Idag gjorde vi inte mycket vilket har varit väldigt skönt. Jag förstör inte men jag är otroligt trött men det har nog med att höra att jag varit över trött ett tag så nu är kroppen i full gång med att ta igen det.

Dagen började med frukost, sedan tog vi bilen till formel 1 banan där de kommer köras nästa helg (trist att man missar). Men det va kul att ändå varit där och sett det!

Sedan blev det lunch plus lite sova middag innan vi drog oss iväg för mer mat Hahah! Måste säga att äta är bland det bästa på semester, att verkligen bara sitta och njuta är sååå härligt!

Nu blir det dags att sova och imorn får vi se vad som hittas på, lite segt att det redan är sista heldagen imorn men, men... det har ju varit bra ändå. Kram på er!

Hej på er! Jag är för tillfället på resande fot i Budapest med familj. Ungern är ett land jag aldrig varit i förr men jag gillar det, det är väldigt varmt vilket är super härligt men sedan är det även god mat och väldigt billigt!

Våran första dag gick vi mest bara runt inne i stan vilket var skönt men fötterna svullnade upp ordentligt vid kvällens slut men det var det värt!

Idag kändes fötterna bra och vi bestämde oss för att åka på en sightseeing tur. Dock var det syre brist inne på bussen så jag somnade under i princip hela turen vilket var lite trist, men men, inte så mycket att göra åt.

Det jag lyckades fota idag var jag ändå nöjd med vilket känns bra. Och nu ligger jag helt slut inne på mitt hotell rum och ska straxt lägga mig, Guh så skönt! Semestern är välbehövlig vilket kanske kan låta svårt att tro men så är det.

Kram på er!

Sista dagen med pappa och Mange åkte vi en liten tur till guld kusten för att de hade tröttnat på stadslivet lite. Det blev en lunch/middag och sen lite promenader runt längst stranden, väldigt mysigt!

Nu är jag tillbaka i Sverige igen för tillfället. Planen är att åka tillbaka till Australien i September igen men jag ska hålla er lite uppdaterade, kram så länge!

I måndags åkte jag pappa och Mange till koala lone pine så att de skulle få se lite kängurus och koalor. Mysigt och perfekt väder. När jag och mamma var där gick det knappt att stå i solen men den här gången var det mer behagligt om vi säger så

Beklagar den dåliga uppdateringen men den senaste tiden bara försvann.

I tisdagen efter min dags tur med Justin så åkte jag med Tyska Jenny till Caloundra där hon skulle ta surfing lektioner. Så jag åkte med som suport och efteråt blev det bara hem och plugga igen för mina exams som jag hade 3 utav!

Torsdagen skev jag min första exam och efteråt drog jag och finska Jenny på bio. Sedan helgen som kom gick alltför snabbt men det blev en frukost på coffe club med Paulette, Ginna, Tyska Jenny, Eli och Phoebe för att ha som en liten hejdå i och med att jag snart skulle åka.

Sedan plötsligt var det tisdag och jag skrev mitt sista exam. Det blev dags att börja packa ihop rummet och tvätta och allt möjligt skulle vara klart inför torsdagen då min pappa och brorsa skulle komma då. Stress!

Men, men, allt gick bra det va kul att träffa dem igen på torsdagen och vi åkte till hotellet så nu behöver jag aldrig mer bo på Uni central iaf, Wohoo! Så underbart!

Sedan var det fredag vilket betydde graduation day! Blev en promenad och god frukost på morgonen och sedan blev det att ta sig till graduation med tyska Jenny. Det va väldigt speciellt men kul! Efteråt blev det middag med några vänner, tyska Jenny, Paulette och hennes dotter plus barn, väldigt mysigt men det av trist att behöva säga hejdå.

Lördag morgon blev det att packa ihop hotellet, hämta upp finska Jenny och sedan blev det iväg till Plaza dit Justin också kom, då han precis kommit hem ifrån sin kryssning. Det blev en lunch på grilled och sedan blev det för oss att köra finska Jenny till Brisbanes flygplats och för mig plus pappa och brorsan att checka in på vårat nya hotell i brisbane istället.

Söndag så kom Justin till brisbane och spenderade dagen med oss, det va en jätte mysig dag och väldigt varmt ändå vilket jag var extremt glad över!

Dagens planer blir att åka till koala lone pine och sedan ikväll ville Justin ta mig på en sista dejt innan jag åker till Sverige.

Kram på er

Så måndagen började med att Justin kom och hämtade upp mig 6.30 på morgonen sedan begav vi oss iväg söder ut mot mount tamborine där vi gick en sväng i på en rainforest skywalk vilket var jätte fint. Där fick jag även se ett vilt näbbdjur vilket är jätte ovanligt så gissa om jag var glad!

Efter mount tamborine så begav vi oss vidare till Gold coast där vi gick upp i högsta byggnaden där på 77 våningar och sedan gick vi till surfers paradise vilket är ett jätte populärt ställe där. Sedan blev det lunch på Vapiano och sedan gick vi till ett ställe som heter Infinity som är som en labyrint med mörka rum och speglar, samt väggar som rör sig osv, jätte kul men lite läskigt också.

När vi var klara i Gold coast föreslog Justin att vi skulle åka till Australiens mest östliga punkt vilket är vid ett light house nere vid Byron Bay som är Australiens Hippi ställe och ligger i NSW. Så vi bestämde oss för att åka dit och påvägen stannade vi vid gränsen mellan QLD och NSW för att titta och ta bilder.

Tyvärr så regnade det rätt ordentligt i Byron Bay men vi hade det bra ändå. Vi åt middag där och sedan lyckade vi köra hem på lite mindre än 3 timmar vilket var väldigt duktigt gjort!

Nu är jag i full gång Mede plugg då mina exams är påväg, kram på er!

I helgen var jag på road trip med Paulette, Gina, tyska Jenny och Soji. Det var super kul! Vi åkte till crows nest där vi spenderade en natt och sedan dagen efter åkte vi en sväng till Toowoomba som jag tyckte var väldigt fint! Jag fick se en kamel, ål, uggla, sköldpaddor och kängurus. Helt klart en oroligt värd liten bil tur!

Sååå lite om det senaste då:

Tisdag - jag hade mitt sista prov och nu så återstår bara tre exams som kommer upp om ca 2.5 veckor

Torsdag - jag åkte till Plaza med Julia och Lena för att gå runt och kolla runt, sedan kom två andra norskar och Elin för att äta middag och sedan blev det bio, Baywatch, som faktiskt va helt okej. Efter bion var jag tvungen att säga hejdå till Elin som skulle åka tillbaka till Sverige på semester så kommer inte se henne på ett tag nu.

Fredag - för er som kanske inte vet så har jag skaffat en kille här borta, Justin. Så vi hade en dejt kväll. Han körde oss till Northshore straxt utanför brisbane där vi gick på eat street, vilket är ett område med mat ifrån större delar av världen, mysig musik och annat kul. Där åt vi och sedan tog vi båten in mot city där vi sedan åkte en sväng i parisehjulet och sedan gick vi runt lite i Southbank innan vi begav oss tillbaka mot sunshine coast.

Lördag - jag åkte med finska Jenny till Plaza där vi skulle shoppa lite nödvändigheter. En jacka var jag tvungen att köpa då det är fruktansvärt kallt tycker jag, men även lite byxor och sånt för de slits och går sönder så var lika bra.

Söndag - jag ville besöka ett ställe som intärnt kallas för "one tree hill". Så Justin körde oss dit, vi handlade lunch på vägen och sen satt vi med en fin utsikt och bara njöt. Sedan åkte vi till Mooloolaba och åt glass och avslutade vår dag med att bara ta det lugnt. Mysigt!

Bra helg och nästa helg så ska jag på road trip så det kommer bli kul! Men nu är det tyvärr inte länge kvar tills jag åker hem igen. Men det blir nog bara kortvarigt!

Kram på er

Igår åkte de flesta av mina australienska vänner till Nikkys familjs hus för ett pappers båt race i deras lilla å. Det va såå kul! Alla fick bygga en båt av papper och man fick bara använda sig av tre andra resurser som var utdelade och man hade 20 minuter på sig. Jag använde mig tillexempel av tejp, folie och stearin för att göra båten vatten tät då man var tvungen att ha delar av pappret nuddande vattnet! Dock vann jag inte men det va otroligt kul ändå!

Sedan efteråt åkte jag och Justin till en liten ö vid Maroochydore där vi satt på en bänk och pratade ett tag innan han körde mig hem för att jag skulle hinna se lite av SM i cheerleading! En bra dag var det iaf!

Nu är äntligen alla assignments inlämnade och nu återstår bara skriftliga prov. Men livet är iaf mycket lugnare igen så det är väldigt skönt!

I går va jag på dejt och jag blev tagen till noosa där vi åkt en sunset Cruise vilket var jätte mysigt, det är verkligen så fint i Noosa!