Jag blir helt chockad över hur dålig jag kan vara på att sköta min blogg. Hur svårt kan det vara? Jag är en periodare med det som jag är med mycket annat, bara att inse det 🙈

Tänkte skriva en liten sommar resumé. Visst, sommaren är inte över än men imorgon börjar vi jobba och endast 1 v kvar till skolan drar igång och det blir vardag på riktig. Skönt! Jag gillar rutiner, ordning och planering. Blir för mycket hejsan hoppsan när man är ledig länge. Inte min grej.

Juni
Sommarens första månad svischade förbi, jag hade min allra första bredskapsvecka på jobbet. Det var skolavslutning och vi var bortresta 12 dagar. Några dagar hos mina föräldrar och en vecka på Rhodos.
Hemma i Kalmar igen var vi lediga 1 vecka då vi hade besök av min kusin Emma ett par dagar.
Juli
Denna månad bestod av jobb, hela månaden. Det gick bättre än vad jag trodde. Det var roligt och skönt.
Barnen var hos mina föräldrar 1 v.
Vi tillbringade en helg hos makens föräldrar. Då han även spelade byafotboll.
En kväll tillbringade vi på Öland hos vänner. Det var en helt perfekt kväll!
Sista helgen i juli åkte vi till Gränna, Visingsö och Jönköping.
Augusti
Vi hade barnens äldsta kusin hos oss ett par dagar. Vi åkte till Blekinge för att besöka några vänner. Firade makens morbror som fyllt 60 år.
Jag har varit ledig 1 v. Blev en sväng till Göteborg och Liseberg. Kalmar har haft sin stadsfest så den har vi besökt.
En kväll i veckan var vi hos vänner vi inte umgåtts med på ca 11 år. Vi hade en del att ta igen kan man säga.
Idag avrundade vi vår ledighet med att besöka Nabbens rökeri för att äta lunch.
Fortsättning följer av den här månaden...

Hoppas ni har haft en fin sommar med massa uppladdning inför hösten och vintern ☉

Hörs snart igen 😊

Igår efter lunch tog jag tåget till Växjö för att träffa en tjej som heter Sara. Jag "hittade" henne på Instagram för ca 1,5-2 år sedan. Vi har följt varandra och på ett sätt lärt känna varandra där igenom. Vi har en hel del gemensamt, många grejer upptäckte vi igår 😀 Vi har en del likheter som personer men fler olikheter tror jag. Vi kom bra överens och jag hade sett fram emot denna träff väldigt mycket.
Hur som helst så hade vi en mycket trevlig stund tillsammans. Timmarna gick väldigt fort, gör ju det när två tjejer babblar på.
Jag beundrar denna tjej otroligt mycket för den hon är. En riktig kämpe! En kvinna och mor med ett stort varmt hjärta.
Fortsätt vara du fina Sara ❤
Kanske vi ses igen?!

Dagen avslutades med tågförsening hem med 1,5 timme. Det gjorde inget för jag var så nöjd och tacksam över denna träff så det kvittade med lite försening 😉

Idag har jag kämpat med spänningshuvudvärk därför har jag nu placerat mig i soffhörnet efter avslutad ansiktsbehandling  och en kopp starkt kaffe. Med förhoppning om att vara värkfri imorgon ☺

Ha en fin kväll!

Vilken sommar vi har fått i Kalmar. Hoppas den är här för att stanna!
I fredags var jag ledig och uträttade en massa måsten, tog en promenad i stan och åt frukost på ett café. Eftermiddagen tillbringade jag ute i solen och umgicks med barnen. På kvällen grillade vi kycklingspett och hade en pasta sallad till, Sannas sallad kallar jag den. Enkel att göra men sååå god som min vän Sanna bjöd på en gång. Recept kommer här:

Blanda olivolja, hackad vitlök och basilika, salt o peppar i en stor skål. Dela små tomater och lägg i skålen. Blanda. Koka pasta. Häll av pastan och blanda med resten. Smula sedan ner fetaost. Salladen är godast ljummen men är god även kall. Servera till kyckling, kött eller fisk. Även god till kryddiga korvar. Eller bara som den är.

Igår lördag hade vi planerat för shopping. Alla i familjen behöver lite uppdatering i sommargarderoben. Och det blev en hel del shoppat. Tur jag hade min packåsna med mig 😉
När vi hade shoppat klart satte vi oss på O'Learys och åt gott. Sedan gick vi till Krögers och tog en drink i eftermiddagssolen. Barnen gick under tiden till en lekpark och sedan till Hemmakväll och köpte sitt lördagsgodis.
På kvällen fortsatte familjemyset med film.
Summa summarum så hade vi en underbar dag. Vädret var på topp, alla på toppen humör och shopping var bra. Många härliga skratt och fina samtal. Älskar oss 4 🖤

Söndagen kickades igång med kaffe och att lacka tassarna. Under tiden plöjer vi några avsnitt Prison break.
Sedan blir det läxläsning med barnen och en strykhög som ska väck.
Efter lunch ska jag ut på äventyr, mer om det får ni i mitt nästa inlägg 😄

Gör er en fin och skön söndag, det ska jag 😎

Då var det äntligen helg, den här veckan har gått i snigelfart. Nu väntar en nästintill oplanerad helg. Ska bli skönt att ta dagarna som de kommer och hoppas på fint väder!

Igår var det premiär för vårruset i Kalmar. Jag och mina vänner Emma och Elle var anmälda och vi genomförde det över förväntan denna kyliga majkväll. Bra jobbat tjejer, vi sätter nytt mål inför nästa år 😄

Idag gick jag tidigare från jobbet. Blev en fika med maken på stan. Sen hem för att avnjuta ett glas rosé i solen. Lovely!

Kvällen spenderas med sonen. Han har önskat spagetti Carbonara till middag och att vi sedan ska spela kort. Så det får det bli!
Johan är iväg på match och dottern är på Pinchos med en kompis. Galet att hon är så stor nu att hon gör sånt.

Ha en underbar friyay och trevlig helg 🌞

Måndag igen och den har för mig inneburit en heldags kurs. Arbete på väg, så nu kan jag det. Blev mycket klokare än vad jag tidigare var 😝

Helgen bjöd på en weekend i Malmö med en av mina närmsta vänner Sanna, hennes dotter Nathalie och min älskade Matilda. Vi föräldrar träffades i föräldragrupp när vi väntade våra första barn, som visades vara dessa tjejer. Det var för 13 år sedan. Vi tog sedan upp kontakten under hösten 2004 när tjejerna var drygt 6 månader. Sedan dess har vi hängt ihop. Det har blivit Valborg, midsommar och nyårsfirande. Weekendresor som par och bara mami resor. Männen har getts sig iväg på inköpsresor till Tyskland. De ställer alltid upp när vi behövt hjälp. Tex skjutsat mig till sjukhuset, haft barnen hos sig när jag fick vara med Johan på sjukan, hör alltid av sig och frågor hur det är. Stöttar och ger goda råd. Vi har delat mycket, både glädje och sorg. Men mest av allt en massa galna skratt och tokigheter! De var de vänner (som par) som fanns vid vår sida och ville umgås med oss under vår separation som "bara" varade i 1,5 år. Ibland separat och ibland träffades vi allihop. Det var guld värt!

I februari bokade vi den här helgen med våra döttrar och den blev super! Vi tog tåget från Kalmar till Malmö på lördagsmorgonen, resan tog drygt 3 timmar. Väl framme tog vi oss till hotellet och lämnade vårt bagage och sedan gjorde vi stan. Vädret var underbart, soligt och varmt! Det blev en hel del shopping för alla och vi tog en paus för att vila benen och åt en jätte god lunch på en Italiensk restaurang på Lilla torg. Sedan mer shopping! Åter till hotellet för att vila benen och göra oss ordning för kvällen. Då blev middag på tjejernas val: Fridays! Vi åt så magarna stod åt alla håll och kanter. Jag var nog värsta av alla hihi Sedan en promenad tillbaka till hotellet. Tjejerna var trötta och intog sängarna medans vi mammor stannade till i hotellbaren och drack lite vin och pratade.

Söndag morgon efter frukost checkade vi ut och begav oss till Emporia. Vädret var mulet och regnskurar kom då och då så det var perfekt att gå där. Där blev det så klart mer shopping och hamburgerlunch på Jensen's innan tåget tog hos hem till Kalmar igen. Eller det tog oss egentligen bara till Nybro, där fick vi stiga av för att ett tåg stod stilla i Smedby. Ersättningsbussar visste dem inte när de skulle få tag på, som tur var kunde Johan (Sannas man) hämta oss i Nybro. Tack och lov för det! När hade vi annars varit hemma?!

Jag kom hem med 3 toppar från Zara, servetter, en kanna som jag ska göra Sangria i och 2 vaser i olika storlekar. Vi alla fyra är supernöjda med helgen och vi har haft så skoj med härliga skratt och vi har tillsammans skapat minnen. Detta får vi göra om igen 😊 💗

Nu hoppas jag vi får en fin vecka, vädret får ju gärna bli bättre. Den här dagen har bjudit på blåst, regn, sol och SNÖ!!!!

En kopp kaffe och plugg med barnen står på kvällens agenda.

Ha det fint, på återseende snart igen 🌟

Sköna maj välkommen! Och tack för att du kom med sol 🌞 Går inte att klaga på vädret nu. Trots jobbig motvind idag gick det ändå lätt när solens strålar värmde gott.
April avslutades med soligt och fint väder också. Det var länge sedan man kunde sitta ute och ta en drink 30 april men i år gick det.

Det har återigen varit lite tyst på bloggen. Jag har inte tagit mig tid till att skriva då motionen har fått ta mer tid i mitt liv. Och det är ju positivt! Vårruset är om 1 vecka, shit får se om jag springer hela rundan eller om det blir rask promenad och lunk.
Hur som helst så känner jag mig peppad och har kommit in i det så jag känner att jag längtar efter att få motionera.
Dottern och jag ska även börja på gym tillsammans så då får man lite muskler också 😉

Vad händer i maj då? Weekend i Malmö, kurs, en vän fyller 40 år, mor och far kommer på besök, vårruset, make over hos frisören och motionen ska byggas på. Så jag har lite att stöka med. Ska bli roligt! Får ju inte glömma det är Eurovision också 🎶

Hoppas ni får en grym månad! Jag tänker göra mig en toppen månad 🤘

Vilken underbart skön helg det har varit hittills. Solen skiner mestadels (lite hagel, regn, blåst har det dock varit) man får energi! Har putsat fönster och duschat växter. Tagit reda på en massa tvätt och grejat med lite annat. Ut på lite shopping idag och söndagen är oplanerad än så länge.

Ett par nya glasögon har hamnat på min näsa. Gillar dem skarpt! Vad tycker ni?

Johan är på cykelläger fredag-söndag, jag är inte avis på honom att behöva cykla i den kraftiga vind som varit nu i två dagar. Starkare ben lär han få. Heja dig älskling!Själv har jag tagit tag i min motion. Pw igår och joggingtur idag. Måste komma igång ska ju för bövelen vara med i vårruset den 11 maj. Och jag vill tillbaka till formen då jag sprang 1 mil! Det ska gå så är det bara.
Det bästa med att träna det är ju känslan efteråt. När man duschat och slår sig till ro och man känner sig så nöjd.
Idag var det extra skönt för jag hade lite hemmaspa. Love it!
Och efter träning smakar det ännu bättre med mat. Ikväll lagade jag Thai räkor och ris. Det satt fint! Man måste komma ihåg att tänka på just detta när man tycker att rundan är seg eller att man inte ens vill ge sig ut.

Nu kryper jag upp i soffan med barnen och kollar på TV. Gos på hög nivå 😍

Ha en fortsatt fin helg 💕

Glad Påsk på er! Hoppas ni har fina dagar och får njuta av god mat, godis och trevligt umgänge. För mig är påsken en skön ledighet. I år är inte vädergudarna speciellt snälla men då får man mysa inne.

På skärtorsdagen hade vi påskbuffé knytis hos våra underbara vänner Sanna och Johan. Vi åt och drack gott. Pratade om allt mellan himmel och jord och många tokiga och härliga skratt blev det. Att umgås med vänner sådär ger en energi ❤
Igår var vi lite sega i starten och det blev en lugn dag. Städade bilen, tog en promenad och lagade mat.
Idag började vi med att äta brunch, sedan åkte vi in till stan, strosade runt och tog en fika.
Jag handlade lite för födelsedagspengar jag fick. Det blev en liten Iittala skål och men Kalmar grytunderlägg. Så nöjd!

Ikväll får köket vila här hemma för vi ska på restaurang besök 😉 Ser jag fram emot rejält.
Så snart måste jag resa mig från soffan och piffa till mig.

En sak...fasen va sugen jag blir på att åka till London. Känner flera som åker dit nu under påsken och påsklovet.  Blir lite lätt avis 🙊

Ha en fortsatt fin långhelg 💛

Ps den fina färgglada kycklingen ni ser på bild fick vi av våra vänners son Neo i torsdag. Det värmde ❤

Jag är inte en person som blir avundsjuk, jag unnar mina medmänniskor och blir glad för deras skull. Men det finns en sak som kan göra mig avundsjuk och det är de jag känner som har vänner som de haft sedan barnsben. Vilken lycka att få ha en sån lång vänskap. Man känner varandra utan och innan. Mina barndomsvänner försvann, vänskapen ebbade ut i och med att jag flyttade till Kalmar. Jag har en vän kvar i Märsta som jag träffar så ofta jag kan när jag är där och hälsar på och vi har sporadisk kontakt. Men när vi väl hörs så var det som vi hade pratat alla dagar i veckan. Vi träffades på gymnasiet och vi klickade på en gång. Sen hängde vi ihop varje dag, nästan i alla fall. Vi har varit med om alla olika tokigheter, vi har rest, varit på konserter och festat. Haft så otroligt roligt tillsammans och alltid haft nära till skrattet. Den vänskapen är jag stolt över.

När jag flyttade till Kalmar kände jag ingen förutom Johan, han har blivit min bästa vän. Kan inte tänka mig ett liv utan att ha honom i det. Han är bäst ❤

Med åren har jag skaffat mina egna vänner och vi har även fått gemensamma vänner. Vissa har kommit och gått och vissa har hela tiden funnits vid min sida. Ibland har jag fått kämpa för vänskapen, att hålla relationen vid liv. Men det gör jag mer än gärna om det är värt det. Vissa har visat sig vara någon helt annan och då släpper jag taget. När man går igenom något svårt i livet så visar det sig oftast vilka som är ens riktiga vänner.

Något jag lärt med med åren, ju äldre jag blivit är att man ska inte lägga sin energi på det som inte ger något tillbaka. Mitt liv är för dyrbart för det. Jag har också varit en tjej som kunnat spinna iväg när jag hört rykten och snackat vidare. Men det har jag vuxit ifrån, jag har mognat med åldern och insett att sån skit bara skadar. Man kan prata om andra och man kan PRATA om andra. Stor skillnad, den ena god den andra ond. Nu står jag upp, säger ifrån och mår så mycket bättre!

Nu har jag en knapp handfull med vänner, riktiga vänner. Jag går på kvalitet istället för kvantitet. Det jag söker hos en riktigt vän är: ärlighet, humor, omtänksamhet, god lyssnare. Jag känner att det är viktigt med bra, genuina vänner då jag inte har syskon. Sån man annars pratar med sitt syskon om får jag göra med vänner.

Arbetskollegor, kära arbetskollegor. Man kan inte tycka om alla på jobbet, det är nog rätt ovanligt att det är så. Men det är så viktigt att visa varandra respekt och att man är ärliga mot varandra. Är det något man retar sig på ta upp det direkt istället för att snacka runt och sprid en massa skit. Man kan inte välja sina kollegor så det gäller att gilla läget, se det bästa i varje person och fokusera på det. Jag har äntligen hamnat på en arbetsplats där det är högt i tak, många gånger säger folk att man har det men sen visar det sig inte stämma. Här är det öppet, rakt och ärligt. Men framförallt så otroligt roligt och vi alla bär på en stor portion humor. Älskar min arbetsplats!

Hoppas ni har goda, fina vänner. Håll hårt i dem som gör er gott!

Önskar er en fantastiskt fin söndag 😊

Frågan har ju inte varit om det händer utan när. Och nu har det hänt. Attack mot vår vackra huvudstad, mot vårt land. Det känns så overkligt. Man fylls med olika känslor som rädsla, ilska och oro.
Men ensak är säker jag ska inte låta rädslan ta över. Jag ska leva normalt och inte låta någon sjuk person ändra på det.

Jag är oerhört tacksam över att veta att bekanta som bor i Stockholms området är i säkerthet ❤ Va rädda om er.

Att få sitta med sin familj med tända ljus ikväll och göra allt för att känna trygghet är det viktigaste. Allt annat är oviktigt.

Ta hand om er. Agera med försiktighet. Lev här och nu. Ta vara på varje dag.

Mina tankar går till alla drabbade på ett eller annat sätt.