Har man aldrig blivit skrämd på en restaurang så kan man bli det här, till och med så tårarna rinner på ett sätt som är svårt att avgöra om det kuljobbigt eller bara jobbigt.

Annars var maten god, kanske hade ätit mer om jag inte blivit skrämd av några utklädda äckel bovar som gjorde hastiga rörelser o skrek 1dm ifrån mitt ansikte. HAH! Som dessutom hade klätt ut sig till typ råttor..med skabb.
Jaja, ni som känner mig vet ju hur lättskrämd jag är 😪

Back to Bogotá.
Finns inte mycket att klaga på Cartagena om.. de magra hästarna som man körde vagn på, igenom centrum..något för mycket försäljare som ofta inte tog ETT nej utan man fick upprepa nej flertal gånger.
Annars märkte man största skillnaden på ekonomin, i Cartagena var folk mer ärliga, påminde oss vid en glömd väska och mobil. I Bogotá när en mobil glömdes så var den försvunnen på 5-10 min och
ingen att sett den.
Jag upplevde att folk var mer öppna och rara, men jag blev väl lite charmad efter alla komplimanger om mina ögon..
😄
Jag kommer sakna Cartagena trots värmen och luftfuktigheten, att bli svett av att bara stiga utanför ytterdörren, att det känns som livet i en bastu, bli andfådd av knappt ingen ansträngning.. Hah! Nej men soltimmarna, värmen i vattnet, solen osv..

Ett annat utav de stora tvången på denna resa!
Stranden var ännu vackrare, vattnet ännu mer turkost, försäljarna var inte riktigt lika på men massörerna mother of god, man blev nästan förbannad och många gånger jag vrålade inombords "NO!!!! It's ok!!"

Vi snorklade i korallrev, såg ganska mycket fisk som filmats med Go-pron.
Vi har även kört vattenskoter,
man är bra sugen på att investera i en sån till sommaren..

"Vi måste bada i vulkanen" har säkert kommit ur min mun 100ggr på denna resa.. Och, now it's done! Nu är tjatet över så att säga.

1,5h med buss utan AC sen var vi framme i en liten by. Det var en "trappa" uppför vulkanen som vi fick börja oss med att bestiga iklädda enbart badkläder. Vi stod nog där i 30min och väntade på vår tur och solen gassade.
Väl nedstigen i leran förstod jag knappt vad som hände. Att man flöt hade jag ju sett, men man flöt verkligen som en
Gud. Jag började med att hålla andan för att flyta..av rena vana antar jag.. Så massören sa åt mig att andas. Massör, ja, man fick massage nere i leran, "schampoonering". Efter massagen skulle man ställa sig upp, och det fanns ingen botten...men man flöt upp väldigt lätt och man kände sig ganska flamsig där nere. Men det var en riktig upplevelse, rekommenderar det starkt om man är på besök i Cartagena! ☺️👍

Åkte nån liten snabb (skitbåt) tog inte så lång tid över som tur var, jag har aldrig någonsin blivit åksjuk varken på sjön eller vägarna. Men här var det nära till illamående..​ båten guppade som 🤔 och det var mycket vågor, inte så jätte stora men det var många.. 😒

​Ön var iallafall vacker och det var annan sand på stranden än de tidigare stränderna.. Ljusare vatten, mer turkost. Underbart helt enkelt, värd båtturen både dit OCH HEM 🤓

Igårkväll tog vi taxin in till Gamla stan där vi mötte upp ett par bekanta till Kjell och Annette. Dom visade oss runt lite, markerade på vår karta och vi åt på en Italiensk inspirerad restaurang. Det första jag såg var Pasta alla vodka, givetvis var jag tvungen att testa..njöt varje tugga 👌mätta och belåtna drog vi vidare till muren, där fanns en pub/restaurang där vi tog något att dricka och lyssnade på ett band som spelade, samma feeling som i filmen Mrs and mr Smith.
Hittills idag har vi bara slappat på stranden och i poolen, får se vad som händer en fredagskväll här 😉

Började dagen med en ordentlig frulle sen bar det iväg till stranden (100m) där tillbringade vi hela förmiddagen/eftermiddagen. Snorklat och ätit fruktsallad. Åt middag på en nice restaurang och nu ska vi in till Centro för mat och förhoppningsvis dans 👌

Imorse lämnade vi Bogota för att flyga vidare till nästa destination, Cartagena.
Ska inte klaga på varken värmen eller luftfuktigheten..underbart!

Vi bor på ett flått hotel, Hotel Caribe.
Har hunnit gå längs stranden, ätit stark kyckling, i värmen..ja det var ganska svettigt!
Varit och badat i poolen och tränat på hotellets gym.
Här bor det exotiska fåglar..jag som är rädd för fåglar..blev inte mer rädd när en av dom vifta med vingarna.
Nu öl och Margarita .

Imorgon ska vi päsa på stranden!

Besökte olika kyrkor, domkyrka osv idag. Gick utanför Presidentens bostad. Kollade på målningar..
På hemvägen stannade vi till i den Botaniska parken. Luktade så himla gott. Vackra blommor.