Som ni redan vet så har jag varit vaken sen 1 inatt och nu börjar jag känna mig lite smått trött, dock så måste jag vänta några timmar till innan jag kan gå och lägga mig.

Men idag har varit en lång dag då mycket har hänt. Imorse träffade jag Tyska Jenny och mot lunch tiden så bjöd hon in sig själv hos mig då jag skulle laga morots soppa. Första gången jag någonsin lagat soppa från grunden kan jag ju säga men den blev riktigt god så tyska Jenny tog till och med om, vilket är ett bra betyg!

Sedan runt två så åkte hon hem och jag bestämde mig för att bara ta det lugnt. Men nån halvtimme senare så kom en tjej som skulle flytta in här. Super gullig är hon, så hon, jag och en massa andra gick till Uni för gratis BBQ, vilket var riktigt bra! Hahah i och med att det är O week så får man gratis mat i princip varje dag, lyx!

Nu är jag hemma och tar det lugnt medan jag väntar på att Lena ska komma över. Kram på er!

Jetlagen är här. Jag kände inte av den alls när jag kom men nu inatt här så vaknade jag vid 1 och har inte kunnat somna om. Så nu ska jag vara vaken för att inte riskera att somna vid 5 och då kanske sova tills 12, det gjorde jag sist så då höll jetlagen i sig länge vilket inte var så jätte kul..

Igår blev det ingen BBQ tyvärr men det får bli en annan dag helt enkelt. Istället åkte jag och tyska Jenny till stranden för att sola lite. Inte ett enda moln på himlen men dock så blåste det. Jag kan säga att igår var inget bra strandväder, det blåste något fruktansvärt vid stranden och de ropade hela tiden på dem som badade att de skulle gå upp ur vattnet då det var hemskt strömt och kraftiga vågor! Det var även några personer som blev livräddade x antal gånger då de fastnat i vågorna!

Vi var på stranden i ca 2h och sedan kände vi för att ta oss till Jenny och hoppa ner i poolen där istället, vilket var mycket bättre!

Jag kom hem vid 18 tiden och straxt där efter så gick jag ner till Lena som också var tillbaka nu, så pratade med henne ett tag och sen var jag helt slut! Men för att sammanfatta så var det en bra dag, skönt att vara här och imorn börjar Oweek vilket jag ser fram emot!

Kram på er!

Godmorgon/godkväll på er! Onsdag morgon började resan tillbaka mot Australien och torsdag kväll var jag framme i Brisbane. Flyget hade gott jätte bra och det var bara otroligt skönt att landa och vara tillbaka. Fick bli en hotell natt i Brisbane och sedan fredag morgon så tog jag tåget till Sunshine coast. Allt gick utan problem, dock så kändes det direkt att man inte var van med fuktigheten och värmen! Från att åka ifrån -3 till att komma fram till 30 gradigt på kvällen var en väldigt stor omställning, men jag klagar absolut inte, Hahah!

Väl framme på unicentral så fick jag mina nycklar till mitt nya rum (som känns super bra) så då var det bara att höra av sig till finska Jenny så att jag kunde hämta alla mina saker hos henne. Såå kul att träffa henne igen, hon hjälpte mig att ta alla mina saker från hennes rum till mitt och sedan skjutsade hon även mig till mat affären så att jag kunde stor handla samt hämta mina andra saker ifrån Paulette.

Efter affären så tog hon och jag och lagade mat tillsammans som vi sedan avnjöt ute på balkongen, helt underbart! Senare mot kvällen kom även tyska Jenny förbi så då satt vi alla och bara pratade och umgicks, super mysigt var det.

Nu är allting upp-packat och fixat och dagens planer verkar bli en BBQ på stranden, lyx!

Kram på er!

Under våran sista dag i Auckland så besökte vi Aucklands museum. Där fanns verkligen allt möjligt och besöket var verkligen något att rekommendera!

Nu har jag varit i Sverige i en månad och äntligen har jag fått ett nytt visum så på onsdag blir det em påbörjad tillbaka resa till Australien så då ska jag bli bättre med bloggandet igen!

Kram på er så länge

I Auckland var vi såklart uppe i sky tower som låg i mitten av staden. Där fick man en jätte fin utsikt över staden och sedan fick man även veta lite mer om staden och olika typiska turism ställen som man skulle besöka. Helt klart värt det, och eftersom att vi var där på juldagen och allt annat var stängt så var det ett bra sätt att fördriva tiden.

Sista dagen i Dubai spenderade vi med att åka runt och se så mycket som möjligt då vi behövde fördriva tiden!

Det började med en sväng till mall of emirates där de har en skidbacke inne i mallet. Sedan åkte vi vidare till marinan och gick runt där ett tag. Till sist blev det att ta sig tillbaka till Dubai mall där vi åt och sedan gick upp i burj Khalifa! Helt otroligt men lite läskigt var det. Jag är så himla rädd för höjder men det gick ändå, vi var ju inte högst upp!

Efter burj Khalifa så gick vi till det stora akvariet inne i Dubai mall där vi fick gå runt och se på alla fiskar, hajar etc. Riktigt häftigt några utav delarna!

Nu är vi tillbaka i Sverige igen, men jag kommer fortsätta uppdatera lite då jag inte slängt upp alla inlägg om nya Zeeland än! Kram på er

Jetlaggad är man kan jag ju säga. Dagarna spenderar vi mest i solen för att njuta till max, och detsamma ska vi göra idag!

Det här stället kan nog vara ett av mina absoluta favorit ställen att ta in frukost på! Första gången jag åt på denna kedja var för tre år sen i New York och jag blev såld direkt! Allt är så otroligt gott så att ta ett besök dit här i Dubai var ett måste.

Nu är vi i Dubai, nästan gått två år sen jag var här sist och lite är förändrat men mycket är som för två år sen.

Nu har vi äntligen obegränsat med sol och bad, shopping, god mat och mycket mer! Så skönt! Det vi gjort hittills är att bara ligga vid poolen, knalla i affärerna, ätit gott och sett Dubai Fountains kvälls spel.

Idag är sista dagen i Perth och även sista dagen här i Australien på ett tag, vilket känns väldigt konstigt! Känns som att man lämnar sitt hem för att åka på semester till sitt andra hem i Sverige. Men jag ser fram emot att snart få träffa alla jag bryr mig om där hemma!

Så idag mötte vi först en av min mammas jobbar kompisar som är här på semester. Efter det åt vu frukost och begav oss sedan till kings park som tydligen ska vara den största eller en av de största stads parkerna i världen! Fin var den iaf och det var ett skönt sätt att spendera den här dagen på. Kram på er!