I Auckland var vi såklart uppe i sky tower som låg i mitten av staden. Där fick man en jätte fin utsikt över staden och sedan fick man även veta lite mer om staden och olika typiska turism ställen som man skulle besöka. Helt klart värt det, och eftersom att vi var där på juldagen och allt annat var stängt så var det ett bra sätt att fördriva tiden.

Sista dagen i Dubai spenderade vi med att åka runt och se så mycket som möjligt då vi behövde fördriva tiden!

Det började med en sväng till mall of emirates där de har en skidbacke inne i mallet. Sedan åkte vi vidare till marinan och gick runt där ett tag. Till sist blev det att ta sig tillbaka till Dubai mall där vi åt och sedan gick upp i burj Khalifa! Helt otroligt men lite läskigt var det. Jag är så himla rädd för höjder men det gick ändå, vi var ju inte högst upp!

Efter burj Khalifa så gick vi till det stora akvariet inne i Dubai mall där vi fick gå runt och se på alla fiskar, hajar etc. Riktigt häftigt några utav delarna!

Nu är vi tillbaka i Sverige igen, men jag kommer fortsätta uppdatera lite då jag inte slängt upp alla inlägg om nya Zeeland än! Kram på er

Jetlaggad är man kan jag ju säga. Dagarna spenderar vi mest i solen för att njuta till max, och detsamma ska vi göra idag!

Det här stället kan nog vara ett av mina absoluta favorit ställen att ta in frukost på! Första gången jag åt på denna kedja var för tre år sen i New York och jag blev såld direkt! Allt är så otroligt gott så att ta ett besök dit här i Dubai var ett måste.

Nu är vi i Dubai, nästan gått två år sen jag var här sist och lite är förändrat men mycket är som för två år sen.

Nu har vi äntligen obegränsat med sol och bad, shopping, god mat och mycket mer! Så skönt! Det vi gjort hittills är att bara ligga vid poolen, knalla i affärerna, ätit gott och sett Dubai Fountains kvälls spel.

Idag är sista dagen i Perth och även sista dagen här i Australien på ett tag, vilket känns väldigt konstigt! Känns som att man lämnar sitt hem för att åka på semester till sitt andra hem i Sverige. Men jag ser fram emot att snart få träffa alla jag bryr mig om där hemma!

Så idag mötte vi först en av min mammas jobbar kompisar som är här på semester. Efter det åt vu frukost och begav oss sedan till kings park som tydligen ska vara den största eller en av de största stads parkerna i världen! Fin var den iaf och det var ett skönt sätt att spendera den här dagen på. Kram på er!

Igår var vädret än en gång på topp. Det tog vi vara på genom att ta oss till Fremantle som är som en liten små stad straxt utanför Perth. Där tig vi frukost och sedan en färja till en lite populär semester ö, rottnest Island som också låg precis utanför fastlandet. Mysigt dag blev det och massor med sol!

Nu är vi i Perth! Mysig stad tycker jag nog. Igår var det 38 grader så stranden fick det bli! Måste säga att det va så skönt att äntligen få se solen igen och stranden. Vi har haft lite otur med vädret så det var helt underbart att komma hit och ha super väder!

Så våran sista dag i Sydney gick åt till att ta en promenad till botaniska trädgården, där gick vi runt en kortis men det vi såg var väldigt fint! Sedan gick vi vidare till Sydney sky tower eye, det gäller ju att besöka alla höga byggnader när man ändå haft chansen. Efteråt åt vi och sedan var det dags att åka till flygplatsen för att resa vidare mot Perth!

Igår var vi iväg till Bondi Beach och därifrån gick vi en costalwalk till Coogee Beach som låg en bit längre bort. Men det var riktigt fint dock så började det regna efter en stund så man blev lite blöt, men vad gör det när man kunde njuta av fina vyer ändå!