God morgon

Igår hade jag massor av saker jag skulle avklara efter jobbet men det var en sån dag då det sluta med att inget blev gjort. Ibland så påbörjar jag flera saker samtidigt och misslyckas totalt med att multitaska. Det för mig är en sjukt otillfredsställande känsla. Det smidigaste är att skriva ned saker när det blir sådär mycket. Antingen här personligen eller en vardagslista över saker som behöver ordnas eller sittas med. Ju mer åtaganden man tar sig an desto mer blir faktiskt planering -A&O-.

Kolla så cool topp jag fick av min mor, so cute! Den är så jag. Jag älskar att skratta och jag är svag för personer som skrattar mycket. Vad sammanför människor mer än ett gemensamt skratt? Den kommer åka med i min resväska nästa tur.

Design your blog - select from dozens of ready-made templates or make your own; simply “point & click” - click here!

Likes

Comments

Bas Bönpasta Fusilli från kungsörnen
Huvudingrediens Rödlök, champinjoner och purjolök frästa i olivolja. Tillsätt kokbar créme fraiche och en burk tonfisk (i vatten) Tillsätt peppar och salt.

Tillbehör Rivenn broccoli eller parmesan
//Blanda sedan ihop den färdigkokta bönpastan med din pasta sås. Låt koka ihop på låg värme och under omrörning!//

Igår lagades det matlådor till mig och kollegan. Jag fick cravings efter makaroner från ingenstans häromdagen. So weird. Detta var första gången jag prova på bönpasta och det var så gott! Varför har jag aldrig ätit det förut? Jag äter i princip aldrig pasta annars men det är iallafall ett mycket nyttigare alternativ väl där. Yumm!



Likes

Comments

Bilder från Pinterest

Oversize i all ära såhär på morgonkvisten nu när det gråa höstrusket är tillbaka. Våga använda lösa kläder! Det passar ju faktiskt till allt som ni kan se ovan. Du behöver inte tänka på magen eller vilken bh du ska använda. Att vara sexig eller kvinnlig innebär inte alltid kläder i tightaste laget. Det är på tiden att bryta dessa normer lite tycker jag, eller?! Oversize är bekvämt och bekvämt är bra.

Likes

Comments

Jag måste dela med mig av detta kapitlet ur boken då jag vet 100% att så många i min krets behöver läsa det här, precis som jag behövde det. I boken så klargör Michaela Forni att ångest inte alls är en känsla. Det finns 9 grundkänslor (se nedan) och ångest byggs på en eller flera av dessa. Ångest är ingen känsla. När vi kommer underfund med grundkänslan så kan vi börja arbeta emot den ångest som tynger oss. Forni föreslår i boken att du ska skriva ned saker som triggar din ångest och dig själv. Vad får dig att känna dig som du gör? När du lyckats identifiera grundkänslan och inser varför det påverkar dig så ska du skriva en actionplan som är en plan för hur du ska hantera din ångest.

Jag rekommenderar alla som lider av lätt eller svår ångest, utbrändhet eller samhällspress att läsa boken.

De nio grundkänslorna

Glädje Intresse Förvåning Avsky Avsmak Ilska Ledsnad Rädsla Skam

Fornis Exempel

ÅNGEST - Ångest lägga upp bilder på mig själv på sociala medier

GRUNDKÄNSLA- Avsky över min egen kropp då jag ständigt jämförs med andra

ACTIONPLAN - Avfölja de Instagramkonton som får mig att må dåligt över mig själv

Mitt Exempel

Ångest - Befinna mig på allmänna platser under pressade situationer

Grundkänsla - Rädsla då jag bi högstadiet blivit blindsided och trakasserad på i skolområdet, stadspark och tillställningar av dåvarande "vänner". Det är inte så att jag tänker på det varje dag, men jag vet att det förändrade hela min tillvaro. Det har gått många år nu och jag har fått hjälp.

Actionplan - Gå ändå, oavsett hur jag känner. Får bara inte låta andras dumhet påverka mig så att jag sätter krokben för mig själv. Om jag någon gång tänker "ska jag, eller ska jag inte?" så GÖR JAG DET! Det är en sån befrielse från ångesten.


Likes

Comments

Follow me@michaelamedor