Inte alla som gillar Bangkok. Men det gör vi. Älskar mylrett, alla människor, alla mat ställen som finns i varje gatu hörn. ❤️
I morse vaknade vi tidigt, gick och åt frukost på hotellet. Fantastisk frukost. Kan varmt rekommendera detta hotell om det är någon som ska till Bangkok. U Sukhomvit Bangkok heter det.👍
Efter frukost tog vi en stund vid poolen uppe på taket. Vid elva blev det för varmt att ligga där så vi gick ner på rummet och tog en dusch för att sen åka ut på lite shopping.
Efter lite shopping så tog vi en tuk tuk till china town.
Mysigt ställe men tyvärr var det mesta stängt då dom fortfarande firar det nya året.
Vi gick runt och kollade sen blev det tuk tuk till hotellet igen.
Middagen avnjöts på tak terassen...nu är det god natt för idag.💤

Hittade massa fina food trucks idag. Denna tycke vi var söt

China town på bildera ovan

Här diskas det för fullt mitt ute på gatan. Bilderna ovan. Bilden under visar ett gatukök med serverings personal i gröna tröjor

Peking Ankan hänger och väntar

Idag firas det för fullt utanför vårt hotell. Vatten krig, musik, glada thailändare. Massor av Songsam..ett jäkla liv men så kul att titta på.
Året dom firar in är 2560. Lite före vår tid.
Alla kastar vatten på varandra och ingen är säker. Inte ens polisen som har lagt sina pistoler i plast påse går säker.

I morse tog vi moppen och åkte till ett massage ställe vi fått tips om.
Johan tog olje massage. Mia tog pedekyr där fötterna blev fixade.
Johan passade även på att klippa sig. Två och en halv timmes lyx och kroppsvård för 250 kronor.

Efter frukosten blev det en morgon promenad på stranden. Underbart.
Kan berätta att alla som känner Johan som en av europas största bad kruka badar gladeligen varje dag nu för tiden......
Kan bero på att i går mätte vi upp 34 grader i vattnet....känns som att kliva i ett varmt badkar....

Då var vi tillbaka vid Mae Rampung Beach igen.Denna gång tog vi in på ett riktigt Thai hotell. Då det är Songkran/ buddistiskt nyårs firande så är det sjukt mycket thaiare här. Så även på hotellet. Vi är dom ända som inte är thai.
Vi var lite oroliga inför frukosten att det bara skulle vara thai frukost. Soppa.
Men det bjöds på denna kulinariska överraskning. Fungerade och vi blev mätta.
Det sämsta var kaffet. Pulver kaffe som var färdigblandat med socker och mjölk....blä säger vi.
Nu längtar vi hem till vår kaffe maskin. P.s Michaela, glöm inte köra hem den till oss innan vi kommer.

Glad påsk önskar vi er alla som följer oss på bloggen. Kram från oss.

En riktigt varm dag idag. Över 30 grader. Så idag blev det mycket skugga och vatten.
En lugn dag på stranden.
Efter lunchen gick vi faktiskt upp på rummet och duschade och satte på ac la oss på sängen och slumrade till. Är skönt i värmen att ta en lite lur på eftermiddagen.
På kvällen tog vi på oss skorna och gick över till den stora stranden här på ön. Tivoli stranden som vi kallar de då det ser ut som ett tivoli på avstånd. Bedöm själva....
Johan åt vitlöks grillade scalopps som var super goda.
Mia beställde in grillad lax med bakad potatis och vilköks smör, Först fick Johan sin mat, sen kom Mias bakade potatis och vitlöks smör. Potatisen var kall och det smakade som om dom sockrat smöret.
Vi sa till om att potatisen var kall så den tog dom ut..efter en bra stund så kom potatisen in igen men ingen lax.😩
Vi frågade och som vanligt i Thailand så ser dom ut som frågetecken...men den är på väg .
Efter ytterliggare tio minuter så frågade vi Hen som vi beställde av..vart är laxen...som vanligt när man sätter lite press på en thai så flyr dom. Så Johan gick upp till grillen och där höll dom på med en lax...
Tillslut fick vi laxen men då var potatisen kall igen...hahaha..så Johan tog laxen gick upp till betalningen och sa att detta är inte ok så vi vill betala och gå...så Mia fick inte så mycket mat.
Men som tur var så kunde vi beställa en god tonfisk macka sen på baren vi gick på....en kväll i Thailand😂❤️😂

Då har vi kommit till Koh samed. Efter 15 min taxiresa kom vi ner till piren i Ban phe. Där hoppade vi på slow båten till Samed.
Alltid spännande att åka dessa båtar. Dom fraktar allt möjligt. Denna gången var det bunkar med skaldjur i...plus massor av annat och massor med folk

Väl frammes så checkade vi in på vår resort. Hyggligt ställe.

Då var vi tillbaka till vårt gamla ställe🌞😀

Vi har hyrt av våra vänner,familjen Olofsson en av deras lägenheter. Jätte fin lägenhet som då självklart ligger på våning 10. Samma våning som vi hade på. Så i går när vi kom upp i hissen så gick vi självklart fram till vår gamla dörr...efter några sekunders förvirring kom vi på att det var fel😀😀😀😂. Känslan att vara tillbaka är blandad..
Eva och Lasse tog med oss till en ny resteurang som hade bord och stolar nere på stranden. När vi sett solnedgången blev det god thai mat. Kvällen avslutades på deras balkong med ett gott glas vin👍

Idag bjöd vädret till sol...Äntligen, vandrade på stranden ett tag på morgonen. Solen kämpade för att titta fram. Efter ett tag så gick vi till hotellet och la oss på taket. Helt själva. Kanon. Där låg vi fram till lunch. Hittade en Dansk resteurang där Johan fick sin favorit varmkorv..sjukt gott. Rå lök, rostad lök, remolad sås,god korv och som toppas med ättiks gurka...livet är underbart😜😜😜
Vi blev liggande resten av dagen. På kvälen blev det en lugn middag och efter det tog vi en tur till marknaden. Lite trötta efter solandet idag så gick vi till hotellet...
Väl där fick vi den chokerande nyheten från Stockholm om lastbilen som mejat ner massor av oskyldiga människor.
Det blev några oroliga minuter innan vi fick tag på barnen och även alla våra vänner.
Tänker på dom som drabbats.
I morgon drar vi till Rayong.