God morgon söndag.

Första helgen efter semester gick med en väldans fart, men det är snart helg igen.

Igår när vi stod ute och grillade så fann vi en massa små nya vänner. Små små grodor som hoppade omkring på tomten.

Först ville Luna bara titta men så släppte det och hon ville hålla i dom.

Så otroligt söta. Både jag och Luna ville ta hem dom, men självklart får de stanna kvar i naturen där de hör hemma.

Ensamma på stranden. Inte gör det Luna något. Sedan vi kom till landet igår har hon pratat om att bada. Inte gör det henne något att det inte är gassande sol. Hon leker på stranden, simmar, plaskar och njuter.

Underbart att se, vår lilla toka.

bild lånad från Google

Hemma efter en dag på språng. Först jobb hela dagen med museum mm.

Efter jobbet åkte jag och mamma och fick oss en naturlig facelift. Så otroligt skönt. En ansiktsmassasge som ska fördröjer åldringsprocessen. Det var riktigt skönt. 1 timme låg jag och bara njöt av hur fe masserade ansikte, nacke och hals. Aldrig testat något sådant förut men det var absolut inte sista gången.

Familjen har åkt på kryssning så är ensam hemma. Blir en dusch och sedan soffläge framför en bra film.

Later!

Söndag.

Sista dagen med ledighet. Imorgon börjar nya äventyr. En ny heltidstjänst, idrottslärare och Resurspedagog. Men nu de första veckorna är det lite planering och fritids bara. Skönt med mjukstart.

Ska ändå bli skönt att komma igång. Har varit ledig i nästan 2 månader så börjar bli lite rastlöst att vara ledig även om vi gjort en massa saker. Man kommer uppskatta helgerna mer.

Ingen söndagsångest här inte.

Hemma efter en härlig båttur med glassstopp. Fantastiskt mysigt. Hoppat i vågor och tittat på stora båtar. Köpte en veganglass som var riktigt riktig smarrig. Helt fri från massa junk.

Åkte förbi lotten och vattnade och plockade hem ärtor, morötter och rödlök. Lika härlig känsla varje gång, snacka om närodlat.

Nu blir det snart att tända grillen och fixa lite middag.

Sista powerwalken runt sjön här i Småland. I eftermiddag bär det hemåt Lidingö igen. Haft några riktigt trevliga dagar här nere med vänner.

Jag och Mika har startat dagarna med en pe runt sjön. Hur mysigt och skönt som helst. Igår blev det en pw både på morgonen och innan middagen. Blev över en mil tillsammas. Känns bra i kropp och själ.

Igår åkte vi ner till lotten och skulle vattna lite. Hade lite ångest över hur det skulle se ut då vi inte har varit hemma på länge och det inte har regnat.
Men det hade växt fantastiskt fin och det var hur mkt sockerärtor som helst. Jättekul. Även potatisen har börjat blomma och rödlöken är på G.

Nästa år ska jag odla ännu mer saker. Vi tog det lite lugnt i år då vi inte är några vana odlare. Haha. Men purjolök, gurka, sparris, bönor mm ska det bli nästa år.

Haft 10 underbara dagar ute i skärgården. Haft otroligt bra väder. 1 dag satt vi inne och åt middag, annars har vi varit ute precis hela dagarna. Sol, bad, grillat, klyvt ved, pulat och donat.
Gjorde 2 utflykter till Vaxholm för att handla lite. Har verkligen känt lugnet dessa dagar.

Nu tillbaka till storstan.

God förmiddag. Idag skiner solen. hoppas det håller i sig hela dagen. Ska fixa och dona lite här hemma sedan blir det nog ut en sväng i trädgården med min bok.

Igår körde jag bootcamp med Nordic Wellnes. Vi var utomhus och det var riktigt tungt men ack så kul. Vi körd backlöpning, parövningar, styrka mm. Känns bra i kroppen idag. Älskar hårda pass!

Vilken härlig söndag vi hade igår.

Sol och en riktigt mysig båttur. Vi puttrade runt bland öarna och solen var med oss hela tiden. Luna älskar att hoppa i vågor och vi hade turen att det var en del stora båtar ute så Luna fick sina vågor. Superhärligt. Såg hundratals med segelbåtar så det måste ha varit någon tävling på g. Kul att se.

Hoppas på flera sådana dagar/kvällar så vi kan ge oss iväg med båten och åka med badringen vi köpt till.