Elsa väckte mig strax efter 9 och det verkade som om att hon hade tusen myror i baken, hon ville allt annat än sova mer. Så Elsa fick frukost i magen och jag tog en banan och efter det bar det ut på promenad. Vanligtvis går vi en kort kissvända på morgonen bara och därefter frukost, men icke idag. Vi gick runt Kålgården (en sjö) och stannade vid hundrastgården och kastade pinnar. En timme senare var vi tillbaka hemma, Elsa kröp upp i sängen och somnade om och jag kokade mig en kopp kaffe innan jag också lade mig i sängen igen. Nu inväntar jag bara att äggen ska koka klart så jag kan äta frukost, efter det lutar det mot ett pass ben/rumpa på gymmet. Välkommen fredag!

Jösses vad trött jag är i kroppen efter denna arbetsdag. Har avverkat ett sådant där underbart 9-20.15 pass på jobbet men som tur var hade jag bokstavligt talat fullt upp hela dagen så tiden bara sprang iväg. Jag hann bocka av massor av saker på min "att göra lista" vilket är skönt, då känns det bra att lämna över till nästa kollega som kommer dagen efter.
När jag kom hem och klev innanför dörren möttes jag av doften av god mat. André hade gjort iordning klyftpotatis, kyckling, tzatziki och fetaostsallad. Sååå gott och mysigt, det uppskattades väldigt mycket från min sida.

Nu har jag landat i sängen efter en kvällspromenad med Elsa, frisk luft och en lugn promenad innan läggdags är så skönt tycker jag, allra helst efter en dag på jobbet. Det får mig att koppla av och komma ner i varv. Tänkte att jag skulle kika på en film och sedan sova. Imorgon är det fredag och min enda lediga dag denna vecka, en middag med Maddis på Pinchos väntar och jag LÄNGTAR! Godnatt!

Godmorgon!
Jag har suttit i telefonkö till CSN hela morgonen men nu har jag ordnat upp det som skulle göras. För ett halvår sedan var planen att jag skulle fortsätta studera nu i augusti, men eftersom det inte ser ut så i dagsläget var jag tvungen att ändra min ansökan om studiemedel. Fixat och klart!
Nu sitter jag här vid köksbordet och sippar på en kopp kaffe efter lite frukostintag. Det som återstår att göra innan avfärd mot jobbet är borsta tänder, klä på mig och sätta upp håret. Därefter är jag reda att åka, tror jag haha. Så fruktansvärt opepp på jobb, men det är bara att kämpa på. Önskar er en fin måndag och en bra start på veckan!

I fredags var det festligheter så det stod härliga till vill jag lova. Gamla goa Basshunter (som tråkigt nog var skitdålig) spelade på Liljan i Borlänge och givetvis skulle jag och gänget dit. Kvällen började med förfest hemma hos oss där det dracks bål, spelades kort, shottades, bevakade grannens balkongsex, dansades osv. Klockan 22 rullade taxin in och vi begav oss till Borlänge där dansandet, shottandet och skrattandet fortsatte till sent in på natten. Jag, André och två kompisar trillade innanför dörren runt 3 tiden. Behöver nog inte ens nämna att vi allihopa somnade pladask i sängarna/soffan. Fantastiska roliga kvällar, man önskar att de aldrig tog slut!

Titta hur fint det var i Kålgården igår på min och Elsas kvällspromenad. Alldeles magiskt nästan.

I skrivande stund sitter jag på balkongen och suger i mig frisk luft medans jag bläddrar i min kalender och räknar hur många jobbpass som återstår på mitt sommarschema. 17 pass. Imorgon gör jag mitt första pass på två veckor, det har varit välbehövligt med semester. Det finns doc en nackdel med semester enligt mig, och det är att jobbångesten blir brutal när semestern börjar nå sitt slut och man vet att det inte är långt kvar tills man måste återgå till arbetet. Idag är min jobbångest inte ett dugg rolig, därav sitter jag här och var tvungen att kolla över hur många pass som återstår haha. Vad som kommer att hända på jobbfronten efter dessa 17 pass har jag ingen som helst aning om, men det visar sig. Nu ska jag fortsätta njuta av varje ledig sekund resten av denna dag och ladda upp batterierna, kommande vecka är jag endast ledig en dag.. Ingen mjukstart här inte!

Så fort de mörka tråkiga regnmolnen rullade in idag hamnade jag under filten och blev bläddrandes i mitt kameraalbum, där trillade jag över denna bild som togs förra veckan då jag och Elsa spenderade dagen i Smedjebacken. Vi hälsade på hos min storasyster och även pappa, lillasyster och lillebror kom förbi och hängde med oss. Solen sken och himlen var blå så vi åkte iväg till stranden. Bortsett från oss så var badplatsen folktom så vi kunde ha hundarna lösa, de sprang upp och ner i vattnet och sanden som galningar. Lyckan i Elsas ögon dessa stunder är oslagbar <3 Livet med hund är fantastiskt!

Detta var vad jag startade dagen med - tre stycken hårdmackor med avokado, ett kokt ägg, en smoothie med banan jordgubb & blåbär, ett glas äppeljuice och en kopp kaffe. Efter gårdagens gympass var denna kalasfrukost precis vad min mage ville ha, mums. Nu ska jag ta med mig Elsa och pysa iväg till Kålgårn och möta upp min brukare och en av hennes assistenter. Så himla längesen vi sågs så detta ska bli superkul <3

It's soooo good!
För ungefär 2-3 månader sedan trillade jag dit, kaffe är numera livets dryck, efter vin och vatten haha. Det finns alltid tid för en kopp kaffe, håller ni inte med?

Godmorgon måndag och ytterligare en ny vecka! Här hemma är det full fart och har varit sedan en timme tillbaka ungefär, Elsa har nämligen kompisen Peppe här hela dagen. Det är verkligen kul att se hur roligt dom har tillsammans. Franska bulldoggar har ju sitt lilla speciella sätt att leka när de leker tillsammans, gogrisarna. Medans dom leker ska jag ta tag i tvättkorgen som snart svämmar över och ikväll är planen att besöka gymmet. Jag är ovanligt taggad på att få köra slut på kroppen och verkligen svettas, det hade varit SÅ skönt. Får se om jag får med mig André också, det är alltid roligare att vara två!