Min dag, Bilder, Fotboll

Mellan torsdag och söndag förra veckan var jag och mitt fotbollslag på träningsläger i Garda, Italien. Jag ska nu göra ett sammanfattande inlägg om våran resa och visa en massa bilder som jag tog under vistelsen där.

Torsdag

Klockan 13:00 samlades hela fotbollslaget för att sedan bege oss mot flygplatsen. Väl på flygplatsen åt vi middag och sedan checkade vi in våra väskor och så vidare. Runt halv nio på kvällen landade vi på en flygplats som ligger i Milano. Direkt när jag klev ut ur planet kände man en stor temperaturskillnad, en varm men ändå sval luft. Efter att alla hade hämtat ut sitt bagage satte vi oss på en buss som skulle ta oss till hotellet i Garda. Vi kom fram till hotellet runt klockan 22:00 och det första vi fick göra var att ställa ifrån oss väskorna vid receptionen och sedan gå till matsalen för att få ett "kallt mål". När maten kom in var det massor av smårätter på en hyfsat stor tallrik. Den maten smakade lite halvbra men den dög ändå att äta som en kvällsmåltid. Någon timma senare fick vi komma till våra hotellrum och första intrycket var nog inte superbra för någon av oss. Rummen var lite äckliga; dammiga golv och noppiga överkast; men vi sov och duschade i princip bara där så vi klarade oss. Vi var inte riktigt klara för läggdags när strömmen gick vilket gjorde att vi i vårt rum somnade någon gång mellan 01:00 och 02:00 den natten.

Fredag

Vi vaknade runt 08:00 då frukosten serverades klockan 08:30. Frukosten smakade ganska bra och det som serverades var i princip det som brukas serveras på en klassisk hotellfrukost. När frukosten var nere i magen fick alla gå till sina rum för att plocka ihop fotbollsgrejerna för att sedan klockan 10:00 ta bussen till fotbollsplanen. Vi körde två träningspass per dag när det var träningsdag. Den första träningen gick ganska bra för mig, jag hade ganska mycket energi under hela passet och det är klart att alla bollar inte blev perfekta men det mesta dög gott och väl. Efter att träningen hade tagit slut åkte vi tillbaka till hotellet för att käka lunch, om jag minns rätt var det en väldigt god förrätt, en ganska god huvudrätt och en god men väldigt mäktig efterrätt. Efter lunchen hade vi ganska lång tid innan den kommande träningen så vi hann med att hänga vid poolen, sola och ta det lite lugnt innan vi behövde dra på oss fotbollskläderna för att åter sätta oss i bussen för att ha en ny träning. Det träningspasset var mitt sämsta under hela Italienvistelsen, det var jätteroliga övningar men jag var så trött då jag hade sovit jättedåligt natten innan, så jag orkade inte köra på hårt och var faktiskt ganska glad när träningen var slut. Från planen tog vi bussen tillbaka till hotellet, där alla fick duscha och göra sig iordning och sedan var det åter dags för en ny måltid. När middagen var slut så gick hela laget ner till den lilla byn i Garda. Då det var lite trångt här och var delade vi upp oss i lite mindre grupper. Jag och de andra som jag gick med gick i affärer, längs hamnen, fotade en massa fina bilder och åt en sådan otroligt god glass. Smakerna mango och vattenmelon som jag valde var en perfekt kombination och det var en av de godare glasserna som jag har ätit faktiskt. Klockan 22:00 gick vi alla tillbaka till hotellet för att sedan säga "god natt" men det hanns inte med innan strömmen åter hade gott. Vi somnade i alla fall ganska tidigt och jag fick en mycket bättre sömn än natten innan.

Lördag

Lördagen var den enda dagen som inte innehöll någon träning utan det var vår utflyktsdag. Vi åkte till Verona som låg någon dryg timma ifrån vårat hotell. Det första vi gjorde när vi hade kommit fram till Verona var att vi först gick till en arena som var jättegammal och speciell och sedan gick vi till Julias balkong som användes i filmen om Romeo och Julia. När vi hade tittat på det fick vi gå runt själva och fick göra vad vi ville bara vi var tillbaka till en viss tid vid bussen med lunch i magen. Precis som kvällen innan gick jag och de jag gick med i affärer och sedan käkade vi lunch. Till lunch åt jag en väldigt god men väldigt stark pizza. När vi hade samlats vid bussen åkte vi iväg till Gardasjön för att bada. I vattnet var det jätteskönt, verkligen en perfekt temperatur. Det var mest det som var intressant under lördagen då vi annars bara åt middag, duschade och sov i princip.

Söndag

Söndagen var väldigt lik fredagen förutom att jag hade två mycket bättre träningspass så jag skriver inte så mycket om söndagen utan visar lite bilder istället.

Måndag

Precis som alla andra dagar startade även måndagen med frukost, den enda skillnaden var att den var den sista innan hemfärd. Vi försökte få en träningsmatch mot ett Italienskt lag innan resan men vi lyckades inte få någon. Däremot så körde vi en så kallad "internmatch", vi körde halva vårat lag mot den andra halvan. Hela matchen var jämn men det slutade med att laget jag spelade i vann. Efter matchen åkte vi till hotellet och åt lunch och strax efter det åkte vi med en buss till flygplatsen. Den bussturen tog kanske en till en och en halv timma och det var den varmaste och jobbigaste bussturen någonsin. När vi kom fram till flygplatsen var det lång tid kvar tills vi behövde checka in bagaget så vi gick till ett köpcenter i närheten. Där köpte jag en tröja till min lillebror och så åt jag en väldigt god pizza till middag. Sedan hände inte så mycket, flyget gick och resan till Sverige gick bra. Vi landade runt 00:30 och var hemma runt 01:30.

Min resa var fantastisk, tack världens bästa lag för en grym resa!

New in

Nu har tio veckor redan gått, vart har tiden tagit vägen egentligen? Som alla säkert förstår börjar skolan för mig idag. Jag börjar i årskurs åtta och jag har inte alls varit taggad. Det blev då inte bättre när vi fick hem ett mail som berättade att vi i princip ska gå till klockan fyra varje dag. När ska jag hinna rida, spela fotboll, vara med Muskot, hinna träffa vänner, plugga och sova, NÄR? Jag som redan är en stressad person behöver absolut inte stressa ännu mera än vad jag har gjort tidigare för att hinna med allt.

För att jag ska klara åttan känner jag att jag kommer att behöva vara planerad in i minsta detalj. Om det är fint, ordning och reda runt mig så vet jag att jag kommer ha ett lite lättare år framför mig. Även om sakerna runt omkring mig är snyggare tycker jag att det känns bättre och jag blir mer taggad av att jobba på. Igår var jag och mormor därför och införskaffade lite saker som kan vara nödvändigt för mig att ha inför det kommande året. Det som egentligen saknades var lite pennor, en mapp och ett anteckningsblock. Jag fick med mig allt hem och en liten sten lättade då från mitt hjärta.

Vilken dag börjar ni i skolan och i vilken klass börjar ni i?

Vad svaret än är för er så önskar jag er ett stort Lycka till!

KRAM

Mappen och anteckningsblocket kommer från ​Lagerhaus​ och de olika pennorna kommer från ​Akademibokhandeln​ och ​Clas Ohlson​.

Övrigt

HEJ

Det var ett tag sedan jag uppdaterade. Det har främst berott på tidsbrist då jag har haft mycket att göra under dem senaste dagarna.

Som jag nämnt tidigare så ska jag åka till Italien. Tiden har gått så fort och det är redan imorgon vi åker.

Det ska bli jättekul!

Jag har ingen aning om hur det kommer att vara med internet där så jag lovar inga inlägg. Jag har tyvärr inte haft tid att tidsinställa inlägg i och med att jag har haft fullt upp. Men det är inte skrivet i sten att jag inte har internet så uppdateringen får bli ett frågetecken tills vidare. Om jag dock skulle ha internet kan det bli lite inlägg men troligen inte överdrivet många då jag kommer ha fullt upp med annat.

Jag är åter hemma tisdag den 16e så från och med tisdag blir uppdateringen som den brukar vara, alltså inte som den senaste eller kommande veckan.

Hoppas att ni har det bäst!

Veckans planer

Imorgon är det måndag vilket innebär en ny vecka. Jag är redan nu övertygad om att den kommande veckan kommer att bjuda på en massa skoj.

Jag tänkte att vi kör det hederliga inlägget "veckans planer" då det var ett tag sedan jag gjorde ett sånt.

Måndag: Rida ut och fotbollsträning.

Tisdag: Promenad med Disa (hon får vilodag), löprunda och sedan stan med Hanna.

Onsdag: Antingen rida dressyr eller rida ut beroende på hur hon kändes på måndagen och sedan en löprunda för mig.

Torsdag-Söndag: Italien - träning hela veckan.

Jag hoppas att ni får en härlig vecka!

Träning

Igår kväll var jag ute och tog en löprunda för första gången på väldigt väldigt länge. Dels har jag inte haft tid för att ge mig ut och springa men jag har heller inte haft någon motivation till att springa.

Igår blev jag bara otroligt sugen på att ge mig ut men det berodde nog också på att jag insåg att det bara var sex dagar kvar till Italien och att jag behöver träna upp mig så mycket som jag hinner tills dess i och med att vi åker dit på ett träningsläger.

Jag sprang fyra och en halv kilometer utan att ta en enda paus vilket jag är otroligt nöjd med då det säkert var fyra månader sedan sist.

Jag använde mig utav appen "Runkeeper" och om du inte har testat den så rekommenderar jag den starkt.

Summering av gårdagens pass blir att jag är otroligt nöjd och nu är jag verkligen sugen på att börja träna ordentligt.

Jag kan säga att det blev lite distraherande att springa när set var så här fint!

Hästar och ridsport, Min dag

HEJ

Gårdagen var verkligen jättebra och jag och Agnes hade jättekul!

Vi spenderade en stor del utav dagen i stallet. På förmiddagen mockade och fixade vi i stallet och på kvällen red vi.

Vi red på Agnes storhäst Leo. Jag gick alltså från att bara ridit B-ponny på ett tag till att hoppa upp på en storhäst. Det gick faktiskt väldigt bra och han kändes lugn och fin. Dock kändes stegen väldigt annorlunda med tanke på att de är så mycket större än Disas men jag vande mig hyfsat fort. Jag fick även testa att hoppa ett hinder och med tanke på att jag inte har hoppat på cirka ett halvår så är jag mer än nöjd då det gick super.

Sedan hoppade Agnes upp och hoppade några språng och det såg verkligen fint ut!

Gårdagen bjöd på massor utav skoj och jag har fått nya lärdomar och tips inom min ridning.

Tack Agnes för en superdag!

Min dag

HEJ

Jag hoppas att ni mår jättebra idag!
Jag själv mår iallafall toppenbra!

Just nu är jag faktiskt inte hemma utan i Norrland. Vi åkte hit i måndags och stannar fram till söndag.

Vi åker hit varje år så det är egentligen ingen ovanlig "resa" för oss. Vi har släkt här uppe och min bästa vän Agnes flyttade hit när vi var små så hon bor alltså också här. Vi brukar också passa på att fiska när vi är här då farfar fiskade mycket just här och då har han tagit med det till pappa som har tagit med det till oss.

Just idag ska jag faktiskt åka till Agnes. Det ska bli jättekul i och med att vi inte träffas så ofta eftersom att det är 9 timmar med bil emellan oss. Vi ska till hennes häst Leo som jag äntligen ska få träffa men även rida. Ut över det vet jag inte vad vi ska hitta på under dagen men jag är övertygad om att vi kommer ha jättekul. Tyvärr dock så ses vi bara en dag den här veckan då de var lite uppbokade den här veckan, vi brukar annars ses under två till tre dagar. Vi kommer ändå att få det kul och nu är vi så pass stora att vi kan ta tåg till varandra så vi ses säkert snart igen ändå!

Ha en fin dag!

Min dag, Bilder

HEJ

I förrgår hade jag och Matilda en överraskningsfest för våra vänner Felicia och Nadya. Felicia fyller år den 25e juli och Nadya fyller år den 3e augusti, det passade alltså perfekt att ha vår överraskningsfest mitt i mellan deras födelsedagar.

Vår överraskningsfest var en picknick. Picknicken höll hus på en badplats i närheten av Felicia. Jag och Matilda kom dit runt nio för att duka upp picknicken bestående av saft, kladdkaka, vetelängd, vindruvor, lösgodis och Oreos. Vi hade räknat med att det skulle ta ett tag att duka upp fikat men icke sa Nicke, det som tog tid var ballongerna. Vi höll säkert på med att få dem på plats i 40 minuter (vi hade ballonger i trädet också men det är ingen bild på dem så det var alltså de som var svåra att få på plats inte dem på filten). Vi hann i alla fall klart i tid och det var ändå det viktigaste.

Runt tio kom tjejerna och deras mammor som var med på idén. De fick på sig ögonbindlar och varsin partyhatt. När de hade fått på sig sina saker ledde vi dem bort till filten. Samtidigt som vi sa att de fick ta av sig ögonbindlarna gjorde vi oss redo för att skrika "GRATTIS". Båda blev väldigt glada och de såg ut att bli överraskade också.

Vi åt, pratade, badade och hade det härligt. Efter att vi kände oss klara där gick vi hem till Felicia. Hos Felicia umgicks vi, spelade lite kort och senare gick vi och badade på ett annat ställe i närheten av där vi var på förmiddagen.

Jag kan bara prata för mig själv men jag hade en superdag och jag tror verkligen att de andra tre hade det minst lika bra som mig, tack tjejer för en grym dag!