycket då min kropp inte orkar med något, men var och skrev ut medicin idag så hoppas på en förbättring snarast. Uppdaterar när jag orkar, kram

Igår spenderade vi hela dagen vid stranden och avslutade sedan den med en varsin helkroppsmassage. Så behövligt efter att man har sovit till och från på stenhårda sängar och stenhårda kuddar. Tack mamma!

Idag som ni ser på bilderna har vi varit på Underwater World, vilket ligger tvärs över gatan från vårt hotell. Jätte häftigt hur mycket olika arter det finns, alla är så fina. Men det jag är mest nöjd över är att jag för första gången i mitt liv fick hålla i en pytonorm, så häftigt!

Vi köpte med oss mat från KFC och hade vår egna lilla picknick på stranden i solnedgången. Så mysigt och fint var det.

Vi trivs så bra här, absolut finaste stranden och mysigaste stället hittills på vår resa. Idag ska vi köpa med oss mat och sätta oss på stranden för att bevittna solnedgången.

Vädret blev mycket finare igår vilket resulterade att vi åkte till stranden, jätte fin strand. Glömde dock mobilen så bilder får ni inte.

Just nu ligger vi på hotellrummet här i Langkawi, alldeles utmatta. Vi tog färjan redan vid 8 imorse och har sedan vi kom fram tagit en lång promenad för att se de båda stränderna som vi bor vid, samt gått för att kollat in affärer och matställen. Det är super fint här med mycket rörelse och turister. Det enda negativa är att maten är dyrare, men man kan ju inte förvänta sig något annan på turistställen.

Igår var det dåligt väder hela dagen, vi åkte därför till en stor marknad här i Penang på förmiddagen. På eftermiddagen hade jag en himla huvudvärk vilket resulterade till att det blev några timmar vila inne på hotellrummet för min del. Fram mot kvällen mådde jag bättre så då begav vi oss ut och åt, samt gick på bio.

Idag är det lika dåligt väder som igår, tråkigt nog. Vi hade tänkt att åka till stranden men vi får nog vänta och se till eftermiddagen vad vädret har att bjuda på.

Idag har vi legat vid poolen hela dagen, verkligen vad vi behövde. Sen nu på kvällen har vi gått runt lite på gatorna häromkring och kikat, även handlat så vi har lite frukost några dagar framåt. Nu är klockan halv 8 här och vi ska bara ta det lugnt framför något program på tv3play.

Vi checkade precis in på ett super fint hotell här i Penang. Så ja, vi har det mer än bra just nu. Hotellet byggdes för en månad sen så sprillans nytt, vilket jag älskar. Ibland behöver man lyxa till det lite!

Vi drog tidigt till stranden idag, dock var den inte som vi tänkt oss då den efter en timme blev proppad med malaysiskt folk. Samt fanns det nästan inga hotell så vi fick helt enkelt planera om vår rutt. Så, imorgon åker vi till Penang Island i några nätter och sedan vidare till Langkawi. De sägs vara två av Malaysias finaste öar, så vi är väldigt peppade.