Idag startade vi dagen på Bloom Bar ett mysigt café nära vårt hotell! Det blev en omelett frukost,väldigt god!:) vi tog oss ner till stranden där vi hängde hela dagen!:) det blev stranden närmast hotellet idag för att vi skulle kunna säga hejdå till Linda o Jesper som skulle åka hem idag, väldigt roligt o träffa Linda då man inte setts på ett tag!:)

På stranden blev det mycket sol,bad och även en del promenad på stranden, blir ju för varmt att ligga stilla hela tiden hehe!:) vi åt god lunch på stranden!:) Runt 4 tog vi oss till hotellet, vi skulle duschat men hade inget vatten på ett bra tag så jag tog mig en Powenap!:)

Vi å god kvälls mat på The Box det blev en burgare med pommes!:) Medans Miranda och Anna tog sig en fotmassage så gick jag o Thilda till Hållidejbar ( en svensk bar här på kohlipe!) där tog vi oss 2 väldigt goda drinkar innan de andra kom o vi gick hem och spelade kort och Yatzy!:) I morgon byter vi boende så vi får se vad det kan bli för något!:)

Idag började vi dagen med en god Frulle på ett ställer precis jämte vårt hotell, blev en god müsli,yoghurt,frukt och nötter!:) vi gick sedan ner till stranden ungefär 200m från frukoststället, helt perfekt!!:) Vi solade,promenerade,badade & åt god lunch på ett ställer precis nere på stranden!:) på vår promenad träffade vi Linda som sedan kom och la sig med oss, så trevligt!:) Avslutade kvällen med god Thai mat, manikyr och kort spel på stranden med lite gotte:) helt perfekt dag!🌴🌞�#kohlipe #thailand

Idag söndag!
Idag gick vi upp ganska tidigt som igår ungefär halv 10. Vi gjorde oss i ordning, sedan blev det en frukost på ett mysigt café. Det blev pannkakor och choklad idag riktigt gott!:) vi gick sedan ner till stranden där vi ägnade dagen dock brände man sig igår så blev lite skugga idag!:) Mirre o Anna fixade boende för de resterande dagarna medan jag o Thilda solade/sov ✌️

Efter stranden blev det hotell häng innan vi gick och kollade på solnedgången med en drink i handen, pricken över iet!:) åt kvällsmat på Pooh's blev fried rice med kyckling riktigt gott!:) vi strosade runt på walkingstreet och nu ligger vi på hotellrummet och chillar :)

Idag gick vi upp runt 9.30 gjorde oss i ordning för stranden. Vi gick o åt frukost på ett ställe nära oss, blev müsli,yoghurt och frukt för min del!:) vi tog oss till startanden och där har vi legat i ca 5h:) efter en dusch så ligger man nu i sängen och chillar en stund innan vi ska fixa oss och gå ut o äta mat och kanske en drink på den😍

Ha det bäst!:)

3/2

Idag åkte vi taxi från Hotellet i Langkawi runt 7.40 som tog oss dit båtarna går. Vi fick skriva ett papper, Vad vi hette och vart Vi skulle bo när vi kom fram till Koh Lipe (Thailand) och även lämna in våra pass. Man blir lite nojig när man lämnar ifrån sig passen men så är det!

När vi kom fram till Koh lipe hämtade vi våra pass sen fick vi stå en låååång kö till Migrationsverket som då skulle stämpla våra pass osv! När det var klart tog vi oss till hotellet,inte långt att gå alls! :) vi bytte om till badkläder och tog oss till stranden där vi låg ett bra tag innan vi gick upp och duschade,sov och fixade oss!:) bra dag!:)

31/1-1/2
Dessa dagar bestod av massa flyg!
Från Landvetter till Amsterdam
Från Amsterdam till Kuala Lumpur
Från Kuala Lumpur till Langkawi

På Langkawi stannade vi i 2 nätter och hade det gött! Vi åt god mat, gick lite rundor i stan och chillade vid poolen!:) bra start på resan!:)

Lite vin på lång flyget sen sov man gott en stund:)

I väntan på nästa flyg!

Första Frullen! :)

God mat och goda drinkar en kväll i Langkawi

Idag är dagen här!
Idag så är det dax för lite nya äventyr i Thailand och Bali! Åker från Landvetter runt 18.00 ikväll och är framme i Kuala Lumpur i morgon någon gång. Där vi sedan tar ett flyg till som tar oss till Langkawi!:)

Väskan är packad och nu dax för en dusch och lite fix och trix innan bilen går till Varberg och sedan Landvetter!😍 //Mickaela

Att börja blogga?
Jo för att jag tycker om att skriva om min vardag o mitt liv, att lägga ut bilder på platser o händelser som sker!:) Ni kommer att få läsa om min vardag och vad som händer i mitt liv!:)