Header

Hej ❤️
Jag är så ledsen för att jag har uppdaterat så dåligt det senaste. Jag är också ledsen för annat som har hänt.
En av mina nära och kära gick nyligen bort i cancer 💔
Jag har hållt mig borta från de flesta sociala medier och speciellt bloggen då det är det som tar upp mest av min tid/energi. Jag mår bättre nu så det finns inget att oroa sig över, det finns folk som stod närmare än mig som har det värre... det är det som får mig så ledsen
Jag är i alla fall tillbaka nu. Kan nästan säga att jag är tillbaka som vanligt men det är jag inte riktigt än. Har ju varit sjuk i en längre period vilket de flesta redan vet och jag har precis börjat komma tillbaka till gymmet igen. Motivationen är fortfarande inte på topp men den börjar komma tillbaka!
Sen när det gäller bloggen så tror jag tyvärr att jag inte kommer uppdatera den lika mycket en period framöver. Jag får se helt enkelt. Jag har lite annat som jag vill fokusera på. Allt är lite oklart just nu... Jag gillar ju att blogga men det tar mycket energi och tid! Jag kommer absolut inte glömma bloggen men det finns annat som känns viktigare just nu.
Som vanligt kan ni ju följa min instagram som jag fortfarande uppdaterar dagligen: @mikaela.andreasson ⭐️
Ha det fint så hörs vi 💖

Blog using your mobile phone - One of the best blogging apps on the market - Click here

Likes

Comments

Fläskytterfilé med PEKA kulpotatis och nyttigare sås. Första gången vi testade dessa potatisar och alltså gud va goda dem var! De är dessutom nyttiga tro det eller ej! Makrosen är så bra! Detta måste vi äta snart igen.

Likes

Comments

vardag

Onsdag här. Jag har blivit tillräckligt frisk för att kunna åka till jobbet idag. Hur mycket jag hellre vill ligga hemma så vet jag att jag måste jobba.
Fortfarande inget gym för min del. Inatt så sov jag inte så länge, hade så svårt att somna på grund av min förkylning... Och då jag fortfarande har ont i halsen så vill jag inte riskera att det blir sämre. Ifall det känns bra så kommer jag nog att gymma lite till helgen då jag är ledig!
Men nu ska jag kriga mig igenom dessa 3 jobbdagar för att sedan vara ledig igen!

Likes

Comments

träning och kost, Transformation

Så mycket skillnad på bara några månader

Jag minns att jag tyckte att jag hade en jätte stor rumpa på den vänstra bilden men inte visste jag att den skulle bli dubbelt så stor idag!

Min syn på muskler har verkligen förändrats. Små som stora - muskler i mina ögon är vackert! När jag jämför dessa bilderna så ser jag verkligen hur mycket framsteg jag har gjort men när jag kollar mig i spegeln så ser jag inte stora muskler. Jag ser en välformad kropp, ja men jag ser en kropp som jag ständigt vill utveckla mer och mer. Jag vill bygga ännu mer och ännu större muskler!

Jag har blivit så van vid mina muskler att jag inte längre ser på de på samma sätt som jag gjorde för flera månader sen. Jag antar att det är bra då jag inte längre tycker det är "manligt" att ha stora muskler.

Det är ju bara så himla BAD ASS!?

Kom ihåg att muskler är naturligt - vi föds med dem! Så varför inte ta hand om dem och göra så att de växer. För mig så känns det som en självklarhet då jag själv växer.

Min kropp var byggd för att göra det här ☀💪

Likes

Comments

mat, träning och kost

Godmorgon 🌸

Denna sena morgon (lunch) äter jag åter igen gröt! Men då jag ska hålla mig borta från proteinpulver ett tag så använde jag choklad ProPud istället vilket jag har gjort förut, funkar väldigt bra! Anser att detta är mer mättande än vanligt och för att få en riktigt god ProPud smak så behöver man ta rätt mycket ProPud. Jag mosar också i 1 banan, gör jag alltid. Ger en mycket godare smak! Toppat med lite hasselnötskräm!
En grym start på denna tisdag ❤️

Likes

Comments

träning och kost

Min motivation för att gymma är inte alltid på topp. Det kan vara svårt att få tillbaka den - hur gör jag?


Om jag har varit borta i några dagar så siktar jag på att komma tillbaka en specifik dag

Så jag försöker planera lite inför mitt pass så jag vet vad jag ska göra. Vet jag vilken dag jag ska tillbaka så kommer det vara lite enklare att gå istället för att ha det spontant. Då jag har planerat så blir det liksom nästan som att jag måste gå till gymmet den dagen.


Jag får inga mer muskler av att bara sitta hemma

Jag brukar tänka på hur mycket framsteg ett pass kan ge. Det känns inte alltid så mycket men det gör oftast mer skillnad än vad jag tror. Att skippa ett extra pass gör bara att mitt mål är ännu längre bort. Jag tjänar liksom inget på att bara vara hemma.


Jag mår så himla bra av att gymma

Gymmet gör mig bara bra så då blir det nästan en självklarhet att gå dit. Motivationen må inte vara där direkt men så fort jag är igång med mitt pass så brukar den komma tillbaka. Jag måste komma ihåg hur bra jag mår av det. Jag mår inte lika bra om jag bara är hemma och chillar en hel dag, det vet jag.


Ju längre jag är borta, desto sämre blir min styrka

En stor anledning till att jag behöver få tillbaka min motivation. Jag vet att jag kan bli så svag av att vara borta från gymmet för länge. Styrkan kan bara bli bättre om jag kommer tillbaka. Om det så bara handlar om en dag så spelar det roll! Min styrka betyder verkligen så mycket för mig! Det är den som gör att mina pass är så roliga.


Ifall motivationen är riktigt dålig så försöker jag få inspiration från mina egna medier och andras

Ser jag andra som tränar och gör framsteg så vill jag också göra det. Varför ska jag stanna hemma och må dåligt för att min motivation inte är där. Jag kan lika gärna gå till gymmet och vinna tillbaka den. Kollar jag på mina egna bilder/videos blir jag också mer motiverad. Jag ser mina framsteg och vill göra ännu mer framsteg.

Likes

Comments

Just nu har jag så blandat på min blogg och jag gillar det men jag vill ändå veta vad ni skulle vilja läsa mer av!

Vill ni välja flera så kan ni ju kommentera nedan.


kram

Likes

Comments

mat, träning och kost

Ingredienser:
1 banan
ProPud choklad
Mjölk
Vatten?

Detta är en milkshake som jag brukar göra när jag är sugen på något gott. Väldigt enkelt och nyttigt. Man måste inte använda sig av vanlig mjölk utan man kan använda soya/mandelmjölk osv... Jag brukar sällan mäta hur mycket jag har i men på ett ungefär så har jag i 250-300 g ProPud. Använder mig av en 600 ml shake. Sen så lägger ju i lite mjöl så att jag kanske uppnår hälften av shaken. Tillsätter ev lite vatten för att få den ännu mer rinnig och så självklart 1 banan. Man får göra lite på känn.

Likes

Comments

träning och kost

Det är svårt att förlora det allra sista magfettet och man man måste absolut itne förlora det. Jag tycker inte att man ser det sista fettet så det är ju inte så behövligt att förlora allt då det kan vara så svårt. Sen så funkar vi olika. Vissa har jätte lätt för att förlora fett, medans andra kan ha jätte svårt för det. Jag själv har aldrig testat att förlora det sista magfettet. När jag gick på min cut så slutade jag när jag var nöjd. Jag kunde absolut förlora mer men jag var nöjd som jag såg ut då. Det blir bara jobbigare och jobbigare ju mer man går ner så därför ville jag inte gå ner mer. Jag tycker inte att det är hälsosamt att gå ner så mycket i vikt att man knappt har något fett kvar på kroppen. Ska man tävla så är det en grej men jag tror sällan att en normal person går runt med en sån form året om.

Men jag tänkte i alla fall ge lite tips för att tappa det sista magfettet, eller magfett över huvudtaget


Ligg på ett kalorieunderskott:

Det vill säga ät mindre än vad du gör av med. En människa kan göra av med över 1500 kalorier varje dag av att bara ligga i sängen, det gör jag t.ex. Så jag tycker inte att man borde ligga under 1500, ingen ska behöva göra det... Min kropp gör av med ungefär 2500 kalorier varje dag och då är det inräknat att jag tränar några dagar i veckan. Så om jag ska gå ner i vikt kan jag ligga på 2000 kalorier för då ligger jag på ett kalorieunderskott med 500. Detta är inte ett måste. Då jag brukar göra av med mer kalorier på mina pass när jag cutar (kondition + styrketräning) så kan jag säkert ligga på 2200 kalorier. Man får testa sig fram. Men det är aldrig bra att ligga för lågt.

DENNA SIDAN kan du räkna ut hur mycket kalorier du gör av med dagligen genom att skriva in; kön, längd, ålder och träningsnivå. Jag tycker den sidan är rätt bra och den brukar stämma på ett ungefär.

Och ju mer du går ner i vikt, desto mindre behöver du antagligen äta. Det vill säga att du kommer bli svagare och det kommer bli allt svårare. Många gör då misstaget att de sänker alldeles för mycket men gör inte det! Ge det tid, det tar längre tid ju mindre fett du har att förlora. Sänker du för mycket kommer kroppen få motsatt effekt och du kommer säkert stanna i vikt istället för att gå ner då den inte har någon energi att ta ifrån.

Om du räknar makros också så är det ännu bättre! Läs mer om det HÄR


Motionera mycket/var aktiv:

Självklart är det bra att köra mycket kondition när man vill gå ner i vikt. Men ju mer aktiv du är under din dag desto mer kommer du ju gå ner i vikt. Med aktiv så menar jag inte bara gymma utan det kan handla om att promenera till jobbet eller lyfta tungt på jobbet. Om du inte är så aktiv i din vardag kommer du antagligen få jobba hårdare på gymmet. Jag tycker allt blir enklare om man är aktiv utanför gymmet också. Även om man har jätte lite energi så måste man orka göra sina kalorier på löpbandet eller så vilket ibland kan vara väldigt svårt. Jag kombinerar både styrketräning och motion. Och jag ökar min kondition ju mer jag går ner eftersom att det kommer bli allt svårare att gå ner i vikt.


Håll igång och sikta mot ett mål:

Ska du gå ner vikt över huvudtaget kan det vara väldigt viktigt att hålla igång. Självklart kommer du gå ner i vikt av att träna 1 månad med hård träning men sen om du släpper allt så kanske du riskerar att gå upp igen, beroende på hur du äter såklart. För att verkligen förlora det sista magfettet så krävs det att man håller igång. Sikta mot ett mål så kommer det bli mycket enklare. Tänk på varför du gör detta. Jag brukar tänka på hur bra jag känner mig efteråt, den känslan är ju den bästa!


Många tror att man måste göra vissa övningar eller träna mage för att förlora magfett men det är helt fel. Det allra viktigaste som jag tycker är ju kosten och att ligga på ett kalorieunderkott. Det behöver inte vara krångligare än så! Men ge det tid och stressa inget, tänk på att alltid lyssna och ta hand om din kropp oavsett vad ❤

Ifall du verkligen har viljan så kan du! Med en stark vilja kan man allt


Bulk vs Cut - 2 olika former som jag tycker är fina på sitt egna sätt. Mer fett på bulk formen men det är inget som ser dåligt ut. På min cut form har jag betydligt mindre fett på kroppen och det ser man.

Likes

Comments