Header
View tracker

Ikväll fick det blev rysk yoghurt med bär som topping då det blev en väldigt tidig middag idag. Hatar att gå/sova när man är hungrig. Nu är det halv åtta hos mig och sen Sofias änglar, mån och ons är bästa teve dagen om ni frågar mig.

Mina favorit program just nu:
Bonde söker fru
Syrrorna
Sofias änglar
Du är vad du äter

Move your blog to Nouw - now you can import your old blog - click here!

  • 40 readers

Likes

Comments

View tracker

Måndag & ledig. Så skönt med en ledig måndag, och dessutom tisdag för min del. Så himla härligt, har varit och tränat imorse, dock blev det bara magträning & cardio för att jag kände mig inte helt frisk, känns som nån förkylning är på ingång.. ville inte riskera att bli sjuk. Imorgon blir det ett ben & rumppass och på torsdag äre äntligen bodypump igen.. bästa!

Har även hunnit till hudik idag och köpt två nya fönster till övervåningen, eftersom vi ska byta i hela huset.. haha! & imorgon ska jag till Bollnäs på ansiktsbehandling & umgås med mamsen.

Likes

Comments

View tracker

Ett tips till er som vill ha en snygg & skön sport bh till ett grymt pris ska springa till hm direkt eller klicka hem för endast 149kr. En perfekt sak att unna dig själv nu till julen och årsskiftet då du säkert vill börja förändra din livsstil.

Likes

Comments

Fredag. Shit vilka fredagsfeeling hörni, idag har jag en dag där jag får unna mig vad jag vill och det jag är sugen på. Så idag ska vi äta pizza till middag för sen jobbar jag hela helgen. Har hunnit varit iväg och tränat idag där jag körde ett lugnt axel och ryggpass eftersom jag har träningsvärk i hela kroppen sen bodypumpen igår med Amanda. Haha! Det vill jag säga är bästa träningen. Mitt favoritpass!

På bilden ser ni vad min A har gjort, blev så bra och snyggt här hemma nu. Så fint när det är mörkt ute och alla dessa lyser. Nu fattas bara snön på backen som försvann lika fort så man får lite julfeelings.

Likes

Comments

Denna är något som ligger högst upp på min lista på vad jag ska köpa härnäst. Nu när jag och syrran börjat träna så mycket osv, så vill man gärna ha en bra kamera vid foton och även filmer som vi ofta gör nu när vi tränar. Så tråkigt och stå med telefonen och det blir dessutom ingen bra skärpa. Vi får se när jag slår till.

Likes

Comments

Det här var min frukost imorse, dock blev jag inte så nöjd med hasselnötskrämen jag beställde hem, hade högre förväntningar än vad det smakade tyvärr. Haha.

Idag är jag ledig och ska iväg för att köpa nya gardiner till köket och sen träna ett pass bodypump på eftermiddagen, jag tänkte även åka till gymmet imorse för intervaller på maskin, men kroppen behövde vila och jag ska ju åndå få träning ikväll så jag la mig i soffan och kollade reprisen på bonde söker fru och syrrorna istället som jag missade igår pga jobb.

Likes

Comments

Kan jag nå mina mål och vad jag och min kropp förtjänar, så kan du också klara det! Det gäller att du bestämmer dig, har självdisciplin och vill nå dit du strävar efter. Bestäm dig bara.

Tre tips till dig som vill blir mer motiverad och komma igång med träningen! Kör hårt


Börja träna med en kompis, det är roligare och lättare att gymma när man har med sig någon man känner sig trygg med, det kan annars vara jobbigt och pinsamt att åka dit själv som ny och vara rädd för att göra fel, men om man har med sig någon som man samtidigt kan ha roligt med blir det mycket lättare.

Börja med att uteslut socker i en månad, tro på att du vill förändra något och att du ska klara det. Förbjud dig inte för något att äta, bestäm dig för att inte vilja ha istället. Om du förbjuder så vill oftast kroppen och hjärnan ha det ännu mer. Det är oftast dina hjärnspöken som säger att du ska äta den där godbiten. Tänkt bort det och övervinn dom. Detta funkade för mig på ett väldigt bra sätt, det fick mig att tappa sötsuget och vilja ha massa skitmat och godsaker.

Köp dig nya träningskläder och gör dig ännu mer motiverad, genom att köpa snygga och sköna kläder får dig att kanske vilja gå till gymmet och köra ännu mera. Det gör mig motiverad iaf och jag motiverar mig ofta med det för att hålla glöden och motivationen vid liv. Det funkar för mig.

Likes

Comments

Hej på er. Idag har jag fått sovit ut ordentligt efter mitt sista pass 7-22.. var helt slut när jag kom hem igår. Jobbar kväll idag så nu på förmiddagen har jag varit iväg och storhandlat, hämtat paket på posten och sen ska jag hinna iväg till soptimmen med skräp innan jag börjar jobba. Har jobbat hela veckan och jobbar även helgen, så idag tog jag fram ljusen till advent. Skulle vilja haft lite glitter i botten för att liva upp det hela, vi får se om jag hittar det nånstans.

Jag ska även börja skriva mer om träning och kosten i min blogg, hur mina träningspass och upplägg ser ut osv. Men jag kommer fortfarande skriva om min vardag och vad jag gör för er som är nyfiken. Men eftersom jag har kommit in i en ny livsstil med mycket mer träning osv, så tycker jag sådant är intressant och jag vill dela med mig av mitt till er som också kanske får mer motivation och tips från mig. Jag kommer också lägga upp mycket av recept av det jag gör så ni kan prova. Hoppas ni vill fortsätta läsa ändå, puss på er

Likes

Comments

När man inte hittar motivation eller vill komma igång med träning, vad är då inte bättre än att shoppa nya träningskläder eller mera godsaker. Idag fick jag leverans från både gymshark och mm sports. Gymshark är klart dom skönaste träningskläderna jag någonsin haft på mig. Jag handlar mesta dels från dom och aimn just nu, jag är även sugen att prova från den nya svenska träningskollektionen som har reklam på Facebook.

Likes

Comments

Tänk igenom dessa punkter vid tillfällen där ni ifrågasätter er själva varför ni började och motivera er själva när ni kommer till svackor i både kosten och träningen. 5 av dom viktigaste sakerna om ni frågar mig och jag själv använder mig ofta av dessa.

Tänk dig att du tar dig igenom 5 olika faser.
Fas nummer 1: Det jobbigaste och viktigaste steget är att gå från soffan till gymmet, klarar du det så klarar du mer!
Fas nummer 2: Prestera så pass bra att du kan känna dig nöjd när du går ifrån gymmet oavsett om det var ett dåligt pass så är det viktigaste att du försökte och gjorde ditt bästa.
Fas nummer 3: Maten, välj det nyttigaste alternativet i den mån du kan. Att falla för en frestelse betyder inte att du misslyckats, nästa gång går det bättre.
Fas nummer 4: Motivations topp, när du känner att livet och träningen flyter på ska du tänka på hur det känns och analysera på vad som gör att det faktiskt går bra.
Fas nummer 5: Motivations svacka, när du håller på att tappa gnistan så tänk på steg 1 och 4. Det är bättre att du går dit och gör nånting än ingenting, och försök tänk tillbaka på när det kändes som bäst. Sträva efter den känslan igen.

Likes

Comments